Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor airbag-uri sandero 1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
satelit
Buna ziua,

Am un sandero din 2009 cu motor de 1.4 si se aprind airbag-urile sofer si pasager, se aprind ori cate unul ori amandoua.
Masina am cumparat-o de la cineva cu 4 ani in urma si am inteles ca nu a avut aer conditionat iar cand sa montat aer conditionat sa inlocuit instalatia electrica.

Din cate am citit pe net o principala problema ar fi spirala de pe volan - airbag sofer, dar la mine se aprind amandoua,
Am scos mufa de la airbag sofer si mufa din soclul calculatorului airbag (de sub scimbatorul de viteze) si am masurat continuitatea firelor electrice,

am observat ca intre cele 2 fire care vin de la airbag-ul sofer e scurtcircuit. (in poza se vad cei 2 pini marcati cu verde)

Ma gandesc ca atunci cand sa montat aerul instalatia electrica nu ar fi compatibila cu masina mea.
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi sau scheme electrice .

Va multumesc.
alfabit
Cel mai bine vii cu o diagnoză și vezi exact ce se întâmplă acolo, ce defecte apar, poate să dea scurtcircuit ( CC ) sau circuit deschis ( CO ) pe liniile airbag șofer / pasager sau altceva.

Diagnoza îți măsoară impedanța pe linii, un airbag corect îți dă Z = 2.4 ś 3.9 Ω ceea ce tu poate ai confundat cu un scurtcircuit.

Chiar și cu diagnoză expertiza este necesară, nu e bine să te joci pe acolo cu multimetre sau scule, poți avea surpriza să aprinzi întâmplător un airbag.
einstein1984
1) daca mufa de la airbagul sofer e scoasa, e normal sa fie in scurt
, e un shunt in conector care se ridica cand e bransat
2) NU MASURA cu mufa conectata la airbag,risti sa-l pornesti. entru asta exista in service o momeala, un conector cu rezistenta de 2 ohmi cu care se verifica cablajul.
satelit

M-am gandit la diagnoza dar prima data ar trebuii sa verific partea electrica,

nu se intampla nimic daca deconectez airbag-urile cand masor circuitul electric.

Cat desre masuratoarea pe care am facut-o, sigur este scurt (0,2 ohm), nu 2...3 ohm.
einstein1984
am scris in rusa? airbagul deconectat pune linia in scurt! chiar daca cablajul e bun si airbagul la fel
2ohm are un airbag conform, dar NU masura cu multimetrul asta.
satelit


Da asa este, cand mufa TATA de la airbag sofer e scoasa ( in interiorul blocului de lumini unde este spirala care face legatura cu airbag de pe volan) aceasta se scurtcircuiteaza prin intermendiul unei lamele metalice.

Eu am scos mufa MAMA (mufa de pe firul care merge catre mufa mama a calculatorului airbag) si am masurat continuitatea celor 2 fire, intre aceste fire este scurt.

einstein1984
din fericire, ori ai un scurt ori mufa de la airbagul sofer nu e corect clipsata
satelit
Eu am procedat asa: am deconectat cele 2 mufe - mufa de la airbag-ul sofer si mufa de la calculatorul
airbag (unitatea de sub schimhatorul de viteze).

Cu aceste mufe , una intr-o mana si una in cealalta, le-am masurat continutatea.

Am facut asa: am fixat una dintre fise ale aparatului de masura in borna mama care era conectata la airbag sofer si cu cealalta am masurat continuitatea fiecarui fir de pe mufa care era conectata la calulatorul airbag.

Am gasit 2 fire care dau 0,2 ohm.

Deci: indiferent pe care fir (din cele 2 fire care vin in mufa mama de la airbag sofer) pun aparatul de masura am 0,2 ohm intre cele 2 fire care vin la mufa calculatorului
(am pus o poza , acolo este marcat 2 gauri - fire care indica scurt ).

Prin urmare : nu aibag-ul sofer si nici calculatorul airbag nu este conectat,

eu masor doar traseul electric, din acest motiv am nevoie de o schema.
torquemada
756 airbag
899 airbag sofer
689 spiră
861 airbag pasager
1441 cheie inhibare airbag pasager

satelit
Multumsc pentru schema !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.