QUOTE(Elf-Gordini @ 18 Nov 2020, 00:21)
Mai intai, incepe sa captezi informati despre sistemul de franare, discuri ventilate pe fata, alti etrieri. Schimbat conducte de frana, care sigur sunt praf de rugina... Caseta de directie desfacuta si pus tot nou pe ea. Coloana de directie, luata de pe o dacie cu injectie ( are cruce cardanica, nu bucsa). Dar ce sa mai, dupa cum ai pus tu intrebarile, cu siguranta, nu te vei pricepe sa montezi mai nimic si masina in momentul de fata, nu este pusa la punct. Mai bine decat sa montezi un alt motor, multe batai de cap... Iti spun din propria experienta... Am montat 6 motoare diferite pe dacie... si am facut suporti motor/cutie de la 0 la toate... Nu mura in gura, suporti de papuc pe motorul f7p... Pe vremea aia nici nu aflasem. Deci, mai bine, mergi pe un motor de dacie nova 1.6 cu dublu carburator sau carburatoare de moto si vei fi mult mai multumit. Cauta pe fata, fuzete de papuc diesel, gaurestele la 4x100 si ai 4 prezoane si alte frane. Servo + pompa de papuc diesel. Sunt multe de discutat. Tu alegi.
Si vezi, cand te bagi in modificari, trebuie sa ai bani, altfel ramai fara chiloti si sosete, ca mine.. Deci grija mare baiete.
**Off-Topic
Am facut deja trecerea la 4 prezoane, mi-am batut capu foarte mult timp daca sa o fac eu sau sa o cumpar, pana la urma mi-am cumparat o trecere la supra-pret de la un tepar, am dat-o jos si dupa mi-am facut-o singur (mai putin puntea, pe aia am cumparat-o ca e cu discuri). Si pentru cei care nu stiu:
-doua bucati fuzete papuc diesel (sa aiba 5 prezoane),
-doua bucati suport etrier papuc diesel sau solenza,
-doua bucati etrier papuc diesel sau solenza (cei de dacie nu merg ca sunt prea mici pentru discurile ventilate),
-doua bucati discuri frana solenza,
-doua bucati planetare papuc diesel tractiune fata/doua distantiere (planetarele sunt prea lungi si ies cativa cm in afara astfel incat nu strange nimic piulita, si ultima chestie
-doua bucati regaurire la 4x100, fuzeta are 6 gauri, se mai dau 4 (3 pentru prezoane, 1 pentru disc) si cam aia e. Pe spate nu-mi dau cu parerea, eu mi-am luat direct punte. Si daca se intreaba cineva de ce am table pe spate si pe fata ats-uri, e pentru ca nu intra ats-urile pe discuri de 270mm cum am pe punte (strang pe etrier si freaca foarte putin) si trebuie sa fac rost de niste distantiere.
**On-Topic
Inteleg ca vreti sa fiti de ajutor in felul vostru, da eu inainte sa pun intrebarea asta, de cateva luni m-am documentat, m-am uitat dupa alte motoare, am vorbit cu cativa oameni, si abia dupa toate astea am ajuns la concluzia ca vreau sa fac swap la f3r.
Nu vreau sa fiu nepoliticos sau ceva, dar daca chiar vreti sa fiti de ajutor, dati raspunsuri la ce am intrebat, nu am nevoie de "nu strica dacia", sau "nu ai experienta" (asa am auzit si la capitolu cu trecerea "cum sa schimbi tu punti si fuzete ca nu ai strans un surub"..si in 2 ore am schimbat puntile intre ele singur
). Am nevoie de ce a spus Robert mai sus, si ii multumesc inca o data pentru informatii.
Daca aveti informatii utile, tips n tricks-uri as aprecia foarte mult, multumesc si bafta.