Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare electrica a farurilor !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
marius80_eugen
Ideea vine de la Matiz , care are reglarea farurilor pe inaltime electric , cu ajutorul unui motoras . In functie de nivelul ales de inclinare sau ridicare , motorasul actioneaza in consecinta . Problema mea este ca eu chiar am probleme cu reglarea farurilor si anume ca am folosit o data butonasul jucaus si nu se mai ridica atat cat trebuie farurile si cand merg singur si farurile si proiectoarele bat prea jos , in botul masinii . Ce idei aveti si voi ?

Offtopic : Ma gandesc si la adaptarea sistemului ABS de la Clio sau de la Logan . Stie cineva cam cat de complicat ar fi si ce ar fi de modificat in instalatia actuala ?
paulica
Bine zici. Si eventual o extindem cu reglaju' electric si la Nova si SN?
Numa' bafta
george_slz
Umbla cu rezervorul pe jumatate plin si rezolvi pb-ma inclinarii.
In cazul tau merita sa verifici daca unul sau ambele cabluri care regleaza farurile nu sunt cumva strangulate, presate de furtune sau mai stiu eu.
Montarea unui motoras nu te ajuta cu nimic.
Poti sa ridici putin farurile din reglajele de la baza farurilor....cu rugamintea personala de a nu exagera.
marius80_eugen
Mai , sincer ( sa nu ma auda hotii ) eu merg aproape intotdeuna cu el plin pentru ca mie asa imi place . smile.gif E bine pentru stabilitate , pentru pompa de benzina si numai cand pun aditiv si solutie anti-apa , il las sa ajunga pe rosu . Chiar se simte la stabilitate cu rezervorul plin + lanturi zapada + lopetica zapada + trusa medicala + punga 5l ( solutie parbriz ) + trusa scule + compresor . Si tot nu sunt destul de ridicate pentru cand merg singur in masina . Vreau sa cumpar halogen Vision plus 30% sau chiar 50% , desi preturile sunt mari ( 460.000 set ) . Apropos , cum sunt becuile de pozitie la Solenza ? Sunt bulbi fara dulie sau sunt ca cei de lanterna veche ? Ca am auzit mai multe opinii si de asta va intreb .
La far , pe interior , am vazut un patrat pentru reglaj si ma gandesc daca nu se poate folosi pentru a mai ridica putin farul . Voi ce stiti ?
david79
acel patrat pt reglaj este pt reglarea pe orizontala a blocului optic. Default el este sigilat, nu se umbla la el deca dc. masina a fost lovita si farul nu mai e pozitionat ca inainte.
marius80_eugen
Nu am vazut nici un fel de sigiliu , dar cum la masina mea totul este nou , dar masina are aproape 3 ani , nu m-as mira sa nu-l pot misca . Ideea e ca nu vreau sa descentrez farurile . Oricum am mai rezolvat din problema prin montarea de H4 Philips , care sunt beeeton . Sincer chiar as vrea sa stiu cam care mai stie din sistemul de la Matiz si ce ar implica adaptarea sistemului . Dar o alta intrebare este la Logan cum e ? Nu il putem adapta de la mama Reno ? Mi-e sila si de cablurile alea care ma agaseaza cand vreau sa urmaresc cae ceva pe la motor , sunt rigide si negre si luuungi . Daca se poate renunta la ele si se pot trage niste caluri electrice elegante , care sa ocoleasca toata nebunia de motor la Scala , as da ceva banuti pentru proiect . Idei ?
Daedalus
Eu mi-am reglat farurile manual de la acele reglaje. M-am chinuit vreo juma de ora si am reusit. Am reusit sa reglez in asa fel incat sa se schimbe pozitia farurilor pe toata cursa butonului de la bord de reglare, ca inainte nu era asa.
marius80_eugen, da, becurile de pozitie sunt cu bulbi cum zici tu si cate 2 pini, indoiti fiecare in partea diametral opusa celuilalt. In plus conteaza si cum le pui, sa nu le pui invers sa zici cumva ca sunt arse, asta daca vrei sa le schimbi. Am inteles ca in targ se gasesc niste leduri alb-neon care cica s-ar vedea misto si as vrea sa imi pun si eu. Am mai vazut la taximetristi pozitii perfect galbene, dar mi se pare aiurea sa ai o culoare de semnal mereu aprinsa, plus ca da urat.
marius80_eugen
Le vreau electrice !!! Veau sa scap si de cablurile alea trase nasol pe la motor , dar nu stiu daca este posibil .
JohnDoe1
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jan 2006, 14:06)
Le vreau electrice !!! Veau sa scap si de cablurile alea trase nasol pe la motor , dar nu stiu daca este posibil .
*



Eu cred ca poti sa realizezi asa ceva cu niste motorase pas cu pas controlate de o electronica; acum ramane la latitudinea ta, cum realizezi mecanica dintre motoras si sistemul de reglaj al farului;

Ca un exemplu exista la magazinul Conexelectronic de pe Maica Domnului, un kit care controleaza un motoras pas cu pas; este un kit in care sunt incluse piesele, cablajul, motorasul si partea de alimentare(redresare-stabilizare a montajului); practic in acel kit ai tot ce-ti trebuie;
Eu consider ca ar trebui 2 kit-uri din alea, adica cate unul pe fiecare far. Un kit costa 1,5 mil lei vechi; stiu ca e mult dar e doar o idee; nu trebuie sa faci cum am zis eu, se gasesc si alte variante.

Kit-ul de care iti spun are inclus in el si 2 switch-uri cumva ca butoanele de la aparatele video; unul din butoante da sensul motorului, celalat il actioneaza; motorasul din kit are inglobat in el si un reductor, adica puterea axului care iese din motor este destul de mare, nu prea ai sanse sa-l tii nici macar cu un patent, iar pasii realizati sunt extrem de mici, adica ai un control extrem de precis. Eu zic ca se preteaza pt asa ceva, pt la precizia respectiva, viteza de reactie e f mica; adica axul reductorului ai senzatia ca nici nu se misca in prima faza; trebuie sa tii apasat mai mult; daca vrei sa renunti la precizie si sa castigi viteza, poti cupla in locul motorasului din kit un alt motor pas cu pas, de ex de la o imprimanta defecta si atunci ai viteza ceva mai mare, pt ca acele motoare nu au reductoare inglobate in ele;
Acest kit se mai poate controla si de la un PC daca doresti, printr-o interfata care o cumperi separat; asta e de ajutor daca ai f multe motoare din astea si vrei sa le controlezi pe toate din putine butoane, sau vrei sa functioneze impreuna, adica sa realizezi miscari compuse.

In fine, poti intreba acolo, kit-ul se numeste K8005 si este produs de Veleman sau parca asa ceva; eu am unul acasa gata ansamblat, ca mi-a trebuit la o alta aplicatie si la un moment dat m-am gandit si eu daca merita pus asa ceva la reglajul farurilor.

Pana la urma cred ca merg si doua motoare pas cu pas puse in paralele pe acelasi montaj ca sa nu dai banii pe doua kit-uri, insa cred ca trebuie vazut daca montajul da suficient curent pt bobinele motoarelor; asa cu un singur kit ai control pt ambele motoare.

http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=337828

Bafta si spor.
marius80_eugen
Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat .
JohnDoe1
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Jan 2006, 13:12)
Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat .
*



Nu am vrut sa te descurajez; am dat doar o idee; oricum acel kit in esenta e facut pt alte chestii decat controlul farurilor; faptul ca se poate interfata cu un calculator spune multe lucruri. La un moment dat ma gandisem ca mai multe module din astea pot controla pozitia scaunelor oglinzilor, etc si toate conectate la o logica de control, a.i. sa poata memora n pozitii pt diferiti conducatori; Adica toate reglajele o data facute si memorate, fiecare conducator al masinii sa isi poata alege de la un singur buton pozitia scaunului, oglinzilor; asta sa zicem daca acceasi masina o conduc si eu si sotia sa nu stam fiecare sa ne facem reglajele respective de 20 de ori pe zi.

Dar ma rog asta e deja mult prea complicat si sincer nu se renteaza la o masina dacia.

nu stiu cum e la Logan, dar poate merge asa cum zici tu.
marius80_eugen
Cred ca te-ai uitat prea mult la AutoShow , Pro Motor si alte emisiuni din astea . Eu am vzut la Maibach aceste optiuni de care spui tu si putea sa memoreze peste 10 setari ale soferilor , dupa recunoasterea volcala . Problema este ca este destul de greu sa pui toate astea in practica . Cat timp esti singurul stapan al masinii nu are nici un rost aceste memorari . Eu ma chinui sa fac alte modificari banale si nu reusesc , iar tu visezi la scaune aranjate automat . Pana la urma un kit bixenon se pare ca rezolva problema cu reglajul , dar costa mult si nu-mi place .
JohnDoe1
QUOTE(marius80_eugen @ 31 Jan 2006, 13:13)
Cred ca te-ai uitat prea mult la AutoShow , Pro Motor si alte emisiuni din astea . Eu am vzut la Maibach aceste optiuni de care spui tu si putea sa memoreze peste 10 setari ale soferilor , dupa recunoasterea volcala . Problema este ca este destul de greu sa pui toate astea in practica . Cat timp esti singurul stapan al masinii nu are nici un rost aceste memorari . Eu ma chinui sa fac alte modificari banale si nu reusesc , iar tu visezi la scaune aranjate automat . Pana la urma un kit bixenon se pare ca rezolva problema cu reglajul , dar costa mult si nu-mi place .
*



Am zis mai mult ca si idee, nu ca m-as apuca sa fac asta :-)

sincer sa fiu, cred ca as prefera doar sa inlocuiesc scaunele fata cu altele, tot cu unele cu reglaj mecanic, dar care sa fie mai confortabile, ceva mai scobit si cu sezutul putin mai lung pt o sustinere mai buna a picioarelor.

In fine, cred ca in momnetul cand o sa se mai incalzeasca afara, o sa incerc sa vad daca pot adapta kit-ul ala de care ziceam la faruri. Insa o sa mai dureze ceva...
robert.s
QUOTE(marius80_eugen @ 19 Jan 2006, 12:42)
Ma descurajezi cu peste 3 milioane doar piesele . In cazul asta cred ca ma voi interesa pentru tot ansamblul de la Logan , unde am inteles ca ar fi electrica treaba si ar fi mai usor de adaptat .
*



Interesant , nu stiam ca Logan are reglaj electric la faruri , ne poate confirma un posesor de Logan treaba asta ?
Klaus ?
EvilOne
Am un motoras care regla farurile la Mondeo. S-a rupt maciulia care intra si se bloca in oglinda s ao miste. M-am uitat in el si vad un integrat care e "proprietar" a lu Bosch, nu e disponibila schema. Oricum pun niste poze aici ca sa vezi la ce te inhami.
JohnDoe1
QUOTE(EvilOne @ 1 Feb 2006, 22:41)
Am un motoras care regla farurile la Mondeo. S-a rupt maciulia care intra si se bloca in oglinda s ao miste. M-am uitat in el si vad un integrat care e "proprietar" a lu Bosch, nu e disponibila schema. Oricum pun niste poze aici ca sa vezi la ce te inhami.
*




Asa cum se vede din poza pare a fi un servomotor; ai putea sa gasesti asa ceva la http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=36_99&products_id=122

E doar un exemplu, ca se gasesc tot felul de dimensiuni si puteri pt servomotoare.

eventual daca electronica inca mai e buna o poti adapta la mecanica unui servomotor nou la www.rhc.ro, asta ca sa pastrezi compatibilitatea cu restul electronicii de la mondeo.
zanga
Pai la cat costa servomotorul ala (234,00 RON)x2 nu stiu daca se mai merita investitia...
JohnDoe1
QUOTE(zanga @ 2 Feb 2006, 13:25)
Pai la cat costa servomotorul ala (234,00 RON)x2  nu stiu daca se mai merita investitia...
*




intr-adevar e cam scump; era doar un exemplu; se gasesc si servomotoare mai ieftine;
eu m-am raportat doar la mondeo; daca era pt solenza nici nu mai ziceam;

chiar si la un servomotor de 1mil tot e mult; asta in cazul in care se pun doua servomotoare (cate unul la fiecare far) plus electronica care le comanda;

servomotoarele alea folosesc motoare de curent continuu si au un feed back realizat cu un potentiometru care culege informatia de pe axul reductorului(practic stie pozitia motorului in functie de pozitia potentiometrului).

la un motor pas cu pas, e mai simplu ca intervine doar electronica care il controleaza.

marius80_eugen
Trebuie sa vedem cat costa absolut toate piesele de la Logan . Eu ma indoiesc de faptul ca cei de la Dacia au bagat vre-o 6-7 mil doar in instalatia de reglare faruri . Chiar nu aude nimeni cu Logan , care stie vre-un magazin mai dotat ?
dragos_sv
QUOTE(robert.s @ 1 Feb 2006, 12:40)
Interesant , nu stiam ca Logan are reglaj electric la faruri , ne poate confirma un posesor de Logan treaba asta ?
Klaus ?
*



e tot mecanic, cablu, etc...
EvilOne
Am pus poza doar ca exemplificare, motorasul ala mi-a ramas dupa ce am schimbat farul spart. Cam atit costa si unul d-ala, 3 mil noroc cu CASCO. Are reglaj in 9 trepte, de la ce cred ca e un potentiometru in bord.
CristianH
Reglarea electrica a farurilor in functie de incarcarea masinii ar fi o treaba interesanta dar presupune un efort financiar considerabil si nu stiu daca merita.
Dupa prima actionare a butonului de reglaj am patit si eu o chestie similara : ambele faruri bateau mai jos iar cel din dreapta mai jos decat cel din stanga (culmea). Problema se poate rezolva foarte simplu la SLZ.
Actionarea oglinzilor din cele doua faruri ( nu se actioneaza asupra farurilor ) se face cu ajutorul a doua cabluri din otel care se afla in doua camasi din arc imbracat in plastic (ca frana de la bicicleta). Pentru reglare se pozitioneaza butonul cu pricina la « O », se deschide capota motor, si acolo unde intra cablurile in far se trag pe camasa, spre motor, cele doua huse de cauciu ce protejeaza dispozitivul. Se trage cu mana, usor de camasa cablului si observam ca oglinda din far se deplaseaza spre spate ( spotul luminos se ridica). Daca este asa inseamna ca s-au mai aranjat priderile camasii cablului si oglinda nu revine in pozitia initiala.Se regleaza piulita si contrapiulita care sunt pe bucsa din capatul spre far al camasii cablului de reglaj pana cand oglinda ajunge la locul normal pentru pozitia « O » (daca tragem de camasa nu mai are unde sa vina in spate). Se mai face o proba prin miscarea butonului pina la « 4 » si inapoi la « O ». Daca oglinda revine pana la capatul din spate ( spre motor), se stringe contrapiulita, se pun mansoanele de cauciuc la locul lor prin tragere spre far si totul este OK. Sunt necesare doua chei de 10 ( una subtire – eu am folosit o universala de bicicleta) si 5 minute de lucru.
Daca nu s-a umblat la reglajul farurilor sau la becuri totul este ca din fabrica.
marius80_eugen
Mai , problema ar fi ca la mine nu se ridica destul ... deci nu ca nu s-ar lasa jos destul , iar camasile sunt destul de foarte tensionate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.