Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 2013 / 33.ooo km in 2021!
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Axe
Dragi prieteni, revin la aceasta firma dupa cativa anisori si alte trei masini detinute(pe rand, ca n-are tata bani), gasesc bijuteria asta prafuita, aruncata in garajul unei firme. Intreb vanzatorul cat a rulat masina, imi spune 33.000, cred ca nu am auzit bine, dar ma prefac, pasiv si neimpresionat. Ma duc sa o vad, verific kilometri si fac afacerea. E adevarat, intotdeauna am cautat masini cu km putini, fara lovituri, dar am si platit pentru asta! Pentru mine anul fabricatiei conteaza mai putin, masina sa fie in mintile ei. Deh ce-i frumos si mie imi place... tongue.gif
In concluzie, achit aproape 6000euro si plec cu masina fericit spre casa. Mergand cu ea, colturile gurii cred ca-mi ajunsesera la urechi. Un inceput frumos, nu am mai multe fotografii, poate zilele astea sa-i fac o sedinta foto pentru jurnal. Cam asta e ce am acum:
clau166
Sa o stapanesti sanatos ! Intr-adevar pare afacere buna. Multi se uita ca masinile sa fie cu dotari maxime...full full. Conteaza cum merge masina iar aceasta pare model 2014 dupa ceasurile din bord cu tenta albastra.
Axe
Multumesc mult! Da, este Noiembrie 2013 masina, nu ma intreba prea multe despre ea, ca abia invat butoanele din bord smile.gif))
Caut un set jante aliaj pe 16, dar ceva frumos de toooot, apoi un chip tuning, sa vad unde pot duce acest 1.5dci de 90CP!?
Asta nu pentru ca as fi un racer tembel, ci pentru ca poate de doua ori pe an te ajuta la vreo depasire...!?

22 Feb 2021, 18:52:
Revin cu bunatatile achizitionate pentru fata mea si o fotografie noua cu funduletul icon_mrgreen.gif
Atentie la ulei, 20L, am zis asa..., sa fie, sa-l schimb mai des radmasa.gif
YRX
Tu bagi in 1.5 dci ulei 15w40? huh.gif
IRONICK
QUOTE(Axe @ 21 Feb 2021, 20:08)
Revin cu bunatatile achizitionate pentru fata mea si o fotografie noua cu funduletul  icon_mrgreen.gif
Atentie la ulei, 20L, am zis asa..., sa fie, sa-l schimb mai des  radmasa.gif
*


1. Chiar daca norma corespunde, se baga dupa zona.
2. 20l ii schimbi in 2 ani, nu?
Axe
M-ati facut sa anulez comanda cu intrebarile voastre smile.gif)))
Am mai sapat si am luat ca omul bidon de 5L Elf EVOLUTION 900 SXR 5W40
Asta vi se pare ma potrivit? 15w40 cica ar fi si el trecut in carte(nu am citit-o)
cristic1982
Daca are filtru de particule ar trebuie sa respecte norma RN0720, pe care, de obicei, o au unele uleiuri 5W30.
St
QUOTE(Axe @ 22 Feb 2021, 20:17)



Daca un vanzator care n-are nici o treaba cu produsele auto (altex) zice ca un ulei e bun pentru motorul tau, nu inseamna ca asa e...vezi ce scrie in manual de utilizare/service.
Bwwlan
Da' chiar, masina asta nu are un manual de urilizare in bord? huh.gif
Ca doar acolo scrie negru pe alb ce ulei trebuie pus si la ce interval, iar daca l-ai consulta, ai scapa de chinul intrebatului pe forum dupa diverse pareri si opinii.
..sau mno, daca doar faci conversatie, zi sa stim si noi o treaba, ca atunci mai bagam un jeton smile.gif

Daca tu folosesti Altex ca sursa de documentare ca sa afli ce ulei trebuie bagat in motorul masinii tale, am doar doua cuvinte pentru tine: doh.gif doh.gif
YRX
Renault, intr-adevar, e mai permisiv la normele de ulei, fata de VAG, de exemplu, unde te baga in normele lor si ai optiuni foarte limitate.
Poti sa bagi si w40 si w30, dar nu chinui masina cu 15w la rece, un 5w sau 0w e mult mai potrivit si uleiurile sunt mai calitative. 1.5 dci este totusi un diesel CR, nu un tractor.
Daca ai DPF se aplica norma RN0720 si ar trebui sa o urmezi, e vorba in principal de continutul scazut de cenusa, cenusa care se depune in filtru si nu mai poate fi eliminata.

Daca si manualul Megane-ului are celebra schema cu sageti la tipul de ulei ca Dacia o sa te lamureasca bustean, dupa ea poti sa pui orice ulei... biggrin.gif
Aia baga in ceata orice posesor, care nu e inginer la Dacia...
costas78
Initiator ce iti trebuie tie este ELf FullTech FE 5W30 cu norma RN0720, special pentru filtrul de particule, in caz contrar vei infunda putin mai repede filtrul de particule si in timp vei da peste cap niste senzori de pe evacuare care sunt vitali in mersul corect al masinii. apoi vei intra din nou pe forum si vei pune eterna intrebare: "stie cineva de ce nu imi mai trage???"
Axe
Poate ca ai dreptate dar am citit că 5W 30 este posibil să fie prea moale/fluid la temperaturile din verile noastre cu 42 de grade la umbră
cj98czh
daca ai FAP 5w30 cu norma RN0720 trebuie, daca nu vrei sa incepi cu problemele chia si la 33k .. tu pune ce consideri si ce iti recomanda altex ca fiind potrivit motorului tau .. dar vezi inainte cat costa un FAP si cat costa reparatiile rezultate din utilizarea unui ulei de-a tranta ..

+ eu as face o revizie completa incluzand antigel, lichid de frana, distributie, accesorii ... asta daca nu ai in istoric ca fiind schimbate cum zice producatorul ..
einstein1984
QUOTE(Axe @ 23 Feb 2021, 11:24)
Poate ca ai dreptate dar am citit că 5W 30 este posibil să fie prea moale/fluid la temperaturile din verile noastre cu 42 de grade la umbră
*

in motor sunt 110 grade indiferent de ce e afara, are racitor de ulei....
tzavalau
Nu o lua ca "hate " sau mai stiu eu cum, dar, din cite stiu eu, daca masina a stat si nu a fost "umblata" ai mari probleme cu tot ceea ce tine de "cauciucuri" : bucsi ,curele.... garnituri, etc ! Sa nu mai pomenim de "lichide" .Sper sa fie bine si sa ai o masina ~noua , sa te bucuri de ea si de ce-ti ofera.....Inca odata scuze ,nu e ceva de genul "struguri acri".
Axe
Nimic din ce se scrie pe net nu ma mai supara! Sunt zen. biggrin.gif
Masina are istoric, luata de la Orange, vestitele numere cu ALO. Fostul proprietar(angajat) umbla mai mult cu trotineta electrica si masina statea in subteran(sursa verificata, cineva din familie e coleg cu el...), la cladirea lor de birouri. Garaj incalzit, paza, tot tacamul. Chiar daca a stat, i s-au facut schimburile datorita varstei, inclusiv lichide si distributie. De exemplu, distributia a fost schimbata la 25.000km!
Oricum, daca FAP nu se incarca si moare de la arderea motorinei, nu cred ca 1L de ulei ars(chiar si neconform cu standardul masinii) de la un schimb la altul, va depune atata negreala incat sa provoace infundarea, sa fim seriosi! wacko.gif
cj98czh
din pct. meu de vedere .. daca vrei sa intelegi si sa respecti ce a zis producatorul .. bine, daca nu .. iarasi e bine ... de mine poti sa bagi si ulei de floarea soarelui in loc de motorina ... am auzit ca merge si asa ..
Laurentziu83
Bai, 15W40 punea taica-miu la Oltcit pe vremea lui Ceausescu, de ce vrei sa-ti bati joc de masina in halul asta?
Nici in Cielo sau Logan din 2004 nu pui asa ceva...
grig1960
Lasa-ti omul in pace! E masina lui si face ce vrea cu ea, nu? Ce nu inteleg e de ce mai pune intrebari si cere sfaturi pe aici.
wolfin
Omul o inteles acum nu mai dati cu pietre...
Bicicleta galbena
QUOTE(cj98czh @ 23 Feb 2021, 14:00)
poti sa bagi si ulei de floarea soarelui in loc de motorina ... am auzit ca merge si asa ..
*


De mers, merge... dar mama ce miroase a gogosi in spate... radmasa.gif


wolfin
Cj zice in motor nu in rezetvor
Bicicleta galbena
Mi scusi, mi-e foame... ma duc sa-mi iau o gogoasa biggrin.gif


Laurentziu83
QUOTE(grig1960 @ 23 Feb 2021, 14:50)
Lasa-ti omul in pace! E masina lui si face ce vrea cu ea, nu? Ce nu inteleg e de ce mai pune intrebari si cere sfaturi pe aici.
*


Ca sa nu ne dea de treaba ulterior pe aria de Megane 3 cu diverse probleme tehnice. biggrin.gif
Axe
Pai vrei sa bei bere si sa papi floricele fara sa comentezi pe forum? Asta-i treaba?!
Ma bate gandul sa mai cumpar vreo douazeci de cai, cica ar fi safe, dar ar merge si mai mult...! Ce spuneti?
Raduchu
Eu am facut o resoftare la una din masinile din semnatura si dupa ~2000 km ma declar foarte multumit, masina are alt feeling. Mai mult detalii poti sa vezi la mine pe topic.

Parerea mea e ca merita, insa se pune problema urmatoare - 1.5 dCI-ul de 110 cai e diferit (dpdv al turbinei, injectoarelor) fata de al tau, de 90 cai? Daca nu, poti sa-l duci in ~130 cai ma gandesc. In caz contrar, 20 cai in plus sunt suficienti. In orice caz, ar trebui sa se simta diferenta..

Grija mare cu uleiul, pune exact norma pe care o spune Renault. smile.gif

S-o stapanesti sanatos!
Axe
Multumesc, las si eu astea aici, poate i se face mila vreunui coleg care lucreaza in bransa, si-mi spune si mie pana la cati cai pot sa-l duc, ce tip de motor am, ce ulei e mai potrivit etc.
Poza din lateral este pentru a va arata folia Lumar, pentru care am autorizatie, parol..! smile.gif
Laurentziu83
Teoretic tu poti sa-l duci mai mult de 20 de CP, in practica insa vei avea diverse probleme ulterior din cauza colmatarii filtrului de particule si altele ce pot aparea.
Iar 1.5 dci e un motor la care, daca incepe sa pice ceva, nu-i mai dai de cap.
Eu nu as resofta calculatorul la mai mult decat sa-i scot restrictiile date de normele de poluare.
Bwwlan
Ia d-aici:

[attachmentid=1628125530]
AmunDei
La vechiul Logan 1.5 dci am facut chiptuning pe la vreo 11k km parca si am dat masina la remat la 160k+ km fara sa fi avut probleme la injectie/ambreiaj din cauza softului. Masina cica ar fi avut de fabrica 68 CP si 160 NM, iar eu am facut testare dyno dupa chiptuning dar tarziu, dupa 100k km, obtinand 87 CP si 193 NM. Limitarea in acel caz era turbina: neavand controller de boost, degeaba dai motorina din soft daca nu poate baga mai mult aer, se plafona la acele valori chiar si cu presiunea crescuta ad labam, direct din suruburile de la wastegate.

In cazul masinii de pe acest topic vad aici

http://www.obdtuning.ro/ro/chiptuning/rena...-dci-dpf-11140/

doua variante de softare, foarte apropiate. Cred ca este cam maximul ce se poate stoarce din motorul ala folosind mecanica existenta pe masina si tinand cont ca orice 1.5 dci are pana urma pe el o turbina destul de mica pentru a putea livra cuplu mult si de jos.
b06fcn
Un amic si-a cumparat un Logan dci de 90 de cai, acum cativa ani. A luat masina de la MIoveni, dealerul de acolo avea pe cineva de la fabrica cu care facea resoftari. A dus-o la stage 1, undeva spre 105 cai, masina merge si in ziua de azi fara probleme. Logan 2 faza 1, din primele cu 90 cp aparute la noi. Toata treaba a durat vreo doua ore, cat s-au facut si restul de formalitati de livrare.
St
De ce ar face cineva in fabrica chiptuning? Nu mai zic...de ce ar modifica aia masini vandute de ei?
Axe
Pai altfel cum le-ar diferentia ca pret, 90cp e un pret, 110cp, plus optionale e cu 2000euro mai mult, etc.
Azi am observat o chestie: In bord indicatorul de temperatura indica doar o linie, caldura baga dar...!?
St
De fabrica diferenta intre 70 si 90 cp (motoarele de pe logan) nu e doar de soft. Banuiesc ca la fel e si la 90 vs. 110, dar sigur stiu altii bani bine ca mine.
wolfin
I rosu...alta diferenta...cand conduceam mcv ul...asa era caracterizat


Cel cu i rosu e disponibil mandru.gif
mircea_aq
E de fapt Fluens HB.
Sa-l stapanesti sanatos !
Lasa motorul in pace, nu-i baga 15w40, ca nu e dTi.
Cat despre cip cirip, mai bine vinzi masina, si iei un 1.6dci.

Megane I l-ai vandut ?
dandobre
QUOTE(St @ 24 Feb 2021, 11:17)
De ce ar face cineva in fabrica chiptuning? Nu mai zic...de ce ar modifica aia masini vandute de ei?
*



Pai sunt sigur ca cel care i-a facut resoftarea nu avea nicio legatura cu delerul in afara de faptul ca era un simplu angajat care mai facea si el cate un ciubuc pe langa. Nu exista resoftare din fabrica...
St
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Feb 2021, 12:59)
Mie mi s-a intamplat sa fiu in deplasare, sa am nevoie sa deschid o aplicatie nefolosita de 2 luni si sa-mi raspunda ca nu ruleaza fara cea mai noua versiune. PLM, sunt in roaming, ma costa sa o updatez, MM, daca rulez versiunea veche, ce are?
*



Asa cred si eu, dar poate b06fcn stie mai multe sau poate doar l-a crezut pe cuvant pe prieten care la randul lui a fost mega credul sa-l creada pe dealer smile.gif
Axe
QUOTE(mircea_aq @ 24 Feb 2021, 12:20)
E de fapt Fluens HB.
Sa-l stapanesti sanatos !
Lasa motorul in pace, nu-i baga 15w40, ca nu e dTi.
Cat despre cip cirip, mai bine vinzi masina, si iei un 1.6dci.

Megane I l-ai vandut ?
*


Multzam frumos, da Megane 1 l-am dat de multa vreme, a avut o bafta chioara, a ajuns la un baiat cu timp liber si pasiune, arata ca din magazin acum. Adevarul e ca masina aia, chiar merita, era genul potrivit pentru un proiect de genul...!

%%%% Azi am observat o chestie: In bord indicatorul de temperatura indica doar o linie, caldura baga dar ceva se intampla!? Stiu ca ideal ar fi trei patratele!?
wolfin
ai o masa oxidata
cj98czh
QUOTE(Axe @ 24 Feb 2021, 13:32)
Multzam frumos, da Megane 1 l-am dat de multa vreme, a avut o bafta chioara
*



cred ca si eu la cat ti-ai batut joc de el .....
Axe
Aiurea, ii placeau clatitele si uleiul de floare smile.gif)))
b06fcn
QUOTE(St @ 24 Feb 2021, 12:47)
Asa cred si eu, dar poate b06fcn stie mai multe sau poate doar l-a crezut pe cuvant pe prieten care la randul lui a fost mega credul sa-l creada pe dealer smile.gif
*



Omul in cauza nu avea nici un interes sa-mi vanda gogosi. Mi-a zis ca si-a luat masina de la un dealer din Mioveni pe care il stie bine, de la care si-a tot cumparat masini si ca acolo a venit un baietas de la uzina care i-a resoftat masina. Am inteles de la el ca motorul ala de 90 de cai de pe Logan este la fel ca cel de pe Lodgy, care vine cu ambele variante de putere, 90 si 110 cai. I-a urcat-o de la 90 de cai la 105 si i-a mai activat nu stiu ce alte chestii. Omul e inginer de meserie, se cunoaste cu cei de la dealerul in cauza si se pricepe la chestii din astea, plus ca resoftarea s-a facut in fata lui. Asta e poveste din 2014, de atunci amicul meu nu si-a mai schimbat masina si nici nu a avut probleme cu ea, desi avea obiceiul sa nu tina un Logan mai mult de 4 sau 5 ani. Asta resoftata chiar i-a placut cum se prezinta si inca o tine.
La masina lui @axe e si mai bine, stiu ca motorul de 90 de cai de pe Megane III de dupa 2012 are turbina cu geometrie variabila din ce scrie pe net, deci la aia e chiar mai simplu de resoftat fara dureri de cap.
Axe
Incurajator ce spui!
Inca ma mai gandesc daca merita sa o duc la 110-115, pentru ca e destul de infipta si asa, in plus mi se pare destul de scump...
cristic1982
Nu are turbina cu geometrie variabila pe megane 3 1,5 dci de 66 kW (K9K 834) - sistem de injectie Delphi.
Nu stiu de unde scot tiunarii astia 15 kW in plus cand nu este aer suficient sa arda motorina...
Cei mai multi modifica cartograma de cerere de cuplu in functie de pozitia pedalei pentru a face masina putin mai agresiva, astfel clientul este multumit wink.gif
bgdrenault
Un fel de mod sport, de la drive mod?
IRONICK
QUOTE(cristic1982 @ 24 Feb 2021, 21:47)
Nu are turbina cu geometrie variabila pe megane 3 1,5 dci de 66 kW (K9K 834) - sistem de injectie Delphi.
Nu stiu de unde scot tiunarii astia 15 kW in plus cand nu este aer suficient sa arda motorina...
Cei mai multi modifica cartograma de cerere de cuplu in functie de pozitia pedalei pentru a face masina putin mai agresiva, astfel clientul este multumit wink.gif
*


15CP, nu kW.
De ce nu 14 sau 12. Sau 13.5 smile.gif
15 este de fapt pana in 15, care de fapt inseamna vre-o 9, reali ...
cristic1982
De la 66 kW la 81 kW (110 martoage putere) cat spuneau unii mai sus
IRONICK
Aaa, acum am vazut. Specialistii din tiunig si cei care cred asemenea tampenii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.