Gata baieti s-a intalat ieri. Am fost de la prima ora la un service din zona Berceniului, chiar langa Dedeman Giurgiului. Un mic service de alarme cu 2 posturi, 2 instalatori si cu patronul. Ala de mi-a instalat-o nitel cam iritat de orice il intrebai, in schimb patronul foarte punctual (am facut programare in prelabil) si volubil. Pe site-ul lor modelul ales costa 2000 Ron, la telefon m-a asigurat ca ma va costa cu totul 1700 RON. Modelul ales o Pandora Light +. Initial aveam impresia ca modelul asta e mai scump si ma impacasem cu ideea unui Light normal, dar cand am vazut cutia si pretul, chiar am fost multumit. Cutia contine telecomanda inteligenta bidirectionala, o husa pt ea, o alta telecomanda, dar simpla cu 4 butoane si evident modulul propriuzis, care are o forma romboida cam cat o palma ca si grosime. Prima oara mi-au instalat goarna in compartimentul motor si ulterior au desfacut plasticele de la volan pt a monta efectiv alarma. Mare lucru nu a parut sa fie, doar ca am remarcat ca aveau un soi de aplicatie pe laptop de la Pandora care ii invata pe ce porturi si ce culori sa foloseasca in functie de modelul auto. Montajul cu totul a durat in jur de 2 ore, din pacate pe Loganul meu, in afara de ce e destinata sa faca - alarma auto si pornire din casa, nu stie sa faca altceva. M-as fi bucurat sa fi putut inchide geamurile dupa inchiderea motorului sau eventual sa pornesca si dezaburirea concomitent cu pornirea motorului de la distanta. Anyway.....am vrut cald in masina si s-a rezolvat. Acum....alarma in sine este ceva senzational, comunicarea pe care ti-o transmite pagerulu.... te notifica cu sunet si scris cand porneste masina, cand se inchide, vibreaza. Combinatia de armare initiala implica ridicarea franei de mana, tinut apasat 3 vibratii ( 3 sec ) butonul de armare si scos cheia din butuc. Motorul merge in continuare. Ai iesit din masina, ai apasat o data scurt pe armare, motorul se opreste si masina se armeaza. Dimineata tii apasat 3 secunde pe butonul de armare si pam pam motorul porneste. Ecranul pagerului iti afiseaza continuu, nivelul benzinei din rezervor, temperatura din masina, temperatura motorului (aia pe care nu ti-o afiseaza de altfel pe nicaieri
, ora. Se poate programa sa porneasca singura dupa ora, din zi, din saptamana, daca temperatura scade sau creste peste un anumit nivel, se pot seta senzorii de soc, de rasturnare etc. Este foarte customizabila si "pute" a calitate. O alta surpriza oau a fost legata de cat de departe bate pagerul. La munca pe dupa blocuri si la vreo 300 de metri (iti afiseaza si semnalul si nivelul bateriei - una singura AA) aveam semnal full. Mult prea departe de ce eram invatat cu semnalul clasic al telecomenzii de la masina. Aseara am recitit manualul de vreo 2 ori, nu e neaparat complicat, dar are multe functii. Una interesanta, pe care sigur o voi folosi, este armarea hands free. Daca ai bagaje, inca din masina apesi pe 2 butoane concomitent si pleci cu bagajele, urmand ca ea sa se armeze in 30 secund. Inca nu am gasit functia de mentinere pornire motor pana la racirea turbinei (turbo mode) chiar daca peste tot unde am citit pare ca are asa ceva, eu nu am gasit-o. Iarasi am o dilema cu optiunea de preheat din setari . M-am gandit ca porneste cu o anumita interziere, dupa incalzirea bujiilor (ma rog cat se pot incalzi la o benzina), doar ca peste tot se face referire la modurile autonome gen webasto. Inca nu m-am dumirit daca e bine sa il tin on sau off. Mai are si un mod valet, daca vrei sa ii dai cuiva masina si sa o foloseasca pe cheia ei. Apropo cheia ei functioneaza si la deschidere si inchidere armeaza, doar ca atunci cand o inchizi cu cheia nu o poti deschide decat cu cheia. Evident ca atunci cand pornesti din casa, masina e incuiat si chiar daca cineva sparge geamul si intra in masina sa o fure, daca lasa jos frana de mana, automat motorul se inchide. Nice think.. . .. .cam atat, daca mai aveti curiozitati sau eventuale sugestii.....hit me, eu inca o testez.