Am reusit sa fac cateva nefacute :
1) La verificarea distributiei vechi am rotit si in sens invers de vibrochen ( in sensul opus acelor de ceasornic)-evident avand cureaua veche pe pozitie-.Dupa aceea am invartit normal si nu am intampinat vreo blocare in interiorul motorului.
2) In timp ce am dat cureaua jos s-a miscat vibrochenul ( axele erau blocate la semne), iar cand am pus din nou cureaua veche am omis sa-l dau inapoi pe pozitie, am invartit... axele cu came picau la semne, dar nu si vibrochenul. Am pus fuliile de la axe la semne si le-am blocat. Am dat din nou cureaua jos, am eliberat vibrochenul si l-am pus si pe el la semn ( am vazut sensul in care s-a miscat si l-am rotit in sens opus). Am invartit din nou in sens normal si nu am observat nici o gripare a motorului (doar in momentele compresiei).
Ma pot astepta la "surprize" cand pornesc motorul ? Va multumesc !
p.s. Opel Vectra A 2.0 16 V benzina an 1995 cod motor X20XEV