Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dieselgate by Renault
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
IRONICK
Grupul francez Renault, pus oficial sub acuzare pentru ”înșelătorie” în scandalul ”Dieselgate” al falsificării măsurării emisiilor poluante

Compania franceză Renault a fost inculpată cu privire la ”înșelătorie” în cadrul unei proceduri judiciare deschise în Franța la 12 ianuarie 2017, un dosar cu privire la programe informatice care modificau măsurarea emisiilor poluante ale unor vehicule diesel, în cadrul unei strategii a producătorului german de automobile Volkswagen, dezvăluită în 2015, transmite News.ro
După dezvăluirea scandalului în Germania, Guvernul francez a cerut, la vremea respectivă, Direcției Generale a Concurenței, Consumului și Reprimării Fraudelor (DGCCRF) să ancheteze cu privire la motoare de tip diesel ale unui număr de 12 mărci auto.
În ianuarie 2016, DGCCRF efectua o percheziție spectaculoasă la sediul Renault, iar apoi la sediile altor producători auto.
Justiția franceză a inculpat marți, după cinci ani, producătorul francez de automobile.
Ea reproșează Renault faptul că a plasat în vehiculele sale dispozitive care permit falsificarea fazei de omologare, care stabilește nivelul emisiilor poluante.
Renault respinge în bloc aceste acuzații.
”Nu a existat niciodată vreo strategie de înșelare și nu au existat niciodată programe informatice care truchează în motorele Renault”, a răspuns directorul de inginerie al Losange Gilles Le Borgne.
El subliniază că două cabinete de experți independenți, citate în dosarul instrucției, sunt formale.
”Trebuie să amintim că norma de omologare la momentul respectiv (NEDC) nu reprezenta realitatea folosirii de către clienți”, declară Gilles Le Borgne.
”Abia după implementarea normei noi (WLTP), în martie 2020, omologarea se apropie de utilizarea reală”, subliniază el.
Renault urmează să depună o cauțiune în valoare de 20 de milioane de euro – din care 18 milioane de euro reprezintă o eventuală plată a unor despăgubiri și amenzi.
Compania umrează, de asemenea, să depună în numerar o garanție bancară în valoare de 60 de milioane de euro în vederea plății unor eventuale prejudicii.
Conducerea Renault nu se aștepta la aceată inculpare, în contextul în care grupul înfruntăo serie de vești proaste.

France's Renault charged with deception over dieselgate probe

Cine era atunci la conducere? Ghosn ...
papa_mulo
Ce satisfactie ai si tu, cred ca ai plati bilet in primul rand daca l-ar trage cineva pe roata pe Ghosn.
Eu ma intreb altceva, care e shpilu/dedesubtul unei astfel de miscari ultradubioase? Statul francez comanda un control prin care isi prinde propria companie auto cu matza in sac...merde, asta e basm pt prescolari...iar sumele despre care se vorbeste acolo e marunt de o ciunga.
DFA
QUOTE(papa_mulo @ 9 Jun 2021, 20:08)
Statul francez comanda un control prin care isi prinde propria companie auto cu matza in sac...merde, asta e basm pt prescolari...
*


Păi cam așa se întâmplă când situația e prea gravă și concluzia este: "trebuie să facem ceva, să arătăm că nu suntem nepăsători cu sănătatea cetățenilor, cu poluarea, clima, etc."
Că în final pedeapsa poate nu o să fie corelată cu greșeala, asta e altceva - important este să faci CEVA... ORICE.
IRONICK
QUOTE(Agrig @ 9 Jun 2021, 18:28)
Ghosn:
*
A iesit si el cu o declaratie ca asta nou a zis ca s-a incheiat era lu' Ghosn.
cristic1982
Un fas facut de "anchetatorii" francezi. In comparatie cu softurile Bosch (VW & co), in cele utilizate de reno nu e nici o metoda ca masina sa recunoasca ca este in proces de testare.
Si da, toti cei care testeaza masini ale concurentei stiau ca VAG, BMW si Mercedes triseaza (nu doar la emisii, ci si la anunturile de putere).
IRONICK
QUOTE(papa_mulo @ 9 Jun 2021, 20:08)
Ce satisfactie ai si tu, cred ca ai plati bilet in primul rand daca l-ar trage cineva pe roata pe Ghosn.
Eu ma intreb altceva, care e shpilu/dedesubtul unei astfel de miscari ultradubioase? Statul francez comanda un control prin care isi prinde propria companie auto cu matza in sac...merde, asta e basm pt prescolari...iar sumele despre care se vorbeste acolo e marunt de o ciunga.
*


Exact ce zice si DFA, fac ceva sa arate ca de acum nu vor mai baga gunoiul supt pres.
Ca nu vor face pe masura faptelor, este alta treaba.
einstein1984
QUOTE(DFA @ 9 Jun 2021, 21:14)
Păi cam așa se întâmplă când situația e prea gravă și concluzia este: "trebuie să facem ceva, să arătăm că nu suntem nepăsători cu sănătatea cetățenilor, cu poluarea, clima, etc."
Că în final pedeapsa poate nu o să fie corelată cu greșeala, asta e altceva - important este să faci CEVA... ORICE.
*


stii ca pana acum nu a dovedit nimeni vreo greseala, da?
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 10 Jun 2021, 07:49)
stii ca pana acum nu a dovedit nimeni vreo greseala, da?
*


Da, dar nu o să aibe nici o importanță - raportul o să spună ceva acolo, bla, bla, bla, Renault o să zică și el ceva, bla, bla, bla și la final toată lumea o să fie mulțumită, unii că au controlat și alții că au fost controlați...
miki
QUOTE(einstein1984 @ 10 Jun 2021, 08:49)
stii ca pana acum nu a dovedit nimeni vreo greseala, da?
*


Greseala este daca faci ceva nepremeditat si pe termen oarecum scurt
In rest e vorba de hotie
si dap, din pacate n-a gasit inca nimeni hotia de la renault
dar nu-i timpul trecut
einstein1984
@DFA, din ce am inteles vorbim de procurori si judecatori. Care nu stiu sa faca masini, deci vor asculta niste experti, independenti.
miki
Treaba e ca pe ww si bmw i-au dat in fapt ca's hoti americanii
da' cum reno e super exotic prin US slabe sanse sa-i descopeer cineva
in UE nu cred ca e interes pentru asta
aphophis
pai cum domnule, credeam ca doar renault face magarii din astea, care dovedesc ca masinile is niste rable? Se intampla acelasi lucru si la citroen?
IRONICK
Stai sa vedem si Peugeot!
wolfin
Cica suzuki scapa...ca tot e Dan pe aici
einstein1984
https://www.lepoint.fr/justice/dielselgate-...430306_2386.php conteaza ca si volkswagin e pus sub acuzare?
P.S. punerea sub acuzare inseamna ca si inculpatii pot avea acces la dosar si depune marturie, ca 5 ani procurorii, comisia royal si antifraude au facut cercetari de capul lor.
IRONICK
Asta-i un fel de scuza pentru Renault?
einstein1984
scuzele apar cand e dovedit ca ai facut ceva rau, ceea ce nu e cazul inca... Si nu le datorez eu.... Insa ma scuzati daca incerc sa mai explic cate ceva, deformatie profesionala.
IRONICK
Deci de fapt nu au pus soft de furaciune, ci asa sunt masinile Renault, nu scot noxele corect.
Scuze, deformatie profesionala. Lucrez in domeniul auto si incerc sa bag gunoiul sub pres.
cristic1982
Înțelege cineva ce spune norma aia sau vorbim că dă bine să atunci cu noroi în reno?
Spune că într-un interval de temperatură (a aerului și lichidului de răcire) și pentru niște condiții de viteză și rezistență la rulare (rezistența la rulare este determinată pentru fiecare mașină în parte și validată de un organism de omologare!!!) mașina pe standul de test trebuie să emită emisii care să se fie inferioare unor valori.
Faptul că pe stradă, în alte condiții de temperatură (de obicei spre extreme), cu un trafic aglomerat, cu mers în sarcină plină etc. se prea poate să nu respecți norma.
Acum o să vină unul cu o "largă pregătire" și o să spună că de ce nu le fac să respecte norma în toate cazurile, că nu este așa de greu, este partea cealaltă. Dar îi putem răspunde că și așa nu este consumator de mașini noi (din astea incapabile să respecte valorile de emisii în toate condițiile), doar că atunci costurile ar fi prohibitive pentru mare parte dintre clienți.
einstein1984
Stim cu totii cum le stie Ironik inainte sa fie publicate..... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(cristic1982 @ 15 Jun 2021, 06:29)
Faptul că pe stradă, în alte condiții de temperatură (de obicei spre extreme), cu un trafic aglomerat, cu mers în sarcină plină etc. se prea poate să nu respecți norma.
*
Nu pot sa cred, in conditii normale de utilizare sa nu respecte norma???
einstein1984
norma nu reproduce conditiile normale de utilizare....
IRONICK
Nu pot sa cred, in conditii normale de utilizare sa nu respecte norma??? Este o contradictie aici. Adica Renault face sa iasa la norma, dar in conditii normale de utilizare noxele sunt ca la VW? Pai asta este inselaciune ca la VW.

QUOTE(cristic1982 @ 15 Jun 2021, 06:29)
costurile ar fi prohibitive pentru mare parte dintre clienți.
*
Sa nu plateasca clientul mai mult? Sau sa aibe Renault marja de profit mare?

QUOTE(cristic1982 @ 15 Jun 2021, 06:29)
și așa nu este consumator de mașini noi
*
Indiferent cui trebuie sa i te adresezi, trebuie sa ii combati ideiile. Daca te iei de persoana, te descalifici din prima. Iar ca sa te simti tu bine, considera interlocutorul sarac. greata.gif
YRX
Da' voua nu vi se pare ciudat ca nici nemtii, nici francezii, nici japonezii nu prea indeplineau normele? Or fi fost cam imposibil de indeplinit? Or fi fost niste valori impuse dintr-un birou fara legatura cu realitatea?
DFA
QUOTE(YRX @ 15 Jun 2021, 11:12)
Da' voua nu vi se pare ciudat ca nici nemtii, nici francezii, nici japonezii nu prea indeplineau normele? Or fi fost cam imposibil de indeplinit? Or fi fost niste valori impuse dintr-un birou fara legatura cu realitatea?
*


biggrin.gif
Toată lumea știa că normele erau foarte jos față de cât se puteau coborî în mod real.
mircea_aq
QUOTE(YRX @ 15 Jun 2021, 11:12)
Da' voua nu vi se pare ciudat ca nici nemtii, nici francezii, nici japonezii nu prea indeplineau normele? Or fi fost cam imposibil de indeplinit? Or fi fost niste valori impuse dintr-un birou fara legatura cu realitatea?
*



Hopa, s-a strigat bingo !
IRONICK
Cine dadea interviuri dupa 2015 si zicea ca nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase?
DFA
Ține, ține? smile.gif
cristic1982
Initial normele au fost stabilite mai jos, pentru ca in conditii normale de utilizare (la frig, la cald, in altitudine, conducere sportiva etc.), emisiile poluante sa nu fie atat de mari precum inainte sa existe aceste norme. De la norma la norma, s-au facut reduceri fara un studiu asupra tehnologiei necesare, dar pe acelasi principiu initial.
Din pacate, unii politruci, la fel ca unii pseudo-ziaristi, nu au inteles nimic din ceea ce scrie in norma si nici spiritul in care au fost stabilite obiectivele, iar acum, si unii si altii, din prostie si dorinta de afirmare, au "gasit" marii poluatori ai planetei...
IRONICK
Bine ca masinile nu se fac dupa norme de zona calda, rece sau temperata. Hai sa le scoatem de tot calculatorul ala, ca este inutil. Sa revenim pe carburator.
QUOTE(cristic1982 @ 15 Jun 2021, 15:17)
Din pacate, unii politruci, la fel ca unii pseudo-ziaristi, nu au inteles nimic din ceea ce scrie in norma si nici spiritul in care au fost stabilite obiectivele, iar acum, si unii si altii, din prostie si dorinta de afirmare, au "gasit" marii poluatori ai planetei...
*
Bune argumentele.
busu 12
QUOTE(IRONICK @ 16 Jun 2021, 08:43)
Hai sa le scoatem de tot calculatorul ala, ca este inutil. Sa revenim pe carburator.

Sa revenim la motor cu aburi radmasa.gif
IRONICK
E cel mai eco pe aburi .... smile.gif
bion
Jumate din dacioti su plecat deja in D sa le cumpere
DFA
Ex-Renault boss Ghosn rejects blame in Dieselgate probe


Former Nissan and Renault boss Carlos Ghosn denied any responsibility in Renault's alleged cheating on emission tests for diesel vehicles during more than six hours of questioning in Beirut in May, according to documents seen by AFP.

Ghosn led the Franco-Japanese car-making alliance before his arrest in Japan in 2018 on allegations of financial crimes, which he denies.

He jumped bail and fled to Lebanon a year later.

Three French magistrates travelled to Beirut from Paris to question the 67-year-old fallen auto titan over the emissions scandal in which several other automakers, including Volkswagen, Peugeot and Citroen have also been embroiled.

Ghosn, who was questioned as a witness, claimed that he did not get involved in issues relating to engine performance at his level of management, according to the minutes of the interview.

Noting that between 2016 and 2018 he was also head of Nissan's and Renault's smaller partner Mitsubishi, "meaning three companies spanning two continents, you can well imagine that I did not know the engines in detail," he said during the questioning on May 26.

Restul pe https://japantoday.com/category/crime/ex-re...ieselgate-probe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.