Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme compresor ac
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Taximevesel
Buna ziua si multumesc de accept ,sunt nou pe acest forum asa ca imi cer scuze daca incalc vreo regula
Sa incepem: Detin un Logan 2009 , problema cu ac-ul in sensul ca ,cand apas butonul de comanda compresorul pleaca dupa 15-20 de secunde (daca vrea sa plece ca uneori nu pleaca absolut deloc) in momentul cand cupleaza compresorul la relanti scade turatia si se aude de 3 ori cum cupleaza si decupleaza daca nu o accelerez putin compresorul nu ramane cuplat. In sarcina decupleaza complet si nu mai cupleaza neam ,freon ,presiune in limitele normale. schimbat senzor de presiune dupa un 1.5 diesel s-a potrivit ,ventilatorul pleaca in momentul cand apas butonul de ac ,recent schimbat bobina ,fise ,bujii nu stiu ce sa mai fac ,am fost la un electrician a schimbat instalatia electrica care venea de la compresor in calculator.
Ma gandem ca este problema la compresor am in curte un diesel 2006 la dezmembrat ,ma gandeam sa schimb compresorul nu stiu daca se potriveste de la diesel la benzina ,radiatorul se potriveste.
Acum intreb aici poate cineva a mai intampinat acesta problema cum a rezolvat.
Daca era defect compresorul nu pornea deloc asa daca stau oe loc si am norocul sa porneasca comlresorul functioneaza fara probleme ,in momentul in care plec dupa loc in 20 de metri compresorul se opreste.
dyogenes
Buna ziua. Seamana a bobina de ambreiaj compresor intrerupta. In primul rand, cu un voltmetru sau in cel mai rau caz cu un bec de 5W (pozitie de ex), verificati daca pe firul de + al bobinei compresorului sosesc cei +12V necesari. Daca nu, problema este de la calculator pana la compresor. Daca da, in momentul cand compresorul refuza sa cupleze, se masoara cu un ohmmetru pe pozitia 200 Ohmi daca nu este intrerupta bobina. Frecvent de la vibratii, bobina compresorului se intrerupe, dar capetele la locul rupturii raman relativ apropiate si fac elator contact. Atat timp cat compresorul este capabil sa faca presiune, nu se justifica inlocuirea lui, se inlocuieste doar piesa defecta...
Gil26
@ dyogenes bine detaliat, toata stima!

Atasat cateva fisiere pentru AC LoganL90, un extras din manualul de reparatii, scheme electrice si locatii, poate sunt de folos si altor colegi.
Toate cele bune!
torquemada
Masina e Logan I ph2 schemele sunt de Logan I ph1...

La benzinar s-a montat SANDEN SD7V16

La k9k s-a montat SANDEN SD7V16 sau CALSONIC CR12
Gil26
QUOTE(Gil26 @ 11 Jul 2021, 09:00)
...., poate sunt de folos si altor colegi.
torquemada
Logan I ph2, în România, nu a avut sondă anti-înghet vaporizator ... un amănunt "folositor" altor colegi .
Gil26
"iegzact" (pentru 1840) smile.gif
Taximevesel

Am schimbat radiatorul ,compresorul freon am in instalatie 450g ,am scos un fir de la compresor si l-am legat in ECU apas butonul din interior ledul se aprinde ,porneste ventilatorul dar compresorul nu ,porneste cand are chef dupa 2 minute ,dar nu ramane cuplat ,decupleaza si cupleaza incontinuu ma disperat nu stiu ce sa mai fac ,cred ca am probleme la ECU care nu transmite informatia la compresor sa-l porneasca. Culmea este ca uneori dupa 2-3 minute cupleaza dar nu ramane cuplat ,firul acela care l-am legat din compresar in ECU l-am decojit in dreptul bateriei si ii dau un plus de la baterie si vad ca il cupleaza dar nu pot sa-l las pe direct ca iau foc ,deci ma gandesc ca problema este ori din ECU ori ceva din instalatia electrica ,un contact imperfect etc.. unde ma duc la electrician ,sau la cineva care sa-mi puna ECU pe test sa vada valorile habarnam daca gaseste ceva sau daca poate sa ma rezolve...pareri?
bygy007
la bobina de cuplare ai 2 fire , pune un bec de 2W sau un led cu rezistenta si vezi daca iti vine alimentare
poate i si ecu defect , lipituri reci prin el
torquemada
...

LE: Mașina are probleme cu presiunea freonului, la pornirea AC cu motor cald, presiunea "stă" vreo 15 secunde între 2,8 și 3,2bar timp în care compresorul e comandat on-off-on-off până trece de pragul critic.

La ralanti presiunea crește foarte greu și nu trece de 4,8bar și asta în vreo 5minute

bygy007
nu sint frigotehnist dar mi se par cam mici presiunile.....
torquemada
Nu ți se par, sunt.

Proprietarul(inițiatorul) poate da mai multe detalii dacă vrea.
Taximevesel
Intr-un final dupa 3 saptamai de stress si nervi ,dupa ce conducta de la ac de jos din condensator a cedat garnitura de etansare deaorece am mers cu compresorul pe direct si a facut prea mare presiune de credeam ca a luat foc masina ,astazi am reusit sa-i dau de cap : senzorul de presiune mai exact firele care intrau in mufa erau oxidate , am refacut legaturile ,initila am avut un senzor luat de pe un diesel 2006 ,mare gresala ,acel senzor dadea valori gresite din cauza aia compresorul pornea cand avea chef ,astazi am luat un senzor de presiune pentru benzinar si in sfarsit nu mai am treaba porneste imediat compresorul si raceste chiar foarte bine. Ii multumesc colegului Torquemada (sper ca nu gresesc)ca ma ajutat cu un tester ,omul este "bomba " pe Logan stie frate ce face si face chiar foarte bine!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.