Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
dann_00
Salut!

In sfarsit am ocazia sa postez aici, de ceva vreme ma gandeam sa incep un proiect - dar intotdeauna aparea cate ceva.
Am decis ca e momentul... tocmai ce am achizitionat o batranica, an 1981.

Inca are ITP, asa ca in perioada urmatoare vreau sa fac cativa Km cu ea, sa imi aduc aminte ce inseamna Dacia 1300- nu am mai condus una de 15+ ani.

Apoi vreau sa demarez procesul de restaurare: partea mecanica as vrea sa o fac in mare parte eu -- cu ajutor de la profesionisti acolo unde imi prind urechile, partea de tinichigerie o sa o las pe mana unui specialist (o sa contribui cu munca "necalificata" smile.gif )

Va multumesc in avans pentru sfaturi, sigur o sa am multe intrebari de-a lungul timpului.
Dan.
DACIOTUL_97
Pare o bază destul de bună. Ca sfat: sa o iei la puricat absolut peste tot, sa nu ai surprize mai târziu. Aa... Sa pregătești un pachet de nervi de oțel și finanțe consistente. O sa alergi destul pentru piese de calitate și oameni care sa facă treaba ok.
dann_00
Mai multe poze, aparent nu au ajuns in postul initial. rolleyes.gif

La prima vedere pare destul de ok la tabla (exceptand usile unsure.gif ), sa vad ce gasesc dupa ce o dezechipez si iese tot la suprafata...
Alex1300BV
O masina frumoasa si eleganta. Pe sub motor arata extrem de bine.
Poate o sa fie rugina când va fi dat jos parbrizul. Si poate ochelarii la faruri. si un pic sub aripile fatza.
tatabobu
A fost o vreme parcata prin Militari, pe langa Uverturii. Am vazut-o saptamana trecuta pe olx. S-o stapanesti sanatos!
dann_00
In weekend am profitat de orasul mai liber si am facut (sau mai bine zis mi-am facut cool.gif ) drumuri cu Dacia - am adunat ~40 km.
M-am acomodat iar cu directia si frana mecanica si pozitia la volan... ce m-a surprins cel mai tare a fost diferenta intre cum tineam eu minte ca se conduce, si efectiv senzatia de la volanul ei, comenzile smile.gif

Dar pentru ca are o varsta <si aparent personalitate> dimineata a tinut sa-mi aminteasca asta: dupa 2 m de la iesirea de pe locul de parcare, a refuzat sa mai inainteze: roata dreapta spate infranata (la mersul inainte, spre norocul meu inapoi a mers <mai greu dar macar nu blocata> si am parcat-o iar).

Asa ca am scos Kia si mi-am facut treaba... o sa vad cand prind un pic de timp saptamana asta sa desfac roata, sa vad ce surpriza ma asteapta biggrin.gif


PS. dupa weekend-ul cu Dacia, la primele doua frane cu Kia era sa musc singur din volan laugh.gif
Alex1300BV
când esti posesor de Dacia, trebuie sa ai relatii serioase... sa cunosti un bun mester ca sa se ocupe de frânele masinii.
kommodore_ss
Ce urata mi se parea cand eram mic, acum pare super frumoasa.
dann_00
Am prins azi cateva ore libere si am reusit sa umblu la roata cu probleme: am schimbat garniturile de la cilindrul de frana (curgea), am schimbat garnitura din tambur (era de rupta si vaselina de la rulmenti ajungea peste tot...).
Spre norocul meu toate suruburile au mers fara mari insistente (inclusiv aerisitorul de la cilindru si excentricele de reglaj) -- asa ca acum dupa ce am pus totul la loc (aerisit si reglat) merge iar ok biggrin.gif


Daca tot am avut timp am schimbat si cateva furtune si filtrul de benzina, si am refacut legatura intre tija de comanda si robinetul de caldura.
Urmeaza in weekend sa ii pun termostat (sa ajung sa cumper unul) si antigel (momentan are apa).

[attachmentid=1628122106] [attachmentid=1628122107] [attachmentid=1628122108] [attachmentid=1628122109]
AnTonio_12
La calorifer incerca iti izolezi cu burete sau garnitura originală sa nu iti scape aerul . se duce afara in loc sa se duca înăuntru smile.gif
SiloS
Interesanta schema. Unde anume trebuie izolat ? Poti incercui in schema ?
dizzy
Cred că 11 12 13 trebuiesc bine etanșate. Dar din cate îmi aduc aminte, făcea mult zgomot și puțină căldură. Frumoasa culoare are mașina.
sorin1983
[attachmentid=1628122134]
aici unde e cu rosu ar trebui izolat(bineinteles de la cap la coada), la fel si la galben de gasit o solutie. chederul marcat cu verde nu prea face treaba si de aia ar trebui dublate cumva zonele de contact. se porneste aeroterma si se pune mana ca se simte pe unde pierde smile.gif

[attachmentid=1628122135]
unde am marcat cu albastru la calorifer, deasupra si dedesubt.

de asemenea ar trebui dat jos si spalat. daca e posibil si nu e deja de cupru, inlocuit cu unul de reno 12.

voletii(nr. 10) trebuie sa se miste in voie si sa se lipeasca pe acea tablie... cred ca s-ar putea face din piele sau ceva asemanator deoarece ori s-au copt de la natura ori au fost vopsiti si s-au intarit.
dann_00
Merci pentru informatii, foarte utile! smile.gif
O sa incep caut si sa adun materiale - spre primavara o sa incep reconditionarea. Momentan incerc sa aduc cativa Km cu ea (cat o sa ma mai lase vremea), si mai trec la lista de piese si materiale pe caiet ph34r.gif

I-am pus antigel astazi... am avut o surpriza cand am incercat sa scot apa din instalatie: din radiator nu curgea nimic (abia cateva picaturi) - dupa ceva insistete am aflat care era cauza: cand au fost montate ultima data furtunele, au fost lipite cu pasta rosie.. care normal ca a ajuns in radiator.

[attachmentid=1628122140] [attachmentid=1628122141]

[attachmentid=1628122142]

L-am dat jos, l-am curatat bine, am desfacut si surubul de scurgere din bloc motor, si de acolo a curs apa ok. Am umplut instalatia cu antigel, si o sa fac o spalare completa a sistemului cand o s-o desfac toata - momentan stau cu ochii pe ceasul de temperatura.
AnTonio_12
Eu am izolat. si in 30 min se incalzea in masina foarte bine la relanti stăteam în tricou la - 10 grade. Si in mers baga foarte mi-am pus si un plastic dala Aftermarket care baga aerul mai repede la calorifer si nu mai intră frunze de la copac sau alte mizerii.
biggrin.gif

<span class='edit'>31 Oct 2020, 23:04:</span>
Cum sa pui silicon roșu de temperatura la furtune...
Ce antigel ai băgat?
dann_00
Momentan am bagat G12, era la îndemână. O sa ma documentez mai bine pentru ce o sa ii pun cand e gata.. acesta oricum nu o sa stea mult in ea- am descoperit de ce fostul proprietar a folosit pasta roșie (furtunul de jos de la radiator-motor curge). O sa caut sa cumpar toate furtunele noi, probabil ce e pe mașină sunt originalele, si le ajunge smile.gif
[attachmentid=1628122228]

In perioada următoare o sa fiu aglomerat, asa ca am dus mașina în provincie, unde o să aștepte până rezolv si cu înmatricularea.
[attachmentid=1628122230]

E parcată langa donator ( acum ceva vreme am avut ocazia sa iau o 1300 la un preț bun, dar nu are acte)
[attachmentid=1628122229]
[attachmentid=1628122231]

1 Nov 2020, 19:01:
Si cum toți isi personalizau Daciile, cea alba (1978) are o consola artizanala 'interesanta'
[attachmentid=1628122233]
[attachmentid=1628122234]

Nu o sa ajunga si pe albastră rolleyes.gif
AnTonio_12
Furtune încă se mai găsesc le Am schimbat si eu .sunt fabricatie 2019
Ciudata consola =))
maho
QUOTE(dann_00 @ 1 Nov 2020, 18:52)
Momentan am bagat G12

Vezi ca la radiatoarele de cupru (cum ai tu) se foloseste antigel tip G11, cu etilen glicol.

QUOTE(AnTonio_12 @ 1 Nov 2020, 22:21)
Furtune încă se mai găsesc le Am schimbat si eu .sunt fabricatie 2019

Daca-s fabricate in 2019 probabil ca-s VM Comp, poti face pipi pe ele dupa scurt timp. Cu ceva noroc se mai pot gasi facute de Artego, mai vechi (acum nu mai produc pt. dacii) dar mult mai bune.
dann_00
QUOTE(maho @ 2 Nov 2020, 11:11)
Vezi ca la radiatoarele de cupru (cum ai tu) se foloseste antigel tip G11, cu etilen glicol.

Multumesc, o sa-l schimb cat de curand!




<span class='edit'>3 Nov 2020, 18:18:</span>
Aveti cumva recomandari pentru tapiter, in zona Bucuresti-Ploiesti-Campina?
Si eventual ceva idei legat de materiale pentru scaune/banchete?

Cea alba le are clasice (vinil negru), cea albastra le are acoperite cu material (probabil original au fost bleu, acum sunt un gri decolorat-murdar smile.gif )


As vrea sa refac un set, sa pastrez cadrul/stilul -- dar aduse la zi cu ceva materiale mai noi.
Masina vreau sa poata fi inscrisa la model istoric la final, asa ca tot ce ajunge pe ea trebuie sa treaca testul smile.gif

Multumesc anticipat.
einstein1984
Pe viilor colt cu Rahovei era o firma care se ocupa cu din astea.
Ov
QUOTE(maho @ 2 Nov 2020, 11:11)
Vezi ca la radiatoarele de cupru (cum ai tu) se foloseste antigel tip G11, cu etilen glicol.
*



pai ce are cuprul cu G12?
maho
Pai conform manualului, in cazanele noastre ar trebui sa bagam antigel cu etilen glicol. Asta-i si concluzia la care am ajuns dupa ce m-am uitat mai demult pe topicul (lung, ce-i drept) dedicat.
Si astia dar si altii zic la fel in privinta compatibilitatii tipului de antigel cu radiatorul.
iustin_uap
QUOTE(dann_00 @ 26 Oct 2020, 10:10)
M-am acomodat iar cu directia si frana mecanica si pozitia la volan... ce m-a surprins cel mai tare a fost diferenta intre cum tineam eu minte ca se conduce, si efectiv senzatia de la volanul ei, comenzile


Am o curiozitate: Cum tineati minte Dacia?

Chiar pare baza buna masina, iar donatoarea clar o sa va faca viata mai usoara. Eu n-as renunta la un interior bun, original, pt. unul refacut, dar fiecare cu preferintele sale. Succes!
Ov
@maho, sunt de acord ca nu trebuie combinate, dar daca speli instalatia si pui G12 (care e superior dpdv temperatura de fierbere si rezistenta in timp) nu vad unde e problema. Eu am pus in toate cazanele mele antigel roz si n-am observat nimic dubios pana acum.
bucatzel
Amu' eu pun RX type D al renault-ului (care sincer, e la fel de ok ca si g12), si tot roz devine dupa o vreme biggrin.gif .
einstein1984
pai si type D si G12 daca tine bine minte sunt OAT, fara silicati. G11 e cu silicati.
SiloS
Eu am ajuns la concluzia ca pe vremuri G12-le era roz si G11-le era albastru. Acum se gaseste antigel in toate formele de ambalaj si culoare si cam toate sunt, de fapt, G12.
Eu folosesc G12 roz, G12 albastru si cu G12 verde, spre exemplu.

Aveam o perioada in care ma feream de antigelul albastru, sa nu il confund cu stropgelul!
einstein1984
CULOAREA NU ERA A FACE CU NORMA! E acolo ca sa nu crezi ca e apa, dar norma nu prevede si culoare
dann_00
QUOTE(iustin_uap @ 8 Nov 2020, 20:43)
Am o curiozitate: Cum tineati minte Dacia?

Chiar pare baza buna masina, iar donatoarea clar o sa va faca viata mai usoara. Eu n-as renunta la un interior bun, original, pt. unul refacut, dar fiecare cu preferintele sale. Succes!
*



Cum au trecut muuulti ani de cand n-am mai avut ocazia sa merg cu dacia (nici macar in dreapta),aparent in mintea mea tot ce tinea de ea a fost asociat cu masinile noi: mi-o aminteam mult mai sprintena, franele mi-au dat un pic de emotii pana m-am reacomodat. Vitezele - stiam unde sunt, dar ma tot incurcam in schimbator (pe langa faptul ca duceam mana pe la jumatatea lui din instinct (pe cea veche il scurtasem).
Si volanul/directia - la primul viraj m-am incadrat pe banda a doua, cum nu am virat suficient de repede (tot asteptam sa intre servo)
Dar cel mai mult cred ca m-a surprins dimensiunea (probabil si din prisma "incepator" - "experimentat, ca sofer) - o stiam mult mai mare si mai spatioasa -- in mintea mea ramasese probabil un fel de limuzina smile.gif
Ce nu m-a suprins deloc a fost mirosul de benzina: si la cea veche, dar si la aceasta rezervorul e spart pe deasupra, asa ca in porbagaj (si inevitabil in masina) se simte (inca un lucrul pe lista de facut laugh.gif )

Stiu ca e un proces lung in fata.. dar sper sa-l duc la sf cat mai bine (si repede), sa ma pot bucura de ea intr-o forma grozava smile.gif

Legat de scaune.. din pacate cele din vinil sunt crapate, asa ca cel putin asta trebuie sa rezolv.
Dar acum ca ma gandesc.. as putea sa le pastrez pe cele din stofa asa (si doar sa le curat bine), si eventual sa inlocuiesc doar vinilul pe celelalte.
Sa le dau jos de pe masini, sa vad ce reusesc sa scot din ele...


PS. cel mai amuzant a fost cand m-a intrebat cea mica "ce muzica are in ea", si a ramas foarte surprinsa cand a vazut ca nu are radio radmasa.gif
maho
@Ov: parca alea cu "+" se pot combina. Stiu ca G12-le are caracteristici superioare (parca totusi n-ar fi preferabil sa ajungi la temperaturile alea de fierbere, pt. garnitura de chiulasa) si e mai durabil, dar eu asa am retinut, ca G12 nu-i compatibil cu cuprul. Daca in manual (pe care-l am) zice STAS 8671-78, atunci e echivalent G11. Eu de asta bag, doar Hepu verde in ultimii ani.
SiloS
In concluzie, g12-le e bun la toate ?

Am studiat si eu sistemul de ventilatie la 1300 si am inteles mai bine despre ce e vorba, cand s-a facut referire la izolare. Am inteles clar unde trebuie puse izolatii, in schimb am un dubiu.
Daca fustele repective nu lucreaza cum trebuie, nu stau aplicate perfect si nu etanseaza, sunt sanse destul de mari ca aeroterma sa plimbe aerul printre cele 2 table, fara sa bage caldura in masina.
In schimb, ce s-ar intampla daca as lipi fustele de tabla ? Eu cred ca aeroterma ar functiona mai bine, dar ca nu ar mai baga deloc caldura in mers cu aeroterma oprita.
dann_00
Posibil sa fi gasit pe cineva pt tinichigerie... intre timp mai stau cu ochii pe net si mai adun din piese (mecanica as vrea sa o pun noua, in masura in care gasesc piese bune).

Pt frana (fata), ce mai folositi/recomandati?
Discuri frana
Placute frana

O zi buna!
DACIOTUL_97
Discuri și plăcuțe marca LPR/TRW, ambele foarte calitative.
iustin_uap
QUOTE(dann_00 @ 9 Nov 2020, 15:22)
Cum au trecut muuulti ani de cand n-am mai avut ocazia sa merg cu dacia (nici macar in dreapta),aparent in mintea mea tot ce tinea de ea a fost asociat cu masinile noi: mi-o aminteam mult mai sprintena, franele mi-au dat un pic de emotii pana m-am reacomodat. Vitezele - stiam unde sunt, dar ma tot incurcam in schimbator (pe langa faptul ca duceam mana pe la jumatatea lui din instinct (pe cea veche il scurtasem).
Si volanul/directia - la primul viraj m-am incadrat pe banda a doua, cum nu am virat suficient de repede (tot asteptam sa intre servo)
Dar cel mai mult cred ca m-a surprins dimensiunea (probabil si din prisma "incepator" - "experimentat, ca sofer) - o stiam mult mai mare si mai spatioasa -- in mintea mea ramasese probabil un fel de limuzina smile.gif
Ce nu m-a suprins deloc a fost mirosul de benzina: si la cea veche, dar si la aceasta rezervorul e spart pe deasupra, asa ca in porbagaj (si inevitabil in masina) se simte (inca un lucrul pe lista de facut laugh.gif )

Stiu ca e un proces lung in fata.. dar sper sa-l duc la sf cat mai bine (si repede), sa ma pot bucura de ea intr-o forma grozava smile.gif

Legat de scaune.. din pacate cele din vinil sunt crapate, asa ca cel putin asta trebuie sa rezolv.
Dar acum ca ma gandesc.. as putea sa le pastrez pe cele din stofa asa (si doar sa le curat bine), si eventual sa inlocuiesc doar vinilul pe celelalte.
Sa le dau jos de pe masini, sa vad ce reusesc sa scot din ele...
PS. cel mai amuzant a fost cand m-a intrebat cea mica "ce muzica are in ea", si a ramas foarte surprinsa cand a vazut ca nu are radio  radmasa.gif
*



Multumesc pt detaliile savuroase!

Eu am una din '83, tot cu interior textil, care a trebuit schimbat din cauza uzurii. Am analizat atunci problema si am ajuns la concluzia ca cea mai buna solutie ar fi achizitionarea unuia original in stare buna. Cele refacute am inteles ca ajung la sume de +/- 1000 de lei. In plus, am vazut foarte putine care sa semene bine cu originalul, deci mi-ar fi stat pe creier si aspectul asta.

Legat de frane, LPR e o marca destul de ok din ce-am vazut prin comentariile altora, ca de probat n-am avut ocazia.
tatabobu
Probat eu pompa de frana LPR, functioneaza OK.
Alex1300BV
Ce mai face masina?
dann_00
QUOTE(Alex1300BV @ 5 Jan 2021, 13:59)
Ce mai face masina?
*



Din pacate am fost prins cu munca in ultima vreme, nu am reusit sa mai fac ceva.
Aparent statul pe loc nu ii prinde bine, am vrut sa o misc in weekend si am observat ca nu mai are deloc frane (borcanul de lichid gol, pedala fara pic de rezistenta). Nu am avut timp sa investighez, pe langa roti nu se vedea urma pe nicaieri -- cred ca a cedat pompa si probabil s-a scurs in masina...

Inca incerc sa gasesc in loc sa o duc pt tinichigerie/vopsit...
Alex1300BV
succes!
dann_00
Salut!

Cu ceva intarziere, am inceput sa lucrez la masina!
Weekend-ul acesta am reusit sa demontez partea din fata -- sper sa reusesc sa ajung cat de curand sa continui lucrarea (estimez inca un weekend pentru interior si unul pentru mecanica spate).
[attachmentid=1628127513]
Tura asta a mers decent.. am avut un singur surub la bascula superioara care nu a putut fi scos (era "sudat" de interiorul bucsei) -- asa ca am fost nevoit sa il tai si sa folosesc ranga din dotare ph34r.gif , sa scot capatul basculei.

Pentru varsta ei cred ca arata decent masina, nu sunt vizibile zone cu rugina sau reparatii anterioare (cel putin in zona in care am lucrat acum - la prima vedere, o sa vedem pe burta ce gasim). Se vede si in poza, sub antifonul (dat la pensula) de pe contraaripi pare sa fie cel de fabrica? La fel si pe lonjeroane, sub stratul de mizerie si antifon este culoarea masinii [attachmentid=1628127516]

Planul este sa o demontez toata si apoi sa ma apuc sa o curat -- inca nu stiu daca o sablez (pe "burta"), sau sa o curat muncitoreste.. de mana biggrin.gif
Recomandari?

In continuare caut atelier pt tinichigerie... am primit mai multe refuzuri pana acum - "e Dacie, mult de lucru". O sa ajute si cand o sa fie caroseria goala (sper), pt ca o sa fie mai usor de estimat munca necesara.

Seara Buna

26 Apr 2021, 13:50:
A comandat cineva piese de pe renault12shop?
Vad ca au si livrare in Romania rolleyes.gif

Voi de unde ati mai comandat piese si a fost ok?

multumesc!
medelin
QUOTE(dann_00 @ 25 Apr 2021, 21:12)


<span class='edit'>26 Apr 2021, 13:50:</span>
A comandat cineva piese de pe renault12shop?
Vad ca au si livrare in Romania  rolleyes.gif



Eu mi-am comandat pod pedalier. Inca nu l-am montat, dar pare gros si facut bine.
dann_00
Inca un weekend, am mai avansat un pic. O sa fie de durata, cum pot lucra la masina doar la final de saptamana.

Acum este caroseria dezechipata (doar usile momentan inca pe ea) -- cum era de asteptat au inceput sa se vada surprizele.
[attachmentid=1628127965] [attachmentid=1628127966]

Cred ca a mai fost schimbat pedalierul, din pacate peste el a fost adaugat un strat (gros) de <ceva>[attachmentid=1628127967]
In locurile unde s-a lipit bine de tabla, a fost totul ok -- din pacate in zonele unde a intrata apa sub el, a lucrat si rezultatul se vede in poze.

PS. o sa aflu la montaj daca sistemul meu de etichete de la circuitul electric a functionat radmasa.gif
[attachmentid=1628127964]
Alex1300BV
A mâncat ceva betzigase masina radmasa.gif
dann_00
QUOTE(Alex1300BV @ 9 May 2021, 22:10)
A mâncat ceva betzigase masina  radmasa.gif
*



Sub cheder la parbriz? De fapt erau bucăți de sarma (probabil cineva a vrut sa "ajute" cu scurgerea).
Rezultatul se vede in găurile din acea zona rolleyes.gif

Plănuiesc sa duc caroseria la sablat, vad cu ce mai rămân din ea ph34r.gif
dann_00
Si incepe distractia rolleyes.gif
Agrig
MIG, Co2 si multa rabdare!
dann_00
Pare ca se tine bina batranica, pentru varsta ei destul de putina rugina. In afara de zonele pe care le identificasem, putine surprize (si mici) dupa sablare.
[attachmentid=1628128127]

Donatoarea a renuntat la aripi -- cele care erau pe masina s-au dezintegrat jumatate la sabalre, si au scos cateva suduri oribile la suprafata huh.gif )
[attachmentid=1628128133] [attachmentid=1628128134]

iustin_uap
QUOTE(dann_00 @ 25 Apr 2021, 20:12)
A comandat cineva piese de pe renault12shop?
Vad ca au si livrare in Romania  rolleyes.gif

Voi de unde ati mai comandat piese si a fost ok?


R12 shop mi se pare scump si inca nejustificat la ora actuala. Ca un banal exemplu, cleme ce se mai gasesc pe la magazine cu 1-5 lei, pe siteul ala is 1-5 euro.

Surse de piese:
-magazine stocuri vechi, sau pe comanda dupa cod
-dezmembrari
-targuri de vechituri
-olx
-siteuri de piese auto

Depinde ce va trebuie, dar eu as cauta mai intai prin zona de domiciliu/tara.
oldtimercraiova
Scump sau nu, sa stii ca proprietarii in afara Romaniei, cei care nu sunt romani, cumpara de acolo.
Si chiar cumpara... , nu se joaca.

Francezii de aici cumpara :

https://piecesrenaultvintage66.com/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.