Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: credit/leasing
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Zona Financiara
Pages: 1, 2
Iulyana90
Urmeaza sa achizitionez un Clio prin programul Rabla iar cei de la Renault mi-au prezentat un credit Box 3 de la Rci Leasing fara dobanda care pare prea frumos sa fie real. Stie cineva daca e tot o forma de leasing? desi ei sustin ca nu!
mars
Vezi aici: https://finantare.renault.ro/intrebari-frecvente.
einstein1984
Tu ai idee ce e ala un lasing (ei sunt propietar tu utilizatoaer)? La credit tu esti propietara. Nu vad cum poti deghiza un leasing in credit.
axabrt
Că sa i răspundem , trebuie menționat că

Din prețul final al mașinii se scade avansul și rezultă x
X:48 luni rezultă o rata fara comision și taxe
Se compara cu rata oferita de firma de leasing și se afla costurile ascunse.
Se întreabă consilierul de vânzări sa justifice diferența

Apoi se distrează ascultând cum respectivul, mărturisește că totuși există niște comisioane. (Minim 10%)
cj98czh
Uite asa ai mai bifat un post in care iar nu ai spus nimic ... dar este bine ... tu continua ..
axabrt
QUOTE(Iulyana90 @ 23 May 2019, 21:35)
credit Box 3 de la Rci Leasing fara dobanda care pare prea frumos sa fie real.
*




QUOTE(cj98czh @ 30 May 2019, 07:33)
Uite asa ai mai bifat un post in care iar nu ai spus nimic ... dar este bine ... tu continua ..
*




eu decat am subliniat ca intr adevar e prea frumos ca sa fie real
daca i-au prezentat un CREDIT atunci este un credit, chiar daca respectiva se cheama firma de leasing.

De fapt inainte sa semneze contractul, de obicei acolo sus scrie ce fel de contract e
De exemplu eu am luat fosta masina in leasing, iar pe contract scria CONTRACT DE LEASING NR 108 / 12 APRILIE 2007.
Asa ca sa fiu ontopic
einstein1984
tu decat nu ai inteles... ca la box3 cumperi si un contract de servicii, d eintretinere. e ca si cum ai palti reviziile in avans.
dar ma uit pe site si nu vad oferta la dobanda 0....
axabrt
defilau aia de la nissan cu o oferta

Finanțare prin Nissan Finance, denumire comercială sub care operează RCI Leasing România IFN SA. Ofertă supusă unor condiții, fără valoare contractuală, valabilă până la 31 mai 2019. Dobândă fixă (0%).

Costul total al creditului include: comision de analiza dosar – 270 lei, comision lunar de administrare – 45 lei, asigurare Trafic Accident – 12 lei/lună, cost inscriere contract in AERGM 65.7 lei, 31 356 lei valoare totală împrumutată, 4,83% DAE, durata 36 de luni, 33 743 lei valoare totală plătibilă.

e drept e vorba de nissan, poate au incercat sa o abureasca cu o oferta similara dar pentru renault E vorba de aceeasi firma de leasing, deci sunt adaptabili, daca e sa te abureasca
Dar se vede clar DAE 4.83.

chia si asa e destul de bun DAE. pratic in 36 de luni platesti in plus cam 500 euro in plus comisioanele lor. ceea ce e rezonabil

Eu la leasing am luat cu 10 % dobanda si m-au faultat si cu cursul valutar ca crescuse euro de la 3.5 la 4.2 si acolo a ramas pana am terminat leasingul.
am dat pe 4 ani cam 1400 de euro costul total al leasingului (dobanzi si comisioane).
da atunci in 2007 altele erau vremurile, se imprumutau astia la banci in mod continuu, era perioada aia de boom imobiliar si umblau cainii cu covrigi in coada
Astazi alta e situatia
VladSoare
Eu sînt supărat că la noi în Banania nu face nimeni un leasing adevărat, ca în țările cu apă caldă. La noi, ceea ce se numește "leasing" este de fapt un credit cu alt nume. sad.gif
ady77
Este si in Romania, leasing operational.
AndreiMR
Este, dar pentru persoane fizice mai greu. Plus ca e extraordinar de scump, nu prea merita decat daca ai flote foarte mari, unde probabil ca negociezi conditiile. La englezi, cu 3-400 de lire pe luna ai masina premium in "leasing operational", ca nu e chiar la fel...raportat la salariile lor e chiar avantajos, mai ales ca nu iti mai bati capul cu deprecierea care la ei e teribila. La noi deocamdata pentru PF e mai avantajos creditul, iar pentru PJ leasingul financiar.

einstein1984
pai si cine te impiedica sa faci measing fara sa platesti valoara reziduala? Sau doar avansul te deranjeaza?
AndreiMR
Pai nu are sens sa faci asta...platesti si avans, si dobanda o gramada, mai bine iei masina la finalul contractului, macar stii ca ramai cu ceva.
MuciX
Nu mi se pare avantajos, mai ales în contextul unei mașini premium. Rămâi cu ceva, anume cu pedeapsa pe cap. Nu mai bine o dai înapoi în schimbul uneia noi?

Nemții ăștia văd că așa fac. Probabil daca la noi nu cere nimeni produsele astea, nici firmele nu se grăbesc să ofere.
AndreiMR
La nemti probabil ca e alt tip de contract, plus alte conditii la buyback. Din experienta proprie, iti spun ca la noi buyback e o gluma proasta...iti ofera niste sume absolut ridicole pentru masina pe care vrei sa o dai la schimb pentru una noua. In plus, mai e vorba si de contabilitate...nu intotdeauna cheltuielile cu masina sunt ceva rau pentru o firma. Se calculeaza chestiile astea si cand tragi linie, vezi daca e mai avantajos sa platesti valoarea reziduala sau nu, daca sa dai masina la buyback sau sa o vinzi...

M-am tot documentat si eu cu privire la posibilitatile de la noi si, din pacate, nu avem aceleasi conditii de finantare pe care le vedem prin vest. La noi e mult mai restrictiv. Mi-ar placea si mie sa dau 300 de euro pe luna si sa am, timp de 3 ani si maxim 15k km pe an un Stelvio, pe care sa il schimb apoi fara batai de cap pentru urmatorul model...dar asa ceva nu am gasit in Romania smile.gif In plus, la noi e vorba si de dobanzi destul de mari...cand platesti niste mii de euro in plus doar din dobanda, nu prea iti vine sa renunti la bunul ala.

Am luat in schimb masini in leasing financiar, si a fost mai avantajos sa platesc tot leasingul si sa raman cu masina pe care sa o vand apoi, si sa fac un contract complet nou cand a fost vorba de inlocuire.
einstein1984
nemtii le vand la 150 000 km in 4 ani si le gasesti in romania la 60 000.
AndreiMR
Am inteles ca e foarte misto in US...acolo nu prea isi mai cumpara nimeni masini, toti fac leasinguri pe un an sau doi, costa putin raportat la veniturile medii, ai tot timpul masina noua si poti face usor upgrade de clasa/dotari. Nu stiu ce se intampla cu toate masinile alea pe care le predau utilizatorii dupa perioada contractuala, probabil ca le vand mexicanilor cum ne vand noua nemtii bijuteriile duse pana la piata si inapoi de o batranica...insa la ei e foarte bine dezvoltat sistemul asta de folosire a masinii.

S-au prins si constructorii si incep sa ofere masini la "abonament"...BMW, Volvo etc au astfel de servicii. Platesti o suma lunara si ai acces la o anumita gama de masini, nu esti niciodata proprietar dar pe de alta parte, nici nu iti bati capul prea mult cu costurile masinii. Pentru o masina de fataiala zilnica, mi se pare o varianta foarte ok asta, si sa fii cu adevarat proprietar doar pe o masina care e obiect al pasiunii pentru asa ceva.
St
Ce zici tu este adevarat pentru o mica partea a populatiei, in realitate varsta media a parcului auto creste in US. Insa acolo, pentru ca sunt 300m, chiar si o parte mica a populatiei inseamna multe masini vandute pe sistemul asta, de aceea merita ca producatorii/firmele de leasing sa ofere asa ceva.

https://wolfstreet.com/wp-content/uploads/2...ge-age-2017.png
AndreiMR
Ziceam de piata de masini noi, unde majoritatea achizitiilor sunt facute asa. Raportat la populatie, daca vechimea parcului auto tot creste inseamna ca multi prefera sa le cumpere sh.

Oricum, la 12 milioane de masini vandute anual, sau cat o mai fi piata lor, e clar ca nu multi din aia 300 de milioane isi iau masini noi
VladSoare
QUOTE(ady77 @ 30 May 2019, 11:36)
Este si in Romania, leasing operational.
*

Ce e în România e o glumă proastă, care-i în realitate un contract de credit cu o mică codiță la final.

QUOTE(einstein1984 @ 30 May 2019, 12:17)
pai si cine te impiedica sa faci measing fara sa platesti valoara reziduala? Sau doar avansul te deranjeaza?
*


După ce am plătit aproape toată mașina, evident că nu-s fraier s-o dau înapoi.

Ideea e așa:

1. La alții:
Mașina costă 70.000.
Îi zic dealerului că vreau s-o țin doi ani, timp în care să fac 20.000 km.
Dealerul calculează că mașina respectivă, în vîrstă de doi ani și 20.000 de km, va valora pe piață 50.000.
Diferența de 20.000 se împarte în 24 de rate egale, pe care eu le plătesc timp de doi ani.
După doi ani dau mașina înapoi. Dealerul o revinde cu 50.000, iar eu o iau de la capăt cu o mașină nouă.
Per total, pentru mine e ca și cum aș închiria o mașină în loc s-o cumpăr. Plătesc o chirie acceptabilă pentru o mașină foarte scumpă, și am mașină nouă la fiecare doi ani. Parfum.

2. La noi:
Mașina costă 70.000.
Valoarea reziduală e 15%, adică 10.500.
Diferența de 59.500 de euro nu pot s-o împart în 24 de rate, pentru că nu-mi permit să le plătesc. Și atunci în loc de doi ani, trebuie să fac pe cinci. Deci o împart în 60 de rate.
După cinci ani am plătit aproape toată mașina, deci s-o dau înapoi ar fi o prostie, așa că trebuie să mă împrumut de bani pentru valoarea reziduală și s-o cumpăr.
Per total, pentru mine e ca și cum aș fi cumpărat mașina pe un credit de cinci ani. Și am rămas și cu ea în brațe, și cu o datorie de 10.500.

Eu mă plictisesc repede de mașini. Mi-ar plăcea să am o mașină nouă la fiecare doi ani, plătind în timpul ăsta doar o chirie.
Cînd însă chiria mă cocoșează, pentru că plătesc practic toată mașina, nu mai ține figura.
einstein1984
nu stiu de unde ai vazut tu asta, presa vazuta de mine zice ca fac tugulanii cntracte de credit de 84 d eluni fara probleme.... Si la un cedit as alung, ai sanse ca masine sa valoreze mai putin decat valoarea reziduala, deci in caz de dauna totala sau buy back, mai vii cu bani de acsa sau pe langa finatarea masinii noi refinantezi si ce a ramas din vechiul credit daca nu ai asigurare pentru asta.
E drept, peste 700 e masini la 1000 de locuitori
VladSoare
Că o împarți pe mulți, mulți ani, asta nu schimbă cu nimic datele problemei. Într-adevăr, rata devine mai mică, dar plătesc pînă mă plictisesc, ani și ani de zile. Nu e combinație. Combinația ar fi s-o schimb des, să am mereu cîte una nouă. Or asta nu merge cu o valoare reziduală de numai 15%, cît e maximul la noi.
Dacă vreau să plătesc șapte ani la ea și dup-aia să fie a mea, atunci iau credit, că-i tot aia.
einstein1984
exista riesling operational,parca moderatorul (fost) Liviu asa ceva? lease plan sigur ofera asta.
VladSoare
Cînd am căutat eu, la toți operatorii am găsit valoarea reziduală maximă de 15% (sau poate mai era cîte unul cu 20%, dar nu mai mult). N-am găsit nici unul care să o stabilească dinamic, în funcție de valoarea de piață estimată la finalul contractului.
Dar e drept că e mai mult de un an de cînd am căutat ultima oară. Dacă a apărut vreunul între timp, mea culpa. blush.gif
einstein1984
https://www.hertz.ro/OferteSpecialeDeLeasin...6EaAkHyEALw_wcB gen mai vezi si pe la arval de exemplu
VladSoare
Nu-mi dau seama prea bine, dar la prima vedere nu pare vreun gheșeft.
Mă uit, de exemplu, la Qashqai. Nu știu cît costă în echiparea lor, dar probabil că e în jur de 20.000.
Vor un avans de 20%, nereturnabil. Asta înseamnă 4.000.
Apoi mai plătesc 300 euro pe lună plus TVA, adică 360, timp de patru ani. Adică în total 17280.
Per total, plătesc mașina cu totul.
Și în final le-o dau înapoi.
Nu merită.

O chirie de trei-patru sute de euri timp de doi ani pentru un BMW ar fi o super-combinație. Și nu mi-ar părea rău să-l dau dup-aia înapoi, pentru că la acel moment voi fi plătit doar o mică părticică din el.
O rată de trei-patru sute de euri timp de patru ani pentru un low-cost e altă poveste. Și să-l mai dau și înapoi după ce l-am plătit integral... Mai bine fac credit, plătesc tot atîta, dar măcar rămîn cu mașina la final.
speedman
Vlad de BMW select, ce parere ai? [attachmentid=1628105170]

<span class='edit'>30 May 2019, 18:44:</span>
Vlad de BMW select, ce parere ai? [attachmentid=1628105171]
[attachmentid=1628105172] [attachmentid=1628105173]
ady77
Daca vrei sa iti blestemi zilele fa leasing operational in Romania.

https://www.aldautomotive.ro/
MuciX
Cum așa? Parcă tot ei se ocupa și de mentenanță și reparații în cazul asta, nu?
ady77
Mai platesti masina o data cand o predai icon_mrgreen.gif
mars
De ce? Te referi la aducerea in starea initiala?
ady77
Da.
einstein1984
QUOTE(VladSoare @ 30 May 2019, 17:10)
Nu-mi dau seama prea bine, dar la prima vedere nu pare vreun gheșeft.
Mă uit, de exemplu, la Qashqai. Nu știu cît costă în echiparea lor, dar probabil că e în jur de 20.000.
Vor un avans de 20%, nereturnabil. Asta înseamnă 4.000.
Apoi mai plătesc 300 euro pe lună plus TVA, adică 360, timp de patru ani. Adică în total 17280.
Per total, plătesc mașina cu totul.
Și în final le-o dau înapoi.
Nu merită.

O chirie de trei-patru sute de euri timp de doi ani pentru un BMW ar fi o super-combinație. Și nu mi-ar părea rău să-l dau dup-aia înapoi, pentru că la acel moment voi fi plătit doar o mică părticică din el.
O rată de trei-patru sute de euri timp de patru ani pentru un low-cost e altă poveste. Și să-l mai dau și înapoi după ce l-am plătit integral... Mai bine fac credit, plătesc tot atîta, dar măcar rămîn cu mașina la final.
*


nu conditiile de deranjeaza pe tine cat pretul.... tu vrei stelvio la rata de quashquai.... In romania, unde o firma care vinde masini SH recuperate din leasing are concurenta samsari care vand fara acte, impozit TVA.....
axabrt
de ce pe calculatorul de leasing / credit de la volkswagen, la aceeasi masina iese rata de credit mai mare decat cea de leasing?
MuciX
Valoare reziduală, alte comisioane, etc.
einstein1984
poate pentru ca creditul nu are valoare reziduala, si poate ambele au acelasi avans, sau creditul mai deloc?
VladSoare
QUOTE(einstein1984 @ 31 May 2019, 07:17)
nu conditiile de deranjeaza pe tine cat pretul.... tu vrei stelvio la rata de quashquai....
*

Nu vreau rată. Vreau chirie. Asta e diferența dintre leasing și credit.
Vreau să închiriez o mașină, s-o țin cît am chef și pe urmă s-o dau înapoi și să închiriez alta. Asta înseamnă leasing.
Or la noi plătești toată mașina în rate. Iar asta înseamnă practic credit, nu leasing, chiar dacă românii îi spun leasing.

Și da, despre preț e vorba, dar în ultimă instanță prețul vine tocmai din diferența de abordare de care zic eu. La un contract de leasing adevărat, cum se face în lumea civilizată, plătești în rate doar deprecierea mașinii pe perioada contractului. La noi plătești toată mașina, și încă mai mult de-atît.
einstein1984
la noi valoarea masinii dupa ce o inchiriezi tu e mai mica decat in alte parti. De unde si plata mai mare pentru tine.
Leasingul operational e facut si el pe o perioada si cu un nr de kilometri, daca te sucesti tu si o dai mai repede sau faci mai multi km platesti mai mult.
In fine, e ieftin s avrei, gratis chiar. Succes in cautari.
VladSoare
Poate că o fi mai mică, dar nu chiar 15%. Am cumpărat Mondeo 4 cu 23.500 EUR și l-am vîndut după șase ani cu 13.000. Deci valoarea "reziduală" a fost de 55%. Și asta pentru un biet Ford, nu pentru cine știe ce rachetă. Și după șase ani, nu după doi.
Sau Dusterul, l-am luat nou cu 12500 și l-am vîndut cu 8000. Valoare reziduală de 64% după patru ani, pentru un spanac de Dacie.
Deci nu-i chiar așa negru dracul nici la noi.

Dar în fine, motivul pentru care la noi e așa contează mai puțin. Indiferent de motive, că o fi piața, că o fi TVA-ul, că o fi vremea, că o fi PSD-ul, că o fi altceva, în România nu face nimeni leasing adevărat. În România ceea ce se numește "leasing" este doar un credit cu alt nume. Și asta mă supără. Pentru că mă uit la nemți cum fac leasing la mașini de 60-70.000 de euri cu o o chirie relativ mică, iar eu nu pot, că n-am reședința în țara corectă. sad.gif
einstein1984
astia cu leasingul trebuie sa lateasca toata masina la producator deci imobilizeaza 60 000 euro pana platesti tu si pana vand masina. Dobanda pe banii aia e mai mare la noi decat la nemti?
mars
Eu am vazut o oferta de genul asta: pret de lista 50.000 euro, rata lunara 500 euro pe trei ani, valoare reziduala 25.000 euro. Stiu, o sa ziceti ca da cu minus, dar sa nu uitam ca, in acel pret de lista, dealerul are cel putin 30% adaos comercial. In rata intra absolut tot, adica asigurari, revizii, anvelope de iarna etc., cu o limita de 15.000 km pe an.

@ady77: daca ai grija de masina si nu o dai inapoi cu bube, nu platesti nimic. Mai ales daca iei alta wink.gif.
VladSoare
QUOTE(mars @ 31 May 2019, 09:28)
Eu am vazut o oferta de genul asta: pret de lista 50.000 euro, rata lunara 500 euro pe trei ani,
*

Nu sună rău deloc. Chiar deloc. nedumerire.gif
Îmi place.
E vreun clenci pe undeva? unsure.gif

În țările cu apă caldă mai există o șmecherie. Nu faci leasing prin bănci sau alte firme independente, ca la noi. Acolo însuși producătorul are propria lui firmă de leasing. Și atunci firma de leasing nu mai trebuie să aibă prea mult profit, pentru că scopul ei nu este să se îmbogățească ea însăși, ci doar să-l ajute pe producător să vîndă. Adesea firma de leasing iese pe minus, dar își acoperă paguba pe seama producătorului, care la rîndul lui o acoperă din profitul propriu din vînzarea mașinii.
einstein1984
adiga gen RCI leasing sau BMW financial services vrei sa zici? firme care exista si la noi?
RCI scoate profit frumusel, are marja mai mare decat vanzara de masini.
VladSoare
Exact. La noi, toate verigile din lanț trebuie să se îmbogățească. Și trebuie să se îmbogățească fără să-și asume absolut nici un risc, nici unul, oricît de mic. Și de-aia per total, pentru clientul final iese o lăbăreală, fără nici o legătură cu ceea ce se face în vest.
AndreiMR
VW au chestia asta la noi...si au cam cele mai bune conditii de finantare dintre toate marcile.
MuciX
Cred ca la VAG umbla ceva caini cu covrigi in coada la Nurvil in Valcea, foarte multe masini luate in leasing de acolo pe strada, calapodul lor sunt suporturile de numar si placute de VL.
VladSoare
QUOTE(AndreiMR @ 31 May 2019, 10:54)
VW au chestia asta la noi...si au cam cele mai bune conditii de finantare dintre toate marcile.
*

Pe bune? Nu știam. O să mă interesez. Thanks. up.gif
Păcat că nu-mi prea plac mașinile lor, dar cine știe, pentru o ofertă bună poate fac o excepție. biggrin.gif
MuciX
Pai tu ai nevoie de daily. Nu trebuie neaparat Alfa clasica. tongue.gif
AndreiMR
https://www.porschebank.ro/ro/leasing/perfect-leasing

Facusem eu anul trecut o simulare pentru un Golf si pentru un Leon...conditiile erau mult mai bune decat la altii
VladSoare
Vor avans minim 25% din prețul mașinii. Iar peste rată se mai adaugă, la simularea mea, 142 de euri pe lună pentru Casco. Pe bune?!? huh.gif
1700 de euri pe an Casco la un Golf?!?!???? Unde fac ăștia Casco, la Mazăre SRL? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.