Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme racire 1.6 MPI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
cattavencu
Salut tuturor,

Am un Logan sedan 2007, 1.6 MPI, ABS Plus. Are 66.500 km. NU am GPL.

In vara lui 2019 am schimbat distributia si, cu ocazia asta, si lichidul de racire. E al doilea schimb de antigel. Masina e din 2007. Schimbul anterior fusese in 2011 (Dacia Glaceol RX Tip D).

De data asta, am pus TOTAL Glacelf Auto Supra (poza atasata) in proportie de 50:50 cu apa distilata. Am citit ca este un antigel de tip G12. Culoarea este rosie.

Am facut cateva excursii prin tara in timpul verii 2019 - totul OK: 2 liniute, apoi 4 liniute si ramane asa.
Iarna 2019-2020 nu prea am folosit masina.

Vara 2020 - totul OK: 2 liniute, apoi 4 liniute si ramane asa.

Vine luna octombrie, s-a facut mai rece si observ urmatoarea chestie: daca pornesc motorul si stau pe loc, urca la 2, apoi la 4 si sta asa. Cu astea 4 liniute, daca ma pun in miscare si merg, nu trece mult si scade la 2 liniute in timpul mersului si ramane asa, la 2 liniute.

Deci in miscare nu vrea neam sa stea la 4.

In habitaclu baga caldura normal. Am pus mana pe furtunul care pleaca din termostat catre radiatorul de habitaclu si e fierbinte.

Pana sa ma apuc de schimbat termostat si sonda, m-am gandit sa va intreb: oare nu o fi antigelul de vina? Fie el, fie concentratia? La 50:50 scrie ca e pana la -33 de grade.

Pana acum, in 12 ani, n-am avut nici o problema cu termostatul/sonda. Ma cam indoiesc sa fie problema de la piesele astea.

Sa iau Glaceol si sa schimb Totalul? Sa fie asta de vina? Glaceol este R11, Total este R12, o fi chestia asta de vina?

In cazul in care as lua termostatul, sa iau acel Wahler de care am mai citit pe aici ca ar fi ok?

La benzina trebuie sa deschida la 89 de grade, nu?

Sa aiba pompa de apa alta dimensiune la palele elicei? Desi am luat Pierburg, aceeasi pompa care era pe masina din fabrica...

Multumesc frumos pentru orice mic ajutor.
einstein1984
da un search ca e ditamai topicul, termostatul e de vina de obicei.
cattavencu
Am mai cautat, insa toata lumea banuieste ca-s de vina piesele. Nimeni nu s-a gandit ca poate antigelul folosit sa fie de vina (fie tipul de antigel, fie concentratia folosita).

Plus ca la mine prea a aparut dupa schimbul de antigel, de-asta ma gandesc ca nu ar fi de vina termostatul/sonda, ci noul lichid.
einstein1984
Ah, deci nu cauti sa vezi cum am rezlvat noi problema (eu de 2 ori), ci cauti doar sa-ti confirmi banuielile. La mine a disparut problema schimband termostatul cu unul de origine si cu acelasi lichid de racire. Dar simte-te liber sa schimbi antigelul din nou, cu unul OAT cum e recomandat de dacia.
cattavencu
Pai asa as face mai intai: as schimba antigelul (si marca, si concentratia - as pune 33:67)

De ce? Pentru ca am vazut ca unii au schimbat 3 termostate (sau chiar si sonda) si tot degeaba, anomalia a reaparut. Dar nu am citit sa isi fi pus nimeni problema lichidului.

Plus ca daca ai avut problema de doua ori - ceva nu e ok. Sa fie termostatele asa de proaste?
Bujor Stefan
Ai verificat cu tester OBD plaja in care lucreaza termostatul?
Vezi ca dupa un timp se decalibreaza si sonda de temperatura.
Eu am acelasi antigel ca tine de mai multi ani si nu am probleme, doar ca la cativa ani se defecteaza ori termostatul ori sonda. Pana acum am schimbat minim 5 termostate si vreo 2 sonde.
Victorine
La masina mea e termostatul original din fabrica, din 2008. Vreo 160.000 km. La fel si sonda de temperatura. Pe OBD arata ca inca merg bine. Sper sa nu-mi para rau ca am scris asta in perioada următoare.
cattavencu
QUOTE(Bujor Stefan @ 16 Dec 2020, 23:07)
Ai verificat cu tester OBD plaja in care lucreaza termostatul?
Vezi ca dupa un timp se decalibreaza si sonda de temperatura.
Eu am acelasi antigel ca tine de mai multi ani si nu am probleme, doar ca la cativa ani se defecteaza ori termostatul ori sonda. Pana acum am schimbat minim 5 termostate si vreo 2 sonde.
*



Multumesc pentru raspuns; macar stiu ca mai are cineva antigelul asta. Dar totusi, gandindu-ma ca si la tine se strica: daca e de la antigel?

Cel putin 5 bucati? Vai de capul meu... sad.gif Pai chiar de asta mi-e frica, sa nu intru in hora asta a schimbarilor de termostat/sonda, ca innebunesc.

Nu am verificat cu tester.

Dar ceva nu e deloc in regula; ce anume face sa se defecteze termostatul in halul asta?

Sau sunt modele indoielnice pe piata? (contrafacute? metale proaste?)

Dar pana la urma poate e doar o problema de afisaj in bord? Ca daca da..pfff, stau linistit. Adica daca termostatul isi face treaba si problema e doar una de comunicare cu afisajul, chiar nu mi-as face probleme.


Si inca ceva: la masinile care nu mai au indicator de temperatura in bord, proprietarii (soferii) cum isi dau seama daca termostatul merge sau nu?






<span class='edit'>17 Dec 2020, 11:20:</span>
QUOTE(Victorine @ 16 Dec 2020, 23:40)
La masina mea e termostatul original din fabrica, din 2008. Vreo 160.000 km. La fel si sonda de temperatura. Pe OBD arata ca inca merg bine. Sper sa nu-mi para rau ca am scris asta in perioada următoare.
*



Ce antigel ai folosit in toata perioada asta? R11? (adica Tip D?)
einstein1984
16V are alt termostata si aranjament fata de motoarele K7, degeaba te lauzi.
Victorine
Stiu ca termostatul e amplasat diferit, insa nu știam ca e mai special la K4M fata de K7M. Ma bucur ca n-am avut ocazia sa aflu pana acum. Poți sa detaliezi, totuși?
einstein1984
Daca nu mla inseala memeroia, pe langa ca nu e fizic aceiasi piesa ca alea de K7, cred ca se deschide si mai sus putin.
@catavencu, la aia fara afisaj, daca fac frigul in masina sau becul de mtoor rece ramane aprins mult timp e semn ca circuitul nu se inchide cum trebuie sau deschide prea devreme.
cattavencu
QUOTE(einstein1984 @ 17 Dec 2020, 13:06)
@catavencu, la aia fara afisaj, daca fac frigul in masina sau becul de mtoor rece ramane aprins mult timp e semn ca circuitul nu se inchide cum trebuie sau deschide prea devreme.
*



Pai si nu putem si noi sa ne comportam ca si cum n-am avea afisaj? smile.gif

O zic cu juma de gura razand, dar si serios (presupunem ca da caldura in parametri, desigur)


Nu stiu, ceva nu e deloc in regula sa ajunga termostatul pe lista consumabilelor...Daca ajung sa schimb cateva termostate intr-un termen relativ scurt, problema pare sa fie in alta parte.
Bujor Stefan
Pentru o piesa al carei cost de fabricatie e 1sau 2 euro nu ai ce pretentii de super fiabiliate sa ceri. Un termostat plus o sonda plus un pic de antigel costa sub 100 de lei.
Nu e un pret exagerat pentru o operatiune pe care o faci in cel mai rau caz o data la cativa ani.
Utilizez noul antigel de vreo 6 - 7 ani, iar incidenta defectelor de termostat/sonda nu s-a modificat sesizabil.
Problema cu termostatul am avut de cand era masina in garantie. Apoi inca unul dupa iesirea din garantie care deschidea prea repede, apoi altul care a ramas blocat pe inchis fix cu o zi inainte de concediu, plus altele care stateau iarna pe la maxim 80 de grade. Deci stai linistit, nu are nici o legatura cu tipul antigelului.
psychoo
Zi merci ca poti schimba doar termostatul.
La altii (ford, citroen, peugeot, fiat) s-a montat monstruozitatea asta care costa ~600RON pe original.
E drept contine si senzorul de temperatura...
Daca ar fi facut partea cu termostatul demontabila era prea ieftina inlocuirea...
user posted image
einstein1984
@cattavencu, poti sa ignori indicatorul e temepratura, poti sa schimbi antigelul cu ce marca si tip vrei tu, poti sa pui 1,6 16V in loc, numai sa ne zici si noua daca a avut succes.
Cu termostat de origine (dauphinoise thompson) am facut 4 ani, cu behr doar 2 ierni. Verificat curata contacte, pus mase etc nu ajuta. Daca era sonda de vina nu disprea problema inlocuind termostatul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.