Dupa 2 ani de de la achizitie si parcurgerea a 6700 de km, a sosit timpul sa ii fac un jurnal de bord Solenzei mele.
Povestea incepe prin 2016-2017,cand deja faceam planuri pentru un daily dupa ce fac 18 ani si iau permisul (2019). Si pentru ca trebuia sa fie potrivita langa celelalte Dacii si Skode, candidatele erau Solenza, CN4 2003 sau 2004, si Vw Jetta Mk1. Urmaream ocazional anunturile ,iar ocazia a venit prin decembrie 2018, cand a aparut pe olx in Baia Mare anuntul cu cea pe care urma sa devina Solnita mea, dar caruia nu ii dadusem mare atentie, desi era visinie, varianta Confort an 2003, exact ca cea pe care a avut-o tatal meu de noua intre 2004-2006, din cauza pozelor si a pretului destul de ridicat raportat la poze.[attachmentid=1628123240] [attachmentid=1628123241]
La scurt timp, pe marketplace a fost listat un anunt, tot in Baia Mare, cu o Solenza tot visinie, tot confort, dar cu 60k km, cu servodirectie si fabricatie 2005. In poze se prezenta foarte bine, parea a fi the chosen one, desi era mai scumpa decat cealalta si imi depasea bugetul. Am stabilit o intalnire cu vanzatorul, si in 21 decembrie am mers sa o vad. Cum aparentele inseala, masina fusese retusata la aripile spate, oalele retusate cu toate lasate in portbagaj, deci mocheta gazata, motorul suna ciudat, s.a.. Am abandonat ideea achizitionarii ei,pentru ca nu ar fi scazut pretul la unul care sa merite.[attachmentid=1628123242] [attachmentid=1628123243]
Asa ca, inainte de a pleca spre casa, decis sa sun si la prima Solenza, sa o vedem. Ironia facea ca se afla la 500 de metri de cea pe care o vazusem, n-aveam mult de mers. Am ajuns asadar la ea, si era ingropata sub un maldar de zapada. Dupa o scurta curatare cat sa se poata vedea, i-am dat o cheie, motorul mergea mult mai bine, desi avea 140k km. Da, rugina era prezenta in multe parti, fusese atinsa fata in trecut, dar avea ceva ce ma atragea. Asa ca, placut, negociat, luat, la o treime din pretul celeilalte.[attachmentid=1628123245] [attachmentid=1628123246]
Si, in sfanta zi de 23 decembrie 2018, am purces spre aducerea ei acasa. Ne astepta in fata garajului, pregatita de duca. ITP valabil pana in martie 2019.[attachmentid=1628123247]
In poza Octavia, si Solenza, viitoare purtatoare de BMF.
[attachmentid=1628123248]
Si o poza din seara achizitiei, eram inca in Baia Mare.[attachmentid=1628123249]
Cam asta a fost masina, apoi a urmat pregatirea ei de revenire pe drumuri, dar intr-un episod urmator.[attachmentid=1628123250] [attachmentid=1628123251] [attachmentid=1628123252] [attachmentid=1628123253] [attachmentid=1628123254] [attachmentid=1628123255]
16 Dec 2020, 09:59:
Ca sa ajung la momentul prezent, continui. O sa fie ceva de citit
Până la expirarea ITP-ului s-au parcurs cu mașina aproximativ 700 km. Apoi s-a tras pe dreapta, urmând să înceapă marea tinicheală. Am început cu ranforsarea barei față, pe care am preluat-o de la o caroserie cu 60k km. Cea veche era indoită bine din cauza unor pupături din trecut. Apoi, din varii motive, am băgat-o în garaj, până în august când am început lucrul serios la ea, în septembrie trebuind sa merg cu ea în Polonia. [attachmentid=1628123292] [attachmentid=1628123293] [attachmentid=1628123294]
Între timp, am mai cumpărat o Solenza, că doar cu una viața e pustiu, pentru piese, și anume o scala 2003, cu caroseria vraiște, dar piesele de care aveam nevoie erau bune.
[attachmentid=1628123295]
Am continuat cu oalele spate, pe care le-am schimbat cu totul, grație caroseriei mai sus menționate, apoi pragul și pinguinul spate stânga, pedalier in față, traversele șofer, contra-aripi față. Permisul a venit pe 21 august 2019, iar la mașină încă lucram aproape zi și noapte să fie gata pana în septembrie.
[attachmentid=1628123297] [attachmentid=1628123296] [attachmentid=1628123298] [attachmentid=1628123299] [attachmentid=1628123300] [attachmentid=1628123301] [attachmentid=1628123302] [attachmentid=1628123303] [attachmentid=1628123304] [attachmentid=1628123305] [attachmentid=1628123306] [attachmentid=1628123307]
Una din marile ei probleme era de altfel și cadrul motor, care era praf, și cred că de proveniență nova. L-am preluat pe cel de pe mașina cu 60k km, pe care am montat ceea ce era de montat, printre care și o caseta de direcție cu servo, extrasă de pe cea albastră. Tot de pe aceea am preluat și instalația electrică față și de la interior, așa că o zi m-am distrat cu schimbarea acesteia. Fiind în grabă, nu am mai schimbat ușile față dreapta și spate stânga, și nu am mai montat nici macaralele electrice. S-au pus bielete, capete de bară, pivoți, curele, ulei , filtre, ș.a. noi. Astfel că, fix pe 1 septembrie, mașina era montată și întreagă, cu o bară față mai zgâriată, dar singura acceptabilă gasită pe moment. Problema era alta: nu voia sa pornească. După schimbarea câtorva senzori și kituri de pornire, problema era la o mufă de la cutia cu relee, care nu făcea contact cum trebuie. Așa că s-a rezolvat, s-au aerisit frânele, și s-a fugit cu ea la itp. M-a picat din cauza frânelor spate, probabil ICP-ul cu probleme, așa că am revenit acasă, am mai aerisit odată, și a luat cu brio, în 3 septembrie. După amiază s-a schimbat și distribuția și pompa de apă. Kit conti si pompa hepu. În 4 am fost la Dacia să fac geometria, apoi m-am învârtit prin tot orașul după doua anvelope 165/65/14, găsind doar niște Pneus-uri. S-au montat, s-a tras un polish, iar in dimineața zilei de 5 septembrie am plecat spre Polonia.[attachmentid=1628123309] [attachmentid=1628123310] [attachmentid=1628123311] [attachmentid=1628123312] [attachmentid=1628123313]
Traseul a avut 1300 km, iar consumul mixt 5,4 l/100 km.
La aproximativ 143k km, prin noiembrie, a trebuit schimbat ambreiajul, și fiind prea frig să o fac acasă și având puțin timp, am dus-o tot la Dacia Service să o rezolve. Prin iarnă mi-a făcut câteva probleme, de la mufa calculatorului, sau a sondei lambda, încă nu mi-am dat seama. S-au achiziționat două cauciucuri de iarnă noi, 165/70/13.
Prin primăvară am montat macaraua electrică pe stânga, pe dreapta urmând însă schimbarea ușii cândva.
Am prins și niște cauciucuri noi de iarnă la 100 de lei bucata, așa că le-am luat și le-am pus.
Între timp, mașina face km, pe ici și pe colo. Problema cu care mă confrunt acum, este pierderea de antigel, căruia nu îi pot da de cap, uleiul fiind normal și ne-existând scurgeri pe undeva.
De asemenea, aș vrea să schimb ușile, dar bolțurile de jos sunt blocate, nu le pot scoate, nici după flacără. Ceva idei?
[attachmentid=1628123314] [attachmentid=1628123315] [attachmentid=1628123316] [attachmentid=1628123317] [attachmentid=1628123318] [attachmentid=1628123319] [attachmentid=1628123320] [attachmentid=1628123321] [attachmentid=1628123322]