Iarasi a trecut o vreme buna de la ultimul update.
Update ITatal meu a fost sceptic. I-am aratat cum sa foloseasca aplicatia, sa opereze navigatia, sa o incarce la statii publice si cum sa o incarce acasa.
M-a lasat acasa, eu mi-am vazut de bagaje ca am fost in concediu in acea perioada.
Dupa acea saptamana am vorbit si cu mama mea si cu el. Mama ea a zis ca e foarte incantat. El a fost mai retinut. Adevarul e ca e genul ce e cam rezistent la schimbari. In fine, am vorbit si l-am tras de limba si a fost foarte incantat. I-a convenit mult faptul ca putea porni clima din magazin si cand era la masina era deja racoare inauntru. Iarasi i-a placut ca trage bine si e infigareata. Mi-a zis ca-i placea sa-i lase pe aia de la semafor in urma.
. In fine, lui inca ii este frica de acumulator, nu are asa incredere si e just: marea majoritate a lumii nu are contact si e plina de indoieli. Totusi, datorita ca inca nu ii dam de cap masinii lui, se gandeste sa isi cumpere o alta masina: un hibrid plug-in. A fost si a testat un Ford Mondeo hibrid (nu plug-in) si a remarcat ce economic este. Citroenul lui consuma 9% si Fordul scotea cam 6% in conditii similare.
L-a facut sa vada altfel masinile, sa isi puna problema de alternative. Cel mai putin ma asteptam e sa ia masina la cumparaturi. Adesea ia masina lu mama mea ca sa faca km cu ea, dar a luat Zoe-ul.
Parerea despre masina a fost pozitiva, a zis ca e "geniala" pt viata de zi de zi.
Update IIInafara de asta, am decis weekendul trecut sa merg pana in Austria. Mai exact la
drumul alpin Großglockner.
Itinerariul era din Nürnberg la Bad Reichenhall (D). De la Bad Reichenhall la Zell am See (AU). De acolo la acel drum si mai departe la Innsbruck (AU). Din nefericire am pornit cu o ora intarziere datorita faptului ca cateodata poti planui cat de bine vrei, daca nu coopereaza nimeni cu tine n-ai sanse de succes. ¯\_(ツ)_/¯
Asadar, cu o ora intarziere am pornit la drum. Am incarcat masina la lucru sa fie 100% si am calculat 2 opriri de cate jumate de ora.
Primul stop am decis sa il facem langa München, la Allershausen (138km). Acolo am ajuns cu vreo 48% - 133km ramasi.
Am stat cam 45 de minute, am mancat ceva si ne-am relaxat putin la malul unui mic raulet. Totusi, aveam amandoi o zi de lucru in spate.
De acolo am pornit cu 99% mai departe catre Bad Reichenhall (302km de acasa, 168km de la Allershausen). Am mers cu 110 pe Autostrada si in final nu a mai trebuit sa ma opresc la a doua statie. Am ajuns la destinatie cu 50km ramasi, cam aprox. 20% baterie. Hotelul avea "destination charger" de la Tesla, o parte pt masini electrice si una pt Tesla. Eram fericit, plec de dimineata cu bateria plina si tot nice.
Nope, cum am zis, daca nu coopereaza nimeni cu tine, n-ai sanse de succes. ¯\_(ツ)_/¯ .
In ciuda faptului ca am anuntat hotelul ca vin cu masina electrica si ca as vrea sa incarc peste noapte, au uitat sa porneasca statia (de ce au oprit-o?!). Am ajuns seara acolo, bag in priza si...nimic. Nu mai era nimeni la receptie asa ca, am luat cheia si am mers in camera ca sa ma trezesc de dimineata sa dea drumul la statie (speram ca baga 11kw). Pe la 7:30 au pornit statia. In bord arata ca ii trebuie 8 ore sa fie plin. Super (nu). In rest a fost totul foarte ok, infara de internet si semnal, camera super curata si micul dejun foarte gustos. Recomand "Landhotel Mauthäusl" celor care sunt in trecere pe acolo.
Dar totusi, cu cat a incarcat (am uitat, dar parca a bagat pana pe la vreo 40%). Am zis sa mergem in oraselul din zona, unde e o statie. Oricum aveam numai 60km de facut, dar ne trebuia apa si una alta pt drum ca nu procurasem ieri.
M-am uitat pe
chargemap unde este o statie in zona si am gasit in Inzell, 7km de hotel. Am mers acolo la statie si spre surpriza mea, 22kw si gratis! Nice!
Am bagat-o in priza si aud sunetul specific de 22kw si am zis sa mergem sa ne facem cumparaturile. Eu cum dormisem destul de putin (de pe la 00:30 la 07:00) am decis sa mergem la o cafea sa ma mai
cofeinizez. Am terminat cafeaua si am decis sa revenim la masina. Cred ca am pierdut cam o ora si ceva cu cumparaturi si cafea. Am ajuns la masina si a fost iarasi la 99%.
Am pornit clima din telecomanda, am intrat si am bagat destinatia in navigatie. De unde eram la Zell am See au fost 64km. Navigatia a zis ca e mai rapid daca nu merg pe autostrada, asadar am urmarit. Intr-o ora jumate am ajuns si am zis sa ne plimbam prin oras si sa mancam ceva de pranz. Am ajuns in centru, am gonit pe ceva indian ce bloca statia de incarcat de acolo si am pornit. Am stat cred ca vreo ora prin oras. Cand am ajuns la masina, era la 99%.
*indata ce masina a ajuns la 99% e practic incarcata, de acolo inainte face un proces numit "balancing" ce dureaza cam 15-20 minute. Masina incarca cu 22kw pana la 85% dupa care scade. De-aia nu e niciodata la 100% cand o iau, ca nu are balancingul gata
Am pornit pe la 12:30 catre Großglockner.
Am ajuns jos is am platit suma usturatoare de 36€ sa pot merge pe drum. Am zis ok, merita, vrem sa vedem. Si a meritat.
Aici am facut primul stop, imediat ce am pornit pe drum. am pornit pe la cota 700 sau 800. Drumul duce pana la cota 2500m. Superba soseaua, foarte bine intretinuta. Din pacate, exista biciclisti si motociclisti ce nu se prea tin de regulile de circulatie, nu odata au taiat serpentinele niste cretini. In orice caz, se conduce foarte civilizat. Peisajul e de vis.
Indata ce am ajuns sus la cota 2300m, am zis sa facem o pauza sa mergem la WC si sa mai facem poze. Prin coincidenta, era si acolo o statie de incarcat. Chiar gratis cu 22kw.
Am facut poze, am admirat peisajul si ne-am mai relaxat putin. Am plecat si masina era iarasi la 99%. Am mers la 2500m si am mai facut ceva poze de acolo.
(in spatele masinii era cadere libera de vreo 100m pana la sosea)
Nu era problema, dar, din pacate a inceput sa ploua la muntele Großglockner, unde vroiam sa ne urcam. Am pornit in directia aia (mai 20km) dar dupa ceva distanta unde a ajuns si la noi ploaia, am renuntat si ne-am intors. Asta insemna ca am acumulatorul destul de full si cam 2500m de altitudine de recuperat. Ar putea deveni interesanta treaba. Am pornit coborarea, si per total am recuperat 5,7kwh. Pe la sfarsit mai recuperam numai vreo 2-3kw pt ca acumulatorul era foarte plin. Deci pe la sfarsit am folosit franele mai mult decat recuperarea.
(Poza facuta de prietena mea)
Dupa asta am pornit la drum catre Innsbruck. Dar ne trebuie vinieta asa ca am intrat din nou in Zell Am See sa luam vinieta.
Din Zell am See la Innsbruck sunt 143 km. Masina arata 270. Easy. Am bagat in navigatie adresa si am dat pe ruta cea mai rapida. M-a bagat iarasi pe drum national, dar am mers numai 60-80km/h. Am ajuns la destinatie, ceva localitate pe langa Innsbruck (Igls) cu 150km range ramas. Am urcat pana acolo sus, ce a consumat ceva mai mult. De acolo drumul in oras a fost relativ scurt, asadar nu am recuperat mult catre oras.
Dimineata am plecat din acel loc, a fost dezamagitor ca si conditii. Ne-am dus in oras sa luam micul dejun. Cand am intrat, a inceput ploaia. Ca de obicei, am cautat ceva statie de incarcat. Am gasit un parc cu vreo 8 statii in apropiere de brutarii si un restaurant de mic dejun.
Am baut o cafea, am mancat si cand am terminat, am ajuns la masina care era la...99%. Am vrut sa mai mergem in Salzburg dar am vazut ca ploua si acolo, plus dezamagiti de hotelul unde am stat am zis sa mergem acasa. Din Innsbruck in Nürnberg sunt 337km. Am planuit cam un stop mai lung la Allershausen, unde am incarcat la dus. Tot ok, ploaie torentiala, am intrat in germania si am zis sa ne oprim sa mergem la toaleta si sa luam o cafea pt drum. Benzinaria avea statie de incarcare, am bagat in priza si ne-am vazut de treaba. Cand ne-am intors, am pornit mai departe catre Allershausen.
Indata ce am ajuns acolo, una din prize a fost ocupata de o alta Zoe. Am bagat in priza si din pacate incarca numai cu 11kw. Unele statii sunt 2x11kw, deci dau 22 numai pe o priza, cand sunt ambele ocupate da pe fiecare 11kw.
Am decis sa mergem mai departe, prietena a sugerat o alta statie in zona, dar google a mintit si nu era nimic acolo. In fine, aveam inca destul range, asa cam am mers mai departe la Ingolstadt, inca vreo 45km de acolo. In Ingolstadt am stat 25 minute la incarcat si am mancat ceva dupa. Aveam vreo 150km range dupa incarcare, asa ca am pornit pe ultima 100km catre Nürnberg.
Am ajuns acasa, dupa stau-uri si ocoliri cu 37km range ramas. Am mai facut ceva prin oras, am ajuns la statie cu 11% ramas si 30km range.
La pornire in excursie am resetat calculatorul, si acestea sunt rezultatele:
In curent am platit 26,10€. Statia de la Allershausen inca nu a transmis pretul, consider ca ar fi inca 5€ peste deci cam 31€ costuri de curent.
Timp de asteptat dupa masina, timp in care nu am facut nimic altceva decat sa astept dupa masina a fost de cam o ora si jumatate. - edit, am uitat sa iau in calcul prima oprire.
Per total a fost foarte placut, astept sa fac urmatorul trip cu masina sa mai explorez lumea.
Bineinteles ca am lipit si un sticker sa marchez ca am fost pe acel drum.