Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: resetare oil service
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
iulica1978
sal am un sandero stepwy 0.9tce din 2018 si anul acesta i-am facut singur schimbul de ulei , problema este ca nu pot reseta indicatorul din bord , am cumparat si o Interfata Diagnoza Universala ELM327 si impreuna cu softul dacia service reset de pe magazin play am incercat sa sterg martorul din bord dar nu am reusit , ce este nasol e ca cea mai apropiata reprezentanta dacia este la 40 km, are cineva vreun sfat ? ms.
RazvanF
Si eu am incercat cu acea aplicatie, fara succes. Ceea ce functioneaza este DTT4ALL impreauna cu interfata ELM327.
iulica1978
ms dar de unde iau DTT4ALL ca am descarcat vreo doua versiuni dar nu ma pot conecta , interfata mea nu suporta wifi ci doar bluetooth asta sa fie cauza ?
Gil26
Din cate stiu (nu am folosit-o pentru ca nu am avut nevoie) aplicatia Dacia Reset Service se poate folosi doar cu o interfata BT. Apoi ddt4all se poate instala doar pe laptop, varianta pentru Android este EcuTweaker.
Iti pot trimite pe PM ambele programe (cu o versiune ddt4all usor de instalat) si o baza de date actualizata. Resetarea intervalului de revizie se poate face destul de simplu si usor, dar trebuie avut grija si mare atentie cu aceste programe, utilizarea lor se face pe propria raspundere cu asumarea riscurilor.
Iar aceasta resetare se poate face si cu PyRen\PyClip.

LE: atasasez si cateva capturi cu exemple ale resetarii din aceste programe.
iulica1978
am folosit Dacia Reset Service , dar din pacate nu-mi sterge martorul , desi aplicatia merge ,si-mi arata ca sterge dar dupa repornire totul ramane neschimbat iar cu ddt4all si Ecu_Tweaker pe care le-am descarcat de pe net nu pot face mare lucru ca cica sunt trial si trebuie sa cumpar aplicatia ca sa le pot folosi , daca vrei ajuta-ma tu cu o aplicatie care sa mearga. ms , acum am vazut mailul si o sa vad ce pot face.
Gil26
Nu trebuie sa cumperi nimic, programele pe care le-am trimis sunt deblocate, usor de instalat, verificate si testate, dar asa cum am spus utilizarea lor depinde de fiecare (cu asumarea raspunderii).
PS: Ti-am mai trimis acum un mesaj cu o baza de date mai buna pentru masina ta.
iulica1978
cred ca ma las pagubas , EcuTweaker- se conecteaza dar ma baga in tot felul de "balarii" iar
ddt4all Dacia nu se conecteaza , cauta portul COM4
Gil26
EcuTweaker nu te baga in ”balarii”, ecranele sunt asemanatoare cu cele din ddt4all (pe care le-am exemplificat pentru claritate intr-o singura captura). Trebuie intrat rand pe rand, dupa ce se alege tipul interfetei, Meter Cluster si Autoidentify, in: Cluster V5.0 \ General Configuration \ Configuration Vidange, atasat si cateva capturi facute acum (neconectat) din programul si ultima baza de date pe care ti le-am dat.
Cu ddt4all te-ai conectat la laptop cu interfata apoi in pagina de start ai ales tipul interfetei (pictograma cu BT in cazul tau), etc.?
Apoi este si regula de baza cu aceste programe de diagnoza: daca nu esti sigur mai bine nu executi. De aceea am recomandat tot timpul sa se inteleaga inainte ce\cum trebuie procedat si efectele (consecintele), apoi sa se aplice. Si cel putin la inceput sa se lucreze in modul demo (neconectat la masina) pentru obisnuinta cu programele (iar uneori si graba poate ...strica treaba).

LE: si eu am resetat intervalul de revizie fara probleme, la fel ca foarte multi colegi de forumuri (si destui chiar cu aceasta versiune EcuTweaker).
iulica1978
ms mult , cat de curand o sa fac cum spui , sper sa reuseac de data asta, pare mai clar acum.


<span class='edit'>13 Feb 2021, 13:44:</span>
se pare ca m-am bucurat degeaba am ajuns pana in punctul de reset oil si-mi arata campuri goale , nu cum am vazut pe net si nu mai pot face nimic , .
Gil26
La modelele pana in 2016 intervalul de revizie se reseta foarte usor din maneta monocomanda, din pacate dupa se poate doar din diagnoza, asta este. Daca ai "campuri goale" inseamna ca nu te-ai conectat (iar din captura ta se vede clar ca nu esti conectat), trebuie sa "imperechezi" telefonul cu interfata (iar clona pe care o ai trebuie sa fie corespunzatoare) si apoi sa lansezi EcuTweaker. Modul de stabilire a comunicarii intre dispozitive este de baza si elementar (iar din cate ai scris ai avut probleme si la comunicarea in ddt4all de pe laptop), daca nu reusesti nici macar asta...

LE: am atasat in graba (nu am timp acum) doua capturi mai vechi din EcuTweaker, se poate vedea simbolul verde conectat, Cluster V5.0 apare cu verde, si ecranul cu valorile (captura a fost facuta la cativa Km dupa restare). Dar daca nu esti sigur pe ceea ce faci mai bine nu aplici, programele ddt4all\EcuTweaker (derivate din DDT2000 folosit de inginerii de dezvoltare de la Renault) sunt utile dar pot sa fie si "primejdioase".
iulica1978
-am dat retur la interfata , cred ca de acolo este problema , desi arata ca se conecteaza , cred ca nu pot face prea multe cu ea , un sfat de achizitie ?
-am vazut modelul acesta , ce parere aveti ?
https://www.emag.ro/diagnoza-multimarca-wif...7/pd/D2RHQ5BBM/
alfabit
QUOTE(Gil26 @ 13 Feb 2021, 14:09)
...
Cluster V5.0 apare cu verde, si ecranul cu valorile (captura a fost facuta la cativa Km dupa restare). Dar daca nu esti sigur pe ceea ce faci mai bine .
...
*



Uite Gile, așa ca între prieteni vechi, îți spun că eu am dezactivat piuitul centură cu xml de Clio IV la stepway II meu și nu am chemat platforma spre reprezentanță ( cum spuneau specialistii cotecii Dacia pe aici sau celălalt ... știi tu ),

Decât să caut "cluster verde", mă grăbeam, am folosit Clio IV la fel de bun, aceeași mizerie de Renault
Gil26
Stiu..., si tot ca intre prieteni: si eu folosesc pentru Sanderica diferite fisiere xml sau scripturi pe care le-am modificat (functie de ceea ce doresc sa fac). La fel ca si multi alti colegi de forumuri (pe unii i-am si ajutat la inceput) nu am "pus" masina pe platforma, toate "programelele" astea sunt intuitive si usor de folosit (iar aici trebuie multumit dezvoltatorilor pentru munca timpul si altruismul lor) insa trebuie putina grija si atentie, mai ales la inceput, de aceea recomand modul demo, vreau sa ramana fara "probleme" si sa nu le dam apa la moara "carcotasilor".
Desigur ca resetarea asta se poate face si doar cu un script si un fisier xml, dar toti care la inceput doreau doar asta (insa le-am scris ca "pofta vine mancand") au facut si alte activari\dezactivari de functii (si cam este "un pachet" pe care majoritatea celor cu o Dacie il cam doresc, deh producatorul "a avut grija" de asta). Plus ca acel "cluster verde" poate "face" mai multe, iar cu programelele astea se pot sterge erori (identifica cauza), se pot face resetari\reinitializari si mai ales monitorizari (pe care le consider foarte uile) mult mai bine decat cu cele "generice" si "universale".
Dar despre toate astea s-a mai tot scris, si pana la urma fiecare foloseste ce fisiere, scripturi, programe, interfete, etc. doreste, mai important cred ca este "spiritul" unui forum (mai ales auto): sa invatam unii de la altii si sa ne ajutam unii pe altii.
Iar @ alfabit, daca doresti il poti ajuta pe initiator sa reseteze intervalul de revizie doar cu un fisier (si Dacia Reset Service a fost simpla si usor de folosit la inceput, acum se pare ca sunt "probleme" si cu aceasta aplicatie).
Simple opinii, atat si nimic mai mult.

LE @ iulica1978 , ti-am primis un PM (stiu ca nu poti raspunde inca) cu alte doua versiuni de programe PyRen (Windows) si PyClip (Android) usor de instalat, contin bazele de date (dedicate Logan\Sandero), testate si verificate (nu este nevoie de "verzi" dar la fel ca si pentru celelalte comunicarea corespunzatoare este importanta, plus celelalte cerinte\conditii). Iar resetarea se poate face foarte simplu si cu ele (am exemplificat in postul #4), insa cum\daca le folosesti depinde de tine.
Toate cele bune!
alfabit
Tu Gile ai făcut o pasiune din utilizarea modului demo smile.gif

Odată ce te-ai conectat pe un ecu și primești răspuns ok poți da toate comenzile spre acel ecu din xml cu care ai intrat, ce acceptă corect e bine, ce nu acceptă răspunde comandă neacceptată, oricât ai încerca să strici acolo nu vei reuși . Am spus că am intrat cu xml cluster clio 4 la sandero, am dezactivat piutul centurii, acceptat, altceva dacă incerci nu vei reuși ( activare nivel ulei, activare beep centuri spate etc. are mai multe ca Dacia ) Când am lucrat acolo nu exista ddt4all am folosit altceva care nu știa SBR la Sandero de aia am folosit de la frac`su mai mare.
Nu s-a întâmplat nimic nici când am încercat activare afișare temp motor în CB , doar au înnebunit ohmy.gif LED pentru ABS / ESP / TPMS dar si-au revenit repede cu inversarea comenzii.
Poate alții mai fricoși s-ar fi speriat. rolleyes.gif
Gil26
Nu este o "pasiune", doar mai usor este sa previi decat sa repari, cred ca țrebuie verificate atat comenzile trimise cat si raspunsurile primite, plus conformitatea comunicarii. Si am avut tot timpul un respect deosebit pentru "pionierii" cu aceste fisiere xml. Apoi pentru masina ta (la fel ca si pentru a mea din iulie 2017) se stia ca nu se poate activa temperatura lichidului de racire pe TdB (posibila la cele cam dupa septembrie), asta referitor la preventie, insa si eu sunt un "curios" incurabil, imi place sa invat si sa explorez lucruri noi, de aceea am apreciat si "proiectul" tau cu temperatura motor pe Medianav (descris atat aici cat si pe celalalt forum, pacat ca acolo a "aparut" atunci si Gica Contra caruia nu ii conveneau si alte alternative).
Long story short: initiatorul poate reseta intervalul de revizie foarte simplu si usor prin diferite metode\programe, trebuie doar putina grija si atentie (mai ales la inceput) si indeplinite conditiile\cerintele, atata tot, iar resetarea asta cred ca este un bun inceput pentru lucrul cu aceste "unelte".
Sa auzim numai de bine!
alfabit
QUOTE(Gil26 @ 14 Feb 2021, 10:18)
...
Apoi pentru masina ta (la fel ca si pentru a mea din iulie 2017) se stia ca nu se poate activa temperatura lichidului de racire pe TdB (posibila la cele cam dupa septembrie),
...
*



Știam că nu functionează, dar de curiozitate am încercat, nu s-a întâmplat nimic rău, aveam deja în 2017 4 ani de meștereală pe Dacia seria 2, avantajul meu că nu este singura mașină din familie deci îmi pot permite riscruri maxime, nu rămân pieton.

Tu știi bine că nu mă interesează ce spune orice neica-nimeni, afișarea temp pe MediaNav oricum o făceam, îmi place CB pe TdB cât mai simplu să nu butonez aiurea căutând ce mă interesează la un anumit moment
iulica1978
cred ca am ghinion cu interfetele , prima pe bluetooth se conecta dar nu stergea nici o eroare , am schimbat-o cu una wi-fi pe care o vede telefonul dar spune ca nu am acces la wi-fi , oare gasesc pe cineva sa modifice setarile odata ptr totdeauna s-au asa trebuie sa ma chinui toata viata cu ea ?
iulica1978
in sfarsit am reusit din a treia incercare ,Gil26 ms de ajutor
piticot7000
cum?
iulica1978
am schimbat interfata, cu una tot cu wi fi, a treia, care in sfarsit a mers , doar pe wind , dar a mers.
oivp2003
QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2021, 17:10)
Nu trebuie sa cumperi nimic, programele pe care le-am trimis sunt deblocate, usor de instalat, verificate si testate, dar asa cum am spus utilizarea lor depinde de fiecare (cu asumarea raspunderii).
PS: Ti-am mai trimis acum un mesaj cu o baza de date mai buna pentru masina ta.
*



Salut tuturor.
Îl rog frumos pe Gil 26sa îmi trimită și mie programele de mai sus.
Îmi cer scuze dar încă nu pot folosi PM-ul.
Gil26
Eu folosesc acum versiuni modificate doar pentru masina mea, dar urc o arhiva pe: Link arhiva programe diagnoza
Contine o versiune PyRen (pentru Windows\laptop) si una PyClip (pentru Android\telefon) usor de instalat. Absolut toate multumirile merg catre autorul lor care le-a oferit si public reputatul user eastcowboy, cu toata stima si aprecierea pentru altruismul sau. Am mai adaugat si doua versiuni dezvoltate de cunoscutul user Zmiterm plus o baza de date ecu.zip doar pentru Logan\Sandero.
Aceste programe de diagnoza sunt utile si intuitive dar utilizarea lor se face pe propria raspundere cu asumarea raspunderii si riscurilor.
Numai de bine!
oivp2003
Multumesc.
Miciko
Buna seara, va rog ma poate ajuta cineva din Bucuresti sa-mi reseteze indicatorul de service (schimb ulei) la Sandero Stepway din 2017?
Nu ma pricep cu interfatele si nu prea ma incanta sa schimb uleiul la 2500 km. Multumesc anticipat si platesc efortul.
piticot7000
un miniobd (vreo 50 lei...) si programul (gratuit) dacia oil reset, si gata. eu asa am facut. sandero 2018
MyNicMarius
Salut. Am un Stepway II 2017. Ma poate ajuta cineva cu programele. Am tot sapat pe internet dar nu am gasit. Multumesc anticipat.
alfabit


Google play store,

internautul
@gil26 imi poti trimite si mie in privat programele pentru desktop pentru oil reset ? Sandero iunie 2017 fabricatie si nu am optiunea din maneta. Detin obdlink 1.87 doar.

off-topic: Eventual o schema la distributia pe lant la 1.0 tce 12v, vreau sa schimb simeringul de la vibrochen si nu stiu daca trebuie data jos distributia sau se schimba doar el.
Gil26
Pai in posturile tale anterioare ai scris ca folosesti RenOLink, poti reseta foarte simplu si usor intervalul de revizie si cu acest program.

PS (off-topic): tinand cont ca tot timpul ai cerut ajutor sa repari multe modele Dacia \Renault cu diverse probleme dar nu ai revenit vreodata cu vreun feed-back (nu ai ajutat pe nimeni cu nimic) eu nu voi pierde timpul sa iti raspund cu asta.
internautul
Cu renolink nu stiu cum, am incercat interfata renolink cu ddt4all si nu o vede programul.

La cele care nu am revenit au ramas asa, nu am mai investigat, nu cred ca nu am revenit cu rezolvarea.
Totusi, nu-mi poti spune, poate mai cauta si altcineva si vede raspunsul motorul fiind din 2017, relativ nou.
Gil26
Repet, cu RenOLink se poate reseta intervalul de revizie foarte usor , iar clona aceea OBDLinkSX pe care o ai poti sa o folosesti si cu ddt4all (dar trebuie facute cateva "artificii").

PS: faptul ca repari multele masini cu informatii de pe forumuri este OK, insa ai primit ajutor, colegii te-au ajutat, ai tot intrebat insa NU ai revenit, asa ca....
Despre "distributia pe lant la 1.0 tce 12v," si "simering" ai cerut acum aceleasi informatii si in alte trei topice lucru interzis de Regulamentul forumului, apoi la fel ca si in cazul celorlalte Logan pe care le-ai "reparat" nici macar nu cunosti ce masina este, "1.0 tce 12v" NU exista.
(iar despre ambele distributii SCe si TCe am oferit multe detalii necesare)
GhebyAxel
Poate cineva să-mi trimită și pe in PM programul DDT4ALL și/sau aplicația EcuTweaker?
Mulțumesc, anticipat!
Gil26
Pe forumul celalalt ai cerut ajutor cu clona OBDLinkSX si "Interface not connected", ti-am raspuns si detaliat o metoda de conectare dar nu ai mai revenit sad.gif . Apoi si acolo ca si aici ai cerut manuale de service pentru motorul D4F732 , nimeni nu ti-a (mai) raspuns ...
Acum pentru cele doua programe (si bazele de date) poate ceilalti colegi (care le-au descarcat) pot sa ti-le ofere...
GhebyAxel
Din păcate metoda descrisa de către tine, nu a funcționat în cazul meu...
Pentru manuale de service mi-a răspuns cineva, mă îndrumat către largul internet pentru a căuta un program.
Iar în caz că te întrebi pentru ce am nevoie de toate acestea:
Dețin 2 Loganuri:
Logan 2 facelift din 2018, iar aici am nevoie sa resetez intervalul de service.
Logan 1 facelift din 2012, unde vreau să îl fac full option, de la martorul de uși deschise, până la aerul condiționat și vreau să urmez traseele originale ale firelor și restul chestiilor precum ar veni din fabrica.
Gil26
Puteai sa dai si un feed-back atunci, metoda descrisa (este doar una dintre ele) a functionat in cazul multor colegi, desigur ca depinde insa si de softul clonei chinezesti (pe ”piata” au aparut tot felul), tocmai de aceea am recomandat interfata originala a celor de la ScanTool cu chip si soft OK (diferenta de pret nu o consider asa de mare si merita).
Nu ma intreb de ce ai ”nevoie de toate acesteasmile.gif , programele de diagnoza sunt foarte utile si intuitive insa trebuie avut grija in lucru cu ele, mai ales cele derivate din DDT2000, pe ”largul internet” smile.gif se gasesc tot felul de versiuni, am urcat o arhiva cu un ddt4all pentru Dacia usor de instalat, EcuTweaker debuged si o baza de date pe: (LE: sters).

PS: iar pentru ”vreau să urmez traseele originale ale firelor și restul chestiilor precum ar veni din fabrica” poti sa folosesti si schemele VISU.
GhebyAxel
Din ce am mai găsit pe forum, cam aceea era singura metoda pe care am găsit-o.
Pentru soft am incercat surse din diferite locuri și cu versiuni diferite, însă tot nimic.
Pentru interfață daca diferența dintre una chinezeasca (160 lei in cazul meu) și una originala (300-500 lei, din ce am găsit eu), adică dublu la pret sau chiar mai mult, pentru tine e nimic, poate pentru alții nu e.
Pentru partea de cabluri am găsit deja schemele pentru modelul 1 2004-2008 și am terminat de instalat geamuri electrice, închidere și tot ce mai era nevoie in habitaclu.
Mulțumesc pentru arhivă.
Gil26
Nu este singura metoda, doar aceea am detaliat-o pentru ca este mai simpla, insa se mai poate si altfel dar este putin mai complicat (de aceea nu am oferit si public). Apoi nu am scris ca interfata originala pentru mine "e nimic" (chiar daca am achizitionat tot felul de interfete) ci ca se merita, este cu totul altceva, te rog nu denatura.
Cu placere, dar mai sunt si alte versiuni de programe si baze de date, si desigur ca folosirea lor se face pe propria raspundere.
Lucru pe CAN \KWP cat mai util (si fara probleme)!

LE: ieri la 23:16 ai scris ca ”...unde vreau să îl fac full option, de la martorul de uși deschise, până la aerul condiționat și vreau să urmez traseele originale ale firelor și restul chestiilor precum ar veni din fabrica
iar azi la 16:08 ca ”..am găsit deja schemele pentru modelul 1 2004-2008 și am terminat de instalat geamuri electrice, închidere și tot ce mai era nevoie in habitaclu
Bravo wink.gif ....
GhebyAxel
M-am referit la diferența de preț, nu la întreg prețul interfeței. Dar îmi cer scuze pentru afirmația greșit spusă (scrisă).
De acord cu tine că una originală merită. In momentul de față nu-mi mai permit alte costuri suplimentare pentru a cumpăra una, abia aștept să pot să o cumpăr, dar până atunci incerc sa mă descurc cu ce am.
Procesul l-am inceput inca din iulie, anul curent. Lucrez doar in timpul liber, iar asta poate însemna și 3 ore într-o săptămână.
In momentul de față, cum am specificat deja, partea din habitaclu, cu mici excepții, ce mai necesita niște învestii, am terminat-o, urmează să trec la partea de motor.
Gil26
Depinde si ce aiIn momentul de față”, ex daca doresti sa folosesti OK clona chinezeasca OBDLinkSX cu ddt4all atunci in program trebuie facute cateva ”artificii”, iar pentru Android si EcuTweaker este alta discutie....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.