Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini cu motor DCI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
74r12
Deoarece multi dintre posesorii de Logan DCI sunt(em) incepatori intr-ale dieselului, cred ca ar ajuta cateva linkuri de la sectiunea Clio a forumului reno:

- despre cum se conduce un DCI: http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=391&st=0

- despre exploatarea optima a motorului (si implicit a turbinei): http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2539

- despre motorine: http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=629
LUYgescu
multumim....

o intrebare?
dupa ce ai astupat gaura de la busonul de motorina, aia care nu se continua cu un furtun sub aripa spate, mai gasesti mizerie in jurul busonului???

scuze pt off topic..
nickey
QUOTE(74r12 @ 6 Jan 2006, 13:28)
Deoarece multi dintre posesorii de Logan DCI sunt(em) incepatori intr-ale dieselului, cred ca ar ajuta cateva linkuri de la sectiunea Clio a forumului reno:

- despre cum se conduce un DCI:  http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=391&st=0

- despre exploatarea optima a motorului (si implicit a turbinei): http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2539

- despre motorine: http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=629
*



Foarte bune informatiile de acolo. As aveas si eu o intrebare. Daca merg in cuplu adica 2000 de rot si schimb la 2500 de rotatii si nu ajung si la 3000 sau 4000 de ture risc sa stric turbina prin depuneri de funingine?
74r12
QUOTE
Daca merg in cuplu adica 2000 de rot si schimb la 2500 de rotatii si nu ajung si la 3000 sau 4000 de ture risc sa stric turbina prin depuneri de funingine?

Nu se strica nimic. Subturat inseamna mult sub 2000 ture (undeva pe la 1500 sau mai jos) - apropo am vazut taximetristi care mergeau asa pe la 1200-1500 ture !!
Eu din cate am observat cel mai bine raspunde motoru la turatii in jur de 2000 (incepand de la 1900 in sus, pana pe la 2500 - mai mult nu iam dat ca sunt inca in rodaj).
Important e sa nu cadem in extreme - nici subturat, dar nici supraturat.

QUOTE
o intrebare?
dupa ce ai astupat gaura de la busonul de motorina, aia care nu se continua cu un furtun sub aripa spate, mai gasesti mizerie in jurul busonului???

Am mai gasit foarte putina, nesemnificativ. Gaura a 2-a fiind astupata, cred ca intra pe langa usita , aruncata tot de roata. Oricum avem noroc, ca gaura de scurgere are teava anexata - la MPI-uri au doar gaura de scurgere "de la ora 6", dar fara nici o teava , asa ca tot timpu pe acolo intra mizerie...

Am mers 800 km numai cu motorina euro3 -OMV, si am bagat de curiozitate Alpine diesel euro5-OMV (completare 17 litri pana la plin), dupa care am observat ca a crescut consumul, si motorul a devenit mai zgomotos, si fara sa simt vreo diferenta la cum trage motorul (problema semnalata si pe reno.ro - la generalitati clio - motorine) huh.gif
A mai alimentat careva cu euro5 ??
nickey
QUOTE(74r12 @ 9 Jan 2006, 09:39)
A mai alimentat careva cu euro5 ??
*



Eu am alimentat cu Nordic Diesel de la Petrom. Si intradevar a crescut consumul. In mod normal singura diferenta e ca euro 5 ingheata undeva la -30 de grade, iar euro 3 nu stiu mai jos pe la -20 cred.
Oricum o sa alimentez cu euro 3 ca asta e tipul motorului si nu cred ca are rost sa pun euro 5 gandindu-ma ca e mai de calitate.
tunderbird
Poate o sa fie putin cam incomod ceea ce va spun acum, dar imi asum riscul.

La firma unde lucrez eu toate masinile sunt Renault, cateva dintre ele avand acest tip de motor. Din discutiile purtate cu service-ul autorizat la care facem reparatiile, a rezultat ca nu este un motor prea reusit si ca pune mari probleme de cocsarea segmentilor la un rulaj de cca 50000 km. Nici o masina de-a noastra n-a ajuns la acest rulaj inca, asa ca nu pot confirma/infirma aceasta, dar am toate motivele sa-l cred pe tip pentru ca il cunosc bine.

Conteaza foarte mult maniera de conducere, calitatea combustibililor si lubrifiantilor utilizati, dar eu inclin sa cred ca este o problema la calculul regimului termic al capului pistonului si al regiunii port-segmenti.
Si la rulajul asta, masina nu mai este garantie.


Sa dea Domnul sa fie doar un zvon...

O sa incerc sa va tin la curent.
coyote
QUOTE(74r12 @ 9 Jan 2006, 08:39)

Am mers 800 km numai cu motorina euro3 -OMV, si am bagat de curiozitate Alpine diesel euro5-OMV (completare 17 litri pana la plin), dupa care am observat ca a crescut consumul, si motorul a devenit mai zgomotos, si fara sa simt vreo diferenta la cum trage motorul (problema semnalata si pe reno.ro - la generalitati clio - motorine) huh.gif
A mai alimentat careva cu euro5 ??
*



salut,

ieri am ridicat si eu dieselul si am intrebat de curiozitate pe cineva de acolo(btw, tipul a rulat un diesel prin tara, diesel logan, si a zis ca e super masina...ma rog, offtopic) despre omv apline diesel si a zis ca nu-i "place" astfel de motorina, a zis sa bag euro diesel de care se gaseste la OMV(cica rezista pana undeva la -20 -20 shi de grade)

all the best.
Smiley
Am folosit pana acum euro diesel(aka euro 3), diesel premium(aka euro 5) si alpine. toate de la omv.

Cu euro diesel motorul meu(tdci 1.4) e mai zgomotos si parca nu trage la fel de bine ca si cu premium.
Cat despre alpine, e bine sa folositi asa ceva in timpul iernii. Daca da vreun frig, cu -10 sau -15 grade, puteti avea surprize cu motorina ce nu contine aditivi pt vreme rece. Problemele nu sunt mari, se pot rezolva punand in rezervor aditiv(costa iarna trecuta 200.000 o stlicuta si-ti ajungea toata iarna), dar e posibil sa nu ai la indemana vreun magazin cu chestii auto, si sa stai pe la unirii prin intersectii si sa injuri ca n-ai pus la timp motorina buna.
hebron
[QUOTE]puteti avea surprize cu motorina ce nu contine aditivi pt vreme rece.

Motorina euro 3 e aditivata...NU recomand aditivi...terminati cu experimentele...
laurch
Salut,

Am si eu cateva intrebari legate de Logan 1.5DCi:
- care este turatia optima de schimbare a vitezelor?
- la schimbarea 1-2, turatia optima e aceeasi (>2000) sau se poate schimba si la turatii mai mici fara probleme?
- o viteza de 70 km/h in treapta IV-a este prea mare? trebuie data a V-a?
- din cand in cand este recomandat mersul supraturat (3000-4000 rpm) pentru a evita ca masina sa devina puturoasa?

Mersi pt raspunsuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.