Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sulina - Letea - Periprava. Cu caiacul.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Precizare: povestea asta nu se refera strict la plimbarea cu caiacul, ci contine si alte detalii [organizare, cazare, masa, lucruri de vazut, etc] care sper sa fie utile altora, mai ales acum, la inceput de sezon turistic in Delta.
Asta este motivul pentru care am deschis acest topic separat si nu am scris poveste in topicul dedicat plimbarilor cu caiacul.

---------------------------------------------------------------------------

Hai noroc la toata lumea.

O tura cu caiacul in Delta o avea in plan de mult timp, insa pana acum doi ani eram speriat de faptul ca ma pot rataci prin labirintul de canale al Deltei si dezinformat in sensul ca imi trebuie vreun super GPS ca sa ma pot descurca.
Insa in mai 2019 am mers cu o barca cu motor intre Sulina si Chilia Veche, ocazie cu care am vazut ca [cel putin pe bucata asta] nu exista niciun labirint de canale pe care te poti rataci iar pentru orientare, Google Maps, varinata satelit, este suficienta.

Planul era sa fac tura asta anul trecut in septembrie, insa din cauze de pandemie si alte probleme personale a fost nevoie sa aman tura.
Insa anul asta a mers totul bine, am inceput in forta iesirele cu caiacul, am reusit sa fac si o iesire de 20 de km [canalul Lacul Manastirea - Dunare] pentru ca asta era distanta pe care trebuia sa o vaslesc zilnic in Delta.

Pentru o tura cu caiacul in Delta este necesara o oarecare oraganizare prealabila, lucru care nu este necesar la turele cu bicicleta sau cu motocicleta. Insa, am avut o supriza foarte placuta, in sensul ca totul s-a rezolvat rapid si mai ales online. Ca doar traim in era digitala.

Prima problema: transportul caiacul pe vasele Navrom Delta. Rezolvat aproapte instantaneu [ma rog, in 30 de minute] prin e-mail.

[attachmentid=1628128326]

A doua problema: biletele pentru mine, pe bucatile Tulcea - Sulina si Periprava - Tulcea. Rezolvat imediat, online.

[attachmentid=1628128327]

A se observa faptul ca, pentru bilete online, Navrom Delta folosete platfoma unui vanzator de bilete de spectacole.

A treia problema: permisele de acces, pentru mine si pentru caiac, in Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Rezolvat imediat, online.

[attachmentid=1628128328] [attachmentid=1628128329]

Ca nu m-a intreabat nimeni de ele conteaza mai putin.

A patra problema: obtinerea avizului din partea Politie de Frontiera. Rezolvata online, de pe o zi pe alta.

[attachmentid=1628128330]

In cazul asta am mers pe ideea ca pescuitul prespune in primul rand accesul in zona de frontiera. Ca undita n-am avut.

M-a amuzat faptul ca Politia de Frontiera precizeaza clar ca este inutila raspunderea la un mesaj generat automat.

[attachmentid=1628128331]

Nici de avizul asta nu m-a intrebat nimeni la Periprava.

Asadar, cam astea au fost problemele organizatorice rezolvate online.

Miercuri, 19.05.2021

La ora 06:50 am taiat-o spre Tulcea.

[attachmentid=1628128332]

Drumul [A2 - A4 - DN 22] a decurs fara probleme, 4 ore si 20 de minute pana la intrarea in Tulcea.
In parcarea de la Casa Sindicatelor era disponibil un singur loc de parcare. Nu vreau sa ma gandesc care este situatia in plin sezon turistic. Daca exista sugestii de parcare in Tulcea, nu ezitati.

Plata parcarii [6 Lei pe zi]se face la aparatul automat.

[attachmentid=1628128333]

Initial nu am inteles de ce bonul era valabil pana luni, 24.05.2021. Apoi, la plecare m-am lamurit, duminica parcarea este gratis.

[attachmentid=1628128334]
Bicicleta galbena
Gibi tu conduci si masina? Oaauu, o adevarata revelatie .... biggrin.gif
Glumesc, eu astept pozele din delta.
Reconfortant ca ai putut sa rezolvi online atatea tichete, aprobari samd.
Ai mai fost cu cineva?
einstein1984
SUna interesant. following!
gibonu
@Bicicleta galbena
Cum zicem, a venit digitalizarea peste noi.
Am fost singur in tura asta.

@einstein1984
Cel putin din punctul meu de vedere, a fost o tura foarte interesanta. Mai ales ca a fost prima tura cu caiacul [ca pana acum au fost doar plimbari].

----------------------------------------------------------

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a II-a

O alta problema pe care trebuia sa o rezolv era cea a transportului caiacului pe uscat.
Cateva sute de metri pot merge cu caiacul pe umar, insa la tura asta avea de mers mult mai mult de cateva sute de metri pe uscat, intre parcare si debarcaderul din Tulcea, apoi catre pensiunile din Sulina si Periprava [la Letea pensiunea era chiar pe malul canalului]. Plus ca mai aveam de carat un sac de rafie in care aveam toate bagajele, plus padela. Asadar, caratul caiacului pe umar nu era o solutie.

Alt aspect pe care trebuia sa-l iau in considerare era acela ca sistemul de transport trebuia carat cu caiacul, de preferat in interior. Altfel, pe de o parte ar fi trebuit sa fac tot felul de scamatorii ca sa pot lega sistemul de transport pe caiac iar pe de alta parte, odata pus pe caiac in exterior, ar fi crescut expunerea la vant.

M-am tot uitat pe Internet si in special pe Youtube si pana la urma am gasit ceva pe gustul meu, pe principiul sovietic "simplu si eficient" si in ideea "cu cat este mai complicat, cu atat de strica mai repede".

Rezultatul final.

[attachmentid=1628128354] [attachmentid=1628128355] [attachmentid=1628128356]

Rotile sunt de bicicleta de copii, varianta fara pedale. Diametru exterior 25 cm iar cel al axului undeva pe la 3 cm. Cumparate online de la Dechatlon, 35 Lei bucata.

[attachmentid=1628128357]

In plus, au avantajul ca acel material alb [nu pare a fi cauciuc] este mai moale si mai maleabil, adica asigura o minima suspensie.

Axul este o coada de grebla, cumparata de la Dedeman [9,71 Lei]. Inainte de asta am incercat cu coada de la matura si cu o teava de PPR, ambele nesatisfacatoare. Coada de grebla intra la fix pe axul rotii de la Dechatlon, dupa ce am slefuit putin interiorul [avea niste striatii de plastic]. Apoi, dupa ce am taiat-o la o lungime masurata pe exteriorul caiacului, spre surpriza mea, am constatat ca coada de grebla intra la fix in interior, fara sa se miste, intre baza scaunului si peretele din spate al caiacului.

Dupa cum banuiam, lemnul nu se impaca bine cu apa. Detalii cand ajung cu povestea la Periprava.

Chinga fixa care face legatura intre coada de grebla si caiac este una dintre chingile de transport ale caiacului pe masina.

Chinga elastica [cea rosie] este de la bicicleta, o folosesc in turele mai lungi pentru prins diverse lucruri pe portbagajul spate, cum ar fi sticla de apa.

Pentru o separare intre roata si chinga / capatul cozii de grebla, aveam nevoie de niste saibe. Cum nu am gasit asa ceva, le-am confectionat singur din teava de plastic de canalizare taiata pe lungime apoi incalzita pe aragaz pentru a face trecerea de la rotund la plat. Gaura din interiorul placii de plastic: mai multe gauri date cu spiralul de lemn pe conturul cercului, apoi uniformizat cu sficul [tot de la bicicleta].

Rezultatul final.

[attachmentid=1628128358] [attachmentid=1628128359]

Estetic nu arata prea bine insa indeplineste bine rolul de saiba.

Capetele cozii de grebla sunt asigurate cu doua curele de raptrapa, tot de la bicicleta.

Tot sistemul de carat caiacul pe uscat, odata dezmembrat, incape la fix in interiorul caiacului, in partea din spate. Parca nemtii au proiectat caiacul in baza diametrului exterior al rotilor de la Dechatlon.

Montarea / demontarea sistemului de transport pe uscat dureaza sub un minut. Iar pretul final a fost de 87 Lei [70 Lei rotile, 10 Lei coada de grebla si 7 Lei teava din care am facut sainele]. Restul componentelor le aveam deja.

Transportul pe uscat, pe falezele din Tulcea si Sulina a mers brici, aproape ca nu am simti ca trag caiacul dupa mine [in care mai erau bagajele intr-un sac de rafie si padela].

Per total sunt foarte multumit de tigania pe care am facut-o. Daca exista sugestii de imbunatatire, va rog sa nu ezitati.
einstein1984
pare ce trebuie inventia, dar coada de grebla nu e mai bine inlocuita cu o teava de aluminiu cu perete mai gros? Imi pare f curbata. Plus ca bag seama ca s-a udat si umflat.
dizzy
Coada e curbata ca sa fie centrul de greutate mai jos tongue.gif
Necesitatea e mama a 90% din inventii.
Hai cu pozele si cu restul povestii.
Cam cat de tare te utilizezi dpdv fizic la o tura de 20km, sa zicem in comparatie cu o tura de 20km cu bicicleta, de exemplu?

Cum ti se pare idea unui caiac cu pedale?

Cum intri si iesi din caiac fara sa te dai peste cap ca in desene animate?

Daca-ti trebuiesc niste roti ajutatoare de bicicleta de copil mic, zi-mi , ca ti le dau moka.
stolniceanulucian
Poti folosi ca AX o teava de PPR - 20 sau 25 mm care se potriveste

O mai poti rigidiza cu ceva bagat prin ea

https://www.dedeman.ro/ro/teava-ppr-20-fira...firat/p/2010551
einstein1984
"Inainte de asta am incercat cu coada de la matura si cu o teava de PPR, ambele nesatisfacatoare."
Bicicleta galbena
Ia-ti din magazine si un set de pile diferite, te ajuta sa prelucrezi suprafetele alea sa arate cum trebuie. Gud giob, anyway, 'tigania' a functionat.

VladG
Salutare si bine te-am regasit!
Am primit link-ul la postarea ta si asta m-a facut sa revin dupa mai multi ani pe acest forum.
Suna promitator inceputul povestii wink.gif
Legat de parcare in Tulcea, eu am folosit-o pe cea de pe malul lacului, dupa gara.
E tot cu plata, dar sunt mult mai multe locuri. Dezavantajul e distanta pana la debarcader. De regula lasam bagajele la debarcader si apoi duceam masina la parcarea respectiva.

Carucioare asemanatoare am vazut in Turul Dunarii. Le foloseau sa transporte caiacele peste baraje. Pareau insa ceva cumparat.
Astept cu interes si continuarea.
vis-a-vis
Eu aș face ceva care se comută imediat, în genul suspensiei de spate de Oltcit. https://youtu.be/fje61CIWm98?t=367
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 27 May 2021, 11:45)
pare ce trebuie inventia, dar coada de grebla nu e mai bine inlocuita cu o teava de aluminiu cu perete mai gros? Imi pare f curbata. Plus ca bag seama ca s-a udat si umflat.


Ai vreo sugestie de unde pot cumpara teava de aluminiu cu perete mai gros? M-am gandit si eu la asta, insa ce am vazut la Dedeman / simular era teava cu peretele de 1-2 mm grosime, d-aia de pus pedeaua pe ea. Plus ca trebuie sa ma incadrez intr-un diametru maxim exterior al tevii de 2,5 cm ca sa poata intra pe axul rotii iar roata sa se poata invarte.

Comparativ cu teava de PPR, coada de grebla este pefect dreapta.

Intr-adevar, s-a udat si umflat putin. Nimic tragic. Detalii cand ajung cu povestea la Periprava.

<span class='edit'>28 May 2021, 01:24:</span>
QUOTE(dizzy @ 27 May 2021, 11:53)
Cam cat de tare te utilizezi dpdv fizic la o tura de 20km, sa zicem in comparatie cu o tura de 20km cu bicicleta, de exemplu?


Nu se poate face comparatie, este alt tip de efort.
Ca sa incerc un raspuns, viteza la bicicleta este undeva pe la 18 km/h, la caiac doar vreo 5 km/h. La caiac as planifica o tura de aprox. 20 km pe zi, la bicicleta una de vreo 60 km pe zi. Asadar un raport de 3 la 1 biciclete vs caiac

QUOTE(dizzy @ 27 May 2021, 11:53)
Cum ti se pare idea unui caiac cu pedale?


Nu mi-as lua asa ceva. Scump, comparativ cu un caiac clasic. Si lipsit de de orice protectie la vant si ploaie [nu ii poti pune fustita]. Adica esti limitat doar la plimbari pe vreme calda, cand nu conteaza daca te uzi.
Poate pentru pescari o fi bun.

Cam astea sunt: https://hibiscussport.ro/categorie-produs/c...iace-cu-pedale/

QUOTE(dizzy @ 27 May 2021, 11:53)
Cum intri si iesi din caiac fara sa te dai peste cap ca in desene animate?


Caiacul meu este unul de agrement, are latimea foarte mare, adica este foarte stabil.
Intrarea / iesirea se face sprijinindu-te cu ambele maini simulan pe lateralele caiacului, astfel incat sa distribui uniform greutatea. Nimic iesit din comun, se invata repede.

QUOTE(dizzy @ 27 May 2021, 11:53)
Daca-ti trebuiesc niste roti ajutatoare de bicicleta de copil mic, zi-mi , ca ti le dau moka.


Mersi, dar nu am nevoie.

<span class='edit'>28 May 2021, 01:42:</span>
QUOTE(stolniceanulucian @ 27 May 2021, 11:58)
Poti folosi ca AX o teava de PPR - 20 sau 25 mm care se potriveste

O mai poti rigidiza cu ceva bagat prin ea


Am incercat si cu teava PPR de 25 mm [mai multl nu imi permite axul rotii].

Ne-rigidizata.

[attachmentid=1628128369]

Rigidizata cu o bagheta de fag de 14 mm.

[attachmentid=1628128370]

M-am gandit la un moment dat sa o rigidizez cu o bucata de fier beton. Dar, din cate stiu, astea se vand la bara de 6 metri lungime. Iar eu am nevoie doar de 90 cm.

Iar varinata teava PPR mai groasa [45 mm] - reductie - teava PPR mai subtire [25 mm] nu stiu cat de bine ar tine. Plus ca ar fi trebuit sa ma rog de un instalator sa ma ajute cu placa fierbinte [sau cum s-o numi soricaria aia cu care se lucreaza PPR-ul].

<span class='edit'>28 May 2021, 01:44:</span>
QUOTE(Bicicleta galbena @ 27 May 2021, 22:11)
Ia-ti din magazine si un set de pile diferite,


Pentru "saibele" facute de mine?


<span class='edit'>28 May 2021, 01:50:</span>
QUOTE(VladG @ 27 May 2021, 22:57)
Salutare si bine te-am regasit!
Am primit link-ul la postarea ta si asta m-a facut sa revin dupa mai multi ani pe acest forum.


Salutare si bine ai revenit. Si multumesc celui care ti-a dat linkul.

QUOTE(VladG @ 27 May 2021, 22:57)
Legat de parcare in Tulcea, eu am folosit-o pe cea de pe malul lacului, dupa gara.
E tot cu plata, dar sunt mult mai multe locuri. Dezavantajul e distanta pana la debarcader. De regula lasam bagajele la debarcader si apoi duceam masina la parcarea respectiva.


Mersi, foarte buna sugestia.
Nu mi se pare departe de debarcader. Oricum, pe asfalt tigania mea merge brici, nici nu simt ca trag caiacul dupa mine.


<span class='edit'>28 May 2021, 01:54:</span>
QUOTE(vis-a-vis @ 27 May 2021, 23:25)
Eu aș face ceva care se comută imediat, în genul suspensiei de spate de Oltcit.


Am uitat sa mentionez initial: tigania mea a fost gandita astfel incat sa reziste si pe nisipul de pe ulitele din Periprava. Adica ceva simplu, eficient si solid.

Sistemul gagicii din clip nu ma atage. Prea complicat de facut, ocupa prea mult loc pe exterior si prea fragil rezultatul final. Sau, si mai simplu: nu m-a fi aventurat cu sistemul ala pe nisipul Peripravei.

Iniatial am vrut sa merg pe varianta asta.

[attachmentid=1628128371] [attachmentid=1628128372] [attachmentid=1628128373]

Sursa: https://comfykayak.com/paddleboy-peanut-cart/

Insa tigania facuta de mine mi s-a parut mult mai robusta si mai simpla.
Ideea am preluat-o de pe YouTube. Cel de acolo avea un ax metalic extensibil [ca sa care mai multe tipuri de caiac] iar prinderea de ax [unde io am pus chinga neagra] omul avea un fel de jug facut din teava indoita.
einstein1984
https://www.metal-online.ro/teava-rotunda-a...-25-x-3-mm_3861 dar e la 6 m bara sad.gif vad ca exista cu perete de 3, dar populara e de 1?5 si 2 mm, are banui ca la diametrul asta e cam moale. Poate teava de 25 bagata intr-un profil patrat pus pe muchie ar fi mai rigid? Sau cum era intr-un clip mai sus, axul rigid mai sus si o chinga pe sub caiac.
Bine, asa cum e functioneaza, doar ma gandesc ca se rupe coada de grebla cand ti-e lumea mai draga (poate peste 2 ani), asta nu stiu sa evaluez.
dizzy
Multumesc pentru raspunsuri.
Se poate inchiria pe undeva un caiac, sa vad daca ma descurc cu dansul?
Referitor la sistemul colegului vis-a-vis, il gasesc destul de simplu si eficient, dar nah, fiecare cu parerea lui. Doua blocuri de lemn, o scandura, doua bucati de teava indoita, doua roti, doua sigurante.
Imi place ca sta tot timpul fixat pe caiac.

Du0te si tu pe la santiere, poate iti da vreun muncitor o bucata de fer beton pe 10 lei.
Dar atentie ca ferul beton e greut
Dar inca o data, nu iti place, ok, nu e problema
wolfin
https://www.dedeman.ro/bucuresti6/teava-alu...-5-mm/p/6035719

La cat de scurt e ansamblul tine 150 kg...de 1.5 mm

Chiar si teava de cupru n are probleme...datorita lungimii

La hornbach au mai multe marimi


Partea cu gauritul caiac ukui si carat ul rotilor mie nu imi suna bine.
b34uen
QUOTE(dizzy @ 28 May 2021, 09:57)
Se poate inchiria pe undeva un caiac, sa vad daca ma descurc cu dansul?
*



Incearca la Comana la debarcaderul Lebada.
au si tururi cu ghid daca crezi ca te piezi pe lac.
In mod sigur te descurci, au mers baieti mei din prima si au 9 si 10 ani.

legat de teava de aluminiu folosesc eu la fundalurile foto cea cu grosimea de 3 mm si e super rezistenta
einstein1984
parca erau unii si pe IOR cu caiacuri.
dizzy
QUOTE(b34uen @ 28 May 2021, 12:32)
Incearca la Comana la debarcaderul Lebada.
au si tururi cu ghid daca crezi ca te piezi pe lac.
In mod sigur te descurci, au mers baieti mei din prima si au 9 si 10 ani.

legat de teava de aluminiu folosesc eu la fundalurile foto cea cu grosimea de 3 mm si e super rezistenta
*



Multumesc,
Sunt convins ca baietii mei s-ar descurca din prima; la mine e mai greu smile.gif
wolfin
QUOTE(einstein1984 @ 28 May 2021, 11:49)
parca erau unii si pe IOR cu caiacuri.
*




Sunt

E club.

Daca au rezistat cu pandemia.

https://m.facebook.com/pages/category/Sport...01941990241573/
Bicicleta galbena
QUOTE(einstein1984 @ 28 May 2021, 12:49)
parca erau unii si pe IOR cu caiacuri.
*


Da, au barcile intr-un fel de depozit, ce nu stiu e daca se poate inchiria 'la liber' sau e doar pentru vreun club, ceva. N-am vazut o lista cu tarife (poate nici nu m-a interesat).

La Comana e marfa, ai unde sa te plimbi si ce sa vezi. Inclusiv serpi in apa, atentie daca e subiect sensibil.

LE deci e club acolo.

einstein1984
PENTRU INITIERE IN KAIAC CANOE SI SUP. PTR INFO. 0722833542 -0744.847088 pai banui ca trebui sa incerci inainte sa te inscrii in club, nu? Ziceam doar in ideea ca nu peirzi o zis a te duci pana la comana, daca te rastorni tot te vede cineva etc.
wolfin
Pestii nu se pun.

Ar trebui putina curatenie..si sa continuam on topic

Scuze
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 28 May 2021, 09:55)


Mersi.

<span class='edit'>28 May 2021, 21:29:</span>
QUOTE(dizzy @ 28 May 2021, 10:57)
Multumesc pentru raspunsuri.
Se poate inchiria pe undeva un caiac, sa vad daca ma descurc cu dansul?


Cu placere.
Daca vrei, da-mi pe PM numarul tau de telefon si te anunt cand mai ies cu caiacul pe lacul Tei. Vis-a-vis deja este pe lista.

<span class='edit'>28 May 2021, 21:33:</span>
QUOTE(wolfin @ 28 May 2021, 11:05)
https://www.dedeman.ro/bucuresti6/teava-alu...-5-mm/p/6035719

La cat de scurt e ansamblul tine 150 kg...de 1.5 mm

Chiar si teava de cupru n are probleme...datorita lungimii


Mersi.
Foarte tare faza cu 150 kg la grosime de 1,5 mm. Lungimea axului in cazul meu de de 90 cm.
In necunostiinta de cauza, am optat pe teava PPR cu grosimea peretelui de 4,2 mm. Iar rezultatul se vede in pozele de mai sus.

28 May 2021, 21:37:
QUOTE(b34uen @ 28 May 2021, 13:32)
legat de teava de aluminiu folosesc eu la fundalurile foto cea cu grosimea de 3 mm si e super rezistenta


Mai exact, despre ce e vorba referitor la fundalurile foto?

29 May 2021, 00:32:
------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a III-a

Marcarea pe debarcader a plecarii fiecarui vapor.

[attachmentid=1628128387]

Caiacul si bagajle le-am lasat pe baza pasarelei de acces pe debarcader, am ochit-o pe o doamna cu o camasa de marinar [avea niste trese pe umar] pe care am abordat-o precum ii abordez pe nasii din tren atunci cand nu exista vagoane cu locuri pe biciclete "Buna ziua. Va rog, am si io un caiac pentru Sulina". Iar reactia doamnei a fost directa si la obiect "Pai aduceti-l".
Am multumit pentru disponibilitate, prima data am dus la vapor sacul de rafie si padela, apoi m-am intorsc cu caiacul pe umar, pe care mi s-a indicat sa-l pun pe botul vaporului, unde a stat foarte bine.

[attachmentid=1628128388] [attachmentid=1628128389]

Biletul pentru caiac. [33 Lei comparativ cu 46 Lei pentru mine].

[attachmentid=1628128390]

Lucrarile serioase care se fac pe faleza Tulcei.

[attachmentid=1628128391] [attachmentid=1628128392] [attachmentid=1628128393] [attachmentid=1628128394]

La ora 13:30 fix vaporul [Banat] s-a despins de tarm, directia Sulina.

Catamaranul [nava semi rapida] care mergea [in ziua respectiva] la Sfantu Gheorghe.

[attachmentid=1628128395]

Desi este identic cu "Cedeaza trecere" semnul de mai jos este "Semnal de la malul drept care balizează puncte periculoase"

[attachmentid=1628128396]

"Semnalul costier care indică punctele periculoase de la malul drept, este un semnal auxiliar, care marchează orice lucrare care pătrunde în albie (dig, epiu etc); el poate servi de asemenea la balizarea punctelor proeminente submersibile în perioada apelor mari."
Sursa: https://portal.rna.ro/SiteAssets/servicii/p...pe%20Dunare.pdf [pagina nr. 134]

Pe malul stang exista acelesi tip de indicator, doar ca aici triunghiul este cu varful in sus iar banda de pe margine este verde.

Siajul lui Banat.

[attachmentid=1628128397]

Macara plutitoare la intrarea in Sulina.

[attachmentid=1628128398]

Diverse marfuri care se transporta cu pasagerul.

[attachmentid=1628128399]

Comparativ cu anul 2019, vaporul a fost modernizat, inclusiv toaletele au trecut de la varianta WC turcesc la varianta contemporana

[attachmentid=1628128400]

inclusiv cu apa calda la chiuveta si uscator de maini cu aer cald. Functionale.

[attachmentid=1628128401]

Parte dinte locurile pentru pasageri.

[attachmentid=1628128402]

Referitor la Navrom Delta, am vazut un reportaj foarte interesant, culmea, la Viata Satului, pe TVR 1. Acolo se spunea, printre altele, ca navele sunt echipate cu aparatura de navigatie contemporana si ca indeplinesc standardele de siguranta de pe Rin, care par a fi cele mai dure din Europa. Motoarele navei erau Volvo - Penta.
wolfin
Am facut niste cadre de alu ...e adevarat rectangulare/patrate...gaurite deci slabite...tin fara probleme kg multe. Fiind rotunda..deci "dublu" la torsiune. De aceea submarinele sunt rotunde si nu plate..etc

Ex...o coala a4 facuta sul si pusa o caramida pe ea...o tine. Alta forma cedeaza.

On topic.

Frumoasa excursie. Chapeau.
gibonu
@wolfin

Multumesc.

----------------------------------------------------------------------

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a IV-a

Intrarea in Sulina.
Uzina de apa

[attachmentid=1628128443]

si fosta fabrica de conserve.

[attachmentid=1628128444]

Vedere spre Bara Sulina.

[attachmentid=1628128445]

Debracadrul Navrom Delta se afla langa fostul palat al Comisiei Europene a Dunarii [CED], un fel de precursor la Uniunii Europene.

[attachmentid=1628128446]

azi sediul Administatie FLuviale a Dunarii de Jos [Sectia Cai Navigabile Sulina].

[attachmentid=1628128447]

Plus statuia "parintelui Dunarii".

[attachmentid=1628128448] [attachmentid=1628128449]

Semnatura sculptorului.

[attachmentid=1628128450]
einstein1984
Nu se poate sa ai caiac si sa zici botul vaporului in loc de prova smile.gif
stolniceanulucian

Foarte fain la Sulina. Are un farmec aparte.

Dunarea mi s-a parut insa destul de infricosatoare, mai ales la bratul principal.
Nu stiu daca as avea curaj sa merg cu o barca mica singur.

Odata am incercat sa pescuim intr-un loc unde se ramifica un brat mai mic din bratul principal.
Erau niste vartejuri de nu reusea sa ajunga plumbul la fundul apei, si era o greutate maricica.

einstein1984
Stai sa vezi daca trece pasagerul rapid pe langa tine, ala hidroglisor smile.gif
Dar totusi e plin de canale mai mici pe langa astea navigabile
gibonu
QUOTE(stolniceanulucian @ 31 May 2021, 11:07)
Dunarea mi s-a parut insa destul de infricosatoare, mai ales la bratul principal.
Nu stiu daca as avea curaj sa merg cu o barca mica singur.


Bratul Sulina l-am traversat cu o barca cu motor iar vaslitul spre amonte, pe langa mal, se face fara probleme. Voi detalia cand ajungem acolo cu povestea.

<span class='edit'>1 Jun 2021, 02:06:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 31 May 2021, 12:52)
Stai sa vezi daca trece pasagerul rapid pe langa tine, ala hidroglisor smile.gif
Dar totusi e plin de canale mai mici pe langa astea navigabile


Din cate stiu, hidroglisorul ala trece odata pe zi, pe bratul Sulina.

Am inteles ca probleme mari pe canale fac in sezon cocalarii din Bucuresti si alte orase, care vin cu barcile lor, cu motoare de sute de cai putere si nu tin cont de nimic: flora, fauna, alte ambracatiuni, etc.
Ma rog, aici este si vina autoritatilor care le permit accesul cu astfel de motoare prin Delta [intampator rezervatie a biosferei, Unesco, bla-bla].

---------------------------------------------------------------------------------

Miercuri, 19.05.2021 - Partea a V-a

De la debarcaderul Navrom Delta pana la cazare a fost fix un kilometru de mers pe jos, cu caiacul dupa mine, pe care abia l-am simtit, doar a fost nevoie de doua-trei ori sa schimb mana cu care trageam de caiac.

Cazarea a fost la pensiunea Marina, in exact aceiasi camera in care am stat la tura cu bicicleta din mai 2019. Pret: 160 Lei / noapte, fara mic dejun [rezervat telefonic cu vreo 10 zile inainte de plecarea in tura].
Foarte tare mi s-a parut faptul ca in curtea pensiunii exista cate un dulap alocat fiecarei camere, probabil pentru sculele de pescuit, dulap suficient de mare incat am putut lasa acolo padela [2,20 m lungime] si sistemul ca transportat caiaicul pe uscat.

Balcon din alte vremuri, din care a mai ramas doar fierul forjat

[attachmentid=1628128476]

si o usa care pare ca nu a mai fost deschisa de mult timp.

[attachmentid=1628128477]

Masina pentru maturat strada.

[attachmentid=1628128478]

O cladire renovata [pe strada a II-a] care apartine Institutului de Biologie din Bucuresti,

[attachmentid=1628128479]

vis-a-vis de o casa in paragina.

[attachmentid=1628128480]

Muzeul farului vechi [inchis pentru 36 de luni, incepand din 14.05.2019 pentru restaurare].

[attachmentid=1628128481]

Unul dintre centrele pentru inchiriat caiace.

[attachmentid=1628128482] [attachmentid=1628128483]

Drumul catre plaja [a se observa frecventa mare a cosurilor de gunoi]

[attachmentid=1628128484]

si trotuarul din lemn, care, dupa cum era de asteptat, s-a cam deterioarat.

[attachmentid=1628128485]

Canalul care merge spre Sfantu Gheorghe.

[attachmentid=1628128486]

Acum 2 ani pasarela de lemn mergea pana la linia apei marii.

[attachmentid=1628128487]

Eplicatia: plaja de la Sulina creste singura in latime, datorita aluviniulor aduse de Dunare si curentilor marini. Sau asta mi-au spus niste sulinezi pe plaja.

Cu picioarele in mare.

[attachmentid=1628128488] [attachmentid=1628128489]

Pe care dracu' l-a dus capu' sa vina cu neonul pe plaja si sa-l lase acolo?

[attachmentid=1628128490]

Inapoi in oras.

[attachmentid=1628128491]

Nu puteam trece prin Sulina fara sa ma opresc la carciuma Marea Neagra. Ultima data cand am intrat intr-o carciuma a fost in septembrie 2020.
Treaba a inceput cu un storceag de sturion - nisetru [28 Lei],

[attachmentid=1628128492]

a continuat cu o scrimbie pe plita [30 Lei]

[attachmentid=1628128493]

si s-a incheiat cu un tort de biscuiti [15 Lei].

[attachmentid=1628128494]

Posibil ca in plin sezon turistic preturile sa fie mai mari.
Mancarea este delicioasa, servirea este rapida, chelnerii profesioniti si super de treaba. Prima data am fost la Marea Neagra in iunie 2014 si acum m-am bucurat sa vad ca standardele nu au scazut [am inteles ca in plin sezon, adica iulie si august, este cam haos si pe aici].

Noapte buna [vedere spre amonte bratului Sulina].

[attachmentid=1628128495]

Nu se vede prea bine in poza, insa malul stang este luminat in rosu iar malul drept este luminat in verde. Probabil astea sunt luminile de balizaj [daca asta o fi termenul corect] pentru vapoare.
einstein1984
banui ca la sulina nu au ospatari sezonieri ca la mamaia totusi. Poiate suna tamp, dar ce inseamna 75-8 ala?
VladG
QUOTE(gibonu @ 1 Jun 2021, 02:02)
Nu se vede prea bine in poza, insa malul stang este luminat in rosu iar malul drept este luminat in verde. Probabil astea sunt luminile de balizaj [daca asta o fi termenul corect] pentru vapoare.
*



Aici cred ca e de fapt invers.😁
Malul drept e iluminat cu rosu. Stai cu fata catre aval cand le identifici.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 1 Jun 2021, 11:54)
Poiate suna tamp, dar ce inseamna 75-8 ala?


Probabil sunt niste informatii care se comunica zilnic navigatorilor. Vad ca pentru ziua de azi, valorile pentru Sulina sunt 84 - 1 [chenarul rosu din poza de mai jos].

[attachmentid=1628128517]
Sursa: https://www.afdj.ro/sites/default/files/bhcote.pdf

Sau de aici [pdf-ul numit Buletin hidrometric] din josul paginii: https://www.afdj.ro/ro/cotele-dunarii

Ce reprezinta acele cifre nu stiu sa iti spun.
Daca stie cineva, il rog sa nu ezite.

@VladG
Corect. Insa eu am facut poza spre amonte si m-am raportat la pozitia din care am facut poza.


2 Jun 2021, 01:46:
-----------------------------------------------------

Joi, 20.05.2021
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aprox. 19 km

Dupa cum stiam din prognoza meteo, cam ploua in ziua respectiva.

[attachmentid=1628128519]

Prognoza meteo provine de pe site-ul https://www.yr.no/en [Institutul Meteo Norvegian]. Folosesc acest site de vreo 10 ani si sunt foarte multumit de prognozele pe care le ofera. Este mult peste meteoblue sau accuweather.

La prima vedere pare cam nasol sa te ploua in caiac. Insa nu este deloc asa, pentru ca in caiac esti mult mai bine protejat de ploaie comparativ cu bicicleta sau motocicleta. Bineinteles, cu conditia sa ai un minim de echipament de ploaie.

Prima piesa de echipament este fustita / fustanela [sau spraydeck in engleza].

[attachmentid=1628128520]

Adica un material impermeabil, a carui parte inferioara se prinde cu un elastic fix si puternic de marginea carlingii caiacului [marginea are o muchie exact pentru asta]. Partea superioara se prinde undeva in zona pieptului celui care vasleste, cu un elastic mai moale, care culiseaza pe o clema de plastic.

Fustita nu ajuta doar in caz de ploaie ci si in caz de valuri, cand, inevitabil, va intra apa in caiac [daca nu ai fustita].

S-ar putea sa mai ajute si pe vreme rece la o oarecare incalzire a interiorului caiacului, insa pana acum nu am probat asta.

A doua piesa de echipament este o geaca de ploaie serioasa. Cea din poza de mai jos [o am din 2011] are 10000 mm coloana de apa.

[attachmentid=1628128521]

Am inteles ca unele geci de azi ajung si la 25000 mm coloana de apa. Plus un articol interesant referitor la impermeabilitatea unei geci: https://sfaturi.decathlon.ro/cum-se-masoara...te-de-drumetie/

In cazul meu, deoarece geaca nu are gluga, a treia piesa de echipament este protectia capului, pentru care folosesc o palarie de fas, primita cu multi ani in urma din Statele Unite.

[attachmentid=1628128522]

Iar in caz de vreme rece sau vant [cum a fost cazul in ziua asta] pe sub palarie intra la fix o caciula de lana merinos si bambus de la Merinito.

[attachmentid=1628128523]

Senzatia de caldura si confort pe care le ofera este una foarte placuta.

Asadar, astfel echipat pentru ploaie, vaslitul nu a fost deloc o problema. Mai nasol a fost ca nu am putut face poze exact atunci cand mi-am dorit, dar nu-i in fiecare zi 23 August.

Micul dejun a costat dintr-un sandwich pe care il aveam de acasa si o cafea la plic facuta cu apa rece. A fost suficient, pentru ca am reusit sa uit in frigider iaurtul cumparat cu o seara inainte din Sulina si cele 5 batoane cu cereale si ciocolata luate de la Dechatlon.

Chiar in fata pensiunii era locul in care se faceau traversari ale bratului Sulina [orasul se intinde pe ambele maluri ale bratului, desi mare parte din oras este pe malul sudic]. Adica un barcagiul se plimba toata ziua intre cele doua maluri iar traversare se face si cu un singur pasager, nu are orar fix.
Nu stiam exact care este situatia curentului pe bratul Sulina, nu avea nevoie de complicatii, asa ca l-am intebat pe barcagiu daca ma primeste in barca cu caiacul. Omul a percutat imediat la rugamintea mea.

[attachmentid=1628128524]

Pretul cerut de barcagiu [un mosulet foarte de treaba] a fost 2 [doi] Lei. I-am lasat 5, sa fie si pentru caiac.
L-am intreabat pe barcagiu daca puteam traversa bratul Sulina cu caiacul iar raspunsul omului a fost afirmativ.

De la locul in care m-a lasat barcagiul [pe malul nordic la bratului Sulina] pana la intrarea pe canalul Cardon au fost aproximativ 600 de metri de vaslit spre amonte, contra curentului. Am mers pe langa mal si nu am avut nicio problema.

Vaslind spre amonte, m-am lamurit ca busola functioneaza bine.

[attachmentid=1628128525]

La revedere Sulina !

[attachmentid=1628128526]
b34uen
QUOTE(einstein1984 @ 1 Jun 2021, 10:54)
banui ca la sulina nu au ospatari sezonieri ca la mamaia totusi. Poiate suna tamp, dar ce inseamna 75-8 ala?
*


Adancimea minima (75 cm) si variatia (in scadere 8 cm). Informatiile se refera la senalul navigabil, pe sectoarele de curgere libera.
einstein1984
Multumesc!
gibonu
QUOTE(b34uen @ 2 Jun 2021, 07:28)
Adancimea minima (75 cm) si variatia (in scadere 8 cm). Informatiile se refera la senalul navigabil, pe sectoarele de curgere libera.


Ce inseamna exact "curgere libera"?
Vad pe site-ul cotelor apelor Dunarii ca adancimea minima sondata pe Dunare, intre Bara Sulina si Braila este 7,62 m [25 de picioare].

Ai idee la ce se refera nivelul apei care azi la Sulina este 86 cm iar la Bazias este 630 cm?


3 Jun 2021, 01:31:
---------------------------------------------------

Joi, 20.05.2021 - Partea a II-a
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aproximativ 19 km

Traseul zilei, masurat pe Google Maps.

[attachmentid=1628128551]

Intrarea pe canalul Cardon dispere bratul Sulina.

[attachmentid=1628128552]

Canalul merge paralel cu drumul si reteaua electrica spre Cardon.

[attachmentid=1628128553]

Prima intersectie a zile [viraj la stanga] pe un canal care nu am reusit sa aflu cum se numeste.

[attachmentid=1628128554]

Pe canalul fara nume nu am putut sa fac prea multe poze din cauza ploii.

[attachmentid=1628128555] [attachmentid=1628128556] [attachmentid=1628128557] [attachmentid=1628128558]

La un moment dat a iesit soarele insa in zona in care eram continua sa ploua. Rezultatul a fost o lumina spectaculoasa, insa, din cauza de ploaie, nu am putut sa fac poze.
b34uen
@gibonu nu aunt pilot pe Dunare sa iti dau un raspuns 100%. Doar ca am copilarit in port la Dunare si am avut si eu aceeasi curiozitate.
Pt. Curgere libera o luam invers. Nu este curgere libera la Portile de Fier de exemplu. Acolo cursul Dunarii este hotarat de om.
Dunarea prezinta un senal navigabil care odata cunoscuta adancimea minima, conforma hartilor se calculeaza adancimea maxima respectiv ruta urmata de vapoare, barje si incarcatura acestora ca sa poata trece fara probleme. De exemplu la Braila pe canalul navigabil apa nu va fi mai mica de 762 cm. Poate sa aiba si 20 de metri, dar este mai usor sa cunosti unde e adancimea minima si sa masori acolo.
Repet asta am intrebat si eu in port la Corabia cu ceva timp in urma.
gibonu
@b34uen
Multumesc.

------------------------------------------------------------------

Joi, 20.05.2021 - Partea a III-a
Sulina - canalul Cardon - canalul Letea - satul Letea
Aproximativ 19 km

La bicicleta, motocicleta sau mers pe munte, atunci cand vrei sa te pisi, te opresti si rezolvi problema. La caiac insa este mai complicat, pentru ca atunci cand vrei sa te pisi, prima data trebuie sa gasesti un loc in care poti debarca.
Astfel, inainte de a iesirea pe apa, trebuie putina atentie, atat la hidratare cat si la golirea preventiva a instalatiei. La fel si pe apa, hidratarea trebuie facuta cu atentie, pentru a incerca sa ajugi la un echilibru intre sete si nevoie de a te pisa.

Cum se vede din pozele din postarea anterioara, pe canale locuri de debarcat sunt putine spre deloc, in special din cauza stufului. Asa ca atunci cand gasesti un astfel de loc, nu ratezi ocazia unei pauze pe uscat, chiar daca este in smarcuri.

[attachmentid=1628128590] [attachmentid=1628128591]

Daca tot am debarcat, am servit si masa de pranz. Mancarea pe care am avut-o la mine toata tura a fost branza topita, halva si migdale

[attachmentid=1628128592]

care au stat foarte bine intr-o cutie pentru sandwich-uri. Plus niste caju combinat cu merisoare [oarecum similare cu stafidele].

[attachmentid=1628128593]

Avand in vedere balansul delicat intre hidratare si golirea instalatiei, am evitat orice ar fi fost sarat. Desi ar fi mers bine niste alune sarate. Daca exista si alte sugestii pentru alimentare in conditiile expuse mai sus, raman dator.

Presupun ca asta este un observator pentru pasari. Pacat ca nu erau si pasari prin zona cand am trecut pe acolo.

[attachmentid=1628128594]

Pe copacul asta cred ca l-a batut vantul cand era mic.

[attachmentid=1628128595]

Viraj la dreapta

[attachmentid=1628128596]

pe canalul Letea.

[attachmentid=1628128597]

Ponton care pare locuit permanent.

[attachmentid=1628128598]

Vaci care traversul inot canalul Letea, intre pasune si casa fiecareia.

[attachmentid=1628128599] [attachmentid=1628128600] [attachmentid=1628128601]

La ora 10:30 am plecat din Sulina iar la ora 17:50 am debarcat la Letea. Ma declar multumit pentru aproximativ 19 km vasliti per total in 7 ore si 20 de minute.

Plus ca am mai facut un progres in tehnica de vaslit [inspirat de pe YouTube], in sensul ca nu am mai tinut padela stransa cu toate degetele, precum ghidonul bicicletei, ci doar printr-un "inel" facut din degetul mare si degetul aratator. Rezultatul este un efort mult mai mic la vaslit si o mai mica oboseala la nivelul bratelor. Bineinteles, asta se aplica in cazul in care nu sunt valuri si nu bate vantul, mai ales din fata.
dizzy
Recomandare pentru pipi, poți folosi așa ceva?
https://www.tercio.ro/index.php?cnt=product...utm_source=gmro
Bagi șarpele, golești, deșerți la destinație.
Incearca intai cu o sticla de suc gen Cappy pulpy , cu gura mai larga; tongue.gif
In 7-8 ore, normal e sa te pisi de macar de 3-4 ori, si sa bei vreo 2 litrii de apa;


As evita brânză topită, e făcută din toate resturile.
Mai degrabă o brânză normala.
BAtoanele alea gen cereale plus frusteplus...de se vand prin supermarketuri nu te coafeaza?

E ca la Vinul ala Caii de la Letea, Gibi ne-a aratat Vacile de la Letea,
Bicicleta galbena
Hahaaa ce tare e faza cu vacile biggrin.gif

Foarte frumos pe acolo, pacat ca n-ai avut soare.
vis-a-vis
QUOTE(dizzy @ 4 Jun 2021, 08:25)
Bagi șarpele, golești, deșerți la destinație.
Incearca intai cu o sticla de suc gen Cappy pulpy , cu gura mai larga; tongue.gif
*


[attachmentid=1628128602]
wolfin
problema nu e de grosime ci de lungime. degeaba e gaura la sticla mare daca nu ajunge the winie in sticla.
einstein1984
tre sa desfaca fustita.
b34uen
QUOTE(wolfin @ 4 Jun 2021, 13:32)
problema nu e de grosime ci de lungime. degeaba e gaura la sticla mare daca nu ajunge the winie in sticla.
*



prelungeste cu teava de la roti.
Hai ca topicul asta ajunge mai tare decat cel cu mersul serpuit.
vis-a-vis
QUOTE(wolfin @ 4 Jun 2021, 13:32)
problema nu e de grosime ci de lungime. degeaba e gaura la sticla mare daca nu ajunge the winie in sticla.
*


Eu am și burtă, și nici vreo dotare, dar merge lejer pe crac... Ce să zic, te compătimesc sincer!
Bicicleta galbena
Ma tem ca in caiac nu e deloc atat de lejer.

wolfin
La aia ma refeream si eu.
De pozitie.

Dar oricum multumesc.
b34uen
Acum daca duminica vroiam sa ies cu caiacul pe Neajlov, de la Calugareni la Comana ce sticla ar trebui sa iau? Carpatina de 2 litri ajunge?
Ce lungime si grosime ar fi potrivita sa nu dau pe mine?
dizzy
Idea promovata de mine era sa nu se dea jos din caiac ca sa se pije.
Acu- care o fi cea mai buna sticla-sau furtun, habar nu am- colegul poate sa stie cel mai bine.

Având in vedere ca o vezica are max 500 ml, poti fabrica un furtun cu un capat astupat, cu diametru mai mare nitel ca penisul si lungime cat sa aibă in total volum de 500ml. Bagi pe Winnie, urinezi, deserti in apa.
Bicicleta galbena
Cel mai bine e sa dea o gaura in caiac, si sa se scurga pe-acolo.







silly1.gif

b34uen
Astazi trebuia sa ies cu caiacul. Dar dupa ce am probat mai multe sticle ca sa vad ce iaucu mine a devenit placut deja si am ramas acasa.

Scuze Gibonu ca s-a distrus topicul 🏄‍♂️
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.