Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Japoneza Topless
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Speedy
Pentru ca viata mea era oarecum linistita, sau poate ca nu avut suficiente jucarii atunci cand am fost mic, cine stie...intr-un final m-am decis sa imi complic existenta si sa imi iau o masina-jucarie care sa imi ramana pana la adanci batraneti (daca le voi prinde).
M-am gandit ca daca tot are sa fie masina de "fun" atunci n-ar fi rau daca ar fi si "topless", eu fiind mare fan mers cu pletele in vant. Cum pe motocicleta este cam dificil sa realizezi lucrul asta, am inceput sa caut o masina cabrio.
Imi doream in principal sa aiba tractiune spate, ABS si AC si ceea ce e mai important sa aiba ceea ce cu greu mai se poate gasi la o masina din generatia noua si anume: sa te faca sa razi atunci cand o pedalezi.
La inceput m-am orientat catre BMW. Mai multe modele imi faceau cu ochiul Z3 / Z4 / E36 / E 46. La ultimele doua am renuntat repede pe motiv ca nu imi trebuie 4 locuri iar o masina mai mare pierde la capitolul sportivitate. La Z3 observasem ca preturile incepusera deja sa o ia razna, iar la bugetul meu nu gaseam o masina decenta cu motor de 2 litri. Z4 imi placea foarte mult ca si design dar fiind masina relativ noua mai mult ca sigur in caz de o problema ar fi trebuit sa apelez la un service, asa ca l-am taiat de pe lista.
Si uite asa am inceput sa ma uit si la japoneze. Honda S2000 destul de scumpa iar Mazda MX5 mi s-a parut prea banala.
Asa ca intr-o zi am dat peste Toyota MR2, un model despre care uitasem ca exista. M-a vrajit pe loc: tractiune spate, motor de 1.8 si 140 de cai amplasat intre axe, optiune de hardtop si 1000 Kg cu plinul facut.
Am inceput cautarile si pentru ca nu am gasit nimic decent in Germania, am inceput sa ma uit la vecinii elvetieni. Si acolo am gasit o masina din 2000 cu 100.000Km AC si Hardtop si evacuare sport. Am contactat-o pe vanzatoare si a doua zi m-am intalnit cu ea.
Vroia 4900 de Franci.
Pozele sunt cele din anunt:
[attachmentid=1628107529] [attachmentid=1628107530] [attachmentid=1628107531] [attachmentid=1628107532]

Va urma..
MuciX
Frumi neuwagen
b06fcn
Misto japoneza...s-o driftuiesti cu placere...
sobolan
Cu ceva bani cumperi un kit de conversie si-ti iese un 911 de toata frumusetea....sunt singurele masini din lume de la care poti folosi mai mult de 50% ca sa faci asta. cool.gif
b06fcn
E mai exotica daca o lasa japoneza de la mama ei...
einstein1984
clar , o MR2 ne abuzata e rara! Multi kmp fara probleme, faina alegere
SiloS
Frumoasa jucaria! Sa ne spui despre cum se simte pe drumuri virajate si despre cum face fata sistemul de racire traficului de aglomerat.
pistritu
Foarte misto masina. Felicitari pentru achizitie
Pastreaz-o asa originala,nu o converti la nimic. Las-o stock,asta e farmecul
IulianSVA
Felicitari pentru achizitie! E singura Toyota care imi place. O singura data am avut placerea sa ma ,,dau"cu una, care avea tot un 1.8 litri ,,luat"dintr-un Lotus Elise avariat, cod 2ZZ-GE ( deh tot toyota). Avea volanul ,, la perete" smile.gif . Toate bune!
dandobre
https://youtu.be/fIcZ-z9ZD-E
Acum știi ce ai de făcut..... biggrin.gif
Muttley
QUOTE(Speedy @ 31 Jul 2019, 20:37)
[attachmentid=1628107529]
*


Mi se pare fabulos tabloul general din poza asta, cu asfaltul ala, cu arhitectura locului, si o masina mica, curata si atipica in mijloc. Iti vine s-o mananci.
Pune masina aia intr-un peisaj autentic de Romania si nu-si are locul.
bgdrenault
Si eu care doream sa zic ca o imagine asemanatoare poti gasi in Predeal sau Sinaia in zona de case.
axabrt
Poate pe la Bistrița...
Speedy
Multumesc tuturor pentru urari!
Masina va ramane exact asa cum a iesit de pe poarta fabricii, exceptand toba sport bineinteles.

Continuare…

Vanzatoarea, o pustoaica ce tocmai isi cumparase un Audi A3, evident tot cabrio, iar acum nu mai avea nevoie de Toyota. In garaj mai avea o Skoda Fabia VRS, masina pentru iarna, dupa cum mi-a povestit.
M-am invartit de cateva ori in jurul masinii, am incercat sa caut rugina dar nu am gasit nici macar un punct, lucru care m-a surprins la o masina de aproape 20 de ani, softtop ul in stare buna, bara fata si spate pareau revopsite dar asta nu m-a deranjat foarte tare.
Test drive ul nu a facut decat sa-mi confirme ideea ca e masina pe care mi-o doresc. Mi-au placut directia foarte precisa, suspensia ferma dar totusi confortabila, sunetul evacuarii si pozitia la volan. De la motor asteptam ceva mai mult dar probabil asa se intampla dupa ce conduci 300Nm de diesel si apoi treci pe benzinar aspirat.
Negocierea a fost destul de dificila pentru ca nu am gasit defecte masinii, am reusit totusi sa reduc pretul pana la 4500 de franci.
Dupa acest episod, am inceput sa ma documentez cam ce inseamna sa importi o masina dintr-o tara non UE. Procedura este destul de complicata si am fost aproape sa renunt, dar intr-un final am apelat la o firma care sa imi intocmeasca actele necesare. A trebuit sa platesc 10% din pretul de cumparare taxe vamale, plus 19% TVA pentru ca masina este productie non UE.
Asa ca intr-o dupa amiaza de vineri, in toamna anului 2018, am inchiriat o platforma si am plecat sa-mi aduc acasa jucaria. La putin timp dupa achizitie, i-am schimbat uleiul filtrele si cureaua de accesorii.
In Ianuarie 2019 i-am facut TUV-ul, pe care l-a trecut cu zero defecte, apoi a urmat inmatricularea, totul a durat maxim doua ore. In sfarsit puteam sa fac ceea ce de mult imi doream si anume sa conduc o masina cu tractiune spate pe un drum acoperit cu zapada.

Va urma..

[attachmentid=1628107760] [attachmentid=1628107761] [attachmentid=1628107762] [attachmentid=1628107763]
4x4
Felicitari si multi kmp fara acoperis! Azi nu se mai fac masini ca aia, ce ii lipseste in putere compenseaza excelent prin echilibru si control.
Victorine
WTF? Numarul... biggrin.gif
Foarte frumoasă! S-o volanesti sanatos!
sorin1983
clar e preferential biggrin.gif
Speedy
Este, da. Spre bucuria lui Mucix biggrin.gif

Asta iarna dupa ce am inmatriculat-o, i-am cumparat la repezeala niste roti de iarna si am cautat ceva drumuri acoperite cu zapada si ferite de trafic unde sa ma pot juca in voie. Cam greu de gasit asa ceva in Germania, chiar daca stau oarecum la munte.
Chiar si in conditii de zapada pe carosabil masina are foarte multa aderenta, poate chiar mai multa decat mi-as fi dorit, greutatea motorului deasupra puntii spate spunandu-si cuvantul.
De asemenea, am invatat "the hard way" cam ce inseamna frana de motor atunci cand ai tractiune spate wacko.gif
Tot prin iarna am inceput sa mai citesc una alta despre modelul acesta de masina si lumea spune ca cele doua pre-catalizatoare aflate in galeria de evacuare se pot sparge in timp, bucati din ele ajungand in motor sau in catalizatorul mare. Asa ca am ales sa le elimin.
Prea multi Km nu am facut de cand am luat-o, undeva spre 3000 dar am constatat ca masina consuma ulei dar la un mers mai alert, lucru confirmat si de manual. Cred ca la aprox 1500 km am completat 1l de ulei, cam mult dupa parerea mea dar se stie ca motoarele 1ZZ de la Toyota nu au fost cele mai reusite. Ma gandeam la un upgrade la motorul 2ZZ de 190 de cai dar pana nu crapa cel de pe masina nu are rost sa ma complic. Mutarea nu ar fi asa dificila, motoarele fiind aproape identice.

Mai am multe de povestit, dar in concluzie masinile noi sunt mult mai fiabile de cat cele vechi. Textul "nu le mai fac cum le faceau odata" isi are rostul doar cand vorbim de caroserie, poate. Motoarele au evoluat mult. Atat ca performanta cat si ca fiabiltate. Dar tocmai pentru ca cele noi sunt asa plictisitoare si "fara suflet", le preferam pe cele vechi, ma rog, unii dintre noi. smile.gif

Toate bune!

[attachmentid=1628107871] [attachmentid=1628107872]
Bogeyman
Superba. Sa te bucuri de ea.
Cica si motoarele astea noi consuma ulei la greu, asa ca nu ti face probleme rolleyes.gif
Muttley
Haidi bre, ma zi ceva mad.gif
Speedy
Pai multe nu prea mai am de zis...
Am bagat in ultima perioada prea multi Km de autostrada cu Skoda, ca sa mai am chef sa conduc Toyota asa ca de vreo saptamana sta in garaj nepornita.

Totusi, prin primavara cand am inceput sa merg cu ea am observat o ciudatienie. La rece motorul pornea impecabil, apoi dupa ce temperatura ajungea la 90°, il opream iar daca vroiam sa il repornesc, trebuia sa dau mai mult la automat decat normal si pornea oarecum inecat. Am inceput sa caut solutii pe net, unii ziceau ca ar fi pompa de benzina de vina. Mi s-a parut oarecum ciudat caci la rece motorul pornea ok, dar m-am gandit ca rau n-ar fi rau sa schimb filtrul de benzina care deja avea 20 de ani si daca tot umblu pe acolo sa inlocuiesc si pompa.
Mi-am comandat piesele dar atunci cand am desfacut ansablul de pe masina, am constatat ca nu se potrivesc. Intr-un final am primit pompa corespunzatoare, dar tot a trebuit sa fac niste adaptari ca sa se potriveasca, mufele de alimentare erau diferite. Mai mult din curiozitate am trecut si pe la un dealer Toyota sa intreb de pret. Mi-au cerut pe pompa 700 de euro iar pe filtru vreo 60, fara montaj bineinteles, in conditiile in care eu am platit 60 de euro pentru Pompa si filtru, dar aftermarket.
Dupa ce am montat totul la loc, pentru o scurta perioada mi s-a parut ca am rezolvat-o dar a doua zi, am patit la fel, aceeasi problema, porneste greu la cald. N-a fost de vina pompa, dar macar am schimbat filtrul care era foarte imbacsit.
Ce-i drept, s-a rezolvat o alta chestie la fel de enervanta...in timpul ce motorul mergea, daca ajungeam intr-o intersectie si lasam masina pe liber, turatia scadea destul de mult apoi cand o acceleram parca se balbaia putin apoi incepea motorul sa se tureze.
Dupa alte sapaturi, unii ar zice ca senzorul de temperatura este defect si trimite informatii gresite calculatorului. Habar n-am daca o fi asta, acul de temperatura indica bine in bord radmasa.gif

Despre condus pot sa zic ca masina e setata ca sa iti ofere maximul de distractie. Nu m-a suprins niciodata dar nici n-am fost huligan, pentru simplu motiv ca nu am avut unde. I-as incerca limitele pe un circuit undeva, sa vedem daca anul asta se concretizeaza ceva. Atunci cand o curba e luata spre limita, masina subvireaza mult, dar spatele are foarte multa aderenta, nu l-am simtit niciodata ca ar vrea sa plece. Sigur sunt de vina si anvelopele pe fata, care apropo sunt de iarna biggrin.gif Asa am cumparat-o si pana acum au ramas pe masina.
Imi place foarte mult faptul ca pot vedea capota in timp ce sunt la volan. Mi se pare un avantaj atunci cand vrei sa duci masina pe trasa ideala.
Surprinzator, chiar si la 120 kmh cu geamurile ridicate si fara plafon, nu este foarte mult curent in masina. Se poate purta o discutie cu pasagerul smile.gif
Chiar daca e babuta, mai intoarce un cap sau doua, am vazut lume uitandu-se la ea cand era parcata, modelul este destul de rar si nu isi arata anii. Si aici ma refer atat la design cat si la starea masinii. Intr-un fel imi pare bine ca vanzarile in Europa nu au mers bine, deoarece acum este un model oarecum exclusivist, la vanzare aflandu-se pana intr-o 100 de exemplare in Germania.

In alta ordine de idei, in ultimii 300 Km am avut un stil de condus mai aproape de normalitate si uleiul pe joja n-a mai scazut. Aveam planuri sa ii masor compresia sa stiu sigur daca pierde pe la segmenti sau de vina sunt simeringurile de supape, dar n-am mai avut timp pentru surubareala. Sunt in continuare tentat sa trag de motorul asta pana crapa, apoi sa incerc sa montez pe cel de 1.8 si 192 de cai, dar pana acolo e cale lunga.


[attachmentid=1628108143] [attachmentid=1628108144] [attachmentid=1628108145] [attachmentid=1628108146]

MihaiD
QUOTE(Speedy @ 6 Aug 2019, 21:38)
De asemenea, am invatat "the hard way" cam ce inseamna frana de motor atunci cand ai tractiune spate  wacko.gif


Invata sa faci rev matching/ heel and toe, altfel o sa te surprinda in mod negativ cand te astepti mai putin icon_mrgreen.gif.

QUOTE(Speedy @ 12 Aug 2019, 21:43)
Despre condus pot sa zic ca masina e setata ca sa iti ofere maximul de distractie. Nu m-a suprins niciodata dar nici n-am fost huligan, pentru simplu motiv ca nu am avut unde. I-as incerca limitele pe un circuit undeva, sa vedem daca anul asta se concretizeaza ceva. Atunci cand o curba e luata spre limita, masina subvireaza mult, dar spatele are foarte multa aderenta, nu l-am simtit niciodata ca ar vrea sa plece. Sigur sunt de vina si anvelopele pe fata, care apropo sunt de iarna  biggrin.gif  Asa am cumparat-o si pana acum au ramas pe masina.


Se organizeaza multe track days pe Transilvania Ring sau Adancata, cumpara-ti niste semi-slick-uri si mergi si vezi care-i sunt limitele wub.gif.
MuciX
Ar fi chiar culmea sa se duca in Romania sa caute circuit. smile.gif
MihaiD
Dar ce au circuitele din Romania? huh.gif
MuciX
Sunt mai departe si probabil mai putin "dotate" decat alea de langa el... Zic si eu. Probabil ca in drumul lui spre Romania ar trece pe langa alte cateva posbile circuite. Risipa de timp, nu?
Muttley
Lu' Mucics ii place vorbi in dodii. Vrea a spune cacolegul Spidi e mutat cu tot cu MR2 prin Germania parca.
Speedy
Nu se stie... Daca vorbim de swap sau chuar si de motor rebuild, cel mai probabil masina va lua calea României biggrin.gif
Vorba aia... Nicaieri nu i ca acasă
Speedy
Daca e cineva curios cum se aude evacuarea...

De fapt, scopul filmarii a fost sa vada daca scoate fum albastru la accelerari mai puternice, ca tot vorbeam mai sus de consum de ulei. Din fericire n am observat nimic.
Speedy
Am rezolvat cu pornirile balbaite prin curatarea senzorului MAF. Me happy!

[attachmentid=1628108378] [attachmentid=1628108379]
tatabobu
Sper ca n-ai dat direct cu sprei de contacte pe el, ca e prea agresiv.
Speedy
Mai rau [attachmentid=1628108387] biggrin.gif
tatabobu
Eh...vezi tu mai incolo, daca incepe sa mearga prost stii de la ce e. Macar data viitoare ia unu' pentru MAF, nu risti sa strici senzorul propriu-zis.
Speedy
Dai o bere daca nu crapa? tongue.gif
tatabobu
Dau. Cand ajungi cu masina in B, sau ajung eu pe unde esti, si vad io cu ochii mei ca e OK 04.gif
CT-05-DGP
Ba, e misto sa ai o masina doar pt tine, sa-ti placa cand o privesti, cand o conduci.
Eu am iesit din monotonie cu un e93...
laguna3bz
Trebuia sa te uiti si la vecinii de la est, aici gaseai mai ieftin icon_mrgreen.gif
https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/m...214?goFrom=list

Starea masinii tale insa e impecabila, jos palaria, pe cand cehii astia nu sunt faimosi pentru grija pe care o duc masinilor, ba dimpotriva.

Multi km fara probleme! sofer5.gif
sobolan
exista maf cleaner....brake cleanerul e agresiv rau acolo,macar un carb cleaner pentru ca ala e mai slab si nu ataca cauciuc etc.....senzorul ala e un rahat mic care se "deranjeaza" si din cauza jetului aplicat prea agresiv pe el....mare grija !!!
Speedy
Da, gaseam poate si mai ieftin, dar diferenta de bani se regaseste in starea masinii.
As fi putut sa fac o romaneasca si sa trec un pret mult mai mic in contractul de vânzare cumpărare, astfel fentam vama, care a costat peste 1000 de euro dar imi place sa cred ca sunt un om corect smile.gif
Iar in legatura cu maf_ul, singura piesa de cauciuc de acolo era o garnitura pe care am dat o jos inainte sa curat cu spreiul. Stiam ca exista sprei special de maf dar trebuia sa il comand si n am mai avut rabdare asa ca am folosit ce aveam la indemana. Eram oarecum sceptic ca de acolo e problema. Oricum daca o fi sa pice, un senzor nou nu e o avere. Sunt foarte bucuros ca am gasit cauza pornirilor grele pentru ca pur si simplu ma zgaria pe creier stiind ca masina nu functioneaza cum ar trebui.
Am mai patit o faza asemanatoare cand aveam loganul. In service mi au desfacut corpul clapeta iar la remontare au folosit aceleasi garnituri care nu mai etansau corect. Masina pornea balbait la rece si nimeni din doua service uri dacia nu a fost in stare sa isi dea seama de problema, masina era in garantie in perioada respectiva.


Speedy
Am mai cotrobait prin hartoagele pe care le am primit odata cu masina si am gasit 2 facturi. Una din 2011 unde masina avea 78k km si alta din 2016, de la cea care mi a vandut masina, cu 86k km. Or fi cei 100k km din bord reali? Habar n am smile.gif
Cert e ca pana acum, eu am mers 1700 km. In ultimii 550 de km am adoptat un stil mai "pensionaresc" de condus, exceptand filmuletul din 3-4 posturi mai in urma si nivelul uleiului a ramas fix pe joja.
Speedy
[attachmentid=1628111959] [attachmentid=1628111960]

Urmeaza sa ii pun rotile de iarna, Hardtop-ul si sa asteptam zapada. De cand a venit toamna nu prea am mai folosit-o, dar odata la 2 sapt o scot la aer ca sa se mai incarce bateria. De cand i-am curatat MAF-ul pare-mi-se ca si consumul a scazut si nu oricum ci destul de vizibil, sper sa nu mi se fi stricat indicatorul din bord laugh.gif , dar de cand am alimentat am mers cam 350km si acul nu indica inca jumatatea rezervorului.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.