Hai noroc la toata lumea.
Una dintre variantele de a vizita un oras din Europa civilizata este aceea de a inchiria o bicicleta. Inutil sa precizez faptul ca in acele orase exista piste pentru biciclete, soferii sunt obisnuiti si respecta biciclistii, aproape peste tot exista locuri de parcare pentru biciclete, etc.
Astfel, ideea acestui topic este de a expune diverse experiente legate de inchirierea unei biciclete, in ideea ca experienta respectiva va fi utila si altora. Plus ca m-as bucura foarte mult daca acest topic va fi completat cu experientele altor colegi de forum
Asadar, fara prea multa introducere pentru ca nu are rost.
Berlin - septembrie 2019
Bicicleta am inchiriat-o de la Rent a Bike 44 in Berlin Neukölln. Vad ca n-au site, doar facebook [eu nu am cont pe facebook].
Adica un atelier de repart biciclete plus niste biciclete de inchiriat. Programul de functionare este 11:00 - 19:00, motiv pentru care am inchiriat bicicleta din seara precedenta, ca sa nu astept pana la ora 11:00 in ziua dedicata plimbarii.
Oamenii de acolo sunt fluenti in engleza, iar inchirierea este foarte simpla. Mi-a dat neamtul un telefon pe care era deschisa o aplicatie in care eu trebuia sa introduc nume, prenume, adresa de e-mail si numar de telefon. Asta a fost tot, fara vreo copie a actului de identitate sau fara vreo garantie.
Cel mai tare a fost pretul, 4 Euro pe zi, adica 8 Euro in cazul meu. Plata se face la returul bicicletei.
Bicicleta
[attachmentid=1628110426]
marca Pegasus.
[attachmentid=1628110427]
Din curiozitate am ales una de oras, cu o pozitie de pedalat dreapta, ghidon lat, etc. Pana acum n-am mai avut ocazia sa merg cu o astfel de bicicleta iar experienta berlineza a fost foarte tare.
Saua a fost putin cam jos pentru gustul meu, insa n-am avut ce face, era ridicata la maxim.
3 viteze in butuc,
[attachmentid=1628110428]
cu schimbator de viteze Sram.
[attachmentid=1628110429]
Portbagajul pare ca a vazut multe la viata lui.
[attachmentid=1628110430]
Aripa era prinsa de portbagaj printr-o tiganie germana, facuta dintr-un surub si multe saibe.
[attachmentid=1628110431]
Dinam pe bicicleta n-am mai avut de mult timp.
[attachmentid=1628110432]
Am sperat ca pentru o zi sa am un lant original de la Abus, insa n-am fost cazul.
[attachmentid=1628110433]
N-am inteles din ce motiv bratele pedaliere erau acoperite cu un fel de pasta intarita.
[attachmentid=1628110434]
Initial, cand am luat bicicleta, am crezut ca este capat capatul bratului pedalier.
[attachmentid=1628110435]
Saua a fost acceptabila.
[attachmentid=1628110436]
Far clasic in era LED-ului.
[attachmentid=1628110437]
Odata, cum mult timp in urma, pare ca bicicleta a avut si protectie pentru lant.
[attachmentid=1628110438]
Numarul bicicletei, stantat pe ghidon [n-am inteles de ce l-au pus nemtii de doua ori].
[attachmentid=1628110439]
La un moment dat, in timpul unei pauze, desi bicicleta era pe cric, o rafala de vant a reusit sa o darame, bineinteles pe partea cu schimbatorul de viteze. Rezultatul au fost niste piese sarite din schimbator.
[attachmentid=1628110440]
Spre bucuria mea, schimbatorul nu a fost afectat iar piesele din poza de mai sus le-am dus inapoi in batista la centrul de inchiriere.
Bicicleta in S-Bahn.
[attachmentid=1628110441]
Biletul pentru bicicleta [valabil doua ore] cost 1,90 Euro.
[attachmentid=1628110442]
Le returnare bicicletei, i-am dat neamtului piesele din batista si l-am intrebat cat ma costa defectarea bicicletei. Omul mi-a spus ca nu ma costa nimic si mi-a multumit pentru ca i-am adus piesele. La final i-am lasat 10 Euro in loc de 8 si toata lumea a fost multumita.
Pentru final, bicicleta am inchitiat-o pentru a parcurge aproape toata distanta urbana a Zidului Berlinului. Detalii cand voi ajunge la povestea turei. Oricum, a fost cea mai tare dintre zilele petrecute la Berlin.
Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.