Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme maneta semnalizare Dacia Logan 2019?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
the_machiavelli
Salutare,

Sunt nou pe acest grup si as avea o intrebare pentru posesorii de masini similare cu a mea, Dacia Logan 2019. Nu am mai gasit ceva similar pe forum si deasta deschid un topic nou. Daca gresesc, va rog sa ma redirectionati catre topicul corespunzator.

Probabil ca stiti, semnalizarea de pe aceste modele are o pozitie internediara, daca impingeti maneta usor sus/jos. Masina semnalizeaza de 3 ori, iar maneta revine singura la pozitia ei initiala, fara sa invartiti de volan. Sunt sigur ca ati mai vazut aceasta optiune pe o gramada de alte masini de la alte marci dupa 2005 incoace, functionalitate care este destul de folositoare, in opinia mea. Pe Dacia, e prima data cand am vazut optiunea asta, eu mai circuland si cu un Logan din 2012 unde nu exista asa ceva.

In cazul in care maneta este impinsa in sus (semnalizare dreapta), totul merge lin si frumos, nu trebuie aplicata foarte multa forta incat sa ne te poti opri la acea pozitie.
Problema care am descoperit-o eu, este cand incerci sa faci aceeasi operatiunea in jos (semnalizare stanga). Aici, mi se pare ca maneta agata si trebuie aplicata mult mai multa forta, astfel incat risti sa treci peste pozitia aceea intermediara si sa ajungi in pozitia sa finala, unde semnalizeaza incontinuu si nu revine singura, decat daca invarti de volan sau o dai tu inapoi.
Am fost ieri la service la reprezentanta Dacia din Targu Mures, unde am discutat cu cineva care mi-a fost recomandat ca fiind mecanicul sef. Ce mi s-a parut ciudat este ca domnul respectiv, habar nu avea ca exista aceasta functionalitate. Totusi s-a aratat binevoitor si am mers sa vedem cum functioneaza alte manete de pe niste masini noi ce le aveau ei pregatite pentru livrare. Ceea ce m-a surprins este ca manetele pe care le-am testat, toate mergeau la fel. Toate agatau in acel punct.

Nu am mai reusit sa gasesc pe nimeni sa se planga de treaba asta. As vrea sa intreb totusi daca printre voi nu mai exista proprietari de masini similare care au observat aceasta problema?

Eu am mai testat pe un Logan similar (cu cateva luni mai vechi decat al meu), dar care deja are aproape 100000 de km. Ce-i drept acolo merge putin mai lin, dar tot mi se pare ca agata si nu merge in ambele directii la fel. Probabil ca dupa o folosire mai indelungata, acea maneta isi mai da drumu, dar nu de tot.
Am testat si pe un Duster (2018) acest lucru, dar acolo maneta este diferita fata de Logan. Totusi, pe Duster, aceasta functionalitate merge perfect. Chair daca maneta este diferita, aparent acolo se poate. Atunci de ce nu se poate si pe Logan?

Nu pot sa zic ca este un inconvenient foarte mare, desi sunt destul de mutle situatii in care vad aceasta functionalitate foarte folositoare, dar sunt cumva mahnit pentru ca ei ies in fata cu o functionalitate care nu merge cum trebuie si vad ca toate piesele sunt la fel, ceea ce mi se pare o lipsa de respect pentru clientul de buna credinta care totusi plateste niste bani pe masina asta.

Dupa parerea mea nici macar ca zici ca o sa inceapa sa mearga cu timpul mai bine, nu este deajuns. Tu ca si producator, ai scris in cartea tehnica ca trebuie sa mearga intr-un fel, atunci trebuie sa o faci sa marga in acel fel de la inceput. Mai ales ca in una din directii merge ok.

Astept parerile voastre si eventuale observatii de la proprietari de modele asemanatoare.

O zi buna sa aveti.
Stormy
Si eu am un logan din 2019 4000km, cu semnalizare one touch, la fel ma deranja si pe mine la inceput. Acum nu stiu, ori m-am obisnuit eu cu ea, ori s-au "lasat" parghiile alea, dar e cert ca acum nu mai am probleme.
the_machiavelli
si eu am vreo 3000 de km si nu am reusit sa ma obisnuiesc deloc cu ea. Am si un Passat pe care-l mai conduc si acolo merge perfect functia aceasta. Poate si deasta nu am reusit inca sa ma obisnuiesc ... am simtiti si la Loganul ce avea aproape 100000 ... dar ce-i drept nu asa de pronuntat
torquemada
QUOTE(the_machiavelli @ 18 Sep 2019, 10:05)
Salutare,

Sunt nou pe acest grup si as avea o intrebare pentru posesorii de masini similare cu a mea, Dacia Logan 2019. Nu am mai gasit ceva similar pe forum si deasta deschid un topic nou. Daca gresesc, va rog sa ma redirectionati catre topicul corespunzator.

Probabil ca stiti, semnalizarea de pe aceste modele are o pozitie internediara, daca impingeti maneta usor sus/jos. Masina semnalizeaza de 3 ori, iar maneta revine singura la pozitia ei initiala, fara sa invartiti de volan. Sunt sigur ca ati mai vazut aceasta optiune pe o gramada de alte masini de la alte marci dupa 2005 incoace, functionalitate care este destul de folositoare, in opinia mea. Pe Dacia, e prima data cand am vazut optiunea asta, eu mai circuland si cu un Logan din 2012 unde nu exista asa ceva.

In cazul in care maneta este impinsa in sus (semnalizare dreapta), totul merge lin si frumos, nu trebuie aplicata foarte multa forta incat sa ne te poti opri la acea pozitie.
Problema care am descoperit-o eu, este cand incerci sa faci aceeasi operatiunea in jos (semnalizare stanga). Aici, mi se pare ca maneta agata si trebuie aplicata mult mai multa forta, astfel incat risti sa treci peste pozitia aceea intermediara si sa ajungi in pozitia sa finala, unde semnalizeaza incontinuu si nu revine singura, decat daca invarti de volan sau o dai tu inapoi.
Am fost ieri la service la reprezentanta Dacia din Targu Mures, unde am discutat cu cineva care mi-a fost recomandat ca fiind mecanicul sef. Ce mi s-a parut ciudat este ca domnul respectiv, habar nu avea ca exista aceasta functionalitate. Totusi s-a aratat binevoitor si am mers sa vedem cum functioneaza alte manete de pe niste masini noi ce le aveau ei pregatite pentru livrare. Ceea ce m-a surprins este ca manetele pe care le-am testat, toate mergeau la fel. Toate agatau in acel punct.

Nu am mai reusit sa gasesc pe nimeni sa se planga de treaba asta. As vrea sa intreb totusi daca printre voi nu mai exista proprietari de masini similare care au observat aceasta problema?

Eu am mai testat pe un Logan similar (cu cateva luni mai vechi decat al meu), dar care deja are aproape 100000 de km. Ce-i drept acolo merge putin mai lin, dar tot mi se pare ca agata si nu merge in ambele directii la fel. Probabil ca dupa o folosire mai indelungata, acea maneta isi mai da drumu, dar nu de tot.
Am testat si pe un Duster (2018) acest lucru, dar acolo maneta este diferita fata de Logan. Totusi, pe Duster, aceasta functionalitate merge perfect. Chair daca maneta este diferita, aparent acolo se poate. Atunci de ce nu se poate si pe Logan?

Nu pot sa zic ca este un inconvenient foarte mare, desi sunt destul de mutle situatii in care vad aceasta functionalitate foarte folositoare, dar sunt cumva mahnit pentru ca ei ies in fata cu o functionalitate care nu merge cum trebuie si vad ca toate piesele sunt la fel, ceea ce mi se pare o lipsa de respect pentru clientul de buna credinta care totusi plateste niste bani pe masina asta.

Dupa parerea mea nici macar ca zici ca o sa inceapa sa mearga cu timpul mai bine, nu este deajuns. Tu ca si producator, ai scris in cartea tehnica ca trebuie sa mearga intr-un fel, atunci trebuie sa o faci sa marga in acel fel de la inceput. Mai ales ca in una din directii merge ok.

Astept parerile voastre si eventuale observatii de la proprietari de modele asemanatoare.

O zi buna sa aveti.
*



Nimic nou...
Orice Logan II (10/2012 - prezent) are funcția prezentă dar inactivă, de la Logan II Ph2 (2016 - prezent) e și activă, idem pentru HSA

Așa funcționează monomaneta, cel puțin în versiunea cu claxon. De la Logan II ph2 încoace se folosesc monomanete fără claxon (folosite de pe Clio4 și Renault Logan II încă din 2012!) la care furnizorul a redus gresajul la minim.

Zi mersi dacă nu-ți pică în primul an, reducerile de costuri sunt foarte mari anul ăsta
crick
Aceiasi chestie si la Sandero(7000km). La Solenza faceam semnalizarea tinand usor apasata maneta timp de trei clipiri si apoi revenea usor. Dar, deh, poate era din cauza uzurii...Apropos de reduceri de costuri: are rost sa intreb daca au pus relee pe faruri, sau e tot asa pe direct?
robbie_ro
QUOTE
are rost sa intreb daca au pus relee pe faruri

Nu, nu are rost sa intrebi.
the_machiavelli
QUOTE(torquemada @ 18 Sep 2019, 11:26)
Nimic nou...
Orice Logan II (10/2012 - prezent) are funcția prezentă dar inactivă, de la Logan II Ph2 (2016 - prezent) e și activă, idem pentru HSA

Așa funcționează monomaneta, cel puțin în versiunea cu claxon. De la Logan II ph2 încoace se folosesc monomanete fără claxon (folosite de pe Clio4 și Renault Logan II încă din 2012!) la care furnizorul a redus gresajul la minim.

Zi mersi dacă nu-ți pică în primul an, reducerile de costuri sunt foarte mari anul ăsta
*



Am ramas tare dezamagit de ei. Am luat masina de buna credinta si mai ales ca era o masina noua, cu care speram sa nu umblu in service-uri cativa ani, decat pentru revizii si schimburi de consumabile. Daca pica, in urmatorii ani, sa faca bine s-o repare pe garantie.
Nu am pretentia decat sa mearga lucrurile care sunt descrise in carte, nimic mai mult.

Tocmai am mai descoperit o problema la electronica sau programarea modulul de Climatizare, la care lumea ridica din umrei, la fel ca si la semnalizare. Raspunsul a fost: "am sunat la Pitesti, acolo se stie de problema, la toate e asa, dar daca va fi remediata in vre-un fel, va vom rechema in service.". Macar domnii de la reprezentanta unde am fost si-au dat silinta sa descopere ce este si din ce cauza este, pana sa se loveasca de "zidul Pitesti".
RazvanF
QUOTE(the_machiavelli @ 18 Sep 2019, 09:05)
Eu am mai testat pe un Logan similar (cu cateva luni mai vechi decat al meu), dar care deja are aproape 100000 de km. Ce-i drept acolo merge putin mai lin, dar tot mi se pare ca agata si nu merge in ambele directii la fel. Probabil ca dupa o folosire mai indelungata, acea maneta isi mai da drumu, dar nu de tot.
O zi buna sa aveti.
*


Asa facea și la mine, dar după ceva timp nu a mai agatat, acum dinpotrivă, este foarte ușor să trec de acel punct și maneta ramane blocata pe pozița de semnalizare fiind nevoit să o aduc în poziția neutră cu mana sau o aduce volanul.
QUOTE(robbie_ro @ 18 Sep 2019, 13:19)
Nu, nu are rost sa intrebi.
*


Sa inteleg ca puterea de consum de la faruri trece direct prin acel contact din maneta si nu prin 2 relee amarate?
robbie_ro
Exact. Contactele din maneta suporta tot consumul farurilor. Iar la apariția celei mai mici probleme de contact încep problemele cu supraincalzirea, ajungând pana la topirea în unele cazuri a suportilor lamelelor de contact.
Agrig
QUOTE(torquemada @ 18 Sep 2019, 11:26)

Zi mersi dacă nu-ți pică în primul an, reducerile de costuri sunt foarte mari anul ăsta
*



Bun asa!
Mi`ai dat un imbold serios sa mentin batrinul pe linia de plutire!
nickey
Eu nu am observat sa agate maneta de semnalizare in modul soft touch, dar la mine agata cand revin din faza lunga in faza scurta. Nu agata la modul sa imi fie frica ca se rupe maneta, dar trecerea se face mult mai greu decat din faza scurta in faza lunga.

Banuiesc ca testele le faci cu masina pe loc. Nu de alta, dar in mers poate misti putin de volan in partea dreapta in acelasi timp cu coborarea manetei de semnalizare.
the_machiavelli
QUOTE(nickey @ 20 Sep 2019, 06:38)
Banuiesc ca testele le faci cu masina pe loc. Nu de alta, dar in mers poate misti putin de volan in partea dreapta in acelasi timp cu coborarea manetei de semnalizare.
*



Da, testele le-am facut cu masina stand pe loc.
nickey
Atunci, poate e doar o problema de lot maneta de semnalizare.
Sau, poate nu am eu simtul asa bine dezvoltat cat sa imi dau seama.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.