Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
IRONICK
Sa ne desfasuram aici, sectiunea de stiri nu-i deloc potrivita pentru discutii tehnice.

QUOTE(DFA @ 24 Dec 2020, 10:29)
Este doar o impresie, din cauză că CVT-ul este o transmisie ce favorizează confortul, nu sportivitatea, iar Giurgea fie nu știe, fie ignoră cu bună știință modul de lucru tipic al unui CVT - adică:
1. schimbul de raport ("treaptă") se face relativ lent prin acționarea rolelor, în special în sensul în care se dorește "retrogradare" pentru a accelera rapid mașina;
2. dacă se impune un schimb de raport rapid primul lucru pe care îl face CVT-ul este să compenseze lentoarea rolelor cu mărirea rapidă a turației motorului - adică se face "retrogradare de treaptă" prin mărirea rapidă a turației motorului și pe măsură ce schimbul de raport se înfăptuiește prin varierea rolelor turația motorului este scăzută proporțional, până se revine la turația/puterea optimă pentru viteza cerută de poziția pedalei de accelerație (dacă CVT-ul ar fi putut să varieze rapid rapoartele, turația motorului ar fi variat doar cu sarcina și nu ar fi folosit ca un mecanism care să "ascundă" lentoarea transmisiei - din cauza asta există acea "deconectare" dintre viteză și turație sesizată de șoferi, deconectare care este greu de înțeles pentru cineva care a utilizat transmisii manuale sau automat-clasice).
3. o consecință a acestui mod de lucru este și frâna de motor considerabilă pe care o generează un CVT, pentru că eliberarea accelerației (în vederea reducerii vitezei) duce imediat la micșorarea turației motorului (invers față de "retrogradare", când o crește) și CVT-ul în timpul ăsta variază rolele pentru a aduce din nou turația motorului într-o plajă optimă și în concordanță cu viteza mașinii - de aici și posibilitatea de a conduce mașina cu o singură pedală (accelerația), similar cu modul B de la mașinile 100% electrice.

"Jurnaliștii" auto pierd mereu ocazii de a-și educa publicul...
*


Chiar si CVT-ul poate sa sustina un demaraj puternic, asta daca are motor pe masura.
Vezi implementarea pe Toyota. Nu de 5sec, dar poate sa scada sub 10sec fara probleme.
In cazul Dacia motorul are un procent mai mare de vina pentru performantele masinii.
DFA
QUOTE(IRONICK @ 24 Dec 2020, 10:40)
Sa ne desfasuram aici, sectiunea de stiri nu-i deloc potrivita pentru discutii tehnice.
Chiar si CVT-ul poate sa sustina un demaraj puternic, asta daca are motor pe masura.
*


Evident, tocmai pentru că motorul este folosit efectiv ca un "multiplicator-demultiplicator" al transmisiei - un motor mai puternic poate compensa mai bine pierderile de timp ale transmisiei.

Logic că un motor mai slab va pune mai mult în evidență lentoarea transmisiei.
Gil26
Corect, comportamentul este dat si de ”imperecherea” CVT-ului cu motorul. Nu am date despre cel de pe noile modele Dacia (se pare ca ar fi un DXK mai ”evoluat” decat generatia3, prima captura a fost oferita de catre un alt coleg) dar cam asa isi ”lauda” cei de la Nissan X-tronicul de pe alte motoare:

PS: oricum voi spune ”pas” la cel care va fi pe noul Sandero Stepway (nu ma intereseaza si nici ”coafeaza”)
IRONICK
QUOTE(DFA @ 24 Dec 2020, 11:52)
Evident, tocmai pentru că motorul este folosit efectiv ca un "multiplicator-demultiplicator" al transmisiei - un motor mai puternic poate compensa mai bine pierderile de timp ale transmisiei.

Logic că un motor mai slab va pune mai mult în evidență lentoarea transmisiei.
*

Da, asa este.
Dar si o cutie automata cu convertizor se va comporta la fel cu acelasi motor. Doar ca la CVT ai consum mai mic.
Lord Hades
Vs. DSG care ar fi avantajul CVT? Vorbind strict de modelele noi.
La DSG avem clar complexitatea sistemului mecanic, dar ca si exploatare mie imi place foarte mult. CVT am senzația că are loc în piața doar din cauze de patent infringement.
RazvanF
Umm..cred ca se stie deja. Dar cum de au schimbat echipa?
sorin1983
probabil e pe baza de cine plateste mai mult smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.