Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functia stop and start
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Dokker si Dokker Van > Dacia Dokker
Hiker
Salutare. Sint un membru nou dar de citiva ani citesc postarile de la daciaclub.
Am un dokker diesel 1.5 90cp de 3 ani cu 25000km si de saptamina trecuta am constatat ca functia stop &start nu lucreaza total. Motorul cald, bateria cred eu un parametrii normali. La semafor se opreste dar cind calc ambreiajul nu mai porneste motorul. Deci pornesc din cheie. Si de 10 zile se intimpla acelasi lucru. Functia start nu lucreaza.
Vreo solutie?
einstein1984
Pai ar trebui intai o diagnoza pana la solutie, clip sau ddt
RazvanF
Mai mult sau mai putin asa patesc si eu, numai ca la mine motorul nu mai porneste cand stationez mai mult timp. Functia start stop opreste motorul, dar uita sa il mai porneasca, teoretic ar trebui sa porneasca automat daca voltajul bateriei scade.
Solutia, dezactivarea functiei din calculatorul masinii. Sau apasa butonul fizic dupa pornirea motorului.
Hiker
Razvan, am constatat ca nu mai porneste din ambreiaj daca stau mai mult de citeva minute. Dar asa a fost de la inceput, asa a fost setat calculatorul.
RazvanF
nedumerire.gif Atunci ce poti incerca este sa testezi senzorul (practic e un buton) care este montat deasupra pedalei de ambreiaj. Ai nevoie de un aparat de masura setat pe continuitate. Se scoate prin rotire daca imi aduc bine aminte. Mie mi-a facut probleme cel de la frana si a fost schimbat.
Hiker
Razvan, am desfacut borna de la senzorul ambreiajului si am gasit 4 fire. Acum m-am blocat la verificarea continuitatii.
alfabit
excl.gif
Nu așa se verifică, măi ... colegule ... se testează prin diagnoza Clip și se constată sesizarea stării pedalei de ambreiaj cuplat / decuplat de către calculatoarele interesate

De altfel o să-ți confirme și d-nul Răzvan
torquemada
Doar că sunt 2 senzori separați unul cu 4 fire (675) altul cu 2 (1759).
RazvanF
Da, se testeaza prin clip, dar sunt niste teste care pot fi efectuate acasa cu un simplu aparat de masura. Implica putina cunoastere in functionalitatea aparatului de masura si ce inseamna continuitate.
Acum daca ai senzorul dat jos cele 4 fire sunt perechi, 2 si 2. Verifica daca ai continuitate intre perechi. Cand butonul este apasat trebuie sa ai continuitate pe cel putin o pereche, la eliberarea lui continuitatea se intrerupe. Cealalta pereche posibil sa functioneze la fel sau vice versa.
Sanse ca un calculator sa fie stricat sunt mici, extraordinar de mici. Doar daca s-a bagat userul in el si a facut vro buba (vorbesc din experienta). Senzorul pedalei este primul care trebuie verificat in aceasta situatie si se poate face cu un aparat de masura.
Daca este sa fie in regula atunci da, recomand test clip ca mai departe nu se poate merge fara.
Hiker
Salutare.
Dupa mult timp am reusit sa desfac senzorul cu 4 pini care apartine de pedala ambreiajului. Ideea este ca am continuitate pe perechea 1-2 si 3-4 indiferent de pozitia butonului.
Senzorul cu 2 pini are continuitate functie de buton.
Am desfacut senzorul cu 4 pini insa lamelele si arcurile par sa lucreze normal.
Sa inteleg totusi ca senzorul nu lucreaza? Ceva s-a dilatat acolo?
Multumesc
Hiker
Update:
Am cumparat un switch tempomat de ambreiaj, original si sigilat pe care am continuitate asemanatoare cu vechiul comutator. L-am montat si functia S&S tot nu lucreaza. Pe de alta parte, cam din aceeasi perioada am aptins si martorul "probleme electrice" dar fara ca motorul sa aive probleme vizibile de functionare. Martorul este pe portocaliu. A fost rosu in momentul in care si martorul pneuri a fost prezent.
Din pacate la ultima revizie cind am facut si testul clip nu am avut comutatorul de ambreiaj legat la pedala asa ca softul s-a blocat aici.
Din unele surse pot fi multe probleme(senzor temperatura de pe turbina, furtunase pleznite...).evin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.