Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme garnitura capac culbutori Logan 1.6 8v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
teleii07
Bună ziua,

Știe cineva dacă exista garnitura pt capac culbutori pt motorul k7M 1.6 8v
Din gumă, cupru, aluminiu, pluta.. sau tabla plus cauciuc..ceva material moale.. Etc.
Ceva sa etanseze bine fără sa mai trebuiască folosirea siliconului rosu?


....
Am studiat capacul culbutori și distanta intre șuruburi este foarte mare, și cuplul de strângere 10 Nm foarte mic... Garnitura de tabla originala nu etanșeaza bine ..
Am încercat și garnitura de clingerit Victor reintz și tot se prelinge ulei prin garnitura....
Dacă cineva știe vreun truc, șmecherie, ceva cum se face sa fie perfect etanș a-și fi foarte recunoscător..
Sau vreun cod produs de garnitura folosit la Renault care poate etanșeaza bine?...
Am citit într-un manual service ca la Renault se folosea și capac culbutori de plastic, poate are alt tip de garnitura care se mulează și etanșeaza mai bine..
Sau trebuie rectificat capacul, o fi strâmb... blink.gif



Agrig
Este ceva strimb, am folosit garnitura de la V.R. cea subtire si nu am urma de scurgere cu stringere la cuplu a suruburilor fara silicon sau alt etansant.
psychoo
Strangerea se face dinspre centru spre exterior in X in 2 trepte: 5Nm, apoi 10Nm.
Dupa ce ai ajuns la extremitati reiei in aceeasi ordine dinspre centru spre exterior.
Varianta aplicata de meseriasi: silicon de etansare.
Oricare varianta o alegi, locul unde calca garnitura trebuie curatat cu degresant si pe capac si pe motor. Orice mizerie sau grasime poate compromite etansarea
stolniceanulucian
Pe la 80 000 de km am schimbat la service garnitura. Au pus garnitura metalică si pe la 150 000 de km cand am vazut ultima oara masina, nu era gram de ulei prelins
teleii07
QUOTE(stolniceanulucian @ 23 Apr 2020, 20:43)
Pe la 80 000 de km am schimbat la service garnitura. Au pus garnitura metalică si pe la 150 000 de km cand am vazut ultima oara masina, nu era gram de ulei prelins
*


Clar ca știu ca din fabrica era etanșat perfect.. Și unii reușesc sa schimbe garnitura și obțin rezultatul de fabrica..
Dar cum se face fără silicon?!?

M-am uitat la capace laterale la o motocicleta, acolo distantele intre șuruburi este jumătate față de distanta la cum e la capacul de Logan...
Este ceva secret... Cum se face la Logan..
Cu garnitura de clingerit nu curge, dar trăgând cu degetul dealungul garniturii rămân cu urma de ulei pe deget.. Și praful se lipește.. Pur și simplu trece uleiul prin textura garniturii....
Clar ca o garnitura tabla plus silicon, sau doar silicon rezolva problema...
Dar sunt curios profesional cum se face... Punând o garnitura și strângând cu acel cuplu extrem de mic 10 Nm, fiindcă șuruburile prind în aluminiu...
Oare sunt diferențe și printre garnituri tabla originale de diferite fabricanți?!?
Aluminiu tabla aluminiu și sa etanseze perfect cu distanta intre șuruburi cred ca peste 10 cm.. Nu am văzut nici unde asa soluție de etanșare...
Dar bănui ca capacul este strâmb.. Sau toată chiulasa... De undeva vine ceva diferențe ca nu se presează garnitura la fel peste tot...

Era greu un mic canal și un o ring jur împrejur...
La Dacia 1300 era o garnitura groasa de cauciuc,, și tot capacul strâns cu 3 șuruburi... Nu etanșa perfect... Dar nici nu se prelingea uleiul încet pe cureaua de distribuție....



Sigur trebuie degresat când se pune Garnitura noua?
Eu știam ca o garnitura unsa cu lubrifiant se așează mai bine intre suprafețele care îl presează... O sa încerc și cu degresarea suprafețelor și a garniturii de tabla
psychoo
Eu la solenza 1.4 mpi am desfacut de 2 ori in 200.000km capacul pentru a regla culbutorii.
Am respectat procedura descrisa mai sus si nu am avut probleme cu uleiul.
Prima data am pus inapoi garnitura originala, a doua oara am pus tot de tabla, elring.
Nu a fost umezit deloc de ulei...
YRX
Si eu am tot umblat pe la capacele de la Logan. Am urmat cateva reguli:

- garnitura noua. Am pus cateva de tabla si una Reinz de klingherit. Asta mi s-a parut grozava, e cea mai iertatoare si preia foarte usor diverse neregularitati.
- degresat suprafetele si asezat garnitura perfect pe toate laturile.
- strans din centru, circular spre exterior. Nu am folosit intotdeauna dinamometrica.
- motor rece
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.