Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Spring
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
asorin
Salutare

Nu facem un topic si despre Dacia Spring ? Sau este deja si nu l-am cautat eu suficient ?

bion
Fa dar nu la cafenea.
asorin
Avand in vedere ca e un model nou, cred ca ar fi frumos de facut in pagina principala, doar ca eu nu pot face acolo. Un admin, ceva ?
paul_damian
Pana se muta topicul unde ii e locul, incep eu sa dau din gura:

In primul rand, nu ma considerati anti-electric. Dimportiva, de cand am facut un test-drive cu Renault Zoe imi ploo in gura. Dar bomban, intr-o ordine aleatoare:

- cat de eco e, de fapt, un automobil electric? Da, energia poate fi eco (subliniez: POATE), dar restul? Productia de acumulatori care tin cativa ani? Infrastructura inexistenta? Etc.
- Acumulatori: Dacia zice ca da garantie 8 ani la ei. Ce inseamna "garantie"? Ca daca in 7 ani ajung la capacitate de 40% si ei spun ca sunt in parametri...
- Pret: dincolo de subventii, inlocuirea de acumulatori e scumpa rau.
- Incarcare: stau la bloc. Cum o incarc? In urbe nu e nici o statie. Trag prelungitor din casa in parcare? Dimineata gasesc juma' de cartier cu resourile si masinile de spalat agatati de prelungitorul meu.
- Acumulatori/incarcare: fizica zice ca incarcarea rapida duce la uzura mai mare a acumulatorilor (valabil inclusiv pentru telefoanele mobile)
- Temperaturile de vara / iarna influenteaza dramatic autonomia. Ok, Spring, la 200km autonomie, e clar masina de oras, deci sa zicem ca nu conteaza
- Initial, pana la Zoe, crezusem ca iarna trebuie sa produci caldura tot din acumulatori, dar apoi am vazut ca acumulatorii se incing atat de mult incat au nevoie de racire. Sunt curios daca Spring poate folosi caldura aceasta pentru incalzire iarna, sau e necesara sursa separata pentru confort.

Atat imi vine in minte pentru moment.
asorin
Mai am si eu o intrebare : Ce faci cu masina dupa cei 8 ani de garantie a bateriei ? Are sens dpdv financiar inlocuirea bateriei / unei parti din baterie ? Ca daca nu, si autonomia i-a scazut considerabil, nu ti-o mai cumpara nimeni, poate cel mult dezmembrarile.

Eu caut acum, pentru sotie, o masina mica, de oras cu cutie automata. Sh am gasit ceva ok pe la 7000-8000 eur. La banii astia (+/-) inteleg ca va intra si Spring. Imi e ca, orice decizie as lua, sa nu imi para rau dupa sad.gif
einstein1984
Dar cu o masina termica ce faci dupa ce se termina garantia?
https://easyelectriclife.groupe.renault.com...ic-car-battery/ cateva raspunsuri se gasesc si aici https://easyelectriclife.groupe.renault.com...ic-car-battery/ de exemplu
asorin
O poti vinde si recuperezi destul de mult din cat ai dat pe ea.
Agrig
La masinile mai vechi deja exista elemente de baterii de inlocuit chiar mai bune decit originalul.
Probabil si astea vor fi la fel.
Peste 8 ani posibil sa fie deja alte baterii mai performante.
dizzy
QUOTE(paul_damian @ 17 Mar 2021, 13:54)
Pana se muta topicul unde ii e locul, incep eu sa dau din gura:
In primul rand, nu ma considerati anti-electric. Dimportiva, de cand am facut un test-drive cu Renault Zoe imi ploo in gura. Dar bomban, intr-o ordine aleatoare:
- cat de eco e, de fapt, un automobil electric? Da, energia poate fi eco (subliniez: POATE), dar restul? Productia de acumulatori care tin cativa ani? Infrastructura inexistenta? Etc.
- Acumulatori: Dacia zice ca da garantie 8 ani la ei. Ce inseamna "garantie"? Ca daca in 7 ani ajung la capacitate de 40% si ei spun ca sunt in parametri...
- Pret: dincolo de subventii, inlocuirea de acumulatori e scumpa rau.
- Incarcare: stau la bloc. Cum o incarc? In urbe nu e nici o statie. Trag prelungitor din casa in parcare? Dimineata gasesc juma' de cartier cu resourile si masinile de spalat agatati de prelungitorul meu.
- Acumulatori/incarcare: fizica zice ca incarcarea rapida duce la uzura mai mare a acumulatorilor (valabil inclusiv pentru telefoanele mobile)
- Temperaturile de vara / iarna influenteaza dramatic autonomia. Ok, Spring, la 200km autonomie, e clar masina de oras, deci sa zicem ca nu conteaza
- Initial, pana la Zoe, crezusem ca iarna trebuie sa produci caldura tot din acumulatori, dar apoi am vazut ca acumulatorii se incing atat de mult incat au nevoie de racire. Sunt curios daca Spring poate folosi caldura aceasta pentru incalzire iarna, sau e necesara sursa separata pentru confort.

Atat imi vine in minte pentru moment.
*



Fara sa am pretentia ca am raspunsuri la toate intrebarile, uite cam la ce am gasit eu raspuns:

- Dupa 8 ani de utilizare ar trebui sa mai aibe vreo 50% din capacitate, ca sa zici ca e ok
- Cat costa un battery pack? 1000-2000-3000-5000 EUR? Daca e prin zona asta, poti sa il inlocuiesti ;
Daca nu mai merita, dai tot ferul la 8 ani la reciclat; iei altul nou;
- Incarcatul: Ai loc la Kaufland, Mega Image, alte magazinw mari ca sa o incarci; Eu am si la birou un post de incarcare, deci pt mine ar fi mai simplu asa; Din pacate de acasa nu prea merge, eventual cablul il faci cu asigurare si alarmare la deconectare (eventual mai pui doua fire in paralel si daca se intrerupe curentul prin ele, tai alimentarea si suni alarma. Se poate rezolva dar nu practic decat pt aia de la parter si eventual etajele 1 si 2.
-Eu as cauta o solutie sa o inchiriez pe 3 ani si dupa aia, sa imi dea alta
einstein1984
Pentru prius si leaf se gasesc baieti care vand kituri de refurbish pentru battery pack, cu module sh k9 dar echilibrate; Se gasesc si variante de upgrade. Daca vor fi amsini pe strada, industria se va dezvolta, Renault sigur va oferi baterie la schimb (o iau ei pe cea veche pentru refurbish si platesti diferenta la una deja rezolvata)
dizzy
Stii cumva si cat costa?
Ca conteaza.
Marty
Dupa cum zicea si dizzy, toate magazinele mari au asa ceva. Parca se lauda Kaufland ca ei au incarcatoare electrice la fiecare magazin. Prin Brasov, vazute de mine, exista incarcatoare la Kaufland si la Auchan. Poate au si alte magazine, dar nu le-am vazut eu.
P.S.: dizzy, vei ramine surprins, dar Mega nu are o retea extrem de slab dezvoltata in tara (link). O stiu pentru ca s-au uitat unii urit la mine cind am intrebat unde gasesc un Mega in Braila/Galati. biggrin.gif
dizzy
Stiu ca sunt putine Mega in restul tarii.
Era ca exemplu, ca nah, nu stiam de Auchan.
einstein1984
https://www.e-charge.ro/ pt retea staii incarcare la noi.
pentru baterii, vad de la 7000 de euro dar pentru baterii de 2 ori mai mari ca cea de spring
https://www.automobile-propre.com/voiture-e...issan-leaf/amp/ Una de zoe noua e 8500.
bucatzel
QUOTE(dizzy @ 17 Mar 2021, 14:56)
Ai loc la Kaufland, Mega Image, alte magazinw mari ca sa o incarci;
*


Repeat after we: Me-dii-as

QUOTE(Marty @ 17 Mar 2021, 15:39)
s-au uitat unii urit la mine cind am intrebat unde gasesc un Mega in Braila/Galati. biggrin.gif
*


Erau IT-sti, de-aia...
dizzy
Mda, nu vad nici o stație in Medias.
Sa faca cerere la primar sa faca statie de incarcare, in cazul asta.

Poate ai si tu un prieten in zona de case, tragi de la el niste corent
GBX
Sunt capitale de județ fără nicio stație, ai așteptări pentru Mediaș?
Exeptând marile orașe, restul Ro e aoroape 0 pe infrastructura de încărcare mașini electrice. Nu că în orașele mari ar sta foarte bine.
einstein1984
La medias banui totusi ca au si foarte multi la casa, care pot sa-si traga o priza de 3,2kW macar daca nu walbox. Si aia de stau la bloc in medias (cat e un 2 camere acolo 30 000??) poate nu ar trebui sa-si ia masini asa scumpe? Numa zic.
paul_damian
einstein, atitudinea ta de desconsiderare a provincialilor nu este primita bine de mine.
Indiferent, e un oras mediu, populatia e cam impartita 50% case, 50% bloc. Kaufland a inceput sa faca o statie de incarcare acum vreo 5 ani, e si acum la stadiul de container.
Chiar si sa functioneze, cat de comod e unui proprietar sa mearga o data la cateva zile (cate?) si sa o frece prin parcare la Kaufland (de cate ori poti face cumparaturi?) 1-2 ore pana se umple rezervorul?
Cerere la Primarie? In ce tara ai impresia ca traim?
Deci, ce facem cu 50% de populatia locuinda de bloc, 'dica vreo 20.000? Sa nu ne luam masina scumpa, nu?
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un Spring, la autonomia pe care o are, poate fi numai o a doua masina. Cum, ca peste tot, locurile de parcare la bloc sunt insuficiente, deci inca o tura de masini nu ar fi bine venite.
In concluzie: stai la bloc, nu-ti iei.
rue
https://www.go4it.ro/content/auto/imaginea-...irala-19167633/

imaginea-cu-improvizatia-folosita-de-un-roman-pentru-a-si-incarca-masina-electrica-a-devenit-virala
marksman
La blocul de vizavi un cetatean care locuieste la parter isi incarca Nissanul Leaf cu cablul scos pe geam.
IRONICK
Si nu mai face nimic in timpul ala.
rue
Nu mai porneste nici Albaluxul, nici radioul smile.gif

Efectiv costul si ala de 9000 eur pt ea nu cred ca l-as amortiza din rulajul zilnic in cei 8 ani cat e marcata durata de viata a bacteriei.
Probabil daca as face cu larghete 30 km pe zi, cand o sa bobineze si copiii la scoli, peste 3 ani primul, ar fi 900 de km pe luna, maxim 10-12 000 km pe an daca ar fi sa merg la sala, inot, fotbal la ore aditionale (nici acum nu mai merg).
80 000 km pe an si dati voi costul pe 100 km la electrica asta!
Agrig
Racordul de energie monofazic este standard 6KW.
Este loc suficient si pentru restul.
IRONICK
QUOTE(rue @ 17 Mar 2021, 18:16)
Nu mai porneste nici Albaluxul, nici radioul smile.gif
*

Si nici radioul pe lampi.
Daca pornesc cuptorul si plita cu inductie, se duce consumul din prima in maxim.
Bine, nu gatesti toata noaptea. Dar ca nivel de discutie.
Cine sta la curte, isi face upgreid.
rue
Unii vizionari au pus trifazic dar au dat peste 3000 lei la baransament iar eu cred ca am ajuns la 2000 lei. sa nu confund cu gazul. Oricum, cred ca as putea incarca trasura cu programator de la ora 22 cand nu am mai baga cuptorul in priza. Hidroforul ia ca 1.3-1.5 dar ne ameninta primaria ca baga reteaua de apa si atunci ramane pentru urgente si udat grazonul, spala masina electrica etc.
dizzy
Desigur ca problema asta cu incarcatul este reala.
Cum am charger la birou- acolo ar fi încărcată.
Acasa la bloc-no way.

As duce-o la KAUFLAND si as face shopping 2 ore.
ady77
Va povestesc când o primesc tongue.gif
Marty
Astia de ziceti ca facutul de statie de incarcare e soutia, ginditi-va ca la Kaufland ai un plin gratuit pe zi, acasa ai un plin de aer gratuit.
einstein1984
QUOTE(paul_damian @ 17 Mar 2021, 18:55)
einstein, atitudinea ta de desconsiderare a provincialilor nu este primita bine de mine.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca un Spring, la autonomia pe care o are, poate fi numai o a doua masina. Cum, ca peste tot, locurile de parcare la bloc sunt insuficiente, deci inca o tura de masini nu ar fi bine venite.
In concluzie: stai la bloc, nu-ti iei.
*


cu tot respectul, dar am ajuns la aceiasi concluzie nu? vad ca la pret am nimerit totusi. Iar oriunde ai locui, sa iti iei o masina care costa peste 50% din valoarea casei in care stai mi se pare o miscare proasta (am vecini la bucuresti care depasesc lejer asta).
Seara faina!
Agrig
Spring trage cam 2,2-2,4KW de la o priza obisnuita si se incarca in 14h deci nu`i asa mare problema, priza sa fie.
psychoo
Si totusi exista studii care au zis ca nu avem posibilitatea(infrastructura) sa sustinem o majoritate de masini electrice. Nu mai stiu procentul folosit dar nici 50% nu era fezabil.
La Timisoara la mall sunt cam ocupate DEJA locurile de incarcare, angajatorii din nou au nr limitat de locuri. Pe masura ce creste numarul lor cei care nu au posibilitatea sa o incarce acasa vor umple forumurile de frustrari
einstein1984
QUOTE(Agrig @ 17 Mar 2021, 19:19)
Racordul de energie monofazic este standard 6KW.
Este loc suficient si pentru restul.
*


masina trage 2,4 sau 3,2 kw daca ai priza dedicata, mai raman 2,5 kw pe care un uscator de par si televizorul si un laptop ii consuma urgent.
daaar daca incarci noaptea si nu ai incalzire electrica nu merge nici masina de spalat si nici cuptorul.
radian
Care-i problema ta despre cum intelege sa-si cheltuiasca banii provincialul X sau Y?
Agrig
Puterea in contract e de 6KW, in realitate la puterea aia aveti disjunctor de 32A, aia inseamna 7,3KW.
Apoi daca masina consuma 2,4KW, ca acolo o legi daca stii ca ai probleme cu reteaua mai ramin aproape 5KW, adica inca vreo 20A curent de tras din retea!

biggrin.gif

P.S. Televizorul catre 100W, laptop 40W, iluminat 300W, este rezerva suficienta!
Chiar daca va pun siguranta de 25Aac tot este rezerva suficienta pentru activitati casnice, vedeti curba de declansare a disjunctoarelor...
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2021, 20:47)
masina trage 2,4 sau 3,2 kw daca ai priza
*
Discutia a inceput cu Leaf, nu cu feonu' de la Dacia.
Dar asa iar se bla, bla, bla ... inca un topic cu explicatii savante.
bion
Arunca unu o chestie si 200 de p... i scuzats savanti au pareri maretze. cool.gif
paul_damian
QUOTE(Marty @ 17 Mar 2021, 20:08)
ginditi-va ca la Kaufland ai un plin gratuit pe zi
*


Din cate am inteles eu din link-ul de mai sus, la Kaufland beneficiezi de 5 incarcari pe luna, cu conditia sa mergi o data pe saptamana si sa cheltui 500 de lei / luna.


QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2021, 20:45)
dar am ajuns la aceiasi concluzie nu? vad ca la pret am nimerit totusi
*


Nu, n-ai nimerit-o, fiindca nu am comentat la asta.
Nu vad care e legatura intre casa in care stai si valoarea masinii cu care te plimbi. Daca imi spuneai ceva de venituri/cheltuieli, probabil acceptam.
Casa in care stau acum are o valoare de piata X. Una similara "la tine" probabil e 3X. Una intr-o localitate mai defavorizata, la 10-20km de aici, X/3. In functie de asta am voie sa imi iau maxim o masina de 3.000, 10.0000 sau 30.000 de euro, dupa logica ta? Logica mea de provincial ardelean nu bate.

Ideea era ca in Romania, tara care are preponderent cartierele de blocuri mostenite de la comunisti, inghesuite si aglomerate, producatorii, inclusiv Dacia, nu au acces la galeata de potentiali clienti din aceste cartiere.

Ca si completare la infrastructura, Germania are o problema reala din cauza la electrice: infrastructura de transport de energie nu e pregatita sa faca fata numarului din ce in ce mai mare de consumatori. Are rost sa ne gandim la noi, la mirobolantele investitii in infrastructura energetica ale Electrica din ultimii 30 de ani? Un singur exemplu: zona industriala din Sibiu e practic inchisa fiindca teren mai e, dar Electrica nu mai poate accepta noi consumatori.
sorin1983
Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul imbatabil de 18.100 Euro (TVA inclus).

Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus).

Agrig
Aveti date de incarcare de la Leaf, sint asemanatoare cu Dacia pe reteaua de acasa, chiar parca ceva mai mic necesarul de putere.
https://pod-point.com/guides/vehicles/nissan/2018/leaf

P.S. sint valori standardizate pentru conectarea direct la 230Vac, cam toate sint pe acolo.
george_slz
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/c...utm_term=m5jfwa

Aici e Romania pe bune. Adica in afara civilizatiei "electrice".
O dacie cu baterie de 40% va merge la dezmembrari. Fara motorul termic si Prius tot acolo mergea. Nissan Leaf, modelul vechi, probabil va fi prima masina care care arata care e soarta Daciei.
Asa cum stati cu anxietatea ca ramaneti fara baterie la telefon, veti pati si cu Dacia.
Fara posibillitatatea de a incarca rapid o masina si fara nivel de trai care sa ne permita achizitia de masini care pot face fastcharging, o masina electrica va fi utilizata la nivel de hobby de catre utilizatorul de rand inca vreo 5-10 ani de acum incolo. Desigur Dacia va fi vanduta pt ca guvernul sau UE vin cu parandaratu'.
radian
Acum vreo luna, doua, prezentau la stiri un proiect Toyota, un acumulator pentru masina electrica, in faza de prototip, care ar asigura o autonomie de 500 km si incarcare in 10 minute.

Cu necesarul de energie electrica nu-i o problema, capacitatile noatre de productie le inchidem si cumparam de la altii...
psychoo
Nu ai sarmele necesare si transformatoare destule pentru asa ceva
einstein1984
QUOTE(paul_damian @ 17 Mar 2021, 23:01)
in cate am inteles eu din link-ul de mai sus, la Kaufland beneficiezi de 5 incarcari pe luna, cu conditia sa mergi o data pe saptamana si sa cheltui 500 de lei / luna.
Nu, n-ai nimerit-o, fiindca nu am comentat la asta.
Nu vad care e legatura intre casa in care stai si valoarea masinii cu care te plimbi. Daca imi spuneai ceva de venituri/cheltuieli, probabil acceptam.
Casa in care stau acum are o valoare de piata X. Una similara "la tine" probabil e 3X. Una intr-o localitate mai defavorizata, la 10-20km de aici, X/3. In functie de asta am voie sa imi iau maxim o masina de 3.000, 10.0000 sau 30.000 de euro, dupa logica ta? Logica mea de provincial ardelean nu bate.

Id
*


Daca tu crezi ca o cheltuiala pe o masina care se depreciaza si stand e mai inteleapta decat una pe locuinta (care nu prea se depreciaza si uneori se apreciaza) si in care stai mai mult timp decat in masina, esti liber sa crezi asta.
Cum ziceam , am si eu vecini cu masini care costa cat casa lor. Niste indrumai citite de mine ziceau ca masina ar trebui sa fie cat maxim venitul tau anual si nu mai mult de 20% din valoarea casei in care stai, asta pentru un buget echilibrat. Sigur ca poti avea X5 si garsoniera in chirie sau camera in camin, e o tara libera.
radian
QUOTE(einstein1984 @ 18 Mar 2021, 09:55)
Daca tu crezi ca o cheltuiala pe o masina care se depreciaza si stand e mai inteleapta decat una pe locuinta (care nu prea se depreciaza si uneori se apreciaza) si in care stai mai mult timp decat in masina, esti liber sa crezi asta...
*



Tu cand dezvolti o obsesie o mesteci si o intorci pe toate partile. Nu inteleg de ce te doare pe tine capul de modul in care inteleg altii sa-si cheltuiasca banii. Intr-un oras mic, daca omul doreste confortul unui apartament la bloc, pretul unui apartament decent este relativ mic.

Conform obsesiilor tale provincialii ar trebui sa-si cumpere doar masini ieftine sau SH ca sa nu-ti lezeze tie orgoliul?

Ce-mi plac mie cei care tine care nu pot dormi noaptea de grija altora...
GBX
@Einstein: Ce-ți mai place să judeci... tongue.gif Așa, mai voalat, îți cam place să lași de înțeles că nonbucureștenii "e" inferiori (a reieșit asta des din postările tale).
Cunosc pe cineva, proprietar de firmă de amenajări interioare, obsedat de Mercedes și vacanțe exotice. Nu are casa lui, stă în chirie, își cheltuie banii pe ce spuneam mai sus. Muncește mult, câștigă bine, consumă banii cum crede. Pare fericit.
dizzy
Acu, daca omul e fara familie si ii ajunge o garsoniera in chirie, ca nu are cui lasa ceva dar vrea X5, nu vad chiar o problema in asta.
Dar per ansamblu ai dreptate, as merge chiar mai jos cu costul cu auto .
Daca te duci la serviciu in orasul tau, mai faci o cumparatura saptamanala, un concediu, nu e nevoie de masini prea scumpe.
Desi, in lumina ultimelor evenimente cu o prietena care a fost accidentata de o jigodie beata, drogata, fara permis, noroc ca avea o Puma noua, si a scapat intreaga, m-as mai gandi la ce sa iau
GBX
QUOTE(radian @ 18 Mar 2021, 09:13)
Conform obsesiilor tale provincialii ar trebui sa-si cumpere doar masini ieftine sau SH ca sa nu-ti lezeze tie orgoliul? .
*


Pot merge și pe jos, de regulă localitățile din provincie sunt mici, ce rost ar avea să dea bani pe mașini? tongue.gif
bucatzel
Einstine, la economie e destul de clar ca nu te pricepi, da' vorba unui clasic in viata, ratezi ocazia de a tacea din gura.
einstein1984
QUOTE(GBX @ 18 Mar 2021, 10:15)
@Einstein: Ce-ți mai place să judeci... tongue.gif Așa, mai voalat, îți cam place să lași de înțeles că nonbucureștenii "e" inferiori (a reieșit asta des din postările tale).
Cunosc pe cineva, proprietar de firmă de amenajări interioare, obsedat de Mercedes și vacanțe exotice. Nu are casa lui, stă în chirie, își cheltuie banii pe ce spuneam mai sus. Muncește mult, câștigă bine, consumă banii cum crede. Pare fericit.
*


Sa fie sanatos. daca da firma faliment sau afce rabla dauna totala si n-are casco sta in strada.
Apartamentele in cluj de exemplu sunt si mai scumpe ca la copitala, aia ar putea sa mearga toti in seria 7.
Ma enerveaza ca problema se pune ca si cum nu ar fi destule prize de incarcare in Tecuci.... si de aia nu se vor vinde masini electrice. Mai ales cand vorbim de o masina care in mod clar are ca target "a doua masina" sau flote.
Bucatzele, argumente vad ca nu ai dar jignesti, ti-a luat ironiku parola?

<span class='edit'>18 Mar 2021, 12:07:</span>
QUOTE(radian @ 18 Mar 2021, 10:13)
Tu cand dezvolti o obsesie o mesteci si o intorci pe toate partile. Nu inteleg de ce te doare pe tine capul de modul in care inteleg altii sa-si cheltuiasca banii. Intr-un oras mic, daca omul doreste confortul unui apartament la bloc, pretul unui apartament decent este relativ mic.

Conform obsesiilor tale provincialii ar trebui sa-si cumpere doar masini ieftine sau SH ca sa nu-ti lezeze tie orgoliul?

Ce-mi plac mie cei care tine care nu pot dormi noaptea de grija altora...
*


Eu bag seama ca aia de pe aici de pe forum nu pot dormi de mila lu renault care nu poate vinde masini electrice alora de oricum nu si le permit din cauza ca vezi doamne nu au infrastructura..... Apartamentele sunt ieftine acolo ca si puterea de cumparare e redusa (venituri mici). Asta e adevarat indiferent de orgoliul meu sau a lu matale.

Ia comparati voi harta aia de la echarge cu puncte de incarcare cu una care arata venitul mediu pe cap de locuitor si vedeti daca nu or fi corelate. Unde au bani de masini electrice, exista si charge points. Unde apar bani, vor veni si furnizorii de energie sa faca bani. Oare de ce nu sunt magazine Tommy Hilfigger in Medias sau petrosani?



P.S. Schimb apartament in bucuresti, semicentral cu sat in Covasna,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.