Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cilindru de frana spate Bosch
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2
trabinatorccc
Salutare la toata lumea.
Stie cineva daca mai scrie firma sau macar sigla pe piesele originale Bosch?
Am cumparat azi un cilindru de frana spate pentru Logan, modelul de Al. Problema e ca atunci cind am ajuns la magazin cutia era desfacuta, iar cilindrul din cutie este complet diferit de ce am avut eu pe masina.
Nu acuz vanzatorul, poate a vrut sa se asigure ca e intr-adevar un cilindru in cutie, dar nici restul seriilor inscriptionate pe acesta nu bat cu cele scrise pe cutie.
Am optat pentru Bosch, desi era mai scump si a trebuit sa astept citeva ore ca sa-l aduca de la distribuitor pentru ca cel care a fost pe masina mi s-a parut foarte calitativ si am zis sa iau la fel.
Dar, in primul rand ca nu sunt identice si nici nu scrie nicaieri pe el Bosch ci KKM (250) [257] 959. Asta nou are baza pe care se aseaza un pic mai lata(dar nu ar fi o problema), iar garniturile alea exterioare(chilotii cum le zic mecanicii) au joc axial pe pistonase cam 1mm si sunt mai inalte decit la Bosch-ul de pe masina. La cilindrul original acestea nu joaca deloc si scrie pe ei Bosch si o serie/cod ceva, iar pe cilindru este sigla bosch si alt cod/serie.Pe garniturile de la cilindrul nou nu scrie decit un cod 63900170. Pistonasele si arcul dintre ele sunt diferite ca forma si nu merge schimbat arcul intre ele ca are alt diametru.
Ce ziceti e totusi Bosch sau am luat teapa? Parerea mea e ca nu e Bosch.Pun si niste poze poate recunoaste cineva marca de cilindru- KKM.
L-as fi montat dar nu imi place ca garniturile exterioare nu sunt fixe pe pistonase ca la celalalt si ma gandesc ca vor rugini pistonasele.
Ce marca de cilindru recomandati? Ma gindesc sa iau TRW, dar nici acolo nu pot fi sigur pentru nici un magazin nu au mai multe modele pe stoc ca sa poti compara si alege corect.Au doar cite o bucata din cele mai ieftine. La TRW scrie firma pe ele?
RazvanF
Ai dreptate, nu este piesa originala. TRW urile au si ele inscriptionate TRW iar bosh au cel putin semnul specific, cel din poza 2 de la stanga la dreapta intre cifra 8 si 17.
trabinatorccc
Nu ma asteptam din partea vanzatorului. Mi s-a parut ciudat ca nu vad nicaieri vreo inscriptionare cu Bosch si cutia era desigilata.O sa-l duc maine inapoi si o sa iau trw. Asta e, am pierdut o zi.
Astept pareri despre cilindrii de frana KKM, cine ii face.
Multumesc.
YRX
E un fals sigur. Bosch intotdeauna marcheaza piesele cu sigla, cod etc.
KKM eu stiu doar un fabricant de armament, face tevi si alte piese de precizie, dar nu e cazul.
Fa-i poze la cutie si piesa si trimite-le pe mail catre Robert Bosch Romania SRL sa ia masuri.
Agrig
KKM ala e o gluma facuta de mina cu un punctator, nici macar nu si`a dat silinta executantul sa o faca frumos!
radmasa.gif
BLUE R 19
Made in India/Pakistan...
trabinatorccc
Esti mare daca reusesti la mana sa faci punctele atat de apropiate si sa-ti iasa linia atat de dreapta. E facuta pe masina aia de inscriptionat, la fel ca si celelalte notatii de partea opusa. Nu stiu producatorul, probabil e unul dintre cei mai ieftini cilindri de pe piata.
Ma duc azi la Unix(desi sunt cei mai scumpi) ca astia ar trebui sa aibe si Bosch original.De la ei am luat cureaua de distributie, ca la restul magazinelor aveau ori romanesti ori vechi de 2-3ani. Poate ma lamuresc ei ce e cu KKM-ul asta.
Agrig
Domnule, te rog sa ma crezi pe cuvint si sa va uitati cum arata, le fac mult mai bine si uniform la mina.
Daca aia este masina de inscriptionat inseamna ca este jalnica, daca totul este facut pe masini ca aia calitatea lasa de dorit.
einstein1984
daca faceai industrial mizerii din alea luai o masina laser si gata. mare gunoi si ala, cat ai dat pe el?
IRONICK
Inscriptionarea nu reflecta calitatea produsului.
Nu neaparat vanzatorul schimba piesa din cutie, o poate face si depozitul care il aprovizioneaza. Am mai zis asta, se fac magarii ca astea de ani buni. Sa pui piese ieftine in cutii de firma.
Agrig
Doar calitatea utilajelor folosite in procesul de productie.
Daca produce o astfel de inscriptionare nici restul nu`s mai bune.
IRONICK
Ia-o cum vrei, dar generalizarea nu face bine.
Agrig
Aveti dreptate insa pe nici o piesa sau componenta de calitate, facuta de o firma care respecta standardele eu n`am gasit un marcaj care sa spui ca`i facut de mina, si aia stinga.
Marcajul este cel mai vizibil aspect al unei piese, pina sa pui testerul sau aparatura de masura pe ea
ala`l vede toata lumea si bineinteles ambalajul.
Un astdel de marcaj il face o firma care face economie la toate, acolo ieftin sa iasa, in rest nu mai conteaza ce si cum.
IRONICK
Calitatea marcajului se reflecta in pretul de vanzare al produsului. Sunt de acord ca marcajul trebuie sa reflecte/respecte originalitatea produsului. Dar imaginea conteaza doar in marketing, totusi este o piesa auto ascunsa in functionare, nu o opera de arta. Intr-o societate evoluata, nu trebuie sa mai judecam asa si sa scapam de tiparele vechi.
YRX
Marcaj, nemarcaj, nu avea ce sa caute in cutia Bosch acel kkt. Asta e fals clar si al' de l-a facut e un pigan. De aia i-am sugerat initiatorului un mail la Bosch Romania, asa i-am rezolvat si eu pe vremuri pe niste nesimtiti.
Eu am trimis un mail cu pozele placutelor de frana la Brembo Italia. Ambalajul era model vechi si n-am fost sigur de autenticitatea lor. Mi-au raspuns oamenii repede si mi-au dat toate adigurarile ca sunt 100% reale.
IRONICK
Nu, manareala.
Agrig
Aveti dreptate cu meteahna veche, doar ca atentia la detalii conduce la cu totul altceva.
Acel marcaj arata lipsa de mentenanta periodica, sau preventiva, daca functionarea
defectuasa a aparut brusc, prin urmare economie la singe la acel utilaj de inscriptionat.
Asta duce cu gindul ca nici celelalte nu`s mai bine intretinute.
Se pare ca au invatat si altii vorba romanesca : las` ca merge s`asa.
einstein1984
eu astept un exemplu de piesa de f buna calitate incriptionata de mantuiala.
Agrig
Aici este o piesa de calitate, inscriptionata frumos, asta nu`mi mai iese la mina...
[attachmentid=1628117159]
[attachmentid=1628117160]
IRONICK
Ce sunt alea piese de foarte buna calitate? De producator auto? Facute dupa caietul de sarcini? Divagam deja ...
4x4
Buna calitate in opinia mea e sa indeplineasca rolul functional. Aspectul e secundar, nu vorbim aici decat de piese pentru niste ieftineli de masini, cand restaurezi o masina de colectie, ai sa ai alte pretentii.

Si uneori aspectul poate fi inselator, de exemplu faimoasa pompa de benzina 044 bosch, folosita de o gramada de tuneri incat a dus la o adevarata industrie bananiera de replici, multe ambalate, marcate si lucrate mai ingrijit ca originalul. In schimb cand le masori debitul, se vede clar adevarul.

Sa zicem ca aceast cilindru de frana e lucrat la cote corecte si face ce trebuie sa faca, ai putea avea incredere ca nu au folosit indienii alt amestec in ceaun ziua aia si nu are sa se uzeze de 3 ori mai repede? Sau ia tremurat polonicu la turnare si are sa crape in timpul unei franari de urgenta?

Te rog zi unde ai fost inselat cu mizeria aia, sa salvam altii de la teapa.
psychoo
As zice epiesa. Am patit si eu cu ei la un senzor.
M.a mintit vanzatorul ca el a desigilat cutia ca sa se asigure ca a ajuns piesa ok, doar ca piesa era de la alt producator, el crezand ca eu nu stiu diferenta.
Ca pret, ce comandasem eu era de 2 ori mai scump decat ce a pus el in cutie.
Evident, era ultimul pe stoc, nu putea aduce acel reper din nou
trabinatorccc
Salutare tuturor.
Cilindrul nu l-am luat de pe net ca nu cumpar nimic fara sa vad cu ochii mei aspectul/calitatea, ci de la un magazin local cu vechime in bransa. Scenariul a fost cam cel descris de psychoo, intai mi-a zis ca ar fi un singur cilindru prin Cehia si dupa ce am mai insistat ca vreau Bosch, mi-a gasit unul prin tara, care a venit in 3-4ore. Ma cunosc din vedere cu vanzatorul de ani buni si nu ma asteptam la asa ceva, asa ca l-am luat. Dupa ce am ajuns acasa si l-am studiat in amanunt mi-am dat seama ca nu are cum sa fie Bosch. Nu stiu cine a facut schimbul, vanzatorul mi-a zis ca a desigilat cutia ca sa vada ce contine.
Nu am mai facut poze la cutie(era o cutie Bosch albastra), dar imi pare rau ca nu am facut o poza mai buna la cealalta fata a cilindrului unde era inscriptionat cu laser un cod- (250) [257] 959. Nu se vede, dar e in prima poza.Era lumina proasta si dadea reflexii.
L-am dus inapoi azi dimineata si mi-am luat banii. I-am zis ca nu il mai vreau ca nu scrie Bosch pe el si nu cred ca e original. Nu a zis nimic.
Problema aici in oras e toate cele 10 magazine de piese auto nu au pe stoc decit max. 1-2 modele,dintre cele mai ieftine si nu prea aduc la comanda fara avans. E o porcarie asta. Eu vreau sa intru intr-un magazin si sa vad macar 3-4modele de piesa ca sa pot alege.
Am fost la Unix si au zis ca imi aduc maine un cilindru Bosch ca sa vedem macar daca are sigla pe el si inscrisul Bosch pe garnituri cum are cel care l-am avut pe masina. Au zis ca nu trebuie sa-l cumpar daca nu vreau. La ei e mai scump daca cumperi pe persoana fizica-cilindrul e 91lei. Dar macar sa vad daca e original. KKM-ul a fost 65lei.
N-am gasit azi TRW prin magazine(de fapt nici o alta marca mai cunoscuta) si am dat comanda de unul pe maine. Sa vad si ala cit de original va fi. Am cautat pe net poze cu cilindrii TRW ca sa vad cum ar trebui sa arate. Cu Bosch nu am gasit poze in care sa se vada ceva inscriptii. Nu stiu cit de mare diferenta de calitate e intre ele, dar nu vreau sa fiu luat de fraier. Daca vreau Bosch, pai Bosch sa fie. Daca vreau ASAM(sa zicem), pai atunci asta imi aduci.
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 19 May 2020, 17:28)
Ce sunt alea piese de foarte buna calitate? De producator auto? Facute dupa caietul de sarcini? Divagam deja ...
*


una pe care ai pune-o pe masina ta , cumparata din banii tai sa o conduci tu sa zicem. Si sa fie si la frane, directie de exemplu, ca becuri cumperi si de kko, am vazut asta.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 20 May 2020, 07:40)
una pe care ai pune-o pe masina ta , cumparata din banii tai sa o conduci tu sa zicem. Si sa fie si la frane, directie de exemplu, ca becuri cumperi si de kko, am vazut asta.
*
Haaaa? Ai fumat ceva? Ai tras pe nas?
einstein1984
deci nu ai exemplu? Ok, bine.
IRONICK
Pe 'masina mea' am cautat sa pun cele mai performante si fiabile piese. Nu a contat firma.
Drept urmare au si fost piese de la mai multe firme (categorii de pret diferite). Nu stau sa fac statisici si sa imi notez fiecare piesa sau marcaj, asta-i treaba service-ului sa stie rata de intoarceri in garantie/uzura prematura sau performante slabe.

Clar ai tras pe nas ceva. Cum era cu becurile? Nu mi-ai raspuns.
einstein1984
pai alea de ai ales sa le pui pe masina ta, a fost vreuna cu marcaj asa de urat? Un exemplu e de ajuns.
Dar daca nu ai e ok, nu ti-o ia nimleni in nume de rau.
IRONICK
Nu mai tin minte o piesa anume, dar au fost destule alegeri pentru care 'mecanicul' s-a luptat cu mine sa nu o cumpar pe aia de firma/cea mai scumpa.
Bicicleta galbena
Privind putin din exterior, eu nu inteleg cum un produs atat de specializat sa fie produs de nu-se-stie-cine, fara un cod clar, fara un marcaj standardizat si fara nici o posibilitate de a urmari traseul producator-client. Pare ca toti isi dau mana pentru a tepui clientul final. Scrisul ala penibil KKM zice ca e teapa, dar de ce pe cauciuc scrie Bosch?

Pentru piesele auto nu e nici un fel de politie, de anpc, vinde toata lumea ce-i trece prin cap, numai sa iasa banu' ? mad.gif


Agrig
Cred ca pe cel defect scrie Bosch, inclusiv are marcat materialul din care este confectionat capacelul antipraf.
trabinatorccc
Pe cel defect scrie Bosch pe garniturile antipraf, pe cel cu KKM nu scrie decit un cod.Cilindrul de pe masina nu e defect, e in perfecta stare dar am rupt aerisitorul si nu am chef de reparatii. Am incercat sa-l scot dar nu merge.
Am fost la Unix si mi-a dat mie sa desfac cutia si... surpriza, cilindrul din cutie era exact la fel, doar ca nu mai scria KKM pel ci LS B. Dar aceeasi marfa. Care nu se compara calitativ cu ce a fost pe masina. Iar daca bosch a ales sa reduca calitatea pieselor, eu am ales sa cumpar altceva. Am luat TRW la 50lei. Arata ok, ma duc sa-l montez.
Toate bune.
Agrig
Nu`l aruncati daca este de calitate, reparati`l.
Cilindrul fiind din aluminiu s`a facut oxid si a blocat aerisitorul.
Daca e rupt la fata puneti o saiba de otel de diamentru aerisitorului, parca 6mm si sudati o piulita de el, in general iasa fara mari probleme.
Cam asa arata, sudat cu MIG si sirma flux, cam la 100A pentru a incalzi bine de tot zona.
A cedat fara a mai fi nevoie de sudat piulita, in alu putin probabil sa cedeza asa usor.
[attachmentid=1628117174]
[attachmentid=1628117175]
[attachmentid=1628117176]
4x4
E 50 roni, presupunand ca nu ai saibe de inox prin casa, piulite si aparat de sudura cu sarme flux, pana faci rost de piese si te duci la cineva sa iti sudeze ieftin, deja ai cheltuit mai mult de atat.
Garantie 0, siguranta la fel.

Daca ai toate astea la indemana, si esti sigur pe abilitatea ta, da clar, te scutesti de un drum pana la magazinul de piese si ramai cu 50ron in buzunar, weld that shit. Altfel nu as recomanda altora sa repare piese pe sistemul de franare, doar inlocuire. Crezi ca cine va suda pt 20 roni piesa va da jos garniturile inainte sa puna batu pe ea? Sau le va coace un pic? Pentru 20 de ron, cred ca nici macar nu va curata zona...

On topic, din considerente legale, pe piese apare mereu proprietatea intelectuala a producatorului incat sa poata merge dupa cei ce la contrafac, pompa de apa audi originala are cele 4 inele, pompa bosch va avea logoul bosch. Daca pe piesa nu apare asa ceva, e clar un fake grosolan.
Agrig
Domnule, am detaliat pentru cine are ceva scule pe acasa, saiba de inox asa s`a nimerit, e de la Lidl si era cutiuta la indemina, la fel aparatul era incarcat cu sirma flux, am detaliat un pic daca e cineva curios.
Se poate incerca cu electrod insa trebuie ceva indeminare sau si mai bine cu WIG, dar si mai multa indeminare.
La fel, nici nu cred ca cineva ii da sudorului sa scoata garniturile si pistonasele din cilindru, daca te apuci sa`l repari bineinteles ca le scoti inainte de sudura, nicinu am mai percizat asta.
Daca aceal cilindru este de calitate reparat va tine mai mult decit unu cumparat cu probleme asa cum a patit colegul nostru.

P.S. nu confundati extrasul unui "surub" cu ajutorul sudurii cu sudura pe cilindrul de frina!
Alta gisca`n alta straita!
S`ar fi putut sa mearga si cu un extractor si cilindrul incalzit cu lampa de gaz insa in general cuplul aluminiu fier nu prea da rezultate in versiunea asta...de aia am recomandat sudura pe capul aerisitorului rupt, saiba are rol de protectie a cilindrului.
einstein1984
EU nu scriam 2 posturi atat de lungi si cu poze pe subiect de 50 de lei, daramite sa ma apuc sa-l repar. De reparat il repari de plictiseala, nu ca merita....
Agrig
Aveti dreptate, insa scriu repede, se si vede ca mai incurc litere. Metoda se aplica in diverse cazuri, nu doar la un cilindru de frina, e buna de stiut, ca o dam in derizoriu, este tendinta zilelor noastre, totul e de cumparat, totusi se mai intmpla sa nu mai gasesti de ce ai nevoie, sa fie extrem de scump sau pur si simplu sa nu poti misca din loc daca nu faci un lucru.
Pentru asta e bine sa fii pregatit...
trabinatorccc
Am aparat de sudura cu electrod, dar nu ma incumet sa sudez pe aerisitor. E prea mic.
Am incercat sa-l scot cu extractorul dupa ce am incalzit cu lampa cu gaz dar nu vrea. Am pus apa, lichid de frana, motorina-nici un efect. Se vedea oxid de aluminiu intre filete.
Extractorul umfla aerisitorul si nu iese. Singura varianta care ar mai merge acum ar fi gaurirea si refiletarea. Am masina de gaurit de banc, dar nu am cu ce da filet. Sa ma duc la un strungar sa mi-l scoata si eventual sa dea alt filet majorat, imi ia vreo 20lei. Plus alt aerisitor.
50lei nu e o avere si am considerat ca nu merita reparatia chiar daca cilindrul in sine e bun. Asta e, daca m-a mancat undeva sa-l dau jos de pe masina! Daca il lasam asa, puteam merge linistit inca vreo 3-4ani fara probleme. Am sperat insa ca o sa pot scoate usor aerisitorul pentru ca anterior am schimbat lichidul de frana si l-am desurubat de citeva ori 1/2-1tura pentru asta. Dar, la ultima aerisire l-am strans ca Dorel pentru ca mi s-a parut ca nu inchidea bine.
einstein1984
@agrig, adica il repari atata doar ca sa poti ajunge la un magazin de piese sa iei altul ca asta nu mai e sigur? Mai bine sugrum conducta de frana pe roata aia si merg cu frana pe 3 roti pana acolo
Agrig
Domnule, nu`i vorba doar despre un cilindru de frina, este un mod de a scoate suruburi intepenite.
Ca se aplica si la acel aerisitor este una, dar aplicabilitatea este generala.
Problema este ca m`am obisnuit sa ma descurc singur de mic iar apoi mi`a fost de ajutor in cariera, cariera in care modul acesta de lucru m`a scapat de multe probleme, asa am fost nevoit sa invat multe si sa le si aplic.
Urmarea este ca la ora actuala cred ca am scule care costa mai mult decit o masina buna.
Eu n`as strangula un furtun de frinare, as obtura intrarea in cilindru cu ceva, excelent este plumbul batut, cupru foita din conductor batut, sau un cazul meu o bucatica de cositor (fludor) batuta, ala todeauna era la indemina.
In cazul cilindrului colegului cu aparat clasic as bate un cui din fier in mijloc si apoi as suda adaugirea.
As folosi electrod de 2mm rutilic, de 1,6mm e mai bun insa trebuie antrenament pentru a suda cu el.
MIG este excelent deoarece firul este subtire si mai ales la piulita este un mare avantaj.
Acel cilindru este la fel de sigur ca si cind a fost nou prin desurubarea acelui aerisitor.
Ma rog, daca ala a mers bine si aia a fost singura problema as fi mai sigur pe el decit pe unu proaspat cumparat, mult mai sigur!
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 21 May 2020, 10:06)
@agrig, adica il repari atata doar ca sa poti ajunge la un magazin de piese sa iei altul ca asta nu mai e sigur?
*

Ainstaine, lasa-l te rog in pace. Ca acum iar ne poveste cateva saptamani de saiba si sudura cum a facut-o cu becu' UV in orice topic.
Agrig
Ma rog, si care`i utilitatea acestui post, doare ca unii incearca sa`i mai invete pe cei mai tineri cum sa faca ceva cu sanse de reusita?
Credeti ca al nostru coleg nu`si poate gestiona timpul si postarile si are nevoie de ajutor dezinteresat?
Aaaa, s`a aprins lanterna!
radmasa.gif
Despre UV cred ca utilitatea lui acum este clara, ma rog unii ne trezim mai repede decit altii, asa cu macar 2 luni mai repede!
IRONICK
Auzi, dar poza cu aripioara de racire aproape reparata de ce nu ai pus-o si aici?

[attachmentid=1628117190]
Agrig
Domnule, aici nu era cazul de sudura in fonta.
Mai sint lucruri pe care nu le pun deoarece fie sint banale pentru colegii care mai si lucreaza, altele deoarece nu`s pentru mine...
Dar totusi ma intreb, nu`i timpul sa sarbatoriti pe topicul despre Cornoavirus? a murit Pimen!
Macar asa mai scapa alte topicuri de offtopic!
IRONICK
Dupa cum ti-am mai zis, pe aici nu te ia lumea in serios.
Agrig
Nici eu pe dumneavoastra...
IRONICK
Si nu ti se pare o diferenta de exprimare?
Agrig
Ma rog, poate aveti dreptate, in multe locuri clovnii sint apreciati.
radmasa.gif
einstein1984
eu inteleg ca se scot surburi rupte, as face si eu asta daca era un cadru de motocicleta sau jug de furca, dar daca operatiuena in sine coace garnituri sau mai stiu eu ce si inlocuirea nu e scumpa.... da-o naibii de reparatie, nu e cilindru de frana de rolls silver ghost!
Adica intelepciunea este sa-ti cunosti limitarile, nu sa faci doar pentru ca poti face.
Agrig
Aveti dreptate, sintem diferiti, avem limite, cunostiinte diferite si nu in ultimul rind dotare diferita.
Am spus, pentru mine era o treaba banala ca sa incerc, incerc, sa`l scot, fiind in aluminiu exista riscul sa
nu iasa asa cum vrei.
Am avut si eu un cilindru intepenit si ciupit, bineinteles il puteam repara prin bucsare, totusi am ales
sa cumpar unul nou nu atit datorita complexitatii lucrarii, nu`i asa dificil dar oricum trebuia sa comand setul de consumabile iar asta dura.
Despre coacere, numeni nu incalzeste elementele din cauciuc, de dezasambleaza rapid si usor acel cilindru, are cred ca 8 componente in total, 1 minut si e totul OK.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.