Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: roti infranate pe fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedala
Am cautat intens in forum o problema exact ca a mea dar nu am gasit. Asa ca iata:

Am o berlina din '98 cu pompa cu dublu circuit.
In dec 2005 am schimbat placutele de frana si garniturile de la pistonasele din etriere. Am folosit placute romanesti Phoenix. Am aerisit circuitul numai pe spate, pe fata erau blocate aerisitoarele. Totul OK, frana functioneaza bine. Am mers numai in oras.
Acum, in ianuarie, am plecat la un drum de 600 de km la munte. Cand am iesit in oras am observat cat de greu pot sa iau viteza pt ca era infranata masina. Cu greu atingeam 80 si ceva km/h cu a 4-a ca sa bag a 5-a. Am oprit pe marginea drumului, am verificat temperatura rotilor cu mana (afara -2 -3 grC) si cele din fata frigeau amandoua la fel de tare.
Am pus mai multe frane bruste crezand ca mi se va debloca ce era blocat, dar nimic. Am desfacut pompa de frana din cele 2 suruburi cu care se prinde de servo si am micsorat cursa la tija care iese din servofrana. Am in pornit iar la drum s-a mai remediat un pic. Apoi am repetat operatiunea (am micsorat cursa in total cred ca 1cm). Acum aveam pedala mai jos, megea mai putin infranata dar tot se incalzeau rotile.
Am oprit la un serivce in Adjud si un mecanic a venit cu ideaa sa puna cate o saiba de 2-3 mm intre pompa de frana si servofrana, ca distantiere. Astfel s-a marit mai mult cursa la pedala si tine mai jos de jumate, dar tine si aproape se blocheaza rotile pe asfalt (pot sa merg in siguranta). Tot mecanicul asta a spus sa-mi schimb o granitura de la servo (aia prin care iese tija ce impinge pistonasele din pompa) si cand ajung acasa sa schimb si garniturile de la pistonele din pompa de frana.
Intrebarea mea este oare are dreptate mecanicul?
Daca da, a mai schimbat cineva garniturile de la pistonase, cum?

Pot sa adaug ca in stadiul acesta, nici o roata nu mai este infranata si masina merge lin, dar... am o improvizatie si nu ma impac cu gandul asta.
Dreamer
Scapa de toate improvizatiile si desfa fiecare eritrier si schimba garniturile. Aerisirea se poate face pe la furtun, cu toate ca nu iti recomand ....
Daca la ertrierele de pe fata ai rupte aerisitoarele, mai bine cumpara 2 noi ... sau cel putin 2 de la dezmembrari care sa fie cu aerisitoarele functionale, schimbi cilindrii cu altii noi si garniturile si ai rezolvat problema. Daca mai mergi asa distrugi placutele de frana, discurile si iti creste mult si consumul ...
Iar ala la care ai fost .... nu era mecanic ... mad.gif
Juliaen
Dupa cum spunea si Dreamer, scapa de improvizatii si nu mai circula cu rotile blocate.
Am facut lucrul acesta o saptamana. Efect: disc schimbat acum 4 luni busit, placute frane distruse, consum 14% in oras, cand normal nu lua mai mult de 8.
S-a blocat roata fata dreapta tocmai cand treceam pasul Oituzului, la -5 grade Celsius motorul s-a incins la 95% (fara protectie la radiator), consum mediu 11%, cand normal imi lua 6,5.
In plus, cu exceptia rotii infranate, am ramas fara frane la celelalte roti.
Am schimbat tot ce se poate la sistemul de franare (ce era distrus). Doar repartitorul spate si cablul de la frana de mana au scapat. M-au ajuns 2,3 milioane piesele, dar e ok acum, ma simt mult mai in siguranta, iar consumul a reintrat in normal.
Pedala
Pentru Dreamer si Juliaen:

Am precizat in ultimul aliniat ca in momentul de fata, nu mai am nici o roata infranata. Deasemenea, garniturile de la etriere le-am schimbat o data cu palcutele de frana, adica undeva acum 3 saptamani.
Problema este cum se face sa demontezi pompa de frana ca sa inlocuiesti garniturile de la pistonase?
Dyda
QUOTE(Pedala @ 18 Jan 2006, 17:04)

Am oprit la un serivce in Adjud si un mecanic a venit cu ideaa sa puna cate o saiba de 2-3 mm intre  pompa de frana si servofrana, ca distantiere. Astfel s-a marit mai mult cursa la pedala si tine mai jos de jumate, dar tine si aproape se blocheaza rotile pe asfalt (pot sa merg in siguranta). Tot mecanicul asta a spus sa-mi schimb o granitura de la servo (aia prin care iese tija ce impinge pistonasele din pompa) si cand ajung acasa sa schimb si garniturile de la pistonele din pompa de frana.
Intrebarea mea este oare are dreptate mecanicul?
Daca da, a mai schimbat cineva garniturile de la pistonase, cum?

Pot sa adaug ca in stadiul acesta, nici o roata nu mai este infranata si masina merge lin, dar... am o improvizatie si nu ma impac cu gandul asta.
*



Se pare ca tu ai incercat sa faci ceva reglaje si ai dereglat total garda la pedala astfel incit rulai cu pompa atacata. Trebuie sa refaci distanta intre servo si piston de 9 mm, de asemeni distanta de la centrul gaurii unde intra boltul la pedala si
capac servo de 131 mm
In atas am pus o mica schita ptr ghidare.
Daca mecanicul a spus ca trebuie inlocuit simeringul tija actionare piston , trebuie sa-l inlocuiesti ptr ca pierde vacuum
Acel mecanic a spus numai de simering, tu de ce vrei sa inlocuiesti si garnituri etrier, iti curge ? Daca nu lasele in pace.
Pedala
OK Dyda, o sa aplic chiar azi indicatiile care mi le-ai dat.
O sa indepartez improvizatia cu cele doua saibe-distantiere dintre pompa si servomecanism. O reglez tija actionare piston primar la 9mm si vad cum ma descurc sa ajung pe sub bord sa verific lungimea tijei de actionare servo.
O sa revin cu rezulatul operatiei.

In ce priveste graniturile de la ertrire, nu am nimic cu ele, am scris in mesajele 1 si 4 ca le-am schimbat in decembrie. Problema mea mai este si daca trebuie sa schimb sau nu garniturile la pistonasele din pompa de frana.. si daca da, cum se face?

Multumesc pentru specificatiile tehnice, imi plac lucrurile exacte smile.gif
Pedala
Dyda, am incercat sa umblu la servomecanism sa inlocuiesc simeringul tija actionare piston. Am dat pompa la o parte cat se putea da, avand in vedere ca are conductele atasate de ea. Din ce am vazut eu, simeringul respectiv se poate inlocui numai daca demontezi servomecanismul - ceea de mi se pare foarte dificil.

Am vazut ca servomecanismul este prins de caroserie cu doua suburi accesibile (mult spus) pe deasupra pedalei de frana. Plus, trebuia sa demontez si conductele din pompa de frana - asta insemna sa am grija cu lichidul din ele.

Nu am mai facut operatiunea asta niciodata, ai putea sa insirui o desfasurare a operatiilor pentru demontarea pompei de frana si a servomecanismului, te rog blush.gif .
Dyda
QUOTE(Pedala @ 20 Jan 2006, 08:43)
Dyda, am incercat sa umblu la servomecanism sa inlocuiesc simeringul tija actionare piston. Am dat pompa la o parte cat se putea da, avand in vedere ca are conductele atasate de ea. Din ce am vazut eu, simeringul respectiv se poate inlocui numai daca demontezi servomecanismul - ceea de mi se pare foarte dificil.

  blush.gif .
*



Pentru a inlocuii simeringul nu este necesar demontarea servomecanismului, se poate fece pe masina. Daca indepartarea pompei de frina cu conductele pe ea nu iti permite accesul la simering , vei demonta conductele apoi pompa, dupa ce cu o seringa ai golit lichidul din vas.
Cu o surubelnita demontezi mai intii siguranta elastica din otel apoi simeringul cu aceiasi scula.
La remontare in ordine inversa trebuie sa ai siguranta si simering noi, apoi montezi pompa dupa ce ai verificat ca distanta tijei sa fie de 9 mm , apoi conductele. De regula nu este necesar aerisirea dar daca pedala este elastica si cursa marita se face si aerisirea.
mihibod
QUOTE(Pedala @ 19 Jan 2006, 10:02)
Pentru Dreamer si Juliaen:

Am precizat in ultimul aliniat ca in momentul de fata, nu mai am nici o roata infranata. Deasemenea, garniturile de la etriere le-am schimbat o data cu palcutele de frana, adica undeva acum 3 saptamani.
  Problema este cum se face sa demontezi pompa de frana ca sa inlocuiesti garniturile de la pistonase?
*



Salut,daca tine frina inseamna ca pompa e buna.Fa urmatoarele:
1.Cursa libera a pedalei de fina( distanta dintra tija prinsa de pedala si pistonul pompei)sa fie de 3-4mm;
2.Ca sa ai pedala sus fa aerisire astfel :pompa(daca are aerisitor),etrier stinga fata,etrier dreapta fata(rezolva problema aerisitoarelor),cilindru dreapta spate,cilindru stinga spate.
Dupa aerisire dai tamburii jos de pe spate si reglezi sabotii sa frece usor,dar sa se invirta roata !!!!!!!!!!!!! ( aspect foarte important ).
sustinromania
aceeasi problema o am si eu
eram curios daca pana la urma userul acesta a reusit in operatiunea de reparare a pompei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.