Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rateuri Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RaduCretoi
Buna ziua!

Am si eu o problema la autoturismul meu marca Dacia 1310, an fabricatie 1985, motor 1.3, 810-99.
Pentru putin context, masina a fost pornita ultima oara circa prin 2011, apoi a fost lasata in garaj, totul mergand bine. Acum, in 2021 am incercat sa o pornesc impreuna cu tata, si am avut scucces, a pornit fara nicio problema, motorul merge rotund, e reglat bine...
Insa aici vine problema

O data la aproximativ 4 secunde da cate un rateu motorul si vibreaza. Cand a pornit ultima oara in 2011 nu avea aceste probleme.

De asemenea mai pot mentiona ca motorul cam scoate fum albastru, apoi fum obisnuit (alb-gri), apoi se potoleste, dar dupa fumul acela albastru lasa un miros puternic in urma, cam ca la drujba..

Multumesc!
bucatzel
Daca ati pornit-o cu benzina veche de 10 ani, as fi curios ce inseamna "merge rotund". O singura data am avut benzina veche de 8 luni in rezervor, si pana n-am ars jumate si sa completez cu benzina proaspata, a mers ca naiba, fara conservanti, se pierd din caracterisiticle combustibilului in timp.

Fumul albastrui inseamna consum de ulei.
bygy007
da uleiu din 2011 ?...
RaduCretoi
QUOTE(bucatzel @ 7 Jun 2021, 22:03)
Daca ati pornit-o cu benzina veche de 10 ani, as fi curios ce inseamna "merge rotund". O singura data am avut benzina veche de 8 luni in rezervor, si pana n-am ars jumate si sa completez cu benzina proaspata, a mers ca naiba, fara conservanti, se pierd din caracterisiticle combustibilului in timp.

Fumul albastrui inseamna consum de ulei.
*



Am scos benzina veche din rezervor in cea mai mare parte si am pus benzina noua. Credeti ca daca schimb uleiul scap de fumul albastru?


QUOTE(bygy007 @ 7 Jun 2021, 22:19)
da uleiu din 2011 ?...
*



Pai faza e ca ultima oara cand i-a pus tata ulei nu a mers cine stie ce cu ea, maxim 100km, si arata foarte bine pe tija, chiar prea bine. Credeti ca daca schimb uleiul scap de fumul albastru?
Ov
Schimba neaparat uleiul. Mai ales cel mineral isi pierde proprietatile in timp. Ca da la pornire sau la prima acceleratie dupa ce a stat mult la relanti fum albastru, e normal, scapa ulei pe langa coada supapelor (la 810.99 n-ai semeringuri la supape ci doar ghiduri), las-o asa!
maho
Rateurile-s de la aprindere, ori s-a "impuscat" platina ori e dus condensatorul. Pune-i o aprindere electronica in loc.
Ov
platina se impusca din cauza condensatorului prost, deci "ori" ala trebuie schimbat cu "pentru ca"
Agrig
Rateurile sint in esapament, in carburator?
Sint regulate?
Puteti avea surprize de : carburator infundat sau inecat, supapa semiblocata...
bucatzel
Ca sa recapitulam.

1. Schimba uleiul.
2. Verifica si regleaza aprinderea

Raspunsurule la intrebarile tale se gasesc deja pe forum, ar fi o idee sa le cauti.

Unele chestii mai comune au fost adunate aici:
https://www.daciaclub.ro/Probleme-des-intalnite-t218260.html
RaduCretoi
Tin sa comunic un mesaj vital pentru umanitate,
am schimbat uleiul la dacia.

QUOTE(Ov @ 8 Jun 2021, 12:26)
Schimba neaparat uleiul. Mai ales cel mineral isi pierde proprietatile in timp. Ca da la pornire sau la prima acceleratie dupa ce a stat mult la relanti fum albastru, e normal, scapa ulei pe langa coada supapelor (la 810.99 n-ai semeringuri la supape ci doar ghiduri), las-o asa!
*



Sa stiti ca NU a mai scos fum dupa ce am schimbat uleiul, banuiesc ca a ajutat.

QUOTE(maho @ 9 Jun 2021, 13:30)
Rateurile-s de la aprindere, ori s-a "impuscat" platina ori e dus condensatorul. Pune-i o aprindere electronica in loc.
*



Planuiesc sa pastrez aprinderea cu platina. Am sa o verific.. gen distanta aceea corespunzatoare. Si platina arata bine, nu e 'puscata', ceea ce ma face sa cred ca si condensatorul se afla intr-o stare buna.

QUOTE(Agrig @ 11 Jun 2021, 09:59)
Rateurile sint in esapament, in carburator?
Sint regulate?
Puteti avea surprize de : carburator infundat sau inecat, supapa semiblocata...
*



Sincer nu prea imi dau seama daca un rateu e in esapament sau un carburator?.. Putine detalii?
Pot doar sa banuiesc ca e in esapament, deoarece motorul in sine da rateuri, carburatorul pare sa-si vada de treaba.. Plus ca se si aude pe la esapament..

QUOTE(bucatzel @ 11 Jun 2021, 10:21)
Ca sa recapitulam.

1. Schimba uleiul.
2. Verifica si regleaza aprinderea

Raspunsurule la intrebarile tale se gasesc deja pe forum, ar fi o idee sa le cauti.

Unele chestii mai comune au fost adunate aici:
https://www.daciaclub.ro/Probleme-des-intalnite-t218260.html
*



Multumesc! Uleiul l-am schimbat, urmeaza sa reglez aprinderea eventual si avansul.
Va salut!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.