Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum albastru 1.5 dci euro 3
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
ionutfg
Salutare tuturor! Am cumpărat recent un Logan 1.5 dci euro 3 din 2006 cu 291 mii km(reali) a avut 2 proprietari : fiu și tată de nou...dar care scotea fum albastru. Făcând probă cu tubulatura turbo desfăcuta am văzut ca din turbo scoate fum albastru... Am cumpărat ieri o turbină din dezmembrări(joc parea ok) și aseară am montat-o pe mașină. Am mers cu ea vreo 15 km cu a 3a mai turat si trăgea ok mergea in parametri. Astăzi pe zi am văzut in felul următor. Dacă merg constant nu scoate deloc fum... Dar dacă o las 10 minute la ralanti si după merg cu ea mult fum albastru....ce să fie?? Egr e curățat, tubulatura turbo la fel, pe diagnoza nu am erori(Delphi), iar injectoare si pompă zic eu ca sunt ok(aseară au fost - 19 grade iar mașina a pornit normal dimineață deși bateria e vai steaua ei, iar bujiile presimt ca sunt cele din fabrică)
Păreri? Sfaturi?
RazvanF
Un test de compresie ar fi ok, desi daca a pornit la -19 grade indica compresie buna. Are intercooler ? Daca da, trebuie demontat si curatat. Are ulei in el, daca turbina veche era dusa.
Fa si un drum mai lung, turatii mai ridicate, poate cureti resturile de ulei.
ionutfg
Este motorul 1.5 dci euro 3 fără intercooler. Am curățat cam tot ce se putea de la iesirea din turbină spre motor..(egr,carcasă egr, conducta inox in formă litera j, furtun iesire turbo, capsulă pcv) Ma gândesc totuși sa nu fie defectă capsula pcv ca oricum ai sufla prin ea se suflă normal. Cum ar trebui sa funcționeze asta? Sa o încerc fără furtunul care intra in ea o perioadă? Sau sa ii montez un oil catch can?
RazvanF
Fara oilcatch can, sunt patit, am montat pe vechiul clio euro 4 , a facut dop de gheata pe unul din furtune si a mancat tot uleiul din motor prin turbina. Am avut si motorul in regim necontrolat pentru vro 5 secunde din cauza resturilor de ulei din intercooler.
Valva aia pvc din ce imi aduc aminte este ca o ciuperca cu o membrana din cauciuc, care are un arc sub ea de o ajuta sa o tina inchisa, iar cand turbina face presiune o deschide putin cate putin sa permita presiunii creeate in motor sa iasa. Faza e ca presiunea respectiva trece prin turbina si inapoi in camere de ardere. Membrana aia se strica in timp, verifica sa nu fie crapata. Daca e crapata pe acolo poate trage vapori de ulei.
Totusi cred ca ar fi bine sa ii faci un test de compresie, astea euro 3 sunt cunoscute pentru blocarea simeringurilor pe piston.
ionutfg
Valva pcv am desfacut-o.Se decapsuleaza foarte usor si intradevar in ea are este un arc si peste el o membrana de cauciuc.Membrana nu era sparta,iar arcul respectiv o tine deschisa tot timpul la cum este pozitionat.Ma gandesc sa nu fie din simeringuri supape... Mai sap maine pe la ea sa vad ce si cum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.