Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Airbag Scaun Ecu Airbag centuri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
Narcis07
Buna ziua,
Am un Sandero 2 din 2014 si in urma unei coliziuni "relativ" usoare a sarit airbag-ul din scaunul din drepta. De atunci masina nu a mai pornit. Am inlocuit airbag scaun si degeaba.
Care este urmatorul pas sa fac masina sa porneasca sa ma pot deplasa cu ea pe la service-uri?
Am incercat sa dau ECU airbag (care app este sub navigatie , langa schimbator) sa il reseteze cineva dar a zis ca este posibil sa nu mearga.Ca trebuie sa fie pe masina. Masina este intr-o zona cam indepartata de oras si nu o pot deplasa pana la service.
Si am mai auzit ceva de centuri/centura cu rezistenta ceva... Ma poate lamuri cineva despre ce este vorba? Trebuie schimbata si centura? chiar daca a sarit un singur airbag (cel din scaun). centruile functioneaza : se bloceaza cand trag tare, etc....
Astept un raspuns!
Multumesc! happy.gif
einstein1984
masina pe platforma sau alt ecu airbag, nou. ECU se blocheaza dupa soc ca a nu poti conduce o masina accidentata inainte dea fi inspectata intr-un service si reparata corespunzator.
Daca socul a fost lateral, probabil ca centurile sunt ok, la un soc forntal centurile purtate (sau cele declansate daca masina are centuri pirotehnice, gen unele duster)se inlocuiesc.
Ma indoiesc ca un airbag sare la un accident "usor", d eobicei ai nevoie sa te trozneasca o masina la peste 20 km/h situatie in care ai ceva pagube.
Narcis07
Multumesc pt raspunsul asa rapid.
Nu a fost chiar usor accidentul , am zis "relativ" Usa si aripa dreapta le-am inlocuit si stalpul a fost putin sifonat (nu deformat).
Ma temeam ca o sa imi zici de platforma... Ms oricum! blush.gif
psychoo
Citeste erorile.
Ecu de airbag e proiectat sa reziste la mai multe accidente. Ar trebui sa ai eroare cu tipul de accident avut. De exemplu side driver crash.
Daca ai peste un nr de erori de genul sau o problema in ecu, se stocheaza eroare interna de care nu mai scapi si trebuie inlocuit ecu airbag. Altfel se poate pastra tot ala.
La accident pusca niste capse pirotehnice. Exista pe traseul electric pentru a nu arde masina din cauza de scurt sau benzina. Verifica daca ai alimentare la pompa de benzina si ecu injectie. Daca nu ai curent, cauta unde e capsa care a puscat si schimb.o doar pe aia.
Nu am lucrat pt dacia dar era pe platforma comuna cu alt proiect la care am lucrat dar ala nu avea intrerupere baterie. Poate asta al tau are.
E infinit mai ieftin decat alt ecu airbag.
einstein1984
Eu am lucrat pentru Dacia si spui numai tampenii, ECU Continental de logan 2 rezista la fix 1 accident inainte de blocare definitiva. ECu temic de pe logan 1 ph1 aveau posibiliatea de deblocare (de 2 ori) dar nu aia e masina lui

Pyrofuse ai la masini electrice sau hybride, la asta ai o stare in ECU injectie care nu ii permite demarajul (nici nu piloteaza pompa de benzina), curent este in masina. Aia se deblocheaza cu clipul, dar dupa inlocuire ecu airbag !!!!
Narcis07
biggrin.gif Am rezolvat!
Am gasit un baiat din apropiere> a venit personal la masina.
Am montat airbagul lipsa am pus bateria pe masina..... Testerul
10 minute si 250 lei mai tarziu am pornit masina. Fara erori fara bube! rolleyes.gif
Am avut noroc ca centurile nu au sarit... cum am zis mai sus accidentul nu a fost asa grav...
Multumesc pentru sfaturi!
einstein1984
centurile nu sar, ca nu au picioare si nici pirotehnice nu sunt.
tatabobu
QUOTE(psychoo @ 10 Jul 2019, 20:15)
Citeste erorile.
Ecu de airbag e proiectat sa reziste la mai multe accidente.
*




QUOTE(einstein1984 @ 11 Jul 2019, 07:37)
Eu am lucrat pentru Dacia si spui numai tampenii, ECU Continental  de logan 2 rezista la fix 1 accident inainte de blocare definitiva.
*




QUOTE(Narcis07 @ 11 Jul 2019, 09:08)
biggrin.gif Am rezolvat!
Am gasit un baiat din apropiere> a venit personal la masina.
Am montat airbagul lipsa am pus bateria pe masina..... Testerul
10 minute si 250 lei mai tarziu am pornit masina.
*




Einstein, vad ca Psychoo avea dreptate.
einstein1984
nope, nu avea, Ala doar a restetat ecu injectie sa autorizeze demarajul (ceea ce eu nu faceam la o masina cu structura afectata dar nah).ECu airbag zice ca a fost inlocuit, daca nu e inlocuit tot nu merge (aka alte airbaguri nu mai deschide)
verifica manualul, nu ma crede pe mine pe cuvant, nu-i vreau decat binele.
tatabobu
"Fara erori fara bube! rolleyes.gif "

Adica nici avertizarea de airbag in bord. Nu se aprinde becu' daca e bubuit?
einstein1984
daca a inlocuit ecu nu. Daca e blocat dupa soc da, aprinde AWL.
tatabobu
Narcis, da omule mai multe amanunte. Ai schimbat controleru' airbagurilor sau nu? Ai becu' aprins in bord sau nu?
psychoo
Am zis ca nu am lucrat la dacia.
Am lucrat pe vag, alea au limita 6 crashuri si temporar pe psa la care nu mai stiu limita ca au trecut ceva ani de atunci.
Imobilizare motor nu stiam sa fie, dar nu pot sa exclud. Capae pirotehnice sunt toate, mai putin reversibilele. Dar reversibile nu o sa vada dacia in urmatorii 5 ani minim.
Orice verdict se da dupa diagnoza! Nu dupa ureche!
Limita la care se seteaza eroarea interna e configurabila in platforma. Proiectele aleg la cat sa fie. Deci suporta 6 dar dacia seteaza 1. Misto business!
Odata setat poti sa initializezi si pe bunica, ala nu mai stinge lampa in bord si nu sterge eroarea. Decat daca baiatul lucreaza la producatorul ecu si are chestii ce nici dacia nu are.
Ce am testat eu a trecut de 100000(o suta de mii) de "accidente". Problema nu e ecu ci caroseria care nu prea mai e intreaga indiferent cat vrei sa o repari.
Narcis07
Deci:
Are acelasi computer de airbag nu am inlocuit decat airbag scaun. Scos airbag explodat si puns altul nou > 80 lei de pe Olx. Asta a fost tot ce am schimbat. In rest totul al masinii.

"Am resetat ecu airbag"> asa a zis baiatul . Dupa a luat contactul, a scos diagnoza si BOOM! Nu tu bec airbag aprins, nu tu motor mort nu nimic. Era exact ca inainte de accident. A butonat cam 5 minute... cred ca ia luat doar 2 min sa termine dar cred ca a zis sa mai faca ceva pe acolo sa isi merite banii.
El a zis ca are centuri de trebuie inlocuite dar la mn nu este cazul ca nu sau declansat "sarit".
Asa ca... lucky me! Am scapat ieftin! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif cool.gif
RazvanF
QUOTE(psychoo @ 11 Jul 2019, 17:41)
Am lucrat pe vag, alea au limita 6 crashuri 
Deci suporta 6 dar dacia seteaza 1. Misto business!
*


Din pacate nu putem compara cele 2 branduri, mai mult ca sigur la vag au si ceva senzori prin caroserie, bara fata etc care trimit semnal in caz de accident. La Dacia este ceva mai "primitiv". Faptul ca nu te lasa sa mai pornesti motorul mi se pare un lucru bun.
Acum intrebarea care trebuie sa si-o adreseze colegul care a avut incidentul este: Oare ecu airbag mai poate detecta un al 2 lea incident?
psychoo
Departe de mine gandul sa le compar.
Sunt niste integrate concepute in house care se folosesc la nivel de platforma. Scopul lor este sa incapsuleze tot ce inseamna diagnosticare erori pe traseele capselor pirotehnice ale airbagului, comutatoarele centurilor, senzori de acceleratie si presiune prin masina si gestionarea alimentarii. Tot in ala sunt mosfeti pentru a da curent ca sa puste airbagul.
Astea sunt pe variante si pt a reduce costurile se scot tranzistori din ele. Bineinteles doar la volume mari, altfel mai mare deranjul.
Ce ramane pe partea de mosfet e acelasi lucru si la audi/lamborghini si la dacia. Ca nu stie detecteze la fel de multe erori pe interfata respectiva se datoreaza reducerii de costuri.
Long story short, daca nu are bec in bord aprins si nici o eroare in ecu airbag, acesta va functiona normal si va declansa airbagurile in caz de accident.
Accidentul avut deja nu e complet sters din memorie dar nu afecteaza functionarea.
einstein1984
acelerometrul de Dacia e unu mai ieftin decat ala de VAG si nu tine la prea multe crashuri.... ca ala nu tine la prea multe smucituri, nu ASICul care e solid state.
Evident insa, asa se repara masini in romania, merge boss, nare becuri aprinse, dar cand ai nevoie de el pauza sau se deschide cand lovesti un tomberon in parcare. Pentru ca manualul de reparatie e doar opinia producatorului.....
psychoo
Acelasi ASG 4.2 cu 2 canale x,y orientat la 45 grade fata de conector.
Nu mai stiu producatorul senzorului dar daca vrei neaparat o sa fac un efort sa iti dau inclusiv datasheetul pentru varianta de la continental. De temic n.am habar.
Lifetime si aging tests depasesc cu mult pronosticul tau legat de failure rate.
einstein1984
lifetime si ageing cu includ 6 crashuri de peste 20g, sau cel putin renault nu cere ca ecu sa fie refolosibil dupa un asmenea crash=> clipul nu permite resetarea de defect de crash detectat, doar DDT permite asta(pentru teste inginerie, nu pentru masini pe strada). Daca vW o cere, spaga lor, vand mai putine ca piese de schimb.
psychoo
Acum te faci ca nu intelegi?
Limita e impusa de producatorul auto in functie de cat isi asuma.
Dupa 6 lovituri care au dus la airbaguri sarite sansele sa mai fie masina sunt infime.
Ecu airbag rezista mult mai mult.
Senzorii interni se distrug la un prag la care nici ecu nu scapa. Se sparge carcasa, rupe conector, zboara piesele de pe pcb, apoi se strica senzorul care masoara acceleratia.
Faptul ca dacia IMPUNE sa schimbi ecu cand nu este necesar e in aceeasi nota cu preturile pieselor pentru intretinere. Masina e ieftina, banii ii fac post vanzare
kti
QUOTE(Narcis07 @ 11 Jul 2019, 22:06)
Deci:


"Am resetat ecu airbag"> asa a zis baiatul . Dupa a luat contactul, a scos diagnoza si BOOM! Nu tu bec airbag aprins, nu tu motor mort nu nimic. Era exact ca inainte de accident. A butonat cam 5 minute... cred ca ia luat doar 2 min sa termine dar cred ca a zis sa mai faca ceva pe acolo sa isi merite banii.

Asa ca... lucky me! Am scapat ieftin!  icon_mrgreen.gif  icon_mrgreen.gif  cool.gif
*



ohmy.gif spune destul de clar ...i.a facut crashul ..ddt..reset si voila .... ce e asa de greu de inteles...
si apropo il poti face de cate ori vrei radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.