Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Logan 1.6 16v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
bogdandsn
Salut,
Am si eu un logan din 2007 1.6 16v cu gpl si de ceva timp a inceput sa porneasca greu daca sta mai mult timp oprit, masina are 110000 de km, iar instalatia GPL a fost montata acum 2 ani pe la 76000 de km. Cand o pornesc trebuie sa dau mult la automat si daca porneste, porneste subturata sau ca si cand ar merge in 3 pistoane pentru cateva sec dupa care se tureaza la 1500. Sau daca dau putin la automat porneste la a 2 a cheie bine, iar dupa ce porneste nu sta deloc la relanti pana nu se incalzeste la 90 de grade, adica fluctueaza intree 500 si 1500- 2000 si face foarte urat. Bujiile sunt noi, am curatat mpp dar nu s-a schimbat nimic, chiar cu mufa scoasa de la mpp flutueaza turatia.
Victorine
Pornirea banuiesc ca se face pe benzina și toate simptomele menționate caracterizează mersul pe benzina? E cumva și veche, adica sta de mult în rezervor?

bogdandsn
Benzina bag putina si des, odata la 3-4 saptamani. Dar dupa 2-3 min intra pe gaz si problema cu relantiul continua.
alfabit
Un reset de parametrii învățați de ecu injecție ai încercat ?

Ar fi interesent de văzut, mulți spun ( verificat și de mine în diferite cazuri ) că situația se îmbunătățește mult, aproape dispare, doar pentru scurt timp însă.
bogdandsn
Cred ca am incercat si asta, da fara sa vreau saptamana trecuta a stat fara bateria 24 de ore masina si nici o schimbare.
alfabit
QUOTE(bogdandsn @ 20 Sep 2020, 14:16)
Cred ca am incercat si asta, da fara sa vreau saptamana trecuta a stat fara bateria 24 de ore masina si nici o schimbare.
*



Asta nu înseamnă reset parametrii învățați de ecu, valorile se stochează în memorie nevolatilă eeprom, valori care nu dispar la lipsă tensiune alimentare memorie.

Trebuie un reset cu laptop din program diagnoză.
Eu am prieteni care vin de două ori pe an primăvară / toamnă, la schimbările de temperatură pentru reset. Vorbim de motoarele alimentate benzină+GPL, la celelalte nu sunt probleme.
AR-18-MOS
Bujii, fișe și reglaj culbutori. Deși la ultima chestie, nu știu cum e la 16v. Știu că e ceva diferit. Dar vine einstein și zice el.
stolniceanulucian
pompa de benzina ?
Victorine
Asta are culbutori hidraulici. Iar bobinele sunt de tip creion, nu au fișe. Si bujiile a zis ca-s noi. Nu ai citit prea atent despre ce motor e vorba + detalii, dom' șef Mos...
Bujor Stefan
După ce oprești motorul debranseaza furtunul de alimentare cu gaz a rampei de injecție și lasa-l deconectat pana la următoarea pornire, cel mai bine pentru a doua zi.
Vezi a doua zi cum pornește motorul, dacă pornește OK înseamnă ca nu închide electrovana de pe vaporizator sau nu închid bine injectoarele de gpl.
Dacă pornește tot greoi problema e pe parte de benzina.

Important! Vezi sa nu pleci cu mașina și să uiți ca ai scos furtunul de gpl!

Ca sa fi foarte sigur ca nu se întâmplă vreo tâmpenie, poți sa oprești gazul de la robinetul de pe multivalva, sa lași mașina sa funcționeze pana se termina tot gpl-ul de pe conducte, apoi scoți furtunul de alimentare al rampei.
bygy007
tu ii spui sa scoata furtunul de gaz ca sa scoti din calcul o alimentare mixta? , mai simplu scoti cind e pe gpl alimentarea de la bobina supape sau ichizi robinetul de la butelie si lasi pina se opreste apoi pe benzina , sa nu fie probleme cu aprinerea , ideea ca daca merge prost pe benzina va merge si prost pe gaz , eu pina acum nu am avut probleme partea cu pornirea greoaie poate fi de la benzina veche , si sata cind se lasa frigu si am benzina bagata de 2-3 luni inainte eu bag de 50 lei , vara ma tine 2-3 luni , iarna cam 1 luna , instalatia este setata sa treaca de pe benzina pe gaz la 35 grade si 900 ture
mai incearca sa cureti senzorul de turatie sa nu aibe pilitura pe el si sa citeasca prost

vezi sa nu traga si aer fals dupa clapeta , garnituri ceva pe acolo...
bogdandsn
Bezina bag de 20-30 de lei tocmai sa nu stea mult in rezervor, de pompa de benzina a zis si mecanicu ca s ar putea sa fie. Cred ca incurand osa iau o pompa de benzina si un mpp sa fiu sigur. De scos furtunu la gaz nu stiu daca pricem si e cam mult de demontat, dar osa merg pana raman fara picatura de gaz si osa vad cum porneste.
Bujor Stefan
bygy, am avut o astfel de problema, scăpa electrovalva de pe vaporizator și îmi băga gaz în galerie după ce opream motorul, astfel ca în primele ture efectuate la pornire nu exista o concentrație suficienta de oxigen care sa permită arderea, pornea înecat.
După ce mi-au schimbat vaporizatorul s-a sfârșit imediat cu pornirile greoaie.

Bogdan, daca vrei sa te ajut cu ce am scris mai sus da-mi un mesaj.
einstein1984
Baga benzina si mergi 100km in benzina, isi revine.
bogdandsn
Urmatoarele zile merg doar pe benzina si revin cu rezultatu, ma gandeam sa schimb si pompa de benzina dar daca nu sta la relanti nici pe gaz nici pe benzina nu cred ca rezolv nimic daca schimb pompa de benzina.
Victorine
Eu am simptome asemănătoare, descrise la jurnal, de aia eram curios de pareri si evoluție. Ca idee, am anulat aseară intrarea in admisie a vaporilor de la canistra de carbon, am astupat-o pur și simplu. Astăzi la pornire mersul era mai rotund și după plecare nu a mai agățat relantiul la 1500. O sa retestez pornirea mâine dimineata pe răcoare, sa vad dacă rămân lucrurile asa. Ideea mi-a venit cand am citit ce-a scris Bujor Ștefan despre electrovalva de pe vaporizatorul de gaz care scapa gaz in admisie si motorul pornea greu cu amestec bogat. Eu am schimbat canistra de carbon cu una de origine in urma cu câțiva ani, dar poate are buba.
Mai revino cu un update.
Victorine
Ieri a facut la fel la mine, conectez din nou canistra de carbon. Măcar am mai eliminat o posibila cauza...
AR-18-MOS
Plămânul de la vaporizator trebuie schimbat. Dacă se găsește separat, dacă nu, schimbat vaporizatorul.
Până atunci puteți încerca orice, cum am făcut și eu acu' ceva ani și cu vreo 200k km mai puțini pe GPL.
La Loganul cu motorizare 8v și GPL, verifici doar două lucruri atunci când nu merge OK, și anume:
1. Reglajul la culbutori,
2. Plămânul de la vaporizator.
Old Wolf
plus injectoare gpl...
bogdandsn
Salut, am mers pe benzina vreo 70 km mai mult in oras, nici o modificare. Problema o am de cateva luni, am fost si la revizie gaz si au verificat o ca inca era in garantie instalatia si mi au zis ca era totul ok. La inceputul luni o sa merg sa fac distributia si nu plec de la mecanic pana nu i da de cap, ca vine frigu si nu imi place cum face.
einstein1984
membrana de vaporizator se schimba preventiv pe la 60 000 km parca, nu?
bogdandsn
Instalatia mea are 2 ani si 2 luni si 28k km.
bygy007
am schimbat doar butelia la 10 ani , inca merge , porneste bine instalatia este de fabrica....
bogdandsn
Am făcut distribuția și am schimbat și motorașul pas cu pas, nici o schimbare, ba chiar când este motoru cald scade relantiul sub 500 și dacă fac mai multe manevre se oprește și motorul.
RazvanF
Test compresie ?
Motorasul pas cu pas, daca este nou, nu trebuie calibrat? Scris in ECU?
BLUE R 19
bogdandsn, problema ta este din cauza expansiunii gazului la cald, se incalzeste vaporizatorul si scade densitatea, atunci nu tine ralantiul. trebuie sa i senzor de temperatura pt. lichidul de racire si sa functioneze, el si intregul sistem de corectie.
Daca nu ai sau nu funtioneaza poti rezalva clasic: prin montarea unui robinet pe circuitul de racire, in amonte de vaporizator, asa poti reduce debitul de antigel, respectiv temperatura de regim a vaporizatorului, gasesti pozitia optima din incercari (incearca la jumatate). Este important sa ai vaporizatorul alimentat in derivatie, prin teuri, nu pe direct.
bogdandsn
Problema mea este si la rece, oscileaza turatia intre 1700-1500 pe loc fara sa fac nimic si pe gaz si pe benzina, nu este doar la cald. din cate am vb cu mecanicul nu mi-a zis nimic de scris in ECU motorasul, mi-a recomandat o diagnoza, dar nu mai are el diagzona pt. modelele mai vechi de 2013 si mi-a recomandat pe cineva, dar nu am cum sa ajung pana in ianuarie.
bogdandsn
Am fost astăzi la cică trebuie schimbat corpul clapeta.
Victorine
Așa mi s-a spus și mie, capătă un joc în ax și agață, zice-se... Te las pe tine sa-l schimbi primul si dacă se rezolva poate îl schimb și eu smile.gif La mine nu s-a rezolvat cu garnituri noi, le-am schimbat toate 7 de 2x.
elm
QUOTE(Bujor Stefan @ 21 Sep 2020, 14:20)
bygy,  am avut o astfel de problema, scăpa electrovalva de pe vaporizator și îmi băga gaz în galerie după ce opream motorul, astfel ca în primele ture efectuate la pornire nu exista o concentrație suficienta de oxigen care sa permită arderea, pornea înecat.
După ce mi-au schimbat vaporizatorul s-a sfârșit imediat cu pornirile greoaie.

Bogdan,  daca vrei sa te ajut cu ce am scris mai sus da-mi un mesaj.
*



Cînd am avut problema cu garniturile uzate la rampa de injectoare de gaz făcea ca naiba, dar în mers, nu la pornire - mă zgîlția urît și clipea lampa de poluare (flanșa galbenă) pe gaz. Treceam pe benzină și se rezolva, nu imediat, ci după ce se golea rampa de gaz (chiar cu injectoarele invalidate, fîsîia gaz prin ele în galeria de admisie și ineca motorul). Problema s-a rezolvat prin înlocuirea injectoarelor de gaz (după ce mi-a dat o detonație de am sărit din scaun).
Chestia asta se vede și la testul de noxe de la ITP. Motorul funcționează înnecat, ca și cum ar avea un injector de benzină defect, care nu închide bine.

QUOTE(bogdandsn @ 20 Dec 2020, 03:39)
Am făcut distribuția și am schimbat și motorașul pas cu pas, nici o schimbare, ba chiar când este motoru cald scade relantiul sub 500 și dacă fac mai multe manevre se oprește și motorul.
*



Simptomatica asta indică spre o reglare greșită a instalației de gaz. Pe benzină mere bine?

QUOTE(bogdandsn @ 21 Jan 2021, 14:16)
Am fost astăzi la cică trebuie schimbat corpul clapeta.
*



Citisem undeva că sînt niște garnituri la corpul clapetă care se duc și trage aer fals pe-acolo. Atenție totuși la calitatea benzinei. Am pus odată de la o benzinărie mică, Petrom și ăcea fix cum ai descris. Nu și-a revenit decît după ce am consumat toată benzina
bogdandsn
La mine la fel e și pe gaz și pe benzina, nu e nici o diferență, rămâne sa schimb corpu clapeta și sa vad.
bogdandsn
Știe cineva dacă schimb senzorul de poziție de la clapeta de accelerație am nevoie și de diagnoza?
alfabit

Există Dialogys pentru k4m pe net, a citit cineva să găseacă răspunsul la întrebarea ta ?

Victorine
L-am schimbat eu mai demult fara diagnoza si facea ca înainte. Poate tocmai de-aia. Scrie și aici dacă te lămurești cum e, dar nu cred ca e nevoie sa resetezi ceva.
bogdandsn
Pana la urma problema era la clapeta de accelerație, am luat una de la dezmembrări era mai bn dar tot aveam unele probleme și am dus o înapoi și am comandat originala și merge bine acum, a scăzut și consumul chiar.
Nu a fost nevoie de diagnoza, totul se reglează în mers, am schimbat clapeta și am mers cu mașina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.