kommodore_ss
23 Jan 2020, 20:51
Buna seara,
Am un Logan 1.5 2007.
Astazi seara cand sa plec (faruri+faruri ceata+ventilator pornite) dau cheie si motorul invarte sacadat si prost cu martorul baterie aprins. Dau cheia inapoi.
Incerc din nou si motorul functioneaza foarte prost (martorul baterie inca e aprins). Scoate chiar si fum destul de mult.
Opresc si pornesc iar si dupa cateva secunde merge ok, dispare si martorul baterie.
Merg cu ea 10 minute, opresc si pornesc si acum porneste impecabil. Martorul baterie nu mai apare.
N-am idee cat de veche e bateria, masina e luata de un an SH.
Maine trebuie sa plec la drum lung.
Ce credeti ca a fost?
Multumesc
bygy007
23 Jan 2020, 23:48
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge
ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
mapetrei
28 Jan 2020, 18:13
Posibil sa fie de la ce spune colegul.
QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2020, 23:48)
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge
ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
kommodore_ss
4 Feb 2020, 22:09
Se pare ca bateria e pe duca. Dupa un drum lung n-a mai facut asa. Dar am niste probleme cu relantiul instabil. Probabil are legatura.
vladut88
5 Feb 2020, 18:50
Chiar daca nu ai probleme , masina se porneste fa fruri aprinse si consumatori mari
AR-18-MOS
9 Feb 2020, 00:02
QUOTE(kommodore_ss @ 23 Jan 2020, 20:51)
Fulia. Să fii atent că se mai blochează în mers. Îți dai seama când se întâmplă că se aprinde iar martorul de la baterie.
Pentru ralanti: motorasul pas-cu-pas și reglat culbutori.
kommodore_ss
23 Mar 2020, 21:28
A pornit relativ ok in ultima vreme.
Azi dimineata ca a dat frigul, a pornit la 10a incercare...Pornea putin si dadea rateuri si in 2-3 secunde murea.
Ce mi se parea ciudat este ca atunci cand puneam contactu aveam doar martor baterie, nu si ulei cum e normal.
Aveti idee ce ar putea fi?
Am fost cu ea la tester acu cateva saptamani si mi aparea EGR infundat.
bygy007
24 Mar 2020, 12:44
trebuie sa fie amindoua posibil senzor de presiune ulei defect
kommodore_ss
24 Mar 2020, 14:45
Azi a pornit ok fara probleme,
Nu credeti ca e EGR de vina? Uneori porneste urat, uneori n-are nici o problema?
bygy007
24 Mar 2020, 18:06
Eu am benzina mai multe nu iti pot zice
QUOTE(bygy007 @ 23 Jan 2020, 23:48)
daca nu ai turatie la motor nu incarca si ramine aprins martorul , alternatorul este cu autoexcitatie , adica in prima faza releul regulator se alimenteaza prin bec , pina ia ceva turatie si alternatorul incepe sa debiteze releul se alimenteaza direct din alternator , cind tensiunea debitata de alternator o depaseste pe cea de dupa bec se stinge
ca sa fii sigur un aparat de masira si masoara tensiunea pe baterie in general cu motorul pornit 13,8-14,4 sub aceste valori posibil nu incarca, daca vrei sa vezi bateria , in momentul cuplarii demarorului sa nu scada sub 10 -9,6V
ai idee daca pot pune un releu in paralel/serie cu becul de la alternator fara sa influentez excitatia? vreau sa dau comanda unei pompe electrice de servo dupa ce a pornit motorul si nu prea am unde altundeva sa ma leg (presiunea la ulei e pur mecanica, n-am traductor nici de bec nici de presiune)
alfabit
25 Mar 2020, 17:11
QUOTE(Ov @ 25 Mar 2020, 16:33)
ai idee daca pot pune un releu in paralel/serie cu becul de la alternator fara sa influentez excitatia?
Așa e pe original la modelele după 2009 comanda de pornire la GEPDA, în paralel cu led-ul de indicație TdB încărcare baterie.
Preia liniștit info de acolo dar nu bobină de releu dar ceva de curent mic.
bygy007
25 Mar 2020, 22:49
OPTOCUPLOR + TRANZISTOR + RELEU
kommodore_ss
9 Jul 2020, 23:05
Am testat acum bateria si este ok, alternatorul incarca.
Dar am fluctuatii la relanti uneori.
Si recent mi-a murit motorul o data la semafor din cauza asta.
Cred ca este EGR infundat.
kommodore_ss
28 Jan 2021, 17:28
Nu i-am mai facut nimic de atunci , si nu mai face, i-a trecut
)
bleumineral
18 Mar 2021, 11:26
@AR-18-MOS
Pentru ralanti: motorasul pas-cu-pas și reglat culbutori.
E 1.5 dci.
QUOTE(kommodore_ss @ 23 Jan 2020, 20:51)
Ce credeti ca a fost?
Multumesc
Periile si colectorul alternatorului cel mai probabil.
Deplasare mai lunga doar cu baterie de rezerva in portbagaj, asta pentru 2-300Km.
sfinx1950
20 Jun 2021, 18:01
Salutare! Cand am pus contactul, s-au aprins normal toti martorii, insa martorul de baterie clipea foarte des, iar la rotirea cheii pentru pornire motorul nu a pornit. Situatia s-a repetat de cateva ori. Apoi, dupa o pauza mai indelungata (cateva ore), totul a decurs normal. Care ar putea fi cauza celor intamplate? Multumesc anticipat!
Nu cumva era de fapt un led rosu rotund cel care clipea?
sfinx1950
20 Jun 2021, 19:26
Ba da, cel din mijloc. Eu credeam ca are legatura cu bateria, desi am si un martor baterie ... Scuze pentru confuzie!
Antidemarajul...cheie, bobina ...
sfinx1950
20 Jun 2021, 19:47
Multumesc, o seara frumoasa!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.