Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Platforma WM MEYER
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
SiloS
De cateva zile sunt prea fericitul posesor al unei platforme auto WM MEYER, fabricata in 1997.
Am ales modelul in cauza din mai multe motive:
- e basculabila, nemaifiind nevoie de rampe pentru a urca si cobori masina de pe ea.
- are rotile mici, ceea ce inseamna centru de greutate mai jos.
- am hotarat sa fie model cu rotile inauntre in defavoarea celor cu rotile in afara platformei pentru ecartamentul total ceva mai mic si pentru ecartamentul rampelor ceva mai mare.

Ca dotari, pe langa functia de basculare, platforma vine prevazuta cu un troliu manual, cu protectie antifurt pentru cupla si cu celelalte dotari standard: roata de manevra, frana de mana, protectie pentru cazul in care cupla sare de pe carlig.
Pe viitor vreau sa ii construiesc o cutie pentru depozitarea sufelor si a scripetelui pentru troliu ( in poze nu se vede troliul pentru ca nu este montat ) .

De ce am luat-o ?
Pana acum o platforma s-a dovedit a fi relativ utila, dar pe viitor o vad a fi absolut necesara. Am in plac sa maresc parcul auto.

De ce sa ii fac jurnal ?
Sunt curios sa ramana scris de cata mentenanta e nevoie la un asemenea acarat, cat de des trebuie reglate franele, cat de des se schimba anvelopele.

A doua remorca este o remorcuta "imprumutata" de ani de zile de la un prieten dintre ai mei.
Este vorba de o remorca romaneasca, fabricata in 1994 si care a fost pusa prima data pe carlig in interes personal prin vara lui 2014, cand mi-am cumparat o caroserie de E30.
Dupa ce am luat Samuraiul la sfarsit de 2014, am inceput sa o imprumut din ce in ce mai des, iar din 2017 remorca a ramas in fata curtii unde locuiesc. Am devenit responsabil cu ITP-ul, asigurarea si mentenanta remorcii. E o remorca eroina ce a carat dintre cele mai diverse incarcaturi: motoare ( de BMW, de NISSAN, de DACIE ), caroserii ( 2 bucati DACIA 1300, 1 caroserie BMW E30, o caroserie de SUZUKI BALENO ), mobila ( de nenumarate ori si din mai multe orase - BUZAU, BRAILA, BUCURESTI ), piese auto,cereale, struguri, materiale de constructie de diverse forme si greutati (am supraincarcat-o de 2 ori, o data cu nisip si o data cu dale ).
De cand o am m-am ocupat si i-am pus o instalatie electrica noua pentru lumini, i-am montat roata de rezerva, respectivul prieten mi-a dat si roata de manevra ( pe care am montat-o dupa o mica revizie ). Acum remorcuta se afla la un atelier unde vreau sa ii montez o prelata. Propiretarul de drept mi-a dat scheletul pentru prelata, eu ramanand sa ma ocup de prelata.
Dupa ce rezolv cu prelata vreau sa ii schimb fundul de tabla si sa o vopsesc.
Celebra remorcuta a aparut in pozele de pe jurnalele celorlalte masini, cel mai des pe jurnalul NISSANULUI.
b06fcn
Misto, s-o folosesti cu placere! Am cautat si eu multa vreme o platforma si inca nu am renuntat la cautari, din exact acelasi motiv de parc auto. Cat a fost halatul?
Remorca mica este foarte utila, eu am o remorca Stema de 750 kg, cu care am carat si peste greutatea admisa, si-a scos banii inzecit de cand o avem la mosie...
SiloS
In sfarsit, remorcuta verde a primit prelata mult asteptata. Mai e de bibilit la ea, sa ii prind niste ocheti ca sa pot sa ii trag un elastic de colo pana dincolo. Pe viitor.

I-am schimbat si anvelopele, i-am pus 2 bucati de iarna de Dacia 1310, 165/70r13.
eviltuning
Felicitari pentru achizitia facuta. Foarte buna o platforma la casa omului, de remorca nu mai zic. Cel putin cand ai curte si lucrezi la masini, mai tot timpu se aduna tot felul ruginituri de te impiedici de ele si mna ulterior trebuie carate la fiare vechi. Eu tot timpu trebuie sa imprumut cate o duba sau cate o remorca cand am de carat o caroserie. Si parca in kagoo nu as baga tot felul de mizerii ca sa il fac praf prin interior.
cj98czh
da acu intreb si eu ... ti jurnal la platforma si remorca? 🤣
Lord Hades
Asta devine interesant.
De curiozitate, atelajele au nevoie de rca propriu sau sunt acoperite de cel al mașinii?

La remorcã nu sunt sigur, dar la platforma la unguri se datoreazã taxa de drum.
SiloS
ITP anual, RCA la nevoie. Sunt cheltuieli cu atelajele astea, dar e nevoie de ele!

Atata timp cat imi consuma timp, bani si atentie, inseamna ca merita si ele jurnalele lor.

Desi aparent o remorca o iei si o folosesti de fiecare data cand ai nevoie, nu e chiar asa. Mai e nevoie si de intretinere.

Momentan platforma e imprumutata unui prieten, are de facut cu ea 2 drumuri pana la Ploiesti. Sper sa fie singura data cand o imprumut, data viitoare sper sa o inchiriez.
cj98czh
100 ron/24 h se cere aici ..
SiloS
Las asta aici, altfel o sa se piarda printr-un folder cu poze oarecare prin calculator. La nevoie, am codurile de piesa pentru diverse repere ale platformei.
vladut88
QUOTE(SiloS @ 5 Dec 2020, 18:05)
ITP anual, RCA la nevoie. Sunt cheltuieli cu atelajele astea, dar e nevoie de ele!

Atata timp cat imi consuma timp, bani si atentie, inseamna ca merita si ele jurnalele lor.

Desi aparent o remorca o iei si o folosesti de fiecare data cand ai nevoie, nu e chiar asa. Mai e nevoie si de intretinere.

Momentan platforma e imprumutata unui prieten, are de facut cu ea 2 drumuri pana la Ploiesti. Sper sa fie singura data cand o imprumut, data viitoare sper sa o inchiriez.
*


Itp e la doi ani , detin 3 remorci

6 Dec 2020, 19:34:
QUOTE(Lord Hades @ 5 Dec 2020, 13:43)
Asta devine interesant.
De curiozitate, atelajele au nevoie de rca propriu sau sunt acoperite de cel al mașinii?

La remorcã nu sunt sigur, dar la platforma la unguri se datoreazã taxa de drum.
*


Itp la 2 ani +asigurare
SiloS
Am inlocuit la platforma lampile de gabarit. Am pus unele pe LED. Intamplarea face ca una dintre ele am spart-o ca am fost eu prost, am intrat cu platforma in garda. Cealalta mi-a fost sparta tot din cauza ca sunt eu prost, asa mi-a dat de inteles domnisoara care a intrat in platforma (goala) in timp ce stationam: "Dom'le, tu nu te gandesti ca asta e joasa si nu se vede in oglinda?" Am vrut sa ii replic ca si un copil e mic de inaltime si ca parintele lui sigur nu ar fi stat umil in fata reprosurilor primite pentru ca e "platforma joasa".

Am reusit sa repar si instalatia electrica pentru una dintre lampile de gabarit ce am "sfartecat-o" acum vreo 2 luni, cand am facut o cursa cu o Toyota LandCruiser si mi-a explodat o anvelopa. Bucata de anvelopa mi-a atins si retezat un cablu pe sub platforma.

Ah, si am lipit vreo cateva "stickere" reflectorizante.

Remorcuta verde a primit un zavor pentru oblon anul trecut. Dupa ani de zile in care mi-am facut treaba cu ea folosindu-ma de un singur zavor pe stanga si o sarma romaneasca pe dreapta, acum oblonul se inchide civilizat cu ajutorul a doua zavoare.
SiloS
Am adaugat un suport pentru instalatia electrica.

Am incarcat cilindrul hidraulic cu ulei.
SiloS
Eram atat de mandru de lampile mele de gabarit pana acum vreo cateva saptamani cand iarasi am ramas fara una dintre ele.

De data asta s-a intamplat intamplarea si... mi-a ros cainele lampa de gabarit.

Am inlocuit-o, am pus una aproximativ la fel.... aia e. Consumabile.


Alta reparatie a constat in confectionarea unui maner pentru troliu. Cel pe care-l aveam .... a cazut in mers.

O alta modificare pe care am realizat-o a fost sa iau suportul de roata de rezerva de Samurai si dupa o mica si rezistenta coafura cu flexul, sa il montez pe protap.
Acum am suport elegant si frumos pentru roata de rezerva.
SiloS
Din pacate, suportul pentru roata de rezerva s-a rupt. S-a facut praf. Va trebui reparat.


Manerul de la roata de manevra s-a rupt si el. Am construit unul Heavy-Duty - model unicat.

Am vopsit jantele - grund maroniu.

Am inlocuit o anvelopa. Am pus un LINGLONG. In 2022 cand am spart o anvelopa cu LandCruiserul pe platforma am primit "de capatat" o anvelopa sa imi fac treaba cu ea - doar ca era cu talon /50 si mie imi trebuia /55.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.