Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mahle’s Innovative Magnet-Free EV Motor
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
DFA
Mahle’s Innovative Magnet-Free EV Motor: How It Works and Why It’s a Big Deal

The leading German tech giants over at Mahle have developed an electric motor that doesn’t use permanent magnets. It has the potential of powering a wide range of vehicles, it’s highly efficient, and it can be manufactured without using rare earth minerals.

https://www.autoevolution.com/news/mahles-i...eal-162853.html
einstein1984
uhm, motoare cu rotor bobinat foloseste si renault de ceva vreme (nu ca ar fi si alea vreo inventie recenta), fara magneti permanenti.... E drept, inovatia lui mahle e ca au scapat de carbuni, dar turatia maxima a motorului tot limitata este ca se desprind infasurarile de pe rotor. La un zoe e 9700 rot/min din ce tin minte. Ceea ce e suficient pentru 140km/h, daca vroia mai mult se complica treaba. Turatii mari au nevoie alde taycan si tesla.
P.S. Motorul ala e AC, DC au stivuitoarele nu masinile de strada.
IRONICK
Normal, Renault este miezul!!!
De ce sa fie nevoie de turatie ridicata, nu ai zis tu ca cuplul e de la zero si nu este nevoie de cutie de viteze?
Agrig
Aveti aici un manual luat la intimplare de la un generator trifazic brushless:
https://www.stamford-avk.com/sites/stamford...ual-English.pdf

Principiul este asemanator cu al motorului Mahle, excitatia rotorului este obtinuta printr-un alt stator (4) si rotor (19) de unde este redresata de catre puntea (20).
Cam asa arata si motorul acela doar au acel colector cuplat inductiv.

Asta este masina electrica!
https://www.auto-bild.ro/stiri/toyota-mirai...mie-195560.html
psychoo
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jun 2021, 10:47)
e mai buna, dar nu e neaparat necesara. Turatiile motorului electric nu conteaza pentru absolut nimic.
*




QUOTE(einstein1984 @ 9 Jun 2021, 17:05)
uhm, motoare cu rotor bobinat foloseste si renault de ceva vreme (nu ca ar fi si alea vreo inventie recenta), fara magneti permanenti.... E drept, au scapat de carbuni, dar turatia maxima a motorului tot limitata este ca se desprind infasurarile de pe rotor.
*


Ne hotărâm?
Andy_ACS
E nevoie de turatie mare ca sa ai viteza maxima mare fara cutie de viteze cu mai multe rapoarte.
Motoarele DC au o turatie mai scazuta decat motoarele AC (Tesla) si asta se vede la vmax.
psychoo
Turatia mai mare implica si uzuri mai mari in lagare/rulmenti
Andy_ACS
Tu cum ai vedea solutia tehnica, sa limitezi turatia si sa introduci o cutie de viteze?
Taycan are asa ceva, cu 2 viteze, dar nu o vad o solutie buna pentru masinile de volum.
Oricum turatia mare e doar la viteza mare, cu care nu mergi mereu.
Nu sunt probleme cu motoarele electrice, temerile de fiabilitate apar din comparatia cu motoarele termice (si nu prea e cazul)
Agrig
Fiindca sint familiarizat cel putin in mod profan cu motoare/generatoare electrice comentez si eu un pic, turatia la motoarele DC clasice este limitata de colector, rulmenii n`au treaba cu turatiile ridicate daca pentru asta sint proiectati, la fel si rotorul, nu se umfla la turatii ridicate daca pentru asta este facut.

Interesant este insa acel motor dezvoltat de Mahle, am pus schema unui generator care are o redresare
pentru excitatie, este perfect modul de functionare randamentul la fel, este solutie clasica industriala.
Atunci de ce gaia au simulat ei acel colector cu inductie????
La momentul acesta singura mea explicatie ar fi un motor multiraport.
Asta se rezolva destul de simplu la masinile clasice cu rotor in scurt, ex motorul Dahlander, se schimba numarul de poli si in acest fel se reduce turatia dar creste cuplul.
Avantajul ar fi enorm, nu mai trebuie cutie de viteza!
A schimba numarul de poli in stator este usor, totusi acelasi lucru trebuie facut si in rotor, asta este mult mai greu.
Inclin sa cred ca Mahle a rezolvat treaba asta prin acel "colector" cu inductie fiind in stare sa alimenteze cu polaritati diferite infasurarile din rotor ajungind sa aiba motor cu 2,4,8 poli spre ex. lucru care duce fix la modificarea cuplului in relatie inversa cu turatiei, urmarea, nu mai e nevoie de CV!

P.S. Nu luati in seama divagatia, ar fi utila insa pe foto aceea vad si niste diode deci este fix inversul generatorului Stamford fara alte complicatii.
In fapt este motor monoraport...inelul de PCB de pe rotor este fix redresorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.