Salutare,
Sunt nou pe acest grup si as avea o intrebare pentru posesorii de masini similare cu a mea, Dacia Logan 2019. Nu am mai gasit ceva similar pe forum si deasta deschid un topic nou. Daca gresesc, va rog sa ma redirectionati catre topicul corespunzator.
Probabil ca stiti, semnalizarea de pe aceste modele are o pozitie internediara, daca impingeti maneta usor sus/jos. Masina semnalizeaza de 3 ori, iar maneta revine singura la pozitia ei initiala, fara sa invartiti de volan. Sunt sigur ca ati mai vazut aceasta optiune pe o gramada de alte masini de la alte marci dupa 2005 incoace, functionalitate care este destul de folositoare, in opinia mea. Pe Dacia, e prima data cand am vazut optiunea asta, eu mai circuland si cu un Logan din 2012 unde nu exista asa ceva.
In cazul in care maneta este impinsa in sus (semnalizare dreapta), totul merge lin si frumos, nu trebuie aplicata foarte multa forta incat sa ne te poti opri la acea pozitie.
Problema care am descoperit-o eu, este cand incerci sa faci aceeasi operatiunea in jos (semnalizare stanga). Aici, mi se pare ca maneta agata si trebuie aplicata mult mai multa forta, astfel incat risti sa treci peste pozitia aceea intermediara si sa ajungi in pozitia sa finala, unde semnalizeaza incontinuu si nu revine singura, decat daca invarti de volan sau o dai tu inapoi.
Am fost ieri la service la reprezentanta Dacia din Targu Mures, unde am discutat cu cineva care mi-a fost recomandat ca fiind mecanicul sef. Ce mi s-a parut ciudat este ca domnul respectiv, habar nu avea ca exista aceasta functionalitate. Totusi s-a aratat binevoitor si am mers sa vedem cum functioneaza alte manete de pe niste masini noi ce le aveau ei pregatite pentru livrare. Ceea ce m-a surprins este ca manetele pe care le-am testat, toate mergeau la fel. Toate agatau in acel punct.
Nu am mai reusit sa gasesc pe nimeni sa se planga de treaba asta. As vrea sa intreb totusi daca printre voi nu mai exista proprietari de masini similare care au observat aceasta problema?
Eu am mai testat pe un Logan similar (cu cateva luni mai vechi decat al meu), dar care deja are aproape 100000 de km. Ce-i drept acolo merge putin mai lin, dar tot mi se pare ca agata si nu merge in ambele directii la fel. Probabil ca dupa o folosire mai indelungata, acea maneta isi mai da drumu, dar nu de tot.
Am testat si pe un Duster (2018) acest lucru, dar acolo maneta este diferita fata de Logan. Totusi, pe Duster, aceasta functionalitate merge perfect. Chair daca maneta este diferita, aparent acolo se poate. Atunci de ce nu se poate si pe Logan?
Nu pot sa zic ca este un inconvenient foarte mare, desi sunt destul de mutle situatii in care vad aceasta functionalitate foarte folositoare, dar sunt cumva mahnit pentru ca ei ies in fata cu o functionalitate care nu merge cum trebuie si vad ca toate piesele sunt la fel, ceea ce mi se pare o lipsa de respect pentru clientul de buna credinta care totusi plateste niste bani pe masina asta.
Dupa parerea mea nici macar ca zici ca o sa inceapa sa mearga cu timpul mai bine, nu este deajuns. Tu ca si producator, ai scris in cartea tehnica ca trebuie sa mearga intr-un fel, atunci trebuie sa o faci sa marga in acel fel de la inceput. Mai ales ca in una din directii merge ok.
Astept parerile voastre si eventuale observatii de la proprietari de modele asemanatoare.
O zi buna sa aveti.