Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzori presiune roti Sandero II 2020 Facelift
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Piese auto - Dacia Sandero
MrScornZ
Salutare,

Detin o Dacia Sandero II - cumparata in primavara (anul de fabricatie e 2020). Venind toamna, se pune problema achizitionarii unui nou set de anvelope de iarna. M-am gandit sa fac acest lucru, cu tot cu un set de jante.

Ce nlamurire am:

Este nevoie de senzori de presiune pentru fiecare valva de la fiecare roata? Stateam si ma uitam pe site-ul Auto-Soft si mi-e super neclar lucrul asta.

Habar n-am daca masina are acest nivel de echipare. Din cate am putut sa gasesc pe net - este vorba de o noua legislatie europeana (circa 2014) care impune ca noile masini sa aiba acest senzor.

Fiind vorba de o Serie Limitata Plus cu motorul entry level 1.0 SCe 73 - chiar nu stiu ce sa fac. Tare mi-e ca imi iau o teapa daca cumpar 4 senzori degeaba. Costul fiecaruia cam echivaleaza costul unei anvelope.

Are cineva de pe aici modelul asta si poate sa imi spuna daca este nevoie de senzori noi? Legea spune ca daca masina vine echipata cu senzorii de presiune si nu ii pui - o sa comenteze la RAR la un eventual control.

Poate sa confirme cineva daca Sandero II vine cu senzorii in roti?

Multam anticipat.
robbie_ro
Nu ai senzori in valve. Sistemul determina presiunea scazuta la una din roti pe baza informatiilor primite de la senzorii ABS (o roata dezumflata se va roti mai repede decat una corect umflata).
RazvanF
QUOTE(robbie_ro @ 15 Oct 2020, 15:44)
o roata dezumflata se va roti mai repede decat una corect umflata.
*


Nu e taman invers? nedumerire.gif Roata dezumflata opune mai multa rezistenta.
Pentru intiator, cel mai bine incearca sa afli informatia de la reprezentanta, sau poate un coleg cu acces la "baza de date" vine cu un raspuns.
alfabit
Nu e pe bază de rezistență la înaintare, roata dezumflată are diametrul mai mic decât corespodenta sa normal umflată. ABS sesisează diferența de rotații între roțile de pe aceeași punte.

Problema acestui sistem de avertizare fără senzori este că apare semnalizare după cîțiva km de rulaj, nu imediat,

Oricum o prostie, un șofer bun nu are nevoie de avertizare, își dă seama roată dezumflată imediat singur fără LED aprins în bord.

Deh, norme europene, femei la volan etc, nu mai continui , ...

L.E. Și da, să nu uit, se poate dezactiva definitiv dacă deranjează
robbie_ro
QUOTE(RazvanF @ 15 Oct 2020, 16:02)
Nu e taman invers? nedumerire.gif
*


Nu.
Lord Hades
QUOTE(alfabit @ 15 Oct 2020, 17:23)
Oricum o prostie, un șofer bun nu are nevoie de avertizare, își dă seama roată dezumflată imediat singur...
*



Asa crezi tu, dar imi permot sa te contrazic cu date. De la 2.7 pana la 2.2 bar cand primesc avertizare nu pot detecta ca sofer pierderea de presiune. Ba mai mult sistemul imi indică in cazul meu si roata afectată.

Este foarte bun pentru cazurile gen holzsurub care produce pierderi mici de presiune dar constante.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.