Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: OLDTIMER STUDIO - Un atelier auto "haute couture"
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
address
ATELIER DE HAUTE COUTURE

La Oldtimer Studio, se restaureaza masini clasice, frumos si bine. Populare sau prestigioase, in 15 ani, cei 50 de tehnicieni au repus in functiune mai mult de 250 de automobile. A fost creat chiar un sediu pentru masini de lux destinate celor mai instariti. Descoperirea unui atelier deosebit.
(Text si foto: Rodolphe Goupil)

Moara Vlăsiei, la 30 de km de nordul Bucureștiului, este o comuna primitoare, cu cartiere rezidentiale, unde locuieste o populatie de oameni privilegiati. Aici se gaseste societatea Oldtimer Studio.
Ovidiu Ionescu, patronul, este la originea proiectului. “Mi-am inceput colectia personala in 1996, si mi-am creat afacerea in 2001 Este un compromis strans intre pasiune si business”, imi explica acest Român gigant tuns la zero, provenit din Carpați. “Prima mea masina a fost un Aro. Pe vremea lui Ceaușescu, nu se putea importa nimic. Ne multumeam cu Volga Gaz, Dacia si Trabant, care erau singurele vehicule colectionabile, si asupra carora m-am concentrat pana in 2000.” Unsprezece ani dupa revolutie, legea s-a schimbat in cele din urma, si importul de vehicule de epoca a fost autorizat.
“In utimii 15 ani, am restaurat 250 de masini, in cei 2000m2 de cladiri destinate societatii noastre”, face bilantul patronul care, pentru a reusi, a constituit o echipa de 50 de persoane. Carosieri, vopsitori, electricieni, mecanici, masinisti, pana la cromatori si slefuitori, sunt reuniti pentru a intreprinde o lucrare de restaurare integrala. “Facem totul singuri”, concluzioneaza Ovidiu.
Pornim imediat sa descoperim acest laborator, intre artizanat si industrie. “Aici, putem vinde o masina integral restaurata, sau reface integral o masina a clientului, sau gasi masina visurilor tale. Am in acest moment mai mult de 200 de vehicule in stoc, pentru clienti care sosesc din cele patru colturi ale lumii. Din SUA, Canada, Australia, Belgia, Olanda, sau Japonia”, ma anunta Ovidiu calm, stand in fata unui Mercedes 300 cabrio, ce sta in boxa sa personalizata. O realizare ingrijita care era, la vremea ei, una din cele mai scumpe de pe piata. A fost in totalitate demontata si reconstruita. De la esente lemnoase scumpe pentru tabloul de bord, trecand apoi la mecanica, tapiterie sau baghetele cromate, totul a fost refacut dupa toate regulile artei. “Acest model 1954 a sosit la noi deteriorat. Abandonat chiar, am putea spune. Echipa a lucrat la el doi ani.”
Ma intorc. Zece masini sunt in fata mea. Toate au suportat o cura de intinerire. Cu caroseria si vopseaua refacute, Mustang-ul 1967, Opel-ul Kadett GT/E, Lancia Aurelia 1958, Morgan-ul 1962, Mercedes-ul 280S si Ford-ul Mustang negru din 1964 isi asteapta randul pentru montajul final. In hala urmatoare, o rara Lagonda 2.5 litri din 1953, produsa in numai 510 exemplare, este aproape finalizata. Specialistii se invart in jurul luxuoasei englezoaice intr-o coregrafie bine orchestrata. “Aceasta marca a fost fondata de americanul Wilbur Gunn in 1906, inainte de a fi cumparata de industriasul englez David Brown”, imi explica ghidul meu pasionat de istorie. In atelierul de caroserii, surprizele sunt de amploare. Un Aston Martin DB2 din 1954 deschide balul. Dupa o scurta reflexie, Ovidiu imi precizeaza ca a “restaurat deja trei modele. Ca si patru Mercedes-uri Pagoda provenite din Portugalia, si sapte Ford A”. Un Pontiac Firebird 1969 si un BMW 507 seria 8 din 1938 sunt sub lampile de sudura si ciocanele carosierilor “In majoritatea cazurilor, daca suntem in imposibilitatea de a gasi elemente de origine, le fabricam. Dar doar daca clientul cere asta.” Factura este pe masura in acest caz! Incep sa am ameteli in aceasta caverna a lui Ali Baba. Insa nu s-a terminat. Trecem rapid prin zonele de tapiterie si cromare.
In exterior, un Ford Mustang tocmai a venit din probe de sosea. Un Aro este in stadiu de concurs, finalizat de doi mecanici. Un Citroen DS si un Trabant asteapta ingrijiri, printre o multitudine de alte marci. Sunt masini de toate culorile si pentru toate gusturile. “Mentalitatea evolueaza. Inainte, cei pasionati isi ingrijeau singuri masinile. In ziua de azi, oamenii de afaceri nu mai au timp. Vor sa aiba masina la dispozitie in perfecta stare, gata de condus.” De aceea, Ovidiu a dezvoltat ideea de “Car Hotel”. Pe care ma conduce sa il vizitez, la 100m distanta.
Dupa trecerea prin portile cu coduri de siguranta, intru in sas, apoi trec de usa imensei structuri rectangulare. In interior, sunt adunate 66 de vehicule rare sau unice. Incepem trecerea in revista cu un concept-car anterior anilor ’30, numit “The Other Gun”, propulsat de un motor Bentley. Trei alte modele ale acestei marci legendare sunt prezente, dar mi se interzice sa le fotografiez. Un Maserati din anii ’70 si doua americane, dintre care o versiune Bonneville din 1967, sunt deasemenea adapostite aici. Arunc rapid o privire catre banalele Buick Super Eight, Ferrari si alte Rolls-Royce-uri Phantom II din 1934, pentru a-mi concentra atentia catre un monstru numit Thor. Probabil ca omagiu adus zeului tunetului din mitologia nordica. Acest mastodont de 12 cilindri este alimentat de sase carburatoare. Motorizarea este atat de impresionanta, incat a fost montata pe un sasiu de camion. Acest obiect rulant neidentificat provine direct din Salt Lake City, de langa marele lac sarat Bonneville. Alaturi, un Cadillac 1903 imparte zona de stationare cu o Simca Vedette V8. Gasiti discrepanta !
Parasind acest atelier haute couture si sediul sau de masini de lux, realizez evolutia vertiginoasa a lumii restaurarii auto din Romania.

[attachmentid=1628104232]

[attachmentid=1628104233]

[attachmentid=1628104234]
Ov
frumos articol, la fel ca si celelalte
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.