Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Swap motor 1.4gpl cu 0.9 tce
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Gayui
Servus, Logan-ul meu este din 2007 cu 123500 km la bord și mă bate gândul să pun un 0.9 de 90 de cai pe dânsa. Spuneti voi daca știți ceva meșteri/mecanici care sa se priceapă la acest swap sau poate mă puneți în legătură cu alții care au realizat ceva similar. Mulțam fain, precizez că nu am cumpărat încă motorul pentru că nu știu exact daca se potrivește și cutia și uce-uch și alte cele ...
alfabit

Omologare RAR ? sad.gif
trabinatorccc
Si de ce ai face mutarea asta? 1.4mpi e un motor mai puturos dar mult mai fiabil decit 0,9 tce, iar km pe care ii ai sunt o nimica toata pentru el. Ma intreb daca nu va trebui schimbata si cutia de viteze?
jelly
S-a demonstrat si fiabilitatea motorului de 0.9, chiar sunt motoare bune!
Agrig
Sint fiabile, resursa lor calculata este de 250Kkm, K7M, K7J au insa resursa de 400Kkm.
einstein1984
si cum anume ai calculat asta?
AR-18-MOS
Terminați cu prostiile. Singurul motor care merită pentru un swap este 1.6 16v E4. 105cp, 150N/m la 3750Rpm și cu un soft făcut bine valorile erau lăudabile la nivelul anilor 2006-2008. Singurul propulsor care echivalează performanțele dinamice (nu și cele economice) ale acestuia de la nivelul anului 2006, este 1.3tCe (în ambele variante, de 130cp și 150cp) montate pe Duster începând cu anul 2018.
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 19 May 2020, 12:07)
si cum anume ai calculat asta?
*



Domnule, daca ati posta la modul serios ar fi mult mai utila "conversatia", asta a calculat fabricantul, eu doar am reprodus datele astea.
Si da, pot calcula MTBF-ul insa la alte dispozitive, la alte produse.
IRONICK
QUOTE(Agrig @ 19 May 2020, 13:06)
Sint fiabile, resursa lor calculata este de 250Kkm, K7M, K7J au insa resursa de 400Kkm.
*




QUOTE(einstein1984 @ 19 May 2020, 13:07)
si cum anume ai calculat asta?
*



Simplu, a scazut km facuti cu un piston (deh, uzura, este logic) si au rezultat km aia.
Ce, tu nu stii regula de 3 pistoane simplu?
Agrig
Ma rog, in "desteptul" enunt exista o problema, aia veche, oul sau gaina?
Care`i primul? ala de 400Kkm sau ala de 250Kkm...
Da ma rog, la unii asta nu mai conteaza...sa dea bine pe "sticla" este important.
YRX
Da de ce nu incerci un swap cu 1.6 16V?
Ala cred ca e mai plug and play decat 0,9 si e motor...

LE: Am citit pe diagonala si mi-a scapat postul lui MOS. Deci +1 si de la mine pentru 16v.
einstein1984
Cough, 0,9 face si 120 de cai daca e nevoie, si chiar si la 90 fuge mai bine decat K4 cough
@Agrig, eu cred ca am intrebat frumos, daca e evaluarea ta sau a zis vreodata Renault asta. Daca ai tu acces la niste date la care noi nu avem ok, eu nu am vazut pe nicaieri anuntate durate B10 de genul alora de care zici tu. Acuma daca argumente nu avem, devenim badarani, sa fie.
Apoi are masina de 13 ani, crezi ca ii mai trebuie un motor de inca 200 000 kmd e acum incolo? caroseria o fi deja putreda.
Agrig
Pai a ma intreba cum am calculat eu resursa motorului seamana cumva a bataie de joc, ma rog eu asa am interprestat.
Da, la Renault K7 este de gasit, aici:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=48
La H4B tot acolo a fost data dar dupa o perioada de timp a disparut acea informatie...
Din pacate n`am facut nici o salvare, nu m`am asteptat sa dispara info.
Au mai scapat info pe la Nissan ...
Si motorul cu cea mai scurta resursa cred ca`l am eu, Raduga 7 cu resursa de 4h data in cartea lui.

einstein1984
ah, e pe un site care nu citeaza surse deci e adevarat.
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=17 similar cu ce zici la H4B
raduga nu era motor de racheta?
Agrig
Mai scapa producatorii date de genul asta, dupa aia unora le pare rau, ca la Fiat cu motorasul Diesel de 1,3l prin anii 2004-2005, la ala au dat date oficiale ca este proiectat pentru 200-250Kkm.
Da, Raduga 7 este motoras de aeromodel de 7Cmc metanol cu o resursa extrem de mica.
Altele au resursa de ordinul sutei de ore, ma rog, alea`s OS-uri japoneze
einstein1984
Ala pe doblo nu cred sa tina atat
AR-18-MOS
QUOTE(einstein1984 @ 20 May 2020, 06:36)
Cough, 0,9 face si 120 de cai daca e nevoie, si chiar si la 90 fuge mai bine decat K4 cough
*


Da, cu o turbiniță cât o cutie de pateu Scandia, consumabilă, fiind principalul motiv pentru care nu rentează la swap. Că nu e nici ușor de făcut, nici fiabil.
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 20 May 2020, 12:27)
Ala pe doblo nu cred sa tina atat
*



Tot ce se poate...
einstein1984
QUOTE(AR-18-MOS @ 20 May 2020, 14:11)
Da, cu o turbiniță cât o cutie de pateu Scandia, consumabilă, fiind principalul motiv pentru care nu rentează la swap. Că nu e nici ușor de făcut, nici fiabil.
*


sursa: trust me bro!
marksman
QUOTE(Gayui @ 17 May 2020, 18:12)
Servus, Logan-ul meu este din 2007 cu 123500 km la bord și mă bate gândul să pun un 0.9 de 90 de cai pe dânsa. Spuneti voi daca știți ceva meșteri/mecanici care sa se priceapă la acest swap sau poate mă puneți în legătură cu alții care au realizat ceva similar. Mulțam fain, precizez că nu am  cumpărat încă motorul pentru că nu știu exact daca se potrivește și cutia și uce-uch și alte cele ...
*


Dar motorul actual ce are? 1.4-le e un motor fiabil, totul e sa nu te astepti la performante dinamice de la el.
Un motor 1.6 16V e mai pretabil la a inlocui 1.4 8v, daca neaparat se cere inlocuit. Kilometrii aia sunt apa de ploaie pentru motorul de 1.4. O schimbare ca la carte, chiar cu un 1.6 16V presupune sa gasesti un motor in mintile lui, cu accesorii si calculator. Din ce retin difera alternatorul, evacuarea are alta pozitie, discuri ventilate vs discuri pline, alta cutie si alte planetare. La partea electrica probabil ca ai putine spre deloc modificari. Toate astea vor trebui facute in atelier autorizat si inlocuirea motorului inscrisa in CIV.

Daca vrei sa pui un 0.9 TCe cel mai probabil vei avea o gramada de modificari de facut pe partea electrica, iar la cea mecanica e posibil sa ai diverse surprize gen prinderi de caroserie care nu mai corespund.

O sa te coste schimbul asta cat o masina cu acelasi motor la mana a doua, plus bataile de cap. Esti sigur ca merita?
Filip
La 123500 km motorul original abia a iesit din rodaj. Personal mi se pare o risipa de resurse sa il schimbi. Mai are si GPL initial nu am citit cu atentie titlul si mi-a scapat informatia iar primul gand a fost sa iti recomand o instalatie. Pai in cazul asta masina e perfecta asa cum e. Sau daca vrei neaparat 0.9tce - as schimba masina si as lua un logan 2 cu motorul ala.
1.4 e un motor simplu, ii schimbi distributia la timp si nu ai probleme cu el, 0.9 e mai complicat, are turbo. Intre 1.4 si 0.9 as alege 1.4.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.