Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan 1.5 blue dCi 75/95 CP vs 0.9 TCE
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Maskatu
Salutare,

Ma uitam pe aici si nu am gasit un topic special pentru asa ceva cu toate ca este o motorizare destul de importanta. Daca ne pot ajuta posesorii acestei masini cu una din cele doua motorizari.

Consum, fiabilitate, revizii, probleme, costuri si alte informatii utile.

Personal ma gandesc serios la 0.9 benzina vs 1.5 diesel insa nu stiu cat de fiabil este benzinarul mai ales ca are turbina. Si este o diferenta mare si la cuplu. 140 la 0.9 vs 200 la dci 75 vs 220 la dci 95....
JeanJr
Daca stam sa comparam fiabilitatea , cred ca pe hartie gasim multe piese costisitoare la diesel care se pot defecta, inclusiv turbina.
Este greu de comparat 0.9 benzina vs 1,5dci pentru ca depinde de conditiile de exploatare, nr de km,regim de deplasare, pret de achizitie, valoare de re-vanzare peste 5ani spre exemplu. Astea sunt doar cateva considerente pe care le-as lua eu in calcul in aceasta alegere.
Referitor la cuplu maxim, iarasi discutia poate continua fara oprire. Ca o parere personala, ma simt mult mai bine in oras cu 0.9tce decat cu 1.5 dci la mers mai sportiv si schimbat mai sus in ture. In schimb, in regim extra-urban dupa 120km/h se vede lipsa de cuplu in comparatie cu un diesel.
Maskatu
Ca si principal dezavantaj ma gandesc la zgomotul de fundal generat de motor mai ales in timpul iesirilor din oras si daca per total merita comparativ cu 0.9 TCE. Ca si avantaje ma gandesc ca este un motor ajuns la maturitate ce s-a montat sub diverse forme si la renault si la nissan. Consumul din cate am vazut este de 4-6 extra urban si 5-7 urban.

Valoarea de vanzare de peste 5 ani este irelevanta. Nici nu o mai iau in calcul pentru ca vreau sa ma bucur de ea nu sa ma gandesc cat o sa valoreze peste 5 ani...

La 0.9 teama mea este de putoroseni si consum mare in regim de autostrada. In oras banuiesc ca nu ar sari de 9-10....
Insa cred ca s-ar rezolva cu ceva insonorizare cu aluband la un atelier. Macar usile... Ar fi ok si plafon + podea.

Am modificat si titlul in 0.9 vs 1.5
einstein1984
la drum lung auzi vantul, nu motorul.
IRONICK
La drum lung in logan auzi si motorul si rotile si vantul ...
einstein1984
serus chiajna, cere un drivetest pe autstrada si apoi intri putin in militari sa vezi cum este

12 Mar 2019, 18:49:
QUOTE(IRONICK @ 12 Mar 2019, 18:39)
La drum lung in logan auzi si motorul si rotile si vantul ...
*


tu auzi si pompa de uree
psychoo
Pompa de benzina se aude cand pui contactul. Doar la dacia am observat.
Dupa ce am insonotizat cap-coada solenza, adaugat inca un rand de chedere, 2 straturi de pasla podea si plafon cu tot cu vopsea cauciucata si folii de parchet, si prin usi, portbagaj, perete anti foc, cochilie bord, tot nu am fost multumit de rezultat. S.a simtit imbunatatire, dar sub o "masina" stock.
M.am dat si cu noul duster si e mult mai galagios decat focus mk3 la orice regim de mers.
JeanJr
Intr-adevar, Fordul parca are ceva mai multa atentie pentru zgomotul din habitaclu. Am un Ford Focus Mk3.5 1.5 benzina si este liniste pana pe la 130 km/h . Dupa aceasta viteza incep sa se auda diverse sunete perceptibile si usor deranjante. Ca o comparatie cu un Logan 0.9 tce , unde la 100km/h deja se aude vantul, nu deranjant....dar te face sa mai cresti putin volumul la radio.
einstein1984
vezi ca vine 1.0 tce acuma, cred ca anul asta trebuie sa apara.
psichoo, dar fata de un ecosport cum e?
JeanJr
Din ce stiu 1.0 tce vine din 2020 pe Logan III . Dpdv performante este putin mai sus decat 0.9tce (10cp , 20 Nm daca nu ma insel), dar este motor nou scos in serie si este posibil sa mai aiba ceva probleme ce urmeaza sa fie constatate si rezolvate pe parcurs. Comparativ cu 0.9tce care este de ani buni in serie si au fost rezolvate micile probleme.
psychoo
ainstain, nu sunt tester de masini. Ecosport nu am condus
einstein1984
ah scuze, credeam ca comparam mere cu morcovi. pe de alta parte focus mk3 este pilaf daca o ieipe aratura, ramane imediat pe burta.
JeanJr
Aprob....garda la sol la Focus mk3 si mk3.5 este foarte joasa. Dupa ce au turnat asfalt pe strada nu mai puteam sa ies cu ea din curte smile.gif)
psychoo
Sunt curios ce replica aveai daca faceam comparatie cu Audi sau alte marci mai cu pretentii.
Ca mentiune, focus mk3 e mai silentios decat a4 b8 la motor, pentru acelasi 2.0 diesel. Doar la zgomotul rotilor pe criblura sta mai rau ford.
Vorba aia, masina fara pretentii de premium.
Cu ramas pe burta te referi la offroad sau ca e "fragila" suspensia?
Despre fragilitate, a mea are peste 200k in bord cu suspensia din fabrica.
Despre offroad, nu mi.am luat tractor sa merg pe camp ci masina pentru asfalt. La iarba verde nu am avut probleme.
Daca vorbim despre sigurants zctiva si pasiva, comparam si pretul final de achizitie, eu unul nu vad de ce ar lua cineva dacie. Dar nu.s banii mei, asa ca pot doar sa impartasesc experientele mele asa limitate cu altii, poate ii ajuta in luarea unei decizii, oricare ar fi ea.
Maskatu
Da garda la sol de la focus este mica (12-14 cm parca) vs logan (18 parca) vs Duster (21cm). Chiar mai mica fata de super nova cu care puteam merge pe unde cu focusul nici nu indraznesc caci ajungi pe burta. La 140 in focus te simti ca in 50-60 in Dacie. Nu se simte nimic si asta datorita aerodinamicii si insonorizarii foarte bune.

Problema actuala la Logan este motorul. Nu prea ai ce sa alegi. La Duster in schimb au inceput comenzile pe 1.3 Turbo TCE 130 si 150 de cai cu 240 NM. Cel mai rapid motor montat vreodata pe o Dacie cum se lauda chiar ei, omologata fiind la 200 la ora.

Daca ar pune motorul asta pe Logan ar fi alta treaba si ai avea deja un punct de plecare. Motorizarile pe benzina la Logan le consider niste glume proaste care nu se adreseaza "marelui public". Practic esti impins fara voia ta spre 1.5 diesel care la fel, este mai slabi in putere vs cel de pe Duster.

Cu antifonarea sa zici ca o rezolvi cu cateva sute de euro prin multe role de aluband. Dar motorul nu prea ai cum sa il faci mai bun la benzinar. Si asa este o pocnitoare, daca ii mai schimbi si softu o sa sara pistoanele prin capota.

Se vede ca au mai lucrat la design, materiale si dotari dar la motoare nu prea. Si doar au tehnologie, au informatii iar Renault face schimburi de motoare cu Mercedes decimai trebuie putina bunavointa. Inteleg sa ai in oferta pocnitori ca sa ii tii pretul jos si sa fii competitiv pe piata dar vino si cu ceva extra.

La inventat enshpe mii de serii de dotari (acces, ambiance, sl plus, laureate, prestige, etc etc etc).... dar motoare iok.
einstein1984
nr 1 aluband este de pus pe casa, nu in masina. cateva coli de folie bituminoasa de antifonare fac minuni acoperind maxim 25% din suprafata expusa a tablei, nu trebuie tapet din usa in usa.
nr 2 pasla sau un covor de vynil greu or sa aiba efecte mult mai sesizabile la transmietrea zgomotelor in habitaclu
nr 3 0.9 tce e ok chiar si cu 4 persoane pe autostrada, parca mai ok decat dieselul de 75 de cai. Daca vrei racheta la 8000 de euro... ia pemfeu sh. Un hyunday de 136 de cai e 16000 de euro totusi.
JeanJr
Nu cred ca ai ce sa faci cu 1.3tce 150hp pe Logan. Efectiv caroseria de Logan nu este prea adaptata pentru o astfel de putere. Aerodinamica este foarte proasta, iar stabilitatea la viteze mari si mai proasta. Are garda la sol mare , ceea ce are avantajele ei , dar dpdv al stabilitatii la viteze mari , acest lucru se simte. Ipotetic vorbind, daca ar asambla motorul asta pe Logan , ar ajunge sa coste probabil undeva la 14.000 euro si pur si simplu nu ar avea vanzare.
Lucrez in domeniu si in lumea Renault si va spun ca sunt facute analize de piata si raportul de achizitie intre un 0.9tce, viitor 1.0tce vs 1.3tce este covarsitor in favoarea 0.9. Din afara toata lumea zice ca ar vrea un motor mai mare pe Logan, dar cand vine vorba de plata banilor....pai de ce sa dau 14k pe asta cand pot sa iau Kia,Ford,Opel etc la acelasi pret sau cu 1-2k mai mult.
einstein1984
si pe logan 1 au zis ca 90 de cai nu ajunge si cand a aparut 1.6 16V s-a vandut gen 1% din total
torquemada
Motor mai mare (în CP) înseamnă și alte frâne... să ne aducem aminte de Sandero RS, 2.0 150 CP și discuri spate la vreo 17000 euro - doar frânele spate pe disc sunt vreo 1000euro
psychoo
Daca e vorba de costuri: ce alta marca mai vinde in 2019 masini care au usa aplicata peste plafon/stalp? Acolo e o masiva reducere de cost. Intra vantul si face galagie la viteze mari pe acolo. Ori fi si alte dezavantaje structurale.
Reducerea respectiva de costuri nu exista la modelele competitorilor mentionate mai sus. De ce cu o schimbare de motor sa se ajunga la acelasi pret?
A lucrat si dacia la calitatea aparenta in ultima perioada, dar daca dai jos fata de usa se mai vad niste low-costuri. Si exemple dinastea sunt in mai multe locuri mai putin vizibile
Maskatu
@einstein:
Stiu ca este pentru casa dar lumea foloseste pe masini si pare ca este foarte ok si usor de montat
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=339147

La SuperNova am dat cu vopsea cauciucata pe podea, palfon, portbagaj plus vatelina si folii PEE cu aluminiu. S-a simtit diferenta insa vopseaua cauciucata nu este tocmai user friendly de aplicat iar spray-urile cu asa ceva sunt destul de scumpe si la fel.. trebuie multa atentie sa nu dai pe unde nu trebuie. Cu alubandu e mai usor de lucrat, tai si lipesti si aia e.

@JeanJr ti se apre ca loganul ar avea vreo tabla de nemtoaica pe ea? Tot tabla de frigider are ca si loganul, doar ca e batuta altfel ca sa pare mai mare. Tot 1200 kg are si dusterul doar ca are alt sasiu si garda la sol mai mare. Daca duce dusterul care are aerodinamica unui frigider, cred ca ar duce cel putin la fel de bine si loganul. Si nu-mi spune ca pentru aia 200 la ore omologati oficial, Dusterul are frane de sta matza-n coada...

Legat de 0.9 vs un posibil 1.0, dacia mai are de sapat. Daca tot vor sa se duca pe downsizing sa mai arunce un ochi si pe la vecini. Ford face de 7 ani motoare de 1,0 125 cai cu aproape de 200 NM. Oare este asa de greu sa faca si ei un motor in 3 pistoane decent?

Pe Megane au 1.3 TCE de 116 si 140 cai cu distributie pe lant. Deci nu trebuie sa isi bata capul prea tare. Motoare au, trebuie doar putina bunavointa ca sa il puna pe Logan.


4x4
QUOTE(einstein1984 @ 15 Mar 2019, 13:05)
si pe logan 1 au zis ca 90 de cai nu ajunge si cand a aparut 1.6 16V s-a vandut gen 1% din total
*



Astai pentru ca sunt jalnici clientii, totusi 1.6mpi nu sa vandut rau, aia cred ca era cea mai buna "combinatie", desi jalnicii mereu puneau eleroane, tipsuri si alte elemente de tuning pe venerabilul 1.4, cu gpl desigur, aia era motorizarea de luat daca te interesa sa iti prepari bolidul, oricum cu siguranta pe motorizarea aia am vazut cele mai multe kituri de tuning de la dacia.

QUOTE(psychoo @ 15 Mar 2019, 13:55)
ce alta marca mai vinde in 2019 masini care au usa aplicata peste plafon/stalp?
*



wink.gif Chiar am cautat rapid, nu am gasit alta masina produsa in 2019 cu asa sistem.
Pana si fiat punto are portiera bagata la locul ei acuma as fi crezut ca schimbau designul si la dacie, ca doar dupa fiat sau luat si prima data cand au facut loganul.


user posted image

destul de greu de gasit poze cu prostiile alea de prelungiri de bara, 1.4, auspuff, tat normal radmasa.gif
einstein1984
citroen C elysee?
4x4
Bingo! Tot francezii isi fac singuri concurenta pe segmentul "almost car"
psychoo
Adica cea mai ieftina. Si totusi e putin sub, nu chiar aplicata ca la dacie din ce vad prin poze.
Loganul a fost un experiment din care industria auto a invatat multe.
Nici un producator nu a luat in serios loganul ca si numar de vanzari, pana au ramas ca la dentist.
Dar au invatat si cum sa faca reducerea de costuri, iar asta duce la fiabilitate redusa, calitate indoielnica, incurajarea consumului. La toate marcile! Doar ca unele inca refuza sa faca chiar orice sacrificiu pentru profit. Nu se stie pentru cat timp
4x4
QUOTE(psychoo @ 15 Mar 2019, 15:08)
Doar ca unele inca refuza sa faca chiar orice sacrificiu pentru profit.
*



Zici? Eu mam impacat cu ideea ca masinile sau terminat, la fel cum consumul in masa strica orice, masinile au ajuns obiecte lucioase care le schimbi o data la 3 ani. Masina care o iei ca sa o conduca si nepotii tai a murit pe la inceputul anilor 90, la toti producatorii, la toate preturile.

Poate e mai bine asa, altfel mergeam toti cu cobre sh ca noi, dar pe mine ma deranjeaza pentru ca sunt sarac. Vreau o masina care sa poate fi tinuta in functiune economic, dar in acelasi timp sa nu renunte la orice solutie tehnica buna, dar cu 0.4centi mai scumpa. Masinile moderne mi se par prea scumpe pentru cum sunt construite ca sa le iei de noi, si prea ieftine ca sa reziste daca le iei la mana a doua. Echilibrul perfect calculat, la fel ca piesele care vor pica cu mare precizie in momentul in care ti se termina garantia. NU mai exista masini "tanc" la care piesele erau atat de supradimensionate incat nu se stricau, nu mai exista producatori care sa puna surub daca pot face un snap fit.
Cerere si oferta, lumea vrea briz brizuri cu aer de dotari de straineza sh, dacia ofera, lumea cumpara.
Daca lumea cerea o caroserie pusa la punct, asamblari robuste, ingineri dusa la perfectiune existau si acuma in lume duesenberguri si alte fosile. Lumea mai cu bani schimba masini cum schimba acuma toti fraieri telefoane. Si telefoanele au capatat mai multe briz brizuri, au devenit mai rapide, mai flashy, si din ce mai prost facute, sa nu uitam cum arata un drop test facut cu doar zece ani in urma, 5110 iti crapa gresia!
Ori sari in rand si cu 9k te scoti cu un volan de plastic tare fara butoane, o masina fara cotiera, fara geamuri electrice, cu cele mai josnice solutii tehnice, ori sari la un leasing la o masina aparent ok la 45k, dar de care trebuie sa scapi rapid si te bagi la rata pt urmatorul model in 4 ani.

Ori te uiti ca mine la harburi de peste 15 ani de zile pe olx.
sobolan
QUOTE(einstein1984 @ 15 Mar 2019, 13:27)
nr 3 0.9 tce e ok chiar si cu 4 persoane pe autostrada, parca mai ok decat dieselul de 75 de cai.
*



nu ca am eu diesel da' aici ai vorbit aiurea....eu am mers cu ambele euro6,09tce nu poate sa faca ce face un diesel...chiar si ala vechi de 65cp trage de rupe daca e in mintile lui....aici am testat eu,nu vorbim din auzite.
IRONICK
Loganu' ala de 65 tragea de rupea sa moara. Nu te imbata cu apa din cauza cuplului.
Este o impresie, nu o realitate.

16 Mar 2019, 03:21:
QUOTE(einstein1984 @ 15 Mar 2019, 14:05)
si pe logan 1 au zis ca 90 de cai nu ajunge si cand a aparut 1.6 16V s-a vandut gen 1% din total
*

Pai daca pentru inca 15CP au cerut inca un sfert de masina. Scumpa rau tehnologia la Dacia, normal ca de diferenta treci la alta marca.
sobolan
QUOTE(IRONICK @ 16 Mar 2019, 03:18)
Loganu' ala de 65 tragea de rupea sa moara. Nu te imbata cu apa din cauza cuplului.
Este o impresie, nu o realitate.
*



trage man,asculta-ma ca stiu ce zic si cuplul e mai mare decat la benzinar...eu am avut unul de ala e3 berlinez si rupea cu platforma in spate,era o masina ok pana s-a dus dracu' pe la injectoare si pompa de inalte....eu stiu ce stiu.....
asta pe care-l am acum e mai ok ,logic,are doar 75 de cai dar ajunge la 130 repede,are 3k rpm in a4a la 130,cutia lunga rau ,cu a 5-a a dus 160(imi era frisca sa-i dau mai mult) si statea mult mai ok pe sosea fata de loganul 1,fata de alte masini nu prea smile.gif ,defectul ei e ca e prea inalta.
RazvanF
Pe autostrada am reușit maxim 190. Acolo s a oprit . Mai mult nu a vrut. Ceea ce m a uimit a fost faptul că a ajuns relativ repede la acea viteza.
Daca mai fac vreo data experimentul ? Nu! Masina era instabilă și foarte sensibila la direcție. In schimb am observat că la 150km/h este chiar bine și mai liniște decât la 130.
stolniceanulucian

0.9 TCE face fata in majoritatea situatiilor. Este mai ieftin si mai bun pentru oras iar in exterior nu se face de ras.
Singurul punct slab este ca crapa lantul de distributie la aproximativ 100 000 km.
Eu as considera asta din start ca o cheltuiala.
Maskatu
In cat timp faci tu 100.000 km de cuantifici deja ca si cheltuiala? Pe sistemul asta poti lua in calcul si discurile, basculele, pivotii, capetele de bara, etc...

Am mai citit forumuri si vizioant reviewuri despre acest 0.9 si 80-90% lumea il lauda. Din cate am vazut ca si consum in oras sta intre 7 si 10 iar afara daca mergi cu maxim 110-120 nu ar sari de 7. Sunt cumparate de familisti, nu de raceri wanna be si oamenii sunt multumiti de ele, chiar si in conditii de portbagaj full cu 3-4 adulti in interior.

Un Prestige SL este 10500 euro + vopsea metalizata, volan chele, si inca 2-3 chestii de maxim 600 euro, adica cam "full fara piele" smile.gif) caci au si pachet piele la 600 euro (nu multumesc).

Daca ai noroc si prinzi si rabla ajungi pe la 9500-9700 euro pentru o masina full, ceea ce este ok.

Da ... cu 10-12 mii gasesti si de la opel, skoda, ford, etc dar sunt versiunile entry, tot cu motoare mici, dotari relativ putine. Daca vrei sa iei urmatorul motor plus o echipare mai buna, te aproprii de 15-16 mii.

Intr-adevar costul scazut vine cu multe minusuri si multe chestii de prin ea care sunt dubioase. Din ce am observat:
- modelul actual, cat si cele de dinainte nu mai au indicator de temperatura pentru motor (nu vad absolut nici o logica pentru treaba asta)
-la portbagaj nu ai un "ceva" de care sa trag cu degetele/mana portbagajul. Stiu ca loganurile vechi aveau o chestie de plastic in jurul acelui buton dubios, de care puteai sa agati un deget ca sa ridici portbagajul
-amplasarea unor butoane de prin buton nu este tocmai user friendly sau logica. De exemplu cu toate ca si-au dat seama ca butoanele pentru geamurile electrice trebuie sa stea pe usi, tot au lasat actionarea din fata a butoanelor pentru usile spate, in mijloc sub navigatie.
-in continuare reglajul farurilor este manual, pe cablu
-reglajul scaunului de la sofer este alcatuit dintr-un sistem primitiv dintr-un soi de resort

Insa ce mi s-a parut mega genial este faptul ca la capota are AMORTIZOR. smile.gif) Sunt masini de 20.000 euro care nu vin cu amortizor. Asta este maxima.

Ramane intrebarea 0.9 clasic sau 0.9 GPL ? Am exclus dieselul din cauza pretului ridicat de aproape 2000 euro (0.9 vs dci 95), a reviziilor simtitor mai scumpe, a greutatii de incalzire din timpul iernii si a lipsei nr de km necesari de parcurs pe an.
IRONICK
Ce sa faci cu reglaj electric la faruri? Oricum nu este folosit in Romania.
Asa-i si la alte masini, inclusiv cel lombar.


18 Mar 2019, 11:46:
QUOTE(sobolan @ 17 Mar 2019, 00:17)
trage man,asculta-ma ca stiu ce zic si cuplul e mai mare decat la benzinar...eu am avut unul de ala e3 berlinez si rupea cu platforma in spate,era o masina ok pana s-a dus dracu' pe la injectoare si pompa de inalte....eu stiu ce stiu.....
asta pe care-l am acum e mai ok ,logic,are doar 75 de cai dar ajunge la 130 repede,are 3k rpm in a4a la 130,cutia lunga rau ,cu a 5-a a dus 160(imi era frisca sa-i dau mai mult) si statea mult mai ok pe sosea fata de loganul 1,fata de alte masini nu prea smile.gif  ,defectul ei e ca e prea inalta.
*

Inca mai am unu de 70/diesel prin ograda. Rezista la greutate din cauza cupului, dar nu este rapid.
busu 12
QUOTE(RazvanF @ 17 Mar 2019, 08:37)
Pe autostrada am reușit maxim 190. Acolo s a oprit . Mai mult nu a vrut.
*



ai condus cu 190km/h cu remorca trasa din poza? blink.gif

18 Mar 2019, 11:23:
QUOTE(IRONICK @ 18 Mar 2019, 10:43)

Inca mai am unu de 70/diesel prin ograda. Rezista la greutate din cauza cupului, dar nu este rapid.

are rapoartele de cutie lungi varianta de 70cp diesel. Da impresia ca se accelereaza mult si degeaba de pe la 3700rpm in sus. E o constatare personala pe masina aceea condusa. Cel mai bine se simte pana pe la 3500rpm.
Maskatu
QUOTE(IRONICK @ 18 Mar 2019, 11:43)
Ce sa faci cu reglaj electric la faruri? Oricum nu este folosit in Romania.
*


Pana si Fiat Doblo sau Fiorino de 10-15 ani, au reglaj electric. Adica in loc de butonul ala de aragaz cum aveam si la vechea dacie, au o rotita mica cu 3-4 pozitii.

Nu este o problema mare dar ziceam asa ca si solutie la renuntarea unor cabluri inutile care circula din bord pana la faruri.
RazvanF
Nu cu remorca.
Că idee tb să înțelegeți ca Dacia este ceea ce este. Faptul că are reglaj cu cabluri pentru faruri ajuta la prețul final al mașinii. La fel de bine putea sa îi pună temporizator la ștergătoare și multe altele.
Dieselul se încălzește repede iarna, are acele rezistente care ajuta.
Totuși acest motor diesel a fost îmbunătățit cu timpul și nu mai are problemele care le avea pe versiunea euro 3. In mare parte problemele au apărut din cauza exploatării necorespunzătoare .
Dar dacă este să fie folosit pentru drumuri scurte atunci nu este o opțiune buna. Eu unu sunt mulțumit de performantele acestui motor. Îl am și pe clio versiunea de 68 cai și are un cuplu foarte bun. A tras mașină încărcată și remorca după fara probleme. Cu Dacia la fel. Rare au fost ocaziile in care am fost nevoit să dau viteza 4 pentru a menține 90 kmh.
Maskatu
Ramane intrebarea... merita diferenta de aproape 2000 euro (0.9 vs blue dci 95) pentru 10-13 mii km/an si drumuri preponderent in oras?
RazvanF
Eu unu pentru ~13 mii km pe an mi-as cumpara benzinar, indiferent de marca.
4x4
QUOTE(Maskatu @ 18 Mar 2019, 16:27)
Ramane intrebarea... merita diferenta de aproape 2000 euro (0.9 vs blue dci 95) pentru 10-13 mii km/an si drumuri preponderent in oras?
*



Normal ca nu, intrebarea corecta ar fi; Merita sa iau masina noua ca sa fac 10k pe an?
Unii ar intreba, daca merita sa ia masina. La asa putini km facuti poti inchiria.

Parerea mea, ia un 1.6mpi sh k nou, iesi mai ieftin. Sau daca vrei musai masina noua, la fel, ia cei mai ieftin, benzinar de preferinta.
Maskatu
La 10.000 km pe an sa inchiriezi? Serios? O sa o iau ca pe o gluma din partea ta. Daca 10.000 km pe an sunt putini, atunci aia care au masini dar merg cu ele 2000 km pe an, ce sa mai faca? Sa ia taxiul...

Din diferite considerente nu as mai lua o masina sh. Si ce crezi ca face 1.6 ala vs 0.9? Iar comparam merele cu perele si ne dau visine. Comparam motoare fara turbo cu tehnologie de 15 ani, cu motoare turbo de generatie noua.

Plus ca Loganu ala vechi nu are atatea sisteme de siguranta.

Dupa logica ta, de ce sa cumperi o masina noua cand mai bine iei un logan la 2000 euro cu 200 mii km... Tot un volan si 4 roti are.
sobolan
la 10000km pe an ia un diesel de 75(e mai ieftin decat ala de 90) si mergi linistit,dupa 8-9 ani maxim il dai,probleme nu o sa ai cu el doar ca mai schimbi placutele,uleiul,filtrele,un cap de bara sau pivot(deh drumurile) si te prinde macar un schimb de distributie dar nu te doare capul,la kilometrii astia nici ferodurile pe spate nu apuci sa le schimbi.....cuplul la diesel e mare,ai sa vezi ce fel trage,ajungi cu ea la 70 fara sa iti dai seama,la 140 zici ca stai pe loc,nu simti viteza in el...eu am avut si benzinare si stiu cum le compar,benzinarul e mai ieftin putin la revizii dar nu va ganditi ca daca e pe lant e mai ok + ca in oras consuma mai mult.....eu schimb la 3000 mai mereu(in oras,afara ii dau dupa nevoie),mai sus de 5,2 in oras nu a sarit....afara merge si cu 3% daca esti calm smile.gif

QUOTE(busu 12 @ 18 Mar 2019, 12:20)
are rapoartele de cutie lungi varianta de 70cp diesel. Da impresia ca se accelereaza mult si degeaba de pe la 3700rpm in sus.
*



75cp la euro 5/6 ....dupa 3500 e necesar doar uneori....poate ca prin depasiri unde se cere....de vreo cateva ori i-am dat si eu cam 4000....puterea maxima o are la 4200rpm,cuplul maxim e intre 1700-2000,deci ca sa mergi economic ar trebui sa schimbi la 2000 si uneori nu poti.....motorul de 90cp e mai ok pe ea dar la ce fac eu e bun si asta.....nici sa nu vad bazdagania aia mica in 3pistoane,sincer....asa gandesc eu,nu dati cu pietre.
einstein1984
Logan dci blue 95 de cai (70 kW) Buc -timisoara (via pitesti-sibiu-lugoj), 140 pe autostrada si cat mergea coloana in rest (70-90 in general) 30 de litri consumati si 5,5 afisat pe bord.... Nu cred ca ala pe benzina il poate egala la ritmul asta
YRX
Ai adus virsli? biggrin.gif
einstein1984
poate la retur daca ma sincronizez cu doftoru, dar astia sunt pe comanda, tre sa stie din timp ca ii vrei
slider2
QUOTE(einstein1984 @ 21 Oct 2019, 17:00)
Logan dci blue 95 de cai (70 kW) Buc -timisoara (via pitesti-sibiu-lugoj), 140 pe autostrada si cat mergea coloana in rest (70-90 in general) 30 de litri consumati si 5,5 afisat pe bord.... Nu cred ca ala pe benzina il poate egala la ritmul asta
*


Scuze ca dezgrop topicul asta, dar nu am mai scris de foarte mult timp pe forum si nu m.am putut abtine. Nu pot sa comentez de fiabilitate dar eu am condus anul trecut un logan 0.9tce si am fost placut surprins. Eram curios si ma asteptam sa fie ok caci am mai condus 1.0tsi, 1.2tsi si am vazut ca si motoarele turbo mici pot fi satisfacatoare.

Masina am avut.o timp de vreo 20 de zile si 3600 de km. Nu stiu daca vreti sa luati in calcul ideea de "a se lasa motorul dupa un anumit numar de km", dar eu cand am primit masina, aceasta avea 4500 de km rulati. Ca si nivel de echipare nu stiu ce a fost exact. Nu avea oglinzi electrice, dar avea AC. Nu exclud ideea sa fi fost vreo echipare pentru flote tinand cont ca masina a fost inchiriata.
Revenind la masina nu pot spune ca rupe norii dar nici nu te dai jos sa impingi la ea. Eu as pune.o ca si performante intre 1.6mpi si 1.6 16v. Din punctul meu de vedere este o alegere buna, atat timp cat esti constient ce masina cumperi si ca nu o sa ai pretentii chiar de Schumacher cu ea.

90% din timpul si km parcursi cu masina au fost facuti cu 2 persoane si bagajul aferent unui concediu in masina, iar aerul conditionat a fost pornit tot cam atat timp. Voi atasa niste poze cu traseul parcurs din google maps. Pe langa pozele atasate, aproape zilnic am mers in Bucuresti, cu un trafic moderat. Nu prea am prins bara la bara.

Ca si stil de mers a fost in ton cu traficul si cu limitele de viteza, sa zicem plus 10km/h cel mult. Peste tot unde a fost autostrada am mers cu 135-140km/h. La mers normal am schimbat in zona 2500-3000 turatii. Pe serpentine la cel putin 3500, iar in depasirile in care a fost necesar chiar si la 5500.
Ca si rezumat pentru cine nu vrea sa se uite peste poze traseul urmat a fost:
Aeroport Otopeni - Titu - Videle - Horezu - Ranca - Horezu - Ranca - Campia Turzii - Dej - Sapanta - Suceava - Targu Neamt - drumul spre Durau care era in lucru - Bicaz - Targu Mures - Alba Iulia - Ramnicu Valcea - Horezu - Titu. Apoi am mai facut Titu - Bucuresti si inapoi, plus un Titu - Videle si inapoi. Alt drum mai lung a fost Titu - Lupeni - Straja - Titu, drum in care la dus portbagajul a fost plin ok cu geamantane cu haine.

Cu primul rezervor, cel cu care am luat.o de la firma de inchirieri, am facut 900 de km dintre care vreo 50-60 cu becul aprins la indicatorul de combustibil. Am ales un traseu prin munti dar pe care nu am gasit nici o brnzinarie si nu aveam nici semnal la telefon sa cautam. Apoi nu am mai facut experimente de genul, dar de fiecare data cu o jumatate de rezervor am facut in jurul a 450km. Din calculele mele masina a consumat cam 5,3L/100km, pe toti cei 3600 de km. Nu am calculat chiar la virgula dar daca vreti puteti rotunji la 5,5. Nu am date de viteza medie ca masina nu avea computer de bord.

Ca fost posesor de 1.5dci 85cp pe un Symbol, m.as gandi mult mai bine inainte de a mai lua diesel mai ales ca acum toate au filtre de particule si AdBlue. Mie consumul 0.9tce mi se pare decent pentru dimensiunile si performantele masinii. As recomanda.o ca si motorizare pe Logan / Sandero? Da! Chiar pe viitor posibil sa intre in calcul la achizitia unei masini.

3 Jul 2020, 21:08:
Si restul de poze
einstein1984
conduci foarte econom bag seama
slider2
Conduc normal. Traseele prezentate mai sus au fost facute in concediu, nu vad de ce as fi mers mai tare. Consider ca loganul si masinile de pana la 150cp nu sunt masini de pretentii sportive. De asemenea nu vad rostul mersului tare. Prefer sa merg constant cu viteza maxima admisa si permisa de trafic si conditii, in siguranta atat eu cat si pasagerii si ceilalti participanti la trafic. Pe langa asta prefer in loc sa platesc amenzi, sa folosesc banii aia pentru a ma delecta pe mine cu o excursie de o zi pe undeva, o noapte in plus de cazare intr.un concediu, o mancare buna, un vin, un loc nou vizitat.
Ca si termen de comparatie, masina personala, Astra K hatch 1.4 150cp automata, are un consum de 6,6L/100km cu o viteza medie de aproximativ 44km/h. Consumul este facut pe ultimii aproximativ 12000 km.
rue
Acum ramane sa mai inchiriezi si un 1.0 TCE GPL sa ne faci povestirea de rigoare, poate chiar duster
bossake
Si eu am de la inceputul anului un 0.9tce si la stilul meu de condus consumul la un traseu de ~1500km prin tara a fost de ~5.2. Daca as fi mers cu "batranul" Logan 1.6 16v probabil ca ar fi fost in jur de 6 in conditii identice. Iar cifrele astea sunt fara a merge la consum, probabil un 0.2-0.3 mai scazi daca iti pui mintea sau uiti ca ai ac pe masina.... Traseul a fost Bucuresti - Alba Iulia - Arieseni si retur pe Transfagarasan. Tot ca si comparatie intre motoare am mai remarcat ca daca te apuci si tragi un pic de 0.9 (adica depasiri mai in forta, ture mai multe, urcari mai abrute) consumul creste maxim, in schimb la 16v nu creste asa tare chiar daca tragi tare de el.

Eu initial daca diferenta fata de dci95 nu era atat de mare as fi mers pe diesel dar era in jur de 2000euro, fff mult. 0.9 se misca foarte ok, la mers normal pot spune ca este uneori chiar mai placut la condus fata de 16v datorita cuplului maxim disponibil la turatii mai mici. Ok, raman usoarele trepidatii de 3 cilindri si sunetul in accelerare de care nu poti scapa orice ai face.

Ce nu imi place este etajarea treptei a5a, te obliga sa ii dai a5a abia pe la 80-90 ca daca o dai mai devreme pici la prea putine ture in a5a...

Totusi 1.0tce arata pe hartie mult mai bine (cuplu 170nm care inseamna f mult) si in mod normal ar trebui sa fie (mult) mai ok la condus fata de 0.9 care are doar 140nm.Am inteles ca ar avea a5a si mai lunga decat 0.9 dar poate o compensa cuplul net superior...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.