Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fiat 124 Spider - jucaria mea
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
cristic1982
Desi sunt membru de ceva vreme pe forum, nu mi-am facut topic la jurnal pentru Duster-ul meu.
Astazi mi-am cumparat un Fiat 124 Spider 2000 pe injectie din 1980 si m-am gandit ca as putea incepe un jurnal aici pentru el.
Cum voiam o masina pentru plimbari, de prin 2019 caut un Fiat 124 Sport Coupe, din cauza pandemiei am ratat o deplasare in Italia pentru a viziona o masina (care a fost vanduta, iar eu inca nu am recuperat banii pe biletul de avion...).
Tot uitandu-ma pe diferite site-uri dupa masini, am gasit pe olx 2 anunturi:
- Fiat-ul acesta
- un Opel GT din 2008
Desi per total costurile pentru Opel (costurile estimative pentru renovarea Fiat-ului plus pretul lui) erau mai mici, masina era mai puternica si era incitanta la condus, am decis sa imi iau o masina care este deja istorica (deja este inmatriculata asa). In plus copiii mei mi-au spus ca vor sa iau o masina cu 4 locuri, bine nici ficat-ul nu are chiar 4 locuri, dar pentru copii cred ca merg cele de pe bancheta.
Dupa ce am tot cautat sa gasesc posibile surse de piese, tinichigii si vopsitori pentru ea, azi am fost si am luat-o.
Dupa ce o inmatriculez pe numele meu, o sa ma apuc sa o dezmembrez pentru a vedea toate problemele.
Este un model pentru hamerica, deci are niste bari nasoale.
Momentan am gasit:
- de refacut interiorul - scaunul soferului este stramb, are tapiteria rupta, tapiteria banchetei este ciupita, iar tunelul central este exfoliat in cateva zone
- vreau sa ii schimb barile cu unele europene
- pragul din stanga are rugina, trebuie sa vad daca este perforat sau nu
- chederele trebuie schimbate
- nu tine relantiul la rece
- ceva rugina la picioarele pasagerului din dreapta, dar trebuie sa scot materialul insonorizant sa vad in ce stare este tabla
- ceva rugina de suprafata la oala stanga spate
- multe zgarieturi, dar asta este cea mai mica problema

In concluzie trebuie sa ma apuc de treaba, pentru ca imi doresc ca la vara sa ma pot plimba cu ea intr-o stare care sa imi faca placere.
dizzy
Frumoasa mașina.
S-o volanesti sănătos!
cristic1982
Multumesc dizzy
Sper sa reusesc sa o aduc in starea pe care o doresc pentru ea.

Maine, dupa ce iau asigurarea, o scot la o plimbare prin oras.
tatabobu
Te invidiez maxim si pozitiv! Da' arunca saraciile alea de presuri albastre.
AndreiMR
Foarte tare jucăria, să o stăpânești sănătos! Sper să nu fie cazul dar de obicei rugina e o mare mare problema la mașinile italiene din era aia așa că dacă te apuci să o demontezi s-ar putea să fie mai multa decât la prima vedere. Cel puțin cei cu Alfa Spider contemporană cam asa au pățit...depinde și de statul american de unde vine, dacă era zonă mai uscată sau nu.

Barele alea clar nu au ce cauta acolo, strică designul original într-un mare fel...și dacă nu ma înșel, variantele de US aveau și suspensie mai înaltă decât cele europene. Regulile lor de siguranță...

În mod cert va fi mult mai interesantă pentru plimbări decât opelul ăla
dizzy
Acu nah, e ferul tau, nu te învăț eu ce sa faci, eu as regla mecanica sa meargă și m-aș baga in dânsa iarna viitoare, după ce vad ce cum ce fel.
cristic1982
Rugina imi sta rau de tot pe creier si de asta vreau sa o desfac (pe dedesubt, in general, sta bine).
In plus este interiorul care trebuie refacut, chederele crapate si, bineinteles, covorasele alea albastre biggrin.gif .

Pe mecanica trebuie sa ii fac o revizie generala cu tot cu distributie, fluide etc. si sa vad de ce nu tine relantiul la rece (cine stie ce mai descopar).

In general, mie imi place sa fac cap-coada ce trebuie rezolvat la o masina, dar sper sa am timpul si finantele necesare (trebuie sa vand bine proiectul sotiei ..)

In fine, voiam de mult un proiect de genul acesta, sper sa iasa ceea ce imi doresc.
dizzy
Daca plimbi doamna cu mașina decapotata când sunt vreo 25 grade, un picnic, etc, e mai ușor să o convingi. Așa daca ii zici 8000 euro de reparat roaba noua veche ... Nu te vad bine
cristic1982
Eu i-am spus pana acum de +4000 de euro biggrin.gif
tatabobu
Putin....foarte putin... 04.gif
bgdrenault
S o stapanesti sanatos.
Si multi km cu pletele in vant.

Daca se poate spune, de curiozitate, cat a ajuns?
sorin1983
interesanta masina, sa o stapanesti sanatos.
cristic1982
Mașina a fost 8800, acum lista este deschisă
dizzy
QUOTE(cristic1982 @ 5 Feb 2021, 23:19)
Eu i-am spus pana acum de +4000 de euro biggrin.gif
*



biggrin.gif normal, că nu era să-i zici pibuni.
Peste vreo două săptămâni vin din nou în Pitești.
Poxa o văd și eu?
A fost un episod Wheeler Dealer cu una din asta.
cristic1982
Dacă nu sunt plecat pe munte (weekendul cu 20/21 februarie am planificat o drumeție) normal că o poți vedea.
b06fcn
S-o stapanesti sanatos, arata foarte bine, e o buna baza de plecare.
Pentru piese iti recomand sa-ti faci contiri (daca nu ai facut-o deja smile.gif ) pe forumurile de masini vechi din DE si NL. Acolo sunt cele mai multe sanse sa gasesti piese. Plus in IT, doar ca nu stiu cat de organizati sunt aia pe acolo.
Ca opinie personala, barele US ii dau un alt aer masinii, eu as lasa-o asa...e mai exotica...
cristic1982
Mulțumesc
Am găsit câteva site-uri (Spania și Germania) de unde pot comanda, plus ebay-ul.
După cum am spus, întâi încerc să fac o evaluare a ceea ce trebuie să schimb și apoi fac o comandă mai mare.
Primul pas este interiorul pe care o să îl fac la un băiat din Pitești (mi-a tapițat de 2 ori duster-ul și am fost mulțumit).
În paralel sper să pot face o revizie generală cu fluide, filtre și distribuție.
Zilele astea mă plimb puțin cu ea să văd ce mai descopăr
dizzy
Hmm, de ce a trebuit retapitat Dusterul de doua ori?
Omul lucrează și reparații piele sau numai înlocuire?
wolfin
La 38 ti ai luat o jucarie...hmmm sunt invidios pe tine.

Dar ma bucur in acelasi timp.

Sa te bucuri de ea si sa te duca unde vrei...


Doamne ce sexy e....
cristic1982
De vreo 2 ani de zile voiam sa imi cumpar o masina de genul asta. Initial eram pe versiunea 124 coupe BC (a 2-a varianta), dar daca nu a fost sa fie si, in plus, a aparut aceasta, am spus sa profit.
Nu mai zic ca sotia, care pana acum vreo 2 luni eram cam "sceptica" (ca sa nu spun contra), m-a incurajat. Bine, la schimb trebuie sa facem o vacanta exotica, dar nu ma deranjeaza biggrin.gif.


@ dizzy - tapiterul, din cea ce am vazut, lucreaza la inlocuiri, nu stiu daca face reparatii (altceva in afara de o cusatura), acolo existand limitari legate de compatibilitatea materialelor. L-am tapitat de 2 ori, pentru ca am pus alte scaune (prima data de haudi si a doua oara de duster 2) si voiam o reimprospatare a masinii (ca sa nu ma plictisesc de ea).
bion
ionion sa isi vada de drum de pe acest topic, inteleg ca a ajuns la varsta la care face pe el, dar, totusi, nu trebuie sa impartaseasca cu toata lumea wink.gif
einstein1984
Sa-l stapanesti sanatos, misto masinuta.
cristic1982
Multumesc!
dizzy
QUOTE(cristic1982 @ 7 Feb 2021, 22:37)
@ dizzy - tapiterul, din cea ce am vazut, lucreaza la inlocuiri, nu stiu daca face reparatii (altceva in afara de o cusatura), acolo existand limitari legate de compatibilitatea materialelor. L-am tapitat de 2 ori, pentru ca am pus alte scaune (prima data de haudi si a doua oara de duster 2) si voiam o reimprospatare a masinii (ca sa nu ma plictisesc de ea).
*


Foarte interesant. De curiozitate, avea airbag lateral? Cum ai rezolvat asta? Ca daca am ceva de reprosat la Duster-ul de-l volanesc din cand in cand, sunt scaunele inconfortabile

Achesez si eu la ce zice Bucatzel, cu pastratul barilor mai solide.
Marty
Misto masina, s-o stapinesti sanatos si fara probleme! Vezi ca-n Elvetia n-ai loc de ele pe strada in zilele cu soare (mai ales inceputul primaverii), asa ca incearca si pe acolo de piese, sigur gasesti cu gramada.
cristic1982
Airbag-ul lateral original de duster l-am montat eu in scaunele de audi, cele de audi nefiind compatibile cu cablajul masinii.
bucatzel
Un traditional satzsteangat.

Io unul as tine barele de state. Avand in vedere satul in care traiesti, sa iti afecteze doar bara la lovituri de pana la 5mph, s-ar putea sa fie util. La alte modele 'talienesti, au pastrat bara si au confectionat alti suporti care sa permita sa apropie bara de caroserie. posibil sa mearga si la tine. Pune-te deja sa iti cauti furtune si garnituri care sa reziste la benzinele E10, in ca ca n-are deja.
cristic1982
Multam bucatzel si Marty
Trebuie sa schimb toate piesele de cauciuc, multe sunt imbatranite si nu au fost schimbate de ultimii 2 proprietari.
Acum fac un recesamant a ceea ce am nevoie (ca sa fac o prima comanda), caut un ulei compatibil si care este pe piata romaneasca (ce am gasit ca recomandat, Selenia VS+ 15W40 si shell rotella t4 15w40, nu-l gasesc pe la noi) si tot asa...
Nu trebuie confectionati alti suporti, ii bati cu ciocanul pe cei actuali, dar prefer barile cromate (la 900-1000 EUR wacko.gif ), plus ca de zi de zi am dusterul cu troliu si carlig biggrin.gif
bucatzel
Te cred, da' verifica daca lucas-urile s-au pus doar pe modelele de america, ca tare cred ca da.

Cat de barele alea de 5mph, vezi ca duminica, atunci cand o vei scoate pe asta la plimbare, ies si soferii de duminica biggrin.gif

In Pitesti condusul este o provocare continua, liniile pe asfalt sunt de design, semnalizarea este optionala, iar prioritatea o utopie. Deci oricum trebuie sa conduc atent.
maho
E misto, s-o stapanesti sanatos!
Daca nu gasesti uleiuri dedicate (vad ca alea-s pt. Fiat din anii aia), poti gasi destule echivalente, bune, tot minerale (15W40). Eu bag in a mea Liqui Moly 15W40 (cu MoS2).
cristic1982
Multumesc de idee, uleiul trebuie mineral, mai ales pana fac motorul
Geox16v
Pentru tapiterii de buna calitate cauta-l pe nea Adi din Brasov. Este si pe fb "Tapiteria Auto Brasov.
wolfin
Motorul a fost desfacut pana acum?
Adica supape schimbate pt benzina fara plumb.
cristic1982
Masina a fost facuta sa mearga doar cu benzina fara plumb, este trecut si in carte (unleaded fuel only).
Nu cred ca a fost desfacut motorul, dar sigur o sa il verific.

Tapiteria o sa o fac tot la baiatul cu care am lucrat pana acum, doar ca mi-a spus ca ar avea timp prin iunie - este plin de samsari care aduc masini chele pe care el le pune pele... mad.gif
Din fericire, a spus sa il mai bat la cap pe luna viitoare, poate ma baga printre alte programari.

Sanatate, timp si bani sa fie, restul se rezolva
bucatzel
E versiunea cu injectie Bosch, clar e post-plumb. Era destul de ok injectia aia din ce am mai cetit. Cum ziceam mai sus, mai degraba sa te preocupi de E10, ca ala cam cere caucioace mai moderne.
cristic1982
Acum 2 zile am facut 2 comenzi de piese:
1. una de 79,89 EUR (din care 12,22 euro transportul) pe classic-auto.eu (cu cardul)
2. una de 832,02 + 30,90 euro transport pe spider-point.com (cu transfer)
Banii mi i-au luat, acum sa vad daca imi trimit si produsele unsure.gif

Acum am comandat chedere, garnituri, clipsuri, emblemele si inelele cromate pentru cadranele de bord.

Refacerea interiorului o sa fie vreo 700 euro - pana acum m-am alimentat din fondurile mele de rezerva, mai nasol o sa fie cand apelez la cele ale familiei.

Poimaine o sa vad un tinichigiu sa facem o estimare.

Ce sa spun, am inceput bine...
bgdrenault
Pai ai inceput foarte bine
Obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

Ai o bijuterie, s-o tii in forma te costa.
Tu sa fii sanatos, banii se fac, incet incet
cristic1982
Exact, din pacate imi cam lipseste timpul liber pentru a ma putea ocupa cum trebuie de ea.
cristic1982
Ieri au sosit ambele colete.
Curios este că cel comandat pe site-ul spaniol a sosit tot din Germania...
Le-am desfăcut să văd cum sunt piesele, dar încă nu am verificat dacă sunt toate.
Cele pe care le-am verificat, par de calitate (mai puțin niște plastice cromate pentru bord), iar niște furtunuri cred că le găseam mai ieftin la cei care produc pe la Pitești (o să le am mostre și mă duc să văd ce au pe acolo - măcar de rezervă).

EDIT. Am verificat, ambele colete contin toate piesele plus inca cateva clipsuri.
Vineri sper sa reusesc sa ma apuc sa o dezechipez, iar saptamana viitoare sa ii dau jos motorul si cutia de viteze.
Azi am mai scos din bucatile de mocheta din interior si am mai descoperit cateva zone cu rugina de suprafata. In plus mai sunt chedere, garnituri si alte maruntisuri scumpe pe care trebuie sa le comand, dar luna viitoare, ca sa nu se vada in buget...
Pentru curatarea si verificarea motorului si cutiei de viteze sper ca o sa se ocupe 2 colegi de-ai mei (in care am mare incredere), iar eu o sa coordonez operatiunile de tinichigerie si vopsitorie - vreau ca operatiile sa fie facute intr-o anumita ordine si sa utilizeze anumite materiale, iar pentru asta eu vreau sa fiu prezent.
cristic1982
Vineri dupa-amiaza si sambata am desfacut interiorul masinii, barele de protectie si cateva elemente de tabla.
Am descoperit zone noi cu rugina : sub mocheta, intre mastic si tabla.
Nu pare perforata tabla de rugina, dar trebuie curatata bine pentru a vedea.

De asemenea mai trebuie sa comand plasticele laterale din dreptul banchetei, fiind rupte de cei care i-au montat in trecut boxe spate, si plafoniera din fata, la fel rupta de cel care a montat radioul...

Unul dintre fostii proprietari a facut niste bricolaje, multe elemente de prindere fiind inlocuite cu suruburi.

Barele sunt foarte grele, avand, impreuna, cel putin 45 kg - deci trebuie inlocuite.

Cu poze acum (multumesc wolfin)
cristic1982
Saptamana aceasta am mai avansat cu dezechiparea:
- joi au fost date jos motorul si cutia de viteze (la o cunostinta din Calinesti)
- vineri am dat jos cablajul, HVAC-ul si accesoriile, soft-top-ul, parbrizul si geamurile laterate
- ieri, fiind prea frig, am golit rezervorul si am mai desfacut niste maruntisuri
Mai am de dat jos circuitul de frana, rezervorul si un stop la care nu reusesc sa desfac o piulita.
La reasamblare sper sa nimeresc sa pun la loc cablajul - el mi se pare cel mai complicat.
Lista de piese pe care le-as inlocui cu unele noi se mareste pe zi ce trece - trebuie neaprat sa le prioritizez in functie de necesitate si sa mai gasesc niste finante.

Sper ca saptamana care urmeaza sa duc caroseria la tinichigiu si sa ma apuc de motor.

LE. Masina avea o husa pe ea, a rezistat o noapte (joi spre vineri), a doua au rupt-o cainii (vineri spre sambata). Ieri am pus pe ea o prelata de la un cort (era facuta din prelata de camion), am prins-o, dar azi am gasit-o si pe asta rupta... Azi au fost pedepsite (este vorba de 2 cateluse de +25 kg), nu le-am mangaiat si le-am inchis in padoc. mad.gif
wolfin
o bagi la sablat?nu pare de speriat...pt varsta si cabrio. pe dreapta pare mai afectata

dar e de munca smile.gif

hai succes
cristic1982
N-am unde sa sablez cu bicarbonat, deci la perie. Am gasit niste perii laudate de unii, sper sa isi faca treaba si sa scoata si masticul si tot.
Si dreapta si stanga (zona pasageri) par afectate asemanator. Trebuie sa vad ce este sub praguri, mai ales sub cel gaurit...
dizzy
Peria de cauciuc nu merge?
bion
Rama la parbriz, firewallul, prinderile stalpilor. Acolo se ascund daune majore
bucatzel
da o geana p-aci
https://fertan.olx.ro/#items
cristic1982
@bion - Zona parbrizului si peretele de foc sunt in regula
@dizzy - poti sa imi arati despre ce perii de cauciuc este vorba?
@bucatzel - caroseria o sa fie curatata cu discuri abrazive (https://www.daciashop.ro/produse-service-mentenanta/solutii-caroserie/abrazive/disc-forch-inlaturare-vopsea-chit-rugina), peste zonele de rugina o sa mai pun bilthamber deox C si Hydrate 80, ulterior dat cu bilthamber electrox si epoxy mastic, peste care vreau sa dau cu un grund epoxy bicomponent, un grund filer si vopsea.

Tocmai am fost la militie pentru transcriere, din pacate nu mai pot prelua numarul de inmatriculare pe care l-a avut fratele meu (era in sir cu celelalte numere pe care le aveam) si m-am multumit cu alta combinatie.
Sper sa imi faca si unul format tip B pentru a il putea monta pe spate.

Aici samsarii sunt la ei acasa, programarile sunt pentru prosti ca mine.
Agrig
O dracovenie de acest fel va ajuta mult la rugina groasa:
https://www.amazon.com/needle-scaler/s?k=needle+scaler
La fel, o dalta lata pneumatica pentru a jos antifonul gros.
La rugina ramasa dupa descaler si perie am folosit Evipass, pe podea e usor de dat, sa ramina in contact cit mai mult timp cu metalul, daca nu e gaurita, balta acoperita cu plastic sa nu se evaporeze si e perfect.
Ar fi bine sa fie totusi mai cald.
Dupa Evipass curatit cu peria daca a ramas praf alb si dupa asta am dat cu Brunox spray, apoi cu vopsea Hammerite, e mai scumpa dar merita.

Atit timp cit lonjeroanele si traversele sint bune restul il puteti rezolva mai usor.
Succes!

Ca disc de curatare am folosit asaceva:
https://www.hornbach.ro/shop/Disc-de-curata...179/produs.html
cristic1982
Multumesc Agrig.
Am vazut ca discul abraziv pentru care am pus link mai sus poate inlatura chitul si antifonul (il mai laudau unii pe afara pentru asta). Daca nu merge, apelez la artileria grea.
Pentru tratare rugina, raman la bilthamber plus ceara ixell.
YRX
Nu stiu cum vrei sa folosesti deoxC la podea. Asta este sare cu care faci baie pentru imersat piesele. Poate deoxGel, dar ai ceva suprafata, vreo 2 bidoane cred ca mananci. Tratament vreo saptamana si o scoti far fir de rugina.
Daca permiti un sfat, intra intai cu curatarea chimica la rugina, dupa ce dai doar masticul jos (poti incerca si la adta un decapant, dar bun). Asa nu polizezi aiurea metal bun si nu imprastii rugina peste tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.