Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie externa masina garantie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Cashflood
Salut,
Daca cumpar o masina aflata in garantie in DE/FR sau alta tara UE, INSA masina nu este vanduta in romania, garantia ramane valabila?
multam fain
b06fcn
Daca e vorba de garantia data de producator, este valabila si la noi. Toyota din semnatura a fost luata de noua din Franta, adusa si inmatriculata la noi, garantia a operat fara probleme. In trei ani am schimbat niste discuri de frana pe spate, la Toyota Sud.
MuciX
Pai avensis era disponibilă la momentul ăla și în România, dar colegul întreabă de un model care nu e disponibil la noi. Poate că se aplica garanția in teorie, dar oare cum or sta cu suportul tehnic?
einstein1984
pai garantia o fi valabila, dar piesele specifice masinii evident nu sunt disponibile altfel decat la comanda, tehnicienii nu stiu chestiile specificie masinii
b06fcn
Omul a intrebat de garantie, i-am zis de garantie. Care e valabila, daca e garantia constructor si nu ceva extra, sau supus unir artificii (extensie de garantie, garantie data de dealer etc.).
Avensis ca al meu (adica liftback) nu s-a vandut in Romania, sunt doar cateva in toata tara. Am intrebat la Toyota daca piesele dierite (haion, partea spate) sunt greu de adus in caz de nevoie si mi-au zis ca nu e cazul sa-mi fac griji.
Sunt destule masini exotice aduse de noi in tara, la care dealerii se descurca cu piese & shit...vezi in special modele US.
Cashflood
Multumesc pentru raspunsuri, am trimis un email catre Renault cu intrebarea asta. Postez si aici raspunsul dupa ce il primesc.
einstein1984
@cfn, o caroserie care nu se vinde la noi e mai usor de reparat decat o MASINA care nu se vinde la noi
b06fcn
Avand in vedere ca omul vrea sa ia Renault, din cate deduc din ce zicea mai sus, rezulta ca vrea un model care nu se aduce la noi, adica fie o caroserie nelivrabila la noi (Talisman Estate, Trafic de persoane, Kangoo de marfa) sau o motorizare nelivrabila la noi. Deci nu o MASINA total diferita...chiar si Alaskan daca ar vrea, exista piese de la concurenta, fie de la Mercedes, fie de la Nissan. Iar de Twingo de ar fi vorba, iar nu cred ca este o problema...
MyKe89
QUOTE(b06fcn @ 3 Mar 2020, 16:06)
[...] Trafic de persoane [...]
*


Uite așa ajunge DIICOT pe daciaclub. tongue.gif
einstein1984
daca vrea o alpine ar fi o problema...
b06fcn
Teoretic, aia este marca distincta de Renault...
@MyKe - ala de zici tu nu se scrie cu majuscula... radmasa.gif
Cashflood
Vreau un Espace V, ca sa clarificam caci nu e nimic confidential:)

Cei de la vocea clientului m-au sunat sa ma trimita la cei de la care cumpar masina sa verifice ei daca ofera garantie si in romania. De parca nu e tot renault dar nah...trebuie sa inchida ticketul nu sa ma informeze pe mine., 2 lucruri complet diferite smile.gif
einstein1984
e mai complicat ca aia din Romania sa stie conditiile oferite de toate cele 100 de alte tari care vand reno la garantia extinsa...
mai avem colegi cu espace, nu stiu daca in Garantie, unu chiar avea treaba la serus pitesti, R19 16V sa fii fost?
Cashflood
Ce-i drept am si formulat la modul general..good point. Am trimis la renault germania smile.gif
Lord Hades
Din cate cunosc eu, garanția este oferita de catre producător, nu de catre vânzător.
Mai toate electrocasnicele au acum garanție world wide, nu vad de ce la mașini ar fi altfel.

În cazul meu, mașina cumpărată din DE, acceptată la dealer local pentru garanție.
Ar fi fost și culmea sa megane ceva, în condițiile în care pentru service și revizii nu au avut nimic de obiectat.
St
Raspunsul e simplu: S-a vandut in UE, are garantie in toate statele UE.

Dupa un google search foarte rapid. Sunt multe informatii acolo. Arat doar pasajul relevant.

QUOTE
Under EU law, you may invoke your guarantee at any dealer in the manufacturer's network, regardless of the EU country in which you bought the car. So if you buy your car in Germany and take it back with you to France, you can go to a car dealership for that make of car that is close to your home to ask for a manufacturing fault to be remedied (within the guarantee period), rather than travelling back to Germany.




https://europa.eu/youreurope/citizens/vehic...aq/index_en.htm

<span class='edit'>6 Mar 2020, 16:19:</span>
QUOTE(Cashflood @ 4 Mar 2020, 15:50)
Cei de la vocea clientului m-au sunat sa ma trimita la cei de la care cumpar masina sa verifice ei daca ofera garantie si in romania. De parca nu e tot renault dar nah
*




Aia de la vocea clientului au partial dreaptate. Ei ar avea dreptate in cazul in care vorbim de garantia oferita de vanzator (un autohaus de exemplu). Dar banuiesc ca tu vorbesti de garantia oferita de Renault, care e producatorul.
mircea_aq
Garantia ti-o vinde prin autohaus, dar tot Reno Germania ti-o asigura.
Asa cum zici, cei 2 ani prevazuti prin legislatia europeana, nu-s o problema.
Problema e daca Reno Germania iti da 4 ani garantie standard in DE, s-ar putea ca odata venit la noi Reno Romania sa strambe din nas dupa primii 2 ani. La fel si cu pachetele de service si extensia de garantie. Oricum sunt tampiti ca nu vand Espace-ul in Romania, in conditiile in care platforma e aceeasi, iar motorizarile sunt cele de pe Talisman.
einstein1984
s-ar si vinde NOu in romania in draci....
mircea_aq
Asa cum se vinde si Talismanul ?
De actualul Koleos, nici nu mai zic, ca e pe departe cea mai nefericita masina scoasa de reno dupa L3.
einstein1984
te contrazici singur sau mi se pare mie? cred ca cei mai mari clienti de talisman si koleos noi in Romania sunt Fix renault, ca masini de directori.
mircea_aq
Unde ti se pare ca apare contradictia ?

Daca tot comercializezi Talisman si Koleoes, care oricum nu se vand, de ce n-ai oferi si Espace, in conditiile in care imparte aceeasi platforma si aceleasi motorizari cu Talisman, deci costurile cu instruirea si certificarea service-urilor ar fi minime.

Ca n-o sa se vanda in cantitati considerabile, probabil ca n-o sa se vanda.
In Bucuresti am vazut anii trecuti cateva bucati luate de ALD, nu stiu de unde si sub ce forma le-au adus, probabil date mai departe in leasing operational catre alta firma, care probabil a cerut asa ceva, altfel, de ce si-ar fi batut capul sa le aduca.
einstein1984
Daca pierzi bani cu ceva, ce rost are sa mai aduci inca ceva ce va pierde bani (formare personal, stoc de piese etc)?
AndreiMR
Tot pentru Renault Romania erau probabil...am mai vazut Espace-uri cu RCR la numar prin zona Preciziei
einstein1984
precisely!
Bwwlan
Eu as cumpara un Espace TCe 225 SHK9 smile.gif la 20K km. si un an de zile, e fix juma din pretul de lista.
mircea_aq
QUOTE(einstein1984 @ 9 Mar 2020, 13:01)
Daca pierzi bani cu ceva, ce rost are sa mai aduci inca ceva ce va pierde bani (formare personal, stoc de piese etc)?
*



Din acelasi motiv pentru care vinzi si Talismanul si RS-ul.
Nu cred ca stocul de piese e neaparat problema, nu gasesti piese pe stoc pentru un amarat de megane, ori noi cica avem chiar centru regional.

De ce sa pierzi bani azi ? Sa il pui in showroom langa Captur, sperand ca la un moment dat macar al zecelea client care ia azi Captur sa cumpere in viitor Espace ?
einstein1984
ok, daca raspunsul tau la un argument este "n"u cred, e fals" am rezolvat.
Intre "ar putea sa-l vanda " si "Oricum sunt tampiti ca nu vand Espace-ul in Romania" e o diferenta totusi.
mircea_aq
Este diferenta, pentru ca ma astept ca oamenii astia sa priveasca in prezent, sa accepte ca singurul, de fapt, ultimul constructor generalist care mai are volumele necesare ca sa fie generalist e vw: https://www.acea.be/uploads/press_releases_..._1912_FINAL.pdf

Restul, au volume apropiate sau chiar mai mici ca producatorii premium.

Nu gasesc cifre, dar poate ma ajuti tu cu evolutia pretului mediu per segment.
Poate ca sunt doar eu, dar am senzatia ca preturile s-au dus in sus, fapt ce a si facilitat migrarea catre producatorii premium.

Asta fiind situatia, care e strategia ta in Romania pentru urmatorii ani. Sa vinzi Clio si Captur la preturi mai mari ? Chiar nu investesti nimic in viitor ? Nu zic ca Espace ar face volumele necesare sa iasa pe plus. De altfel sunt tare curios cum stau Talismanul si Koleos la capitolul asta.

Cert e ca Talismanul e o limuzina clasica in 4 usi, segment care e in scadere semnificativa.
Ce sanse sunt sa aiba un succesor ?

De Koleos, eu m-am pronuntat, mi se pare un produs slab, iar Espace e scump pentru romanul de rand si e un segment care nu mai e la moda in Europa.

Care e concluzia ? A mea personala, ca e nevoie de o regandire a Espace-ului care sa-l duca in zona de cross-over - suv. Talisman-ul, Koleos, le-as scoate din vanzare azi. Ma rog, Talisman-ul break l-am mai lasa o perioada.
einstein1984
cred ca iti imaginezi ca nu am voie sa vorbesc despre strategia de viitor a companiei, atat de putin cat cunosc din ea.
dar nu vad exact ce trebuie schimbat la espace ca sa-l duca in crosso over suv cand el asta este. Koleos face bani, se vinde pe profit...
mircea_aq
Espace e in zona de monovolum-crossover, ca sa sara catre zona de crossover - suv si sa concureze cu CR-V, ca sa nu bag batul pe sub usa sa zic DS7, probabil ca are nevoie de o redesenare substantiala, dar asta tine de strategia grupului, nu de ce vanzari facem noi prin Romania. Bine de stiut ca Koleos face bani, n-as fi pariat pe asa ceva.
einstein1984
quashquai a fost vaca de muls a lu Nissan in Europa.
crV nu are 7 locuri.... DS7 a recurs la alta marca, nu se vinde ca citroen . asa putea si renault sa o vanda ca un Alpine sau un Initiale
cj98czh
Espace +Koleos nu au vandut adunate nici jumate din cat a fost vandut DS7 .. de CRV nu mai zic ... pe 2019 ma refer ..
einstein1984
la naiba, si moderatorul a luat-o offtopic desi are dreptate. DS7 e o masina misto. Dar la 27000 de bucati pe an e si ea departe de vreun succes comercial. Facem un split sa continuam in alta parte decat la legislatie?
cj98czh
este slab intradevar .. dar cand te uiti pe 2019 vanzari de 12.000 de koleos + 9700 de Espace ... aici este aur curat radmasa.gif
AndreiMR
Mai e o chestie...2019 nu a fost an complet pentru ds7, cel puțin nu pe toate piețele. Plus că e în alt segment, nu prea concurează cu Renault
mircea_aq
Vorba lui ainstain, uite cum o alta marca face minuni in cazul DS-ului.

DS7 Grand Chic 1.6T 225 de cai pleaca de la 50,090 Euro in Germania.
Espace Initiale Paris 1.8T 225 de cai pleaca de la 49,700 Euro in Germania.

Discount-ul la DS7 e pe la 20%, la Espace era 23% inainte de facelift.

Nu pot sa nu fiu de acord cu observatia lui Andrei, la nivel de imagine, nu prea concureaza cu Renault-ul. Nu prea concureaza nici la dimensiuni, unde citronelul e cam intre clase.

cj98czh
scopul DS-ului indiferent de numarceste sa intre in clasa de lux ... de aceea nu mai au Citroen in fata ... incet incet intra ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.