Am cautat intens in forum o problema exact ca a mea dar nu am gasit. Asa ca iata:
Am o berlina din '98 cu pompa cu dublu circuit.
In dec 2005 am schimbat placutele de frana si garniturile de la pistonasele din etriere. Am folosit placute romanesti Phoenix. Am aerisit circuitul numai pe spate, pe fata erau blocate aerisitoarele. Totul OK, frana functioneaza bine. Am mers numai in oras.
Acum, in ianuarie, am plecat la un drum de 600 de km la munte. Cand am iesit in oras am observat cat de greu pot sa iau viteza pt ca era infranata masina. Cu greu atingeam 80 si ceva km/h cu a 4-a ca sa bag a 5-a. Am oprit pe marginea drumului, am verificat temperatura rotilor cu mana (afara -2 -3 grC) si cele din fata frigeau amandoua la fel de tare.
Am pus mai multe frane bruste crezand ca mi se va debloca ce era blocat, dar nimic. Am desfacut pompa de frana din cele 2 suruburi cu care se prinde de servo si am micsorat cursa la tija care iese din servofrana. Am in pornit iar la drum s-a mai remediat un pic. Apoi am repetat operatiunea (am micsorat cursa in total cred ca 1cm). Acum aveam pedala mai jos, megea mai putin infranata dar tot se incalzeau rotile.
Am oprit la un serivce in Adjud si un mecanic a venit cu ideaa sa puna cate o saiba de 2-3 mm intre pompa de frana si servofrana, ca distantiere. Astfel s-a marit mai mult cursa la pedala si tine mai jos de jumate, dar tine si aproape se blocheaza rotile pe asfalt (pot sa merg in siguranta). Tot mecanicul asta a spus sa-mi schimb o granitura de la servo (aia prin care iese tija ce impinge pistonasele din pompa) si cand ajung acasa sa schimb si garniturile de la pistonele din pompa de frana.
Intrebarea mea este oare are dreptate mecanicul?
Daca da, a mai schimbat cineva garniturile de la pistonase, cum?
Pot sa adaug ca in stadiul acesta, nici o roata nu mai este infranata si masina merge lin, dar... am o improvizatie si nu ma impac cu gandul asta.