Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
bogdan2001
Dupa 2 ani de de la achizitie si parcurgerea a 6700 de km, a sosit timpul sa ii fac un jurnal de bord Solenzei mele.

Povestea incepe prin 2016-2017,cand deja faceam planuri pentru un daily dupa ce fac 18 ani si iau permisul (2019). Si pentru ca trebuia sa fie potrivita langa celelalte Dacii si Skode, candidatele erau Solenza, CN4 2003 sau 2004, si Vw Jetta Mk1. Urmaream ocazional anunturile ,iar ocazia a venit prin decembrie 2018, cand a aparut pe olx in Baia Mare anuntul cu cea pe care urma sa devina Solnita mea, dar caruia nu ii dadusem mare atentie, desi era visinie, varianta Confort an 2003, exact ca cea pe care a avut-o tatal meu de noua intre 2004-2006, din cauza pozelor si a pretului destul de ridicat raportat la poze.[attachmentid=1628123240] [attachmentid=1628123241]

La scurt timp, pe marketplace a fost listat un anunt, tot in Baia Mare, cu o Solenza tot visinie, tot confort, dar cu 60k km, cu servodirectie si fabricatie 2005. In poze se prezenta foarte bine, parea a fi the chosen one, desi era mai scumpa decat cealalta si imi depasea bugetul. Am stabilit o intalnire cu vanzatorul, si in 21 decembrie am mers sa o vad. Cum aparentele inseala, masina fusese retusata la aripile spate, oalele retusate cu toate lasate in portbagaj, deci mocheta gazata, motorul suna ciudat, s.a.. Am abandonat ideea achizitionarii ei,pentru ca nu ar fi scazut pretul la unul care sa merite.[attachmentid=1628123242] [attachmentid=1628123243]

Asa ca, inainte de a pleca spre casa, decis sa sun si la prima Solenza, sa o vedem. Ironia facea ca se afla la 500 de metri de cea pe care o vazusem, n-aveam mult de mers. Am ajuns asadar la ea, si era ingropata sub un maldar de zapada. Dupa o scurta curatare cat sa se poata vedea, i-am dat o cheie, motorul mergea mult mai bine, desi avea 140k km. Da, rugina era prezenta in multe parti, fusese atinsa fata in trecut, dar avea ceva ce ma atragea. Asa ca, placut, negociat, luat, la o treime din pretul celeilalte.[attachmentid=1628123245] [attachmentid=1628123246]

Si, in sfanta zi de 23 decembrie 2018, am purces spre aducerea ei acasa. Ne astepta in fata garajului, pregatita de duca. ITP valabil pana in martie 2019.[attachmentid=1628123247]
In poza Octavia, si Solenza, viitoare purtatoare de BMF. biggrin.gif
[attachmentid=1628123248]

Si o poza din seara achizitiei, eram inca in Baia Mare.[attachmentid=1628123249]

Cam asta a fost masina, apoi a urmat pregatirea ei de revenire pe drumuri, dar intr-un episod urmator.[attachmentid=1628123250] [attachmentid=1628123251] [attachmentid=1628123252] [attachmentid=1628123253] [attachmentid=1628123254] [attachmentid=1628123255]

16 Dec 2020, 09:59:
Ca sa ajung la momentul prezent, continui. O sa fie ceva de citit icon_mrgreen.gif
Până la expirarea ITP-ului s-au parcurs cu mașina aproximativ 700 km. Apoi s-a tras pe dreapta, urmând să înceapă marea tinicheală. Am început cu ranforsarea barei față, pe care am preluat-o de la o caroserie cu 60k km. Cea veche era indoită bine din cauza unor pupături din trecut. Apoi, din varii motive, am băgat-o în garaj, până în august când am început lucrul serios la ea, în septembrie trebuind sa merg cu ea în Polonia. [attachmentid=1628123292] [attachmentid=1628123293] [attachmentid=1628123294]
Între timp, am mai cumpărat o Solenza, că doar cu una viața e pustiu, pentru piese, și anume o scala 2003, cu caroseria vraiște, dar piesele de care aveam nevoie erau bune.
[attachmentid=1628123295]
Am continuat cu oalele spate, pe care le-am schimbat cu totul, grație caroseriei mai sus menționate, apoi pragul și pinguinul spate stânga, pedalier in față, traversele șofer, contra-aripi față. Permisul a venit pe 21 august 2019, iar la mașină încă lucram aproape zi și noapte să fie gata pana în septembrie.
[attachmentid=1628123297] [attachmentid=1628123296] [attachmentid=1628123298] [attachmentid=1628123299] [attachmentid=1628123300] [attachmentid=1628123301] [attachmentid=1628123302] [attachmentid=1628123303] [attachmentid=1628123304] [attachmentid=1628123305] [attachmentid=1628123306] [attachmentid=1628123307]
Una din marile ei probleme era de altfel și cadrul motor, care era praf, și cred că de proveniență nova. L-am preluat pe cel de pe mașina cu 60k km, pe care am montat ceea ce era de montat, printre care și o caseta de direcție cu servo, extrasă de pe cea albastră. Tot de pe aceea am preluat și instalația electrică față și de la interior, așa că o zi m-am distrat cu schimbarea acesteia. Fiind în grabă, nu am mai schimbat ușile față dreapta și spate stânga, și nu am mai montat nici macaralele electrice. S-au pus bielete, capete de bară, pivoți, curele, ulei , filtre, ș.a. noi. Astfel că, fix pe 1 septembrie, mașina era montată și întreagă, cu o bară față mai zgâriată, dar singura acceptabilă gasită pe moment. Problema era alta: nu voia sa pornească. După schimbarea câtorva senzori și kituri de pornire, problema era la o mufă de la cutia cu relee, care nu făcea contact cum trebuie. Așa că s-a rezolvat, s-au aerisit frânele, și s-a fugit cu ea la itp. M-a picat din cauza frânelor spate, probabil ICP-ul cu probleme, așa că am revenit acasă, am mai aerisit odată, și a luat cu brio, în 3 septembrie. După amiază s-a schimbat și distribuția și pompa de apă. Kit conti si pompa hepu. În 4 am fost la Dacia să fac geometria, apoi m-am învârtit prin tot orașul după doua anvelope 165/65/14, găsind doar niște Pneus-uri. S-au montat, s-a tras un polish, iar in dimineața zilei de 5 septembrie am plecat spre Polonia.[attachmentid=1628123309] [attachmentid=1628123310] [attachmentid=1628123311] [attachmentid=1628123312] [attachmentid=1628123313]
Traseul a avut 1300 km, iar consumul mixt 5,4 l/100 km.
La aproximativ 143k km, prin noiembrie, a trebuit schimbat ambreiajul, și fiind prea frig să o fac acasă și având puțin timp, am dus-o tot la Dacia Service să o rezolve. Prin iarnă mi-a făcut câteva probleme, de la mufa calculatorului, sau a sondei lambda, încă nu mi-am dat seama. S-au achiziționat două cauciucuri de iarnă noi, 165/70/13.
Prin primăvară am montat macaraua electrică pe stânga, pe dreapta urmând însă schimbarea ușii cândva.
Am prins și niște cauciucuri noi de iarnă la 100 de lei bucata, așa că le-am luat și le-am pus.
Între timp, mașina face km, pe ici și pe colo. Problema cu care mă confrunt acum, este pierderea de antigel, căruia nu îi pot da de cap, uleiul fiind normal și ne-existând scurgeri pe undeva.
De asemenea, aș vrea să schimb ușile, dar bolțurile de jos sunt blocate, nu le pot scoate, nici după flacără. Ceva idei?
[attachmentid=1628123314] [attachmentid=1628123315] [attachmentid=1628123316] [attachmentid=1628123317] [attachmentid=1628123318] [attachmentid=1628123319] [attachmentid=1628123320] [attachmentid=1628123321] [attachmentid=1628123322]
tatabobu
Daca zici ca uleiul e normal si nu-s scurgeri pe nicaieri, ori picura pe ceva incins si de-aia nu se vad urme, ori scapa in camera de ardere. Daca-ti scoate fum alb de zici ca a fist ales un papa, aia e. Garnitura de chiulasa.
einstein1984
Aia de zic ca loganul e nesigur in accident ar trebui sa vada poza aia cu podeaua de solenza....
eviltuning
Poate nu se vad urme, dar daca are corp de termostat de plastic ala se deformeaza si curge pe la el. Am patit asa la logan, tot asa pateam de scadea antigelul in vas. Dupa ce am schimbat ala n-am mai avut probleme. Cauta unu de alu si vezi daca se schimba ceva
bogdan2001
QUOTE(tatabobu @ 16 Dec 2020, 15:52)
Daca zici ca uleiul e normal si nu-s scurgeri pe nicaieri, ori picura pe ceva incins si de-aia nu se vad urme, ori scapa in camera de ardere. Daca-ti scoate fum alb de zici ca a fist ales un papa, aia e. Garnitura de chiulasa.
*


Fum alb nu scoate, deci nu exclud prima varianta.

QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2020, 16:27)
Aia de zic ca loganul e nesigur in accident ar trebui sa vada poza aia cu podeaua de solenza....
*


Posibil ca alea din 2005 sa aibă ceva ranforsari în plus, deși doar prin stâlpi și uși au pus.

QUOTE(eviltuning @ 16 Dec 2020, 16:58)
Poate nu se vad urme, dar daca are corp de termostat de plastic ala se deformeaza si curge pe la el. Am patit asa la logan, tot asa pateam de scadea antigelul in vas. Dupa ce am schimbat ala n-am mai avut probleme. Cauta unu de alu si vezi daca se schimba ceva
*


Am sa fac și asta, sa vad unde găsesc unul bun.

In alta ordine de idei, am găsit fisurat un furtun de la calorifer, l-am schimbat azi. Am mers în proba cu ea, nu pare sa se fi rezolvat nimic. Mai încercăm și cu carcasa termostat.
psychoo
Pacat ca nu ai luat.o pe a mea. Avea ranforsarile si airbag plus multiple imbunatatiri si am dat.o pe degeaba ca sa imi pot transfera bonusul pe asta de acum.
La ce munca ai bagat in asta, o faceai tipla pe a mea
bogdan2001
Ah, păcat ca nu am știut. Avantajul a fost, ca să zic asa, ca aveam în gradina, la propriu, o caroserie de la o Rapsodie cu vreo 60k km, de pe care am putut recupera toate elementele necesare.

Momentan tot în probe sunt cu antigelul.
kommodore_ss
Foarte tare!
bogdan2001
Mersi!
In primul rand, sărbători fericite!
In al doilea rand, de când nu am mai postat, am pus un satelit comanda volan, și m-am ocupat de luminile de la butoanele geamurilor electrice, deși putina lume le vor observa.

Am câștigat o verificare gratuita la Dacia, mai pe la începutul lunii, și în urma ei a reieșit ca ar trebui sa schimb rulmentul spate dreapta. Asa ca, având un tambur disponibil de pe cea din gradina, l-am luat și am pus în el rulment nou, cu gândul de a schimba cu totul, deci treaba de o ora.
Dar mergând pe principiul,, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg ", se pare ca rulmentul era praf, și trebuie sa schimb atât cilindrul receptor cât și sabotii. Ma gândesc sa repet operațiunea și pe stânga, sa fie în regula. Sper sa găsesc ceva mai bune, nu as vrea sa pun asam. [attachmentid=1628123728] [attachmentid=1628123729] [attachmentid=1628123730] [attachmentid=1628123731]
Cu scurgerea de antigel se pare ca e pe la carcasa termostat, am observat umezeala pe acolo. Nu am găsit la niciun magazin de aluminiu, asa ca voi comanda de pe net.

<span class='edit'>29 Dec 2020, 21:07:</span>
[attachmentid=1628123733] [attachmentid=1628123732]
Lord Hades
Mi-ai adus aminte de prima mea mașina, o dacie 1300, vișinie. Ce vremuri. Stiam mașina aia cu ochii închiși.

Spor la surubarit si la plimbări.
Filip
Frumos proiect, dar foarte foarte foarte mult de munca la ea. Sa ai spor si sa te bucuri de rezultatul muncii!
bogdan2001
La multi ani si un an nou fericit!

QUOTE(Lord Hades @ 3 Jan 2021, 13:34)
Mi-ai adus aminte de prima mea mașina, o dacie 1300, vișinie. Ce vremuri. Stiam mașina aia cu ochii închiși.

Spor la surubarit si la plimbări.
*


Mersi! Avem si 1300 pe stoc, sta bine la caldura. biggrin.gif

QUOTE(Filip @ 3 Jan 2021, 14:35)
Frumos proiect, dar foarte foarte foarte mult de munca la ea. Sa ai spor si sa te bucuri de rezultatul muncii!
*


Mersi! A fost destul de mult, si mai este inca, dar mi-e draga. Ar mai fi de lucru si la unele detalii, dar toate pe rand.
Daca as reusi sa o iau si pe cealalta ar fi minunat, sa fac parc de Solenze visinii radmasa.gif

Revenind, am demontat si partea stanga. Rulmentul e nou, dar, dupa cum banuiam, sabotii sunt uzati pana la nit,iar aparatorile de praf la cilindru sunt rupte. Pe ambele parti teurile arcurilor clopotel sunt sublime, dar aproape lipsesc cu desavarsire. Am luat papucul si am fost pe la magazine in cautare de piese. Am gasit cilindri si saboti ferodo, dar care s-au dovedit a fi mici pentru ea. Asa ca i-am dus inapoi la magazin, iar altceva in afara de Asam, Polparts si Breckner, n-am gasit nimic. Asa ca am comandat de la ipercomp cilindri si saboti spate LPR. Sper sa fie buni si sa ajunga saptamana asta, ca de aproape o saptamana masina sta suspendata.[attachmentid=1628123870] [attachmentid=1628123872] [attachmentid=1628123873] [attachmentid=1628123874] [attachmentid=1628123875] [attachmentid=1628123876] [attachmentid=1628123877]
bogdan2001
Dupa o asteptare lunga, revopsire talere si tamburi, rulment nou spate dreapta, cilindri receptori si saboti LPR, am revenit pe drumuri.[attachmentid=1628124579] [attachmentid=1628124580]
b06fcn
Stickerul ala de la militie de pe parbriz cu te ajuta daca nu esti membru IPA?
rue
Este cu IPA sau sindicatul militienilor?
bogdan2001
E cu ipa stickerul. Nu cred ca are ceva efect, mai mult e acolo ca a mai umblat si taica-meu cu masina cateva saptamani cand era bulita pompa de apa la Octavia si cand era la revizie, fiind membru.
bogdan2001
Am gasit si o borseta pentru manuale, precum cele de la Daciile noi.
Aveti niste sugestii pentru niste boxe bune pentru Solenza? Vreau neaparat sa fie de 10 cm, dar fetele de usi permit doar anumite boxe de 10 cm, gratie formei ciudate facute de inteleptii de la Dacia.
bogdan2001
Stergem praful si pe aici. De ceva timp, visinia a plecat, lasand un loc gol. A mai aparut intre timp un confort din 2005, cu AC si servo, cu care m-am plimbat.
[attachmentid=1628156602] [attachmentid=1628156603] [attachmentid=1628156604]
Si cum acel loc trebuia sa fie umplut cu ceva, in septembrie, dupa 17 ani, a revenit alta Solenza visinie, si anume cea cumparata de noua de parintii mei in 2004.
[attachmentid=1628156607] [attachmentid=1628156608] [attachmentid=1628156614]
A plecat de la noi in 2006 la 27k km iar in prezent are in jur de 168k km. Are problemele tipice unei Solenza, dar incet se vor rezolva. Fabricata in Decembrie 2003, a ajuns in reprezentanta Dacia in iulie 2004. In lunile diferenta, a stat in port in vederea exportului,dar datorita cererii mari, a fost bagata la intern.
Primele poze dupa revenirea in familie biggrin.gif .
[attachmentid=1628156605] [attachmentid=1628156606]
In viitor va intra intr-un proces de restaurare completa, deja am inceput sa strang piesele necesare. Am reusit sa gasesc, poate cele mai rare elemente, oalele din portbagaj, noi noute.
In decembrie a beneficiat de o mica revizie pentru a putea circula cu ea, si anume schimbul cadrului motor care era ruginit (deja vu blush.gif ), amortizoarele si arucurile, capete de bara, placute si discuri de frana. La demontare am constatat cu mirare prezenta discurilor de frana originale din 2003, sau ce a mai ramas din ele dupa 168k km, arcul drept rupt, si uzura excesiva a rulmentului din dreapta.
[attachmentid=1628156617] [attachmentid=1628156618]
Cu ocazia demontarii partii din fata, am inlocuit si aripile cu altele mai bune, la culoare. In curand trebuie sa ma ocup si de spate, pentru ca sabotii dau si ei semne de uzura wacko.gif . Iar pana la restaurare, apa paie si bataie.
[attachmentid=1628156609] [attachmentid=1628156611] [attachmentid=1628156612] [attachmentid=1628156613] [attachmentid=1628156616] [attachmentid=1628156615]
Bicicleta galbena
respekt.gif

Posteaza mai des! smile.gif

bogdan2001
Incercam biggrin.gif .
Urmeaza cat de curand sa ii fac distributia, probabil saptamanile ce urmeaza, odata cu schimbul de ulei. Ma gandesc sa optez spre pompa hepu si curea conti, cum am pus si la cealalta visinie.

[attachmentid=1628156714][attachmentid=1628156715] [attachmentid=1628156716]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.