Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Piata auto SH din Romania
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
asorin
Salut

Incep prin a spune ca nu ma ocup cu comertul / intermedierea autoturismelor noi sau second hand.
As vrea sa povestesc cateva experiente prin care am trecut incercand sa ajut o ruda sa isi vanda o masina veche, si acum eu, cautand o masina sh pentru sotie.

1. Anul trecut o ruda a vrut sa isi schimbe masina - deci implicit sa o vanda pe cea veche (Nissan Qashqai 2010). Prima optiune a fost buyback la dealerul de la care urma sa cumpere masina noua. Pretul oferit de acesta a fost insa foarte mic, motiv pentru care nu l-am acceptat si am incercat sa vindem masina pe un site auto. Am pus un pret cu 50% mai mare decat oferea dealerul ca buyback iar dupa o saptamana primeam 2-3 apeluri pe zi. Efectiv a trebuit sa alegem intre cumparatori, iar cel mai corect a fost sa aplicam regula "primul venit primul servit". Este posibil sa fi pus totusi un pret mai mic decat era cazul, poate de aia s-au inghesuit atatia. Masina era oricum pozitionata in partea de "sus" a listei de pe acel site, este posibil totusi sa fi contat faptul ca era unic proprietar, cumparata din Romania, intretinuta bine, km putini (130.000). Concluzia ar fi, daca vreti sa vindeti, nu vindeti la persoane juridice care vand mai departe - in plus de profitul pe care si-l pun ei, sunt obligati sa puna si TVA. Probabil ca este mai comod la dealer, nu trebuie sa vorbesti / sa te intalnesti cu toti dubiosii, dar diferenta este destul de mare pt banii pe care ii poti lua.

2. Acum caut pentru sotie o masina clasa mica, de oras, cutie automata, cumparata din Romania, an > 2015, km<100.000 . Ce am observat :

- sunt extrem de putine masini mici cu cutie automata de vanzare (aprox 10% din total). As trage concluzia ca in Romania masinile mici se cumpara doar pt ca sunt mai ieftine, iar cutia automata poate e considerata inca un lux.
- sunt foarte putini oameni care isi vand ei singuri masina. Din 100 de anunturi, peste 90 sunt firme/samsari, masini aduse din afara pentru a fi vandute. Detailing-ul si km dati inapoi sunt de multe ori evidente.
- cei ce vand masinile proprii, masini cumparate din Romania, cu putini km, probabil constientizeaza si ei cam care este piata si cer ceva mai mult pe masini. Ce ma surprinde insa este ca o astfel de masina, chiar daca este mai scumpa decat una "de origine samsareasca" se vinde mult mai repede.Asta e totusi un lucru bun, inseamna ca mai exista oameni care se uita si la altceva decat pretul cel mai mic. ​

Cam atat, sper sa ajute cumva informatiile de mai sus si poate povestiti si voi cu ce v-ati intalnit, daca ati fost in vreuna din situatii.

marksman
QUOTE(asorin @ 30 Mar 2021, 16:10)

- sunt extrem de putine masini mici cu cutie automata de vanzare (aprox 10% din total). As trage concluzia ca in Romania masinile mici se cumpara doar pt ca sunt mai ieftine, iar cutia automata poate e considerata inca un lux.
[...]
- cei ce vand masinile proprii, masini cumparate din Romania, cu putini km, probabil constientizeaza si ei cam care este piata si cer ceva mai mult pe masini. Ce ma surprinde insa este ca o astfel de masina, chiar daca este mai scumpa decat una "de origine samsareasca" se vinde mult mai repede.Asta e totusi un lucru bun, inseamna ca mai exista oameni care se uita si la altceva decat pretul cel mai mic. ​

Cam atat, sper sa ajute cumva informatiile de mai sus si poate povestiti si voi cu ce v-ati intalnit, daca ati fost in vreuna din situatii.
*



- in general cutia automată nu e agreată la noi, eventual o gasesti mai des pe modele premium/lux. Nici eu nu eram fan, pana sa fiu nevoit sa trec la cutie automata.

- am avut la vânzare mașină cu km putini pentru vârsta ei, intretinuta, pe care am dat-o la prețul pieței, desi am cerut mai mult inițial. Motivul a fost lehamitea de toți dubioșii care, deși aveam facturi pentru tot ce se schimbase la ea, si carte service, si menționam ca fusese doar ușor atinsa in parcare si retusata, găseau ca fusese "lovită in spate" sau "n-are cum sa aibă doar atâția km, ca e Diesel".
Deci nu se vinde mai repede daca vrei sa obții prețul la care tii, dimpotrivă.
asorin
A si mai imi plac urmatoarele exprimari in unele anunturi :

- "Primul proprietar in Romania" - ce relevanta are ? La fel de bine poti pune "Primul proprietar in Sectorul 3 zona Auchan Titan"...
- "Recent adusa" . Atat de mult ma intereseaza cat timp a trecut de cand ai adus masina pe care incerci sa o vinzi de nu iti dai seama...
- zecile de dotari luate cu copy-paste din fisele de produs. Pe bune, chiar intereseaza pe cineva ca bancheta spate este fractionabila 60-40...
Marty
GBX
Mereu sunt atent la unele exprimări. Dacă conțin "full", "nerulată în România", "fiscal pe loc", "țiplă".... plus ce ai evidențiat și tu, e clar că vânzătorul e "profesionist", merită evitat.
Marty
Io-i intreb din start: talonu-i pe numele tau? Daca zice "nu", ii zic "pa" si gata. daca zice "da", ma duc sa vad masina si, daca se constata ca nu-i adevarat, ii urez s-o violeze pe ma-sa.

30 Mar 2021, 17:08:
QUOTE(Marty @ 3 Mar 2021, 19:29)
Ma suna gagica-mea ieri, ca a vazut un benveu tipla in Brasov si ca-l vrea. Anuntul bine articulat, corect gramatical, cu insistente majore pe nr. de kilometri. Bag in Car Vertical, parea plauzibil numarul de km. (256.000), optionalele se pupau, ce nu-mi placea era tipul motorului: N47. Il sun pe om, vorbesc doua vorbe cu el, pare in regula. Desi nu-l intreb nimic, incepe sa-mi turuie ce a facut la masina si ca o vinde ca are o problema. Ridic usor din sprinceana si-l sun p-un minitehnicus din zona, zeul calculatoarelor de masina si nu numai. Stabilesc cu amindoi sa ne vedem azi la 1 juma'.
Ma duc sa vad masina si ajung primul, ca minitehnicus se lungise la alta masina. Ala, cum ma vede, incepe sa-mi bage din top, ca e tipla, ca motorul nespalat si uite-l ce bine arata, ca are distributia facuta deja etc. Il las sa vomite pina ramine fara respiratie, in timp ce ma uitam la ce ma interesa. Deja incepuse sa se contrazica cu ce spusese aseara, cel mai haios fiind ca mi-a zis c-are programare pe 22 sa inmatriculeze masina pe numele lui (desi mie aseara imi zisese ca masina-i pe numele lui). Apare minitehnicus, scoate tableta, se leaga la OBD si incepe sa se uite prin compartimentul motor. Zice "ba, de vazut nu se vede nimic, cu exceptia faptului ca motorul a fost spalat de l-a gasit boala". Ala incepe sa balmajeasca ca nu stie, ca poate la service, ca a schimbat capacul de la culbutori si ca era plin de ulei tot motorul (mie-mi zisese ca transpira pe la garnitura de capac), etc. Il pune minitehnicus sa dea la cheie, se aude o parere de lant, dar in rest mergea ok. Si incep sa-i apara dudele pe tableta. "Ia uite, ai o eroare pe ABS la 272 de mii si masina zici ca are "256 de mii". Ala incepe cu "domne, ce naiba, dadeam kilometrajul inapoi numai pentru 18 mii de km... Ce naiba, e o masina de 5000 de euro..." (pretul afisat era de 6400 de euro, iar matematica kilometrajului era perfecta). La replica "la 272 de mii apare eroarea, io nu stiu daca asta se intimpla ieri, in 2017 (cind a venit masina in tara) sau prin Germania", a lasat ciocu' mic. Mai mult sa-l facem pe fraier si mai de 2 lei, ne-am dus si la un drive test. Masina nu batea, nu troncanea, doar ca-i tremura cam tare schimbatorul la ralenti si parea cam lesinata. Minitehnicus ii atrage atentia ca nu apasa acceleratia la podea, ala zice ca el nu conduce niciodata cu acceleratia la fund, ulterior zicindu-mi minitehnicus ca avea o eroare pe o sonda lambda si ca clapeta nu fusese niciodata deschisa mai mult de 60%.
Ma rog, il las pe fraier cu tigaia lui cu tot si plec acasa. Odata ajuns, imi da prin cap sa dau un search pe goagal si ... ete surpriza.
*


asorin
A, corect si aia cu "Fiscal pe loc" . Care e treaba cu fiscalul, de ce e un mare avantaj ? De ce mai vinzi masina daca nu l-ai putea obtine ?

Pana acum am vandut 2 masini ale mele (DSN in 2008 si Logan in 2011) si am ajutat ruda sa isi vanda anul trecut masina de mai sus. Sa dea naiba daca am avut vreodata pb cu fiscalul smile.gif


La mine fitrarea se face asa:

- Masina e cumparata de noua din Romania ?
- Al catelea proprietar esti ?

Ideea e ca sunt extrem de putine anunturi la care raspunsurile sa fie Da / 1 .

Acum nu zic ca nu trebuie sa existe intermedieri auto, dar macar sa nu se ocupe toti dubiosii de ele.
GBX
Ce e trist, la noi, e că nici firmele specializate în vânzarea mașinilor SH nu pot fi considerate 100% de încredere. Și nu mă refer doar la cele de genul "Gicu și Fane auto import export impex srl", ci si la cele cu parcuri auto mărișoare sau care intermediază vânzări.
Marty
Teparii s-au smecherit in ultima vreme, nu mai vind masinile in mod direct, le duc in parcuri auto, sa le vinda aia. Cel putin aia de cer bani mai multi pe toate rasturnatele de prin state sau alea cu kilometraje minarite de prin Europa. Chestii descoperite atit de dan de la Masina Potrivita, cit si de asta de la 99Vehicles.
Dan de la Masina Potrivita gasise niste mizerii de masini chiar pe la dealeri, ba chiar un Hyundai I20 rasturnat pe toate partile, facuta din bucati, in spatele casei. I-a zis dealer-ului care-i treaba, le-a aratat mizeriile si oamenii au modificat anuntul in fata lui. Cind a ajuns la birou si a verificat-o iar, schimbasera inapoi anuntul.
einstein1984
treaba cu fiscalu e ca tre trezsti ca mine ca ala are amenzi de platit si nu poate scoate fiscal fara ele. si staaaai dupa el sau amentiti cu avocati.
Altfeld e acord cu ce ai zis in primul post.
daca vinzi masina ieftin, in primele 5 minute pe olx te suna 20 de samsari, toti oferind 30% mai putin decat suma din anunt. daca o vinzi scump nu mai suna nimeni.
Lord Hades
Câteva reguli simple:

1. Cumpara doar de la proprietar in acte.
2. Verifica mașina în service, chiar dacă ai ceva talent in șuruburi si piulite. Ceri raport de la service nu doar păreri.
3. Dacă vânzătorul are fata dubioasă, nu te mai baga.
4. Dacă vrei musai mașina SH din DE mergi tu dupa ea acolo. Nu mai speră ca vei gasi singur samsar corect din lumea asta.
psychoo
Ce am cautat eu cand am luat fordul.
Sa fie de afara, sa fie cu vechime max 3 ani, sa fi fost pe firma nu pe pf (o pf nu schimba masina la 3 ani) si samsarul sa furnizeze vin, sa te lase sa pui diagnoza pe ea, sa fie de acord cu vizita la service ales de tine.
Faptul ca samsarul cu asta se ocupa nu inseamna ca masina nu e ok.
Intr-adevar a avut 90.000km dati inapoi, dar ma asteptam pa asta, iar verificarea am facut.o personal si am stiut ce cumpar. A scazut 1000E cand l.am confruntat cu kilometrajul si i.am aratat pozele de la licitatie de unde a luat.o
Am si uitat cum il cheama sau cum arata samsarul.
Am luat copia de buletin si facut ctr v-c, plecat si inca ma bucur de masina
MoneyTalks
QUOTE(Lord Hades @ 30 Mar 2021, 19:30)
Câteva reguli simple:

4. Dacă vrei musai mașina SH din DE mergi tu dupa ea acolo. Nu mai speră ca vei gasi singur samsar corect din lumea asta.
*


Si acolo poti lua teapa daca nu cumperi de la dealeri care au showroom si vind si masini noi

QUOTE(psychoo @ 30 Mar 2021, 20:00)
o pf nu schimba masina la 3 ani
*


Crezi? Eu am schimbat pina acum 4 masini la maxim 3 ani
psychoo
Procentual vorbind, cati sunt ca tine? Mai ales pe piata auto sh din romania
MoneyTalks
Doua din cele 4 masini le-am vindut in Romania (un Oltcit si un Audi, ambele luate de noi)
bgdrenault
Sunt persoane fizice care vand masina in 3 ani, in DE. Fac naveta si 300 km pe tura de serviciu, medici, avocati, etc/ MAsini care in 2-3 ani au 180-200000 de km.
bion
QUOTE(MoneyTalks @ 30 Mar 2021, 22:29)
Doua din cele 4 masini le-am vindut in Romania (un Oltcit si un Audi, ambele luate de noi)
*


Primele doua ca ai emigrat wink.gif
Cine pm a cumparat oltcit sh blink.gif
MoneyTalks
QUOTE(bion @ 30 Mar 2021, 21:49)
Primele doua ca ai emigrat wink.gif
*


Nope, in Ireland am venit cu Passat-ul, pe care l-am luat dupa Audi
QUOTE(bion @ 30 Mar 2021, 21:49)
Cine pm a cumparat oltcit sh blink.gif
*


O... firma rolleyes.gif e a unui fost ministru intr-un guvern pizdist de acum ceva vreme
sorin1983
QUOTE(bion @ 30 Mar 2021, 23:49)
Cine pm a cumparat oltcit sh blink.gif
*


plt poate nu ca deh... veniturile dar acum 18 ani am cumparat eu unul. si chiar m-am bucurat de el 1 luna de zile smile.gif
Marty
QUOTE(Lord Hades @ 30 Mar 2021, 20:30)
4. Dacă vrei musai mașina SH din DE mergi tu dupa ea acolo. Nu mai speră ca vei gasi singur samsar corect din lumea asta.
*

Nu masi stiu unde citisem un raport care zicea ca 70% din masinile din Germania, au kilometrajul minarit.
einstein1984
"recent adusa" aka neinmatriculata, poate au expirat si numeele rosii si nu o poti testa pe drum
asorin
Km dati inapoi nu sunt o problema doar la achizitie. Ganditi-va cat de greu va fi sa vindeti acea masina, cand ii va veni vremea, pt ca si voi va trebui sa explicati altcuiva chestia asta. Explicatii de genul "Stai, ca nu eu, fostul proprietar..." vor trage in jos masina.

Am gasit o astfel de masina, care la verificarea RAR apare cu km dati inapoi . Masina acum are undeva la 100.000 km, si este la al doilea proprietar. Primul proprietar, inainte sa o vanda a dat inapoi, estimez eu 40.000 km. Masina are un pret mic pentru anul si km pe care ii are, dar sta la vanzare de peste 2 luni.

Cred ca in cativa ani se va limita tare mult asta cu km dati inapoi, prin diverse mijloace (tehnice si legale) si cand va veni acel moment, este bine sa nu detii o masina in situatia asta.
rue
Se zice că 20-30% din mașinile din Germania ar avea km modificați sau probleme ascunse.
einstein1984
De aia stiu un samsar care le aduce din franta....
RDK
Ăia dau km înapoi fiindcă clientul român ȘTIE că un km mic egal sh fără probleme deci nu trebuie să mai dea încă 2-3 sute de lei pentru o constatare la service.
La fel cum o aripă vopsită recent este evaluată ca daună totală, doar SE PRICEPE.

Puțini realizează că numărul real de km devine irelevant dacă stăpânești starea tehnică actuală și ai bani de întreținere.
bion
@money Păsatu avea volanul pe partea care nu le place wink.gif
MoneyTalks
QUOTE(rue @ 31 Mar 2021, 11:41)
Se zice că  20-30% din mașinile  din Germania ar avea km modificați sau probleme ascunse.
*


Eu as zice ca peste 95% din masinile din DE aduse in Romania la vinzare au km minariti. Iar daca e vorba de pemfeu mai degraba te intilnesti cu un martian decit sa gasesti o astfel de masina fara km dati inapoi

QUOTE(bion @ 31 Mar 2021, 12:35)
@money Păsatu avea volanul pe partea care nu le place wink.gif
*


Passat-ul l-am luat din Ro de nou (in 2006) si m-am mutat cu el in Ireland in 2013. A trebuit sa ii schimb farurile cu unele care bat invers. Dar spre deosebire de romani tongue.gif (vezi inversunarea a foarte multi romani relativ la inmatricularea in Romania a masinilor cu volan pe dreapta) nimeni nu a avut nici o problema cu masinile cu volan pe stinga
bion
Pai tu umblai cu gatu stramb sa vezi nu ei. laugh.gif
La asigurare nu erau discriminari?
MoneyTalks
@bion >> Nici o discriminare la asigurari. Si sa stii ca e foarte usor sa vii cu o masina de pe continent si sa conduci pe stinga in UK sau Ireland: tii aproape de marginea drumului. Si la cit sint de inguste drumurile nationale aici, nimeni nu depaseste ca nu ai loc laugh.gif Asa ca risc de accident la depasire din cauza ca nu vezi daca vine cineva zero.
bion
Aici e invers dar sunt multi care insista. Chestia e ca omoara si pe altii.
MoneyTalks
@bion >> stiu cum e, am fost si eu cu precedentele Lexus-uri in Romania. Problema e cu cel din spatele volanului, nu cu partea pe care e volanul sau cu masina. Nu mai am video-urile facute cu dash cam cind am fost in Maramures sa vezi cum se conduce in Romania (da probabil ca stii) de cei care au volan pe stinga. Mai ales cei cu masini de minim 20 ani (cazane pe roti) sau cei cu Logan (TOTI pe care i-am intilnit). Da asta e o discutie pentru alt topic rolleyes.gif
GBX
QUOTE(MoneyTalks @ 31 Mar 2021, 19:34)
Problema e cu cel din spatele volanului, nu cu partea pe care e volanul sau cu masina.

Evident, șoferul este foarte important în ecuație. Dar nu poți spune că nu contează pe care parte este amplasat volanul, când experții în domeniu, adică fix cei ce sunt în măsură să opineze pertinent, spun că este foarte dificil să te asigur corespunzător, motiv pentru care poți greși mult mai ușor.
einstein1984
Nu era de la logan sau de la volan pe stanga, era de la horinca....
rue
QUOTE(MoneyTalks @ 31 Mar 2021, 18:54)
Eu as zice ca peste 95% din masinile din DE aduse in Romania la vinzare au km minariti. Iar daca e vorba de pemfeu mai degraba te intilnesti cu un martian decit sa gasesti o astfel de masina fara km dati inapoi

*



M-am referit la masinile vandute in Germania si ma refeream la momentul cand sunt vandute din Germania.
Nu am cumparat decat una direct si personal din Germania si aia sh vandut de reprezentanta, deci am avut complet incredere in km si cartea de service.
Cu o ora in urma fusesem la un handler arab care mi zisese la telefon "alles ok" iar masina arata deplorabil, fusese lovita frontal si reparata incomplet/caprita si prost, iar pretul desi redus de la cel initial, era mare.
De km sau de negociat nici nu a mai putut fi vorba.
Tinand cont ca majoritatea sh urilor sunt vandute de handlerii de alte natii, asta fiind principala lor preocupare fata de ceilalti care nu fac nimic, astfel de minciuni si masini in stare jalnica, poate carpite, mana samsarilor romani mai slabi dar care daca identifica problemele mai pot negocia din pret, pot zice ca pericolul unor manereli e mare si acolo.

Si din Germania regula este: prima mana, daca se poate de la proprietarul in acte, cu cartea tehnica verificabila (mai poti verifica si documentele altei masini de la acelasi handler si vezi daca au aceleasi stampile in ultimii ani), reviziile sa fie la zi si mai ales daca sunt la reprezentanta. Se verificia landul postal code de pe stampila de service sa fie din zona unde era inscrisa masina si nu de pe partea cealalta a Germaniei, se verifica existenta firmei respective si locatia ei etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.