Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: martor baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
kommodore_ss
Buna seara,

Am un Logan 1.5 2007.

Astazi seara cand sa plec (faruri+faruri ceata+ventilator pornite) dau cheie si motorul invarte sacadat si prost cu martorul baterie aprins. Dau cheia inapoi.

Incerc din nou si motorul functioneaza foarte prost (martorul baterie inca e aprins). Scoate chiar si fum destul de mult.

Opresc si pornesc iar si dupa cateva secunde merge ok, dispare si martorul baterie.

Merg cu ea 10 minute, opresc si pornesc si acum porneste impecabil. Martorul baterie nu mai apare.

N-am idee cat de veche e bateria, masina e luata de un an SH.

Maine trebuie sa plec la drum lung.

Ce credeti ca a fost?

Multumesc
bygy007
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge

ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
mapetrei
Posibil sa fie de la ce spune colegul.

QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2020, 23:48)
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge

ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
*


kommodore_ss
Se pare ca bateria e pe duca. Dupa un drum lung n-a mai facut asa. Dar am niste probleme cu relantiul instabil. Probabil are legatura.
vladut88
Chiar daca nu ai probleme , masina se porneste fa fruri aprinse si consumatori mari
AR-18-MOS
QUOTE(kommodore_ss @ 23 Jan 2020, 20:51)
*


Fulia. Să fii atent că se mai blochează în mers. Îți dai seama când se întâmplă că se aprinde iar martorul de la baterie.
Pentru ralanti: motorasul pas-cu-pas și reglat culbutori.
kommodore_ss
A pornit relativ ok in ultima vreme.
Azi dimineata ca a dat frigul, a pornit la 10a incercare...Pornea putin si dadea rateuri si in 2-3 secunde murea.
Ce mi se parea ciudat este ca atunci cand puneam contactu aveam doar martor baterie, nu si ulei cum e normal.
Aveti idee ce ar putea fi?

Am fost cu ea la tester acu cateva saptamani si mi aparea EGR infundat.
bygy007
trebuie sa fie amindoua posibil senzor de presiune ulei defect
kommodore_ss
Azi a pornit ok fara probleme,

Nu credeti ca e EGR de vina? Uneori porneste urat, uneori n-are nici o problema?
bygy007
Eu am benzina mai multe nu iti pot zice
Ov
QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2020, 23:48)
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge

ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
*



ai idee daca pot pune un releu in paralel/serie cu becul de la alternator fara sa influentez excitatia? vreau sa dau comanda unei pompe electrice de servo dupa ce a pornit motorul si nu prea am unde altundeva sa ma leg (presiunea la ulei e pur mecanica, n-am traductor nici de bec nici de presiune)
alfabit
QUOTE(Ov @ 25 Mar 2020, 16:33)
ai idee daca pot pune un releu in paralel/serie cu becul de la alternator fara sa influentez excitatia?
*




Așa e pe original la modelele după 2009 comanda de pornire la GEPDA, în paralel cu led-ul de indicație TdB încărcare baterie.

Preia liniștit info de acolo dar nu bobină de releu dar ceva de curent mic.
bygy007
OPTOCUPLOR + TRANZISTOR + RELEU
Ov
multumesc!
kommodore_ss
Am testat acum bateria si este ok, alternatorul incarca.
Dar am fluctuatii la relanti uneori.
Si recent mi-a murit motorul o data la semafor din cauza asta.
Cred ca este EGR infundat.
kommodore_ss
Nu i-am mai facut nimic de atunci , si nu mai face, i-a trecut smile.gif)
bleumineral
@AR-18-MOS
Pentru ralanti: motorasul pas-cu-pas și reglat culbutori.

E 1.5 dci.
Agrig
QUOTE(kommodore_ss @ 23 Jan 2020, 20:51)


Ce credeti ca a fost?

Multumesc
*



Periile si colectorul alternatorului cel mai probabil.
Deplasare mai lunga doar cu baterie de rezerva in portbagaj, asta pentru 2-300Km.
sfinx1950
Salutare! Cand am pus contactul, s-au aprins normal toti martorii, insa martorul de baterie clipea foarte des, iar la rotirea cheii pentru pornire motorul nu a pornit. Situatia s-a repetat de cateva ori. Apoi, dupa o pauza mai indelungata (cateva ore), totul a decurs normal. Care ar putea fi cauza celor intamplate? Multumesc anticipat!
Agrig
Nu cumva era de fapt un led rosu rotund cel care clipea?
sfinx1950
Ba da, cel din mijloc. Eu credeam ca are legatura cu bateria, desi am si un martor baterie ... Scuze pentru confuzie!
Agrig
Antidemarajul...cheie, bobina ...
sfinx1950
Multumesc, o seara frumoasa!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.