Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Siguranta UCH se arde
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
b34uen
Salut. Am o problema cu un Logan diesel din 2007.
Acum cateva zile in mers am observat ca nu mai imi functiona semnalizarea, dezaburirea si avarile + inchiderea centralizata. In plus in bord senzorul de usi deschise era aprins dar la o intensitate mica.
Dupa ce am oprit motorul nu a mai pornit cu toate ca invartea normal.
La tabloul de sigurante din bord am gasit siguranta de UCH arsa, am schimbat-o si a pornit. la prima tentativa de semnalizare dreapta s-a ars iar. Daca pornesc avarile se arde iar instant.
Vreo idee daca trebuie sa verific sa nu fie ceva in scurt sau ar putea fi de la UCH?
bygy007
mai degraba partea dreapta a semnalizarii , daca zici ca semnalizezi si o arde
Gil26
@ b34uen , recent am mai ajutat un coleg cu o ”surata” Renault asemanatoare la care ” Sunt momente in care ștergătoarele, semnalizările, închiderea centralizată și geamurile electrice nu funcționează.
Destul de probabil ca pot sa fie ”masele”, mai ales R2 sau ”matele” (tinand cont ca la tine se tot arde siguranta). Atasez in graba (sper sa fie si corecte, nu am mai ”sapat” pentru modelul\echiparea ta, dar multe sunt asemanatoare, desigur insa si cu unele diferente) cateva capturi cu schemele electrice, locatiile, masele si racordarea R2, poate iti sunt de folos dar mai ales iti doresc sa rezolvi simplu si usor problema.
Numai de bine!
IRONICK
Lipsa masa nu arde, dar umezeala si rugina, da.
Verificate lampile de pe spate prima data si cositorite cu atentie (lamelele+nituri).
Si nu pune sigurante mai mari.
I-ai dat documentatie buna.
b34uen
O sa verific luni. Din ce am observat la semnalizarea dreapta face probleme. Evident si la avarii si inchidere. Doar ca am ramas fara sigurante de 15A.
Partea buna e ca am gasit tot verificand ca am senzorul de la electroventilator ars, si un releu care cred ca are legatura tot cu ventilatorul[attachmentid=1628128646] [attachmentid=1628128647]
Gil26
Da, asa este, ” masa nu arde”, scuze, mea culpa worship.gif , am ramas ”setat” de la masina colegului cu Clio (la el nu se ardea siguranta iar problema era aleatorie), dar celelalte cred ca raman valabile.
Ca sa ma ”revansez” (chiar daca colegul nici nu a multumit, probabil stie\are sau nu il intereseaza unsure.gif , dar poate sunt utile si altor colegi), tinand cont si de ”Doar ca am ramas fara sigurante de 15A” atasez si sigurantele habitaclu (1016), atat de aici cat si din schema electrica se poate observa ca este F19 de 10A (si iar corect, o siguranta mai mare nu rezolva problema).

LE: avand in vedere si ca ”am senzorul de la electroventilator ars...” cred ca e ceva ...”putred” (nu in Danemarca ci in instalatia electrica a masinii) si cred ca nu ar ”strica” si o verificare mai atenta a acesteia (deh, are totusi si ea...o varsta smile.gif ).
Toate cele bune!
b34uen
Nu am pus o siguranta prea mare. La mine se arde siguranta UCH care are 15 A. La orice activitate care foloseste semnalizarea (dreapta).
Ce nu am verificat, daca siguranta de la semnalizare nu e pusa intamplator prea mare.
Gil26
Desigur ca tu stii mai bine ce si cum, , eu am incercat doar sa te ajut, iar pentru ca cele din postul #3 (#6) le-am atasat asa cum am scris in graba atasez si fisierul pdf cu toate sigurantele si legaturile (vezi si UCH-ul) pentru L90.

LE: si iti doresc multa bafta!
torquemada
Dacă arde siguranța de la UCH atunci sigur siguranța aia e pe BP56 (F29).

F19 e pentru poziții dreapta și becuri interior, alea din butoane - nu are legătură cu avariile.

O mufă ca cea din poză, e sigur vinovata - de la alt Renault, renumit pentru problema asta
Gil26
Din capturile atasate cred ca se poate vedea clar si pozitia sigurantei F29 de 15A (BP56) pentru UCH, iar F19 are si ea "rolul" ei.
Racordarea R2 se stie ca este "problematica" la unele modele Renault, tocmai de aceea am "insistat" de doua ori asupra ei in postul #3 ("."mai ales R2 sau ”matele” ...") plus ca am atasat si conexiunile acestei mufe (vezi L90_5 cu 14-64D, 18-20D, etc.) si am subliniat intr-o alta captura si locatia ei pe masina (vezi L90_4 cu "pozitia" ei si desigur ca iar foarte bine si corect s-a scris ca "...dar umezeala si rugina, da").

LE: Dar OK,......
(desigur ca se pot verifica si legaturile corespunzatoare din 645-UCH si cred ca nu ar fi rau sa se verifice si celelalte "mate")
Sa auzim numai de bine!
IRONICK
Am scris rugina, dar cuprul nu rugineste, ci face altceva. smile.gif

Avand in vedere ca si in compartimentul motor dupa 10 ani mai toata izolatia aia din copex (sau cum se numeste) se intareste si se crapa, nu strica sa faci o verificare generala a cablurilor si conectorilor.
Si spray de contacte (NU WD40!!!!), ca o rezistenta de contact crescuta produce ce ai vazut la releul ala.
b34uen
Azi era duminica asa ca doar m-am uitat la R2. Nu pare chiar asa afectata, dar o sa incerc maine sa o curat.[attachmentid=1628128671]
Gil26
R2 poate sa fie o (potentiala) cauza, dar nu neaparat, nu s-au dat alte detalii, nu am\stiu ”pacientul” si nici nu sunt electrician auto dar cred ca gasirea ”hotului” care ”arde” siguranta poate fi simpla\usoara sau mai grea si cu ceva ”batai\dureri de cap”, verificat tot traseul(ele) cabluri\conexiuni prin eliminare cap-coada (sau uneori invers), etc. Mai atasez cateva capturi cu UCH-ul, am marcat (doar) siguranta F29 15A (BP56) si conexiunea 64D (la 125, 172, 255, 267), culorile cablurilor se pot vedea pe schema iar pozitia in capturile conexiunilor, restul se gasesc in celelalte capturi anterioare, ma opresc aici cu asta (am ”pierdut” putin timp, atata tot) chiar daca colegul este (sau nu) ”multumit” si ii doresc sa rezolve cat mai usor problema aceasta.

PS: atat ”fierul” cat si cuprul (care face altceva) cred ca dupa 14 ani de ”folosinta” poate sa fie verificat preventiv (mase, cabluri, conectori, relee, senzori - mai ales din injectie, etc.) dar desigur ca fiecare procedeaza cum doreste.
Numai de bine!
bygy007
atentie , releul ala arata asa datorita contactului inperfect in intriorul releului sau in priza acolo s-a incins puternic , posibil sa schimbi releul dar problema sa apara dupa un timp , daca contactul imperfect este in priza releului...

daca nu stii a minui un aparat de masura mergi la cineva care stie , si as incepe ivestigatia de la lampa spate , aripa fata si far , e normal cind cuplezi avariile sa iti arda siguranta , butonul cupleaza becurile stinga cu dreapta,,,,,
torquemada
La releu e normal dacă am senzorul de la electroventilator ars, (adică rezistența de treaptă I) mai mult ca sigur, mufe inversate = rezistența fiind pusă în paralel* cu motorul s-a ars nu înainte de a face și alt damage.

Butonul de avarie nu cuplează nimic, uch-ul le cuplează becurile de semnalizare din același + cu care se alimentează - cine vrea deface uch-ul și face Reverse engineer pe timpul lui.

*cine știe schema întelege ce am scris
IRONICK
De senzor am vrut sa zic si eu, ca este de fapt un rezistor.
Pai nu cred ca s-a referit la butonul de avarie ca de fortza.
Gil26
Atasat schema electrica si conexiunile (pentru una cu AC) cu releul.

LE: (am sters schema doar cu incalzirea obisnuita atasata din greseala)
bygy007
schema de electroventilator este simpla pentru cine stie sa o citeasca [attachmentid=1628128732]

la avarii nu am studiat schema in amanunt , ideea era ca la apasarea butonului de avarie ambele circuite (ST + DR ) sint alimentate de releul de semnalizare
b34uen
multumesc mult pentru ajutor.
Momentan am avut timp sa fac doar o verificare vizuala a mufelor R2 si cea de la semnalizare spate. Asa ar parea OK., revin cand o sa sa le si curat bine si verific.
Doar o parere, daca decuplez mufa R2, si defectul este din partea din spate a masini, ar trebui sa nu se mai arda siguranta?
IRONICK
Este recomandat sa lipesti lamele si niturile de la triplele spate.

user posted image
bygy007
se foloseste aparat de masura nu sigurante pentru depistarea dfectului.....
einstein1984
desfaci mufa de la uch si pe circuitul ala verifici izolarea intre fire, isolarea la masa si la +12V. scoti becul din tripla si masori si acolo.
un electrician gasea in 30 de minute problema.
P.S. o tripla spate e 120 de lei cred?
b34uen
Sunt la faza de pus mocheta la loc. Cred ca a fost de la cateva fire ( mov) de la mufa care intra intr-o cutiuta neagra (Uch?) de sub bord.
Masa de la luminile din spate am rezolvat-o de prin 2010 cand palpaiau luminile, dupa instructiunile de pe forum
Agrig
La triplele de Logan 1 este o probleme generata de economia celor de la Dacia, sint acolo vreo 4 consumatori dintre care care au toti firul de masa comun, nu merg ei continuu toti 4 dar este peste puterile acelui pin si asa.
Problema este la conector la firul de masa .
Acolo apare incalzire, ozidare lipsa de contact si fenomenul acela de pilpiire a stopurilor.
Macar daca lasau inca un pin pe cablu sa-l pui la masa si era bine, asa trebuie bine arcuit contactul de pe cablu si avut grija de reverificat din cind in cind.
b34uen
Pana la urma ce avea. Din cutia neagra de sub bord stanga, manunchiul de fire care era legat la mufa alba era ros cam la 6-7 cm de mufa. Un fir rupt de tot, unul aproape si inca vreo trei partial. Le-am refacut legatura, izolat si acum merge. Inca nu merge dezaburirea spate, dar momentan pot sa traiesc si fara ea.
Mai am doar o intrebare: pe unde a intrat chestia rozatoare?
RazvanF
Poate s-a ros cu timpul, atingi cu piciorul pe acolo ... intrebare.gif Mai cauta stricaciuni, verifica buretele de sub mocheta, e cam dubios sa fi intrat ceva rozatoare si sa fi ros doar firele dupa care sa fi iesit.
b34uen
Initial am vrut sa spun ca nu ajung cu piciorul sub bord. Dar mi.am adus aminte ca in afara iau piciorul de pe ambreiaj si pun in laterala, si azi am vazut ca e plauzibil.
Totusi am mers pe rozatoare pentru ca in ultimul timp am observat pe la ghena blocului si chiar in parcare destui soricei ceva mai mari ca un hamster. Iar loganul a cam stat parcat din martie pana la sfarsitul lui mai. Acum daca au intrat bine, dar sper sa fi iesit si sa nu isi fi facut flotant pe acolo.
Sub mocheta e un polistiren, pare ok, pe sub bord pare ceva ravasit.
torquemada
Dezaburirea are nevoie de motor pornit, nu doar apăsare pe buton.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.