Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat achizitie Sandero SH
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
gl00my
Salutare,

Pentru ca m-am saturat sa tot bag banii in actualul Opel (2001) iar masina sa fie mai mereu prin service-uri, am hotarat ca mai bine investesc o suma intr-un alt automobil mai fiabil si cu costuri de intretinere mai mici.

Dupa indelungi cautari am ajuns la concluzia ca in suma de 3000-3500E cel mai bine m-as incarda cu un Sandero. Nu am asteptari foarte mari de la confort (singura dotare pe care mi-o doresc este AC-ul) dar am asteptari sa fie mai ieftina de intretinut si mai putin problematica.

Singura mea dilema este ca in bugetul de 3000-3500E gasesc fie un 1.6 /1.4 din 2009-2010 fie un 1.2 din 2012-2013 - si stiu ca marea problema a acestor masini este tabla. Exista sanse sa gasesc un 1.6 din 2009-2010 care sa nu fie inca atacata de rugina? Daca da, ce as putea face sa o pot proteja pentru urmatorii 2-3 ani (stiu ca exista ceara pentru cavitati) dar pe sub caroserie chiar nu stiu cu se poate proteja (ma gandeam la antifon cauciucat dar am aflat ca poate face exact contrarul si sa faca elementele sa rugineasca mai repede si mai pronuntat).

As fi tentat si de motorul de 1.2 insa venind de la un matiz si un opel corsa (ambele cu motoare mici si de turatie) mi-as dori ceva mai putin zgomotos la acceleratie si cu mai mult cuplu. Conduc de obicei in limitele legale dar parca m-am saturat sa ma depaseasca mereu toata lumea, de aceea as fi tentat la un 1.6 (la care as vrea sa ii fac si o remapare sa ajunga la 140Nm). Consumul e cea mai mica problema, si nu sunt deloc interesat de o instalatie GPL. As vrea doar o masina fiabila care sa ma duca din A in B fara prea multe pretentii.
M-am uitat la la variantele de 1.4 insa stiu ca 1.6 ofera mai mult si din punctul meu de vedere un motor mai mare este chiar mai fiabil. Nu stiu insa daca ar fi mai ok sa aleg un 1.4 adus din Germania sau un 1.6 cumparat din Romania din prisma calitatii tratamentului anticoroziv. Am tot auzit ca ar fi diferente de calitate insa am vazut poze si cu Sandero din Germania care aveau toate suruburile din compartimentul motor ruginite (semn ca au stat intr-un climat cu agenti corozivi de genul sare de mare).

Credeti ca as putea gasi ceva in aceasta suma de care sa fiu cat de cat multumit si care sa mai tina 2-3 ani fara probleme?

Multumesc!
stolniceanulucian

Motoarele de 1.4 si de 1.6 sunt intr adevar nemuritoare.
Totusi sa stii ca Daciile nu imbatranesc neaparat frumos.

O problema este rugina care pe la 10 ani isi cam arata coltii.
Traseul de esapament incepe sa aiba probleme dupa vreo 5 ani.
Articulatiile sunt destul de slabute - pivotii m-au lasat la 80 000 de km, capetele de bara si bucsile de la bara stabilizatoare pe la vreo 100 000 de km.

Rulmentii de pe spate s-au dus tot pe la vreo 100 000 de km.
Blocul de lumini la fel s-a dus inainte de 100 000 de km.

Cred ca doar incepand de la 4500 eur in sus ai mai multe sanse sa gasesti o masina cinstita - nu e neaparat sa fie Dacia.

O masina care sa nu iti faca probleme trebuie sa aiba maxim 5-6 ani vechime si in jur de 100 000 de km in momentul achizitiei.





sorin1983
sandero nu prea a avut rugina, totusi sunt mult mai putine pe strada ca loganul. cred ca mai mult succes au avut la export. la noi sa ai grija ca multe daca n-au facut taxi probabil au facut/fac uber bolt etc. sa verifici seria pe rarom. am impresia ca doar 1.2 a fost euro 5 pe sandero 1. wu as merge pe un 1.6(chiar si 1.4 daca nu esti prea pretentios) pt. ca 1.2 mi se pare mai sensibil.
gl00my
Va multumesc,

Nu ma gandesc ca as gasi o masina impecabila de banii acestia si sunt dispus sa investesc si intr-o revizie generala unde sa inlocuiesc ce trebuie inlocuit.

Mie mi-e frica sa nu iau o masina care are doar putina rugina iar in 2 ani sa ajung sa am gauri in aripi/portiere (cum am patit la matiz).

4500e depaseste cu mult bugetul din pacate. Personal mi-as dori ceva la 3000e iar cei 500e extra sa ii folosesc pt o revizie.
RazvanF
Nu uita ca rugina incepe sa manance de pe partea interioara a tablii. Partea exterioara este protejata de vopsea si lac.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.