Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor oxigen logan defect
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
gereatti98
Buna ziua!

Mi s-a aprins check engine-ul pe logan, si cand am pus pe tester am primit df 106, catalizator defect. Cand m-am uitat la valorile reale la motorul pornit senzorul al 2lea dupa catalizator arata 400mV constant. Problema cea mai ciudata e ca am schimbat senzorul respectiv, dar problema nu s-a remediat. Tensiunea senzorului vazut de calculator tot e 400mV constant, nu se misca deloc. Si nici incalzirea sondei nu se porneste deloc. Dupa schimb am primit si df106, incalzire defecta.

Va rog sa-mi dati ceva sfat, ce sa caut. E oare un fir intrerupt sau calculatorul sa defectat?
pistritu
Mai cauta ca s-a mai discutat recent despre problema. E topic de cateva pagini.
gereatti98
Am cautat prin google si cele lalte topic-uri, dar n-am gasit informatie. Problema mea e una foarte ciudata. Nu merge deloc senzorul, orice fac. Am verificat cablurile de la Ecu, dupa schemele gasite pe net. Toate sunt ok, cand pun contactul vine si +12v-ul pentru incalzire. Am incercat sa fac examinez semnalul de incalzire primit de la ecu cu osciloscop, cu o rezistenta intre cele doua fire de incalzire. Dar nu vad semnalul de pwm care trebui sa fie acolo. In tester la preincalzire scrie inactiv tot timpul. Si valoarea nu se muta deloc de la 400mV. Cu multimetrul intre A si B(fire de semnal) fara sonda, masor cele 400mV, care pentru mine e ciudat ca am citit ca sonda genereaza el insusi tensiunea de iesire.
Oare ecu-ul e defect?
pistritu
Citeste acest topic de la inceput

https://www.daciaclub.ro/Relanti-2000-la-ca...313591-s90.html
RazvanF
Sonda in sine trebuie sa se incalzeasca. Ori ca o incalzeste rezistenta proprie, gazele arse sau alta sursa de caldura ea va genera semnal. Daca o masori rece nu va genera nici un semnal. La tine este posibil sa ai probleme in circuit, intre sonda si ecu.
gereatti98
Multumesc frumos pentru raspuns. Da, stiu ca senzorul nu genera semnal pana cand nu este incalzit. De aceea am lasat motorul sa merge timp de 10 minute, dar nu sa intamplat nimica. Tot 400mV, senzorul inainte de catalizator da semnal aproape instantaneu. Am masurat-o pe senzorul cu motorul pornit si pe senzor am primit semnal, dar ecu-ul nu vede. Mai ce trebuie sa masor, am masurat toate cele 4 fire daca sunt ok intre ecu si sonda.

pistritu Multumesc pentru sfat, am citit topic-ul ala. Dar nu am primit nici o informatie legat de problema mea.
pistritu
Vorbeste cu userii Ironick,YRX,user123 fiindca ei se pricep la diagnosticare sonde lambda ...
RazvanF
QUOTE(gereatti98 @ 19 Aug 2019, 01:27)
Am masurat-o pe senzorul cu motorul pornit si pe senzor am primit semnal, dar ecu-ul nu vede.
*


Atunci posibil ecu defect. Era o problema cu lipiturile reci, solutia era desfacut ecu si refacute toate lipiturile de pe placa.
YRX
Sonda 2 la Logan se comporta cam asa:
- cu motor rece da 410 mv si 0 ohm incalzirea. Oricum este ignorata de ECU.
- dupa incalzirea motorului si a catalizatorului incepe sa cicleze mai lent decat sonda amonte si in plaja de sus 410 - 800 si rezistenta pe circuitul de incalzire face cativa ohmi.

Daca ai luat cod inseamna ca nu a functionat incalzita. Daca ai schimbat-o e treaba de circuit, vezi firele pana la ECU sa nu aiba rezistenta sau scurt. Vezi in special pe sub masina, acolo se mai lovesc.
Nu e bine sa masori rezistenta sondei cu ohmetrul pentru ca se poate distruge.
Urmareste-o pe diagnoza in mers, la cald, daca nu misca investigheaza mai departe, eventual improvizeaza niste fire de prelungire la mufa ECU sa poti masura ce debiteaza.
gereatti98
Nu am verificat ce citeste la rezistenta incalzirii ecu-ul. Dar cand l-am verificat cu multimetru am masurat 5 ohmi. Cand am masurat tensiunea generata de sonda am fost la masurare de volti, si nu la ohmetru.

Cel mai ciudat e ca nu pot sa sterg codul de eroare ca revine imediat. Am improvizat fire mai lungi si asa am masurat continuitatea firelor de la ecu pana mufa sondei. Nu am fost atent la rezistenta firelor, numai daca sunt continuu. Si am testat ca sa nu fie scurt intre ele. Toate au fost ok, din pacate. Cred ca incerc sa masor firele si la masa, dar nu cred ca au scurt. Dedesupt nu e deformat nimica, nu e lovit, mufa arata impecabil.

Astazi fac o tura cu testerul pus, sa vad ce face cand e total cald motorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.