Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toyota Auris Touring Sports Hybrid 2014
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Victorine
Ta-daaaa! Câștigătorul este TATABOBU, felicitări, ai ghicit marca și modelul! Dau o bere dacă o să ne întâlnim vreodată, adu-mi tu aminte. De fapt sunt mai mulți pe-aici cu care aș bea o bere, tocmai de aceea jurnalul acesta, aici.

La cererea celor câtorva ascultători și pentru oricine se plictisește sau e interesat. Glumesc, e în primul rând pentru mine, pentru că vreau ca mașina asta să înceapă o viață nouă la mine și să urmăresc mai ușor lucrul ăsta. Dar și pentru că știu că eu mă bucur (aproape) la fiecare nou jurnal apărut pe forum și mai ales la câteva anume pe care le urmăresc. Și în fine, pentru că aici știu câțiva oameni de la care pot primi anumite sfaturi bune când pun o întrebare. Apropo, forumul Toyota e cam tristuț pe lângă Daciaclub, fără supărare – și e explicabil dacă ne gândim la vasta comunitate și experiență acumulată de dacioți în decursul anilor.
Tot în preambul, simt nevoia să precizez că jurnalul ăsta nu e despre lucruri perfecte și cu atât mai puțin despre oameni perfecți, așa că luați cu puțină sare. În orice caz, tindem în direcția aia...
Na bun. Soarta face că până în punctul ăsta n-am reușit să schimb Loganul, care chiar îmi plăcea așa cum era el și ne-a plimbat destul. În paranteză fie spus, Prestige-ul din celălalt jurnal era al 3-lea Logan la mine și de fiecare dată a fost un mic upgrade: primul 1,4 MPI doar cu geamuri electrice față 😊, al doilea 1,6 MPI Ambition – era creme de la creme la vremea aia că avea AC + ABS + jante de aliaj, etc. știți voi și în sfârșit asta ultimul care era rachetă pe lângă alealalte și mai ales nu avea probleme cu rugina. Mă rog, pași mărunți da măcar erau în direcția corectă. Probabil că îmi va fi imposibil să nu fac un versus la anumite chestii cu mașina din acest jurnal, așa că dacă e cazul să mai detaliez motivele schimbării o fac atunci.
E, de ceva vreme auspiciile au devenit ceva mai favorabile, așa că am început să mă gândesc ce altceva vreau. Fără să renunț la chestii elementare, la concediu sau să sparg pușculița copiilor. Nu mi-aș da toți banii pe o mașină, oricare ar fi ea și în plus mai știam un lucru: că nu vreau să suport eu devalorizarea la cumpărarea unei mașini noi. De fapt îmi dau seama că știam mai multe lucruri despre ce vreau și ce nu vreau de la noua achiziție. Deși am urmărit cu oarecare interes jurnalele la ascuțitoarea nouă de la Dacia cu EcoG 100, m-am hotărât că nu mai vreau Dacia. Următoarea decizie chiar a fost simplă, vreau japoneză. Aici ar trebui puțin detaliat: toată familia e fan Japonia și filosofia japoneză din diferite motive, a fost o decizie luată jumate cu inima, jumate cu mintea. În urmă cu un an mă uitam la Mazda, Honda și Toyota. Treptat a rămas doar Toyota și în plus s-a rafinat puțin alegerea, în sensul că după ce m-am documentat destul de mult am hotărât că vreau o mașină cu motorizare hibridă.
Povestea merge după cum urmează: am început să caut modelul care ni se potrivește și pe care mi-l permiteam – foarte important. Cum voiam o mașină de familie, spațioasă și mai sigură, ca să scurtez poliloghia, m-am oprit la Auris Touring Sports. Probabil ăsta e punctul în care unii o să țțțț-ie din buze, că e anostă, veche, lentă, drive by wire, interior din anii 90, etc., no problem – dreptul lor, eu îi dau înainte pentru că a fost o alegere asumată și la ce am eu nevoie de la o mașină a fost exact ce voiam, în banii pe care eram dispus să îi sparg pe o mașină. Voiam să fie din generația a doua care are deja cutie eCVT din câte știu (utilizată de când Toyota Hybrid System - THS a devenit Hybrid Synegy Drive - HSD). De fapt, după cum probabil unii știți, diferența de concepție și constructivă dintre eCVT și CVT este foarte mare, practic singura asemănare fiind raportul variabil pe care îl realizează amândouă. Dar să nu intrăm încă în detalii tehnice.
Am găsit câteva care îmi făceau cu ochiul, inclusiv în Timișoara, dar și în Germania unde m-am uitat pentru că e o piață mai mare. Din păcate În RO obosite, scumpe și cu km dați înapoi. În Germania pur și simplu scumpe.
Anunțul la asta l-am văzut a doua zi după ce a apărut. Toyota Auris Touring Sports Hybrid, aveam să constat la vreo săptămână după ce am cumpărat-o, în actele din Germania că e varianta Executive, adică echiparea de vârf la ei în 2014. Am sunat, am vorbit, pe seară când a avut timp mi-a trimis poze și mi-a răspuns la orice am întrebat. Mașina era în Turda, 82.000 km. Fabricată în 10/2014, a stat în Germania până la 30.000 (cred că la o tipă mică de înălțime după dunga mai închisă de la reglajul pe înălțime a centurii și după gaura din preșul de pâslă care era foarte aproape de accelerație), acolo a avut o daună minoră la bara spate pe care nu s-au străduit foarte tare s-o recondiționeze. În 2017 a luat-o un ITst din Cluj care a ținut-o până prin Septembrie 2020 parcă, după care a dat-o ca să își ia un RAV4 HSD. (Și care i-a montat de la început cameră duală față/ spate destul de deșteaptă cu aplicație și conexiune prin wifi.) Și mașina a ajuns la familia asta în Turda servindu-i tânărului pentru naveta la Cluj în ultimul an de facultate. Cum după studii s-a întors în Turda, s-a angajat și a primit o mașină de serviciu, Toyota nu-i mai folosea prea mult, mai ales că el visează să-și ia din nou BMW (a mai avut). Îl înțeleg, Aurisul hibrid și estate cred că e o mașină destul de plictisitoare la 24 de ani 😊 Mașina era înscrisă evident pe numele tatălui din motive de RCA. Era a treia mașină din casă, oamenii au o mică afacere, au pus-o la vânzare mai mult să vadă reacția publicului și (cred eu) la insistența tânărului care voia s-o schimbe.
Booon, după mai multe discuții telefonice și schimburi de mesaje pe Whatsapp, m-am asigurat că mașina și actele erau OK și le-am zis fetelor că am găsit o mașină și facem o excursie până la Turda cu trenul. Dacă se dovedește că e ce trebuie și ne înțelegem la preț, a doua zi când se deschid instituțiile facem documentele și ne întoarcem cu ea. Dacă nu, intrăm în salină și schimbăm puțin decorul.
Ce mai încoace-încolo, le-am făcut pe amândouă. Oamenii s-au dovedit super de treabă, au venit cu mașina după noi în Câmpia Turzii, ne-a dus la cazare, am testat mașina am stat puțin de vorbă și a rămas că noi mergem undeva să mâncăm și mai vorbim pe seară. După ce m-am gândit puțin le-am trimis oferta mea pe Whatsapp și a rămas că discutăm seara, nu mai aveam baterie în telefon că l-am rupt în două pe tren. Soția mea chiar a zis că speră că o să fie bine, că ea nu se întoarce acasă iar cu trenul... Adevărul e că a fost horror în prostia aia de săgeată albastră, de la 6:10 la 13:30 pentru 300 km!
Mă rog, seara ne-am văzut, am stat vreo două ore împreună, oamenii erau foarte relaxați, chiar a fost plăcut. Ne-am înțeles la jumate între oferta mea și prețul cerut inițial de ei: 10.700 Eur. A doua zi la 9 dimineața tatăl a venit să ne ia, am încheiat socotelile la pensiune și am mers în centru să facem actele În 45 de minute aveam contractul cu viza de la primărie pentru fiscal (omul cred că avea intrare la primărie, știu că așa e în orașele mai mici, dar chiar îl salutau oamenii pe stradă, și nu ca pe un samsar😊), am primit cheile, o mapă groasă cu facturi de la achiziția din Germania de către primul proprietar român, inclusiv TUV, vinietă de Ungaria, etc. și toate facturile de la reviziile și verificările anuale ale sistemului hibrid, efectuate la Toyota Cluj de către cei doi proprietari de aici. După care am stat vreo trei ore în salină și am luat-o spre casă. Mașina are mici imperfecțiuni cu care aș putea trăi, dar cel mai probabil o să le remediez treptat. 3 din 4 jante sunt măcar puțin julite, îndoitura de pe bara spate, etc.
Să vă zic drept, eu aș fi vrut o culoare deschisă, dar când am văzut-o în realitate ne-a picat cu tronc roșul ăsta-vișiniu. M-au convins documentele cu care venea dar adevărul e că a contat foarte mult și vânzătorul, că de partea asta mi-era cel mai groază. Am avut noroc de niște oameni obișnuiți cu care am putut discuta și alte chestii pe lângă mașină, așa cum sper că consideră și cei cărora le-am vândut Loganul. Apropos, asta e altă aventură, poate mai scriu dincolo.
Pe autostradă am constatat o vibrație între 120 și 130 km/h care a dispărut după ce am echilibrat roțile. Anvelopele în stare OK-ish, cele de pe față erau puțin mai uzate ca pe spate, normal, faza e că la echilibrare am găsit un cui de 5 cm în zona dintre flanc și banda de rulare la una din spate, iar persoana de culoare de la vulcanizare (un service mare de roți) mi-a zis ”Boss, io o fac, da să știi că la asta nu dau garanție”. Și s-a pus frate pe polizat de credeam că trece cu peria aia prin flanc. A doua zi am prins o ploaie și după ce o bag în curte aud fsssssssss. Am înțeles de ce nu dădea garanție. N-am mai avut încredere în anvelopa aia și am cumpărat un set nou NEXEN Nfera SU1 225/45R17 91W.
Săptămîna trecută avea deja 84.000 km și pentru că mă pregătesc de concediu, i-am schimbat uleiul (Toyota 0w20) și filtrele și am comandat bujii noi DENSO SC16HR11. De când am văzut-o prima dată mi s-a părut că discurile pe spate sunt destul de uzate, aveau o bavură de cel puțin 1mm pe exterior, deși plăcuțele erau noi față/spate. Aici au făcut o greșeală vechii proprietari: la ultima revizie cei de la Toyota Cluj au notat pe foaia de constatare că discurile față prezintă rugină pe interior. La exterior arată perfect, dar când am schimbat uleiul am înțeles la ce se refereau. E, faza e că un mecanic de la Toyota le-a zis cât costă lucrarea în service și i-a convins să meargă la el acasă să schimbe plăcuțele la juma de preț. Într-adevăr, mașina are plăcuțe noi față TRW și spate Ate. Dar ăla n-a făcut nimic mai mult, n-a verificat/ curățat/gresat culisele, că de-acolo e la mașinile astea, pentru că frânează puțin cu plăcuțele, șoferii de hibride folosesc mult frânarea regenerativă și condusul anticipativ. Iar pe spate cred că sunt sub limita de uzură de 8mm. O să văd. Mâine mă apuc de ea.
A fost un intro lung până aici, așa că mă opresc. Pun și o poză. Pentru cine a avut răbdare până în punctul ăsta. Ziceți dacă vreți să știți ceva anume, deși e o mașină destul de banală pentru mulți, vă răspund cu plăcere. O să fac și o listă cu ce-mi place și ce nu-mi place mai încolo, acum sunt cam fiert.
Culoarea din prima poză e mai aproape de realitate.
bgdrenault
S o stapaniti sanatosi
Victorine
Mersi!
Habba
Bun așa. Vazusen și io una p'aci pe unde îmi fac veacul, era 2018, motorul de 1.2 parcă, vreo 30k de km, la 12,500 de euro (bine echipată, camera, pilot adaptiv, etc.). Avea încă garanție.
M-am gândit serios s-o iau ca a doua mașină (io am tractor de firmă), Madam a zis nix, nu se apuca de condus (are permis de 15 ani, n-a condus de atunci)....

Sa fie într-un ceas cu cuc! smile.gif
marksman
Mulți kmp fără probleme!
Agrig
Faina de tot "balena"!
S-o stapiniti sanatosi, fara probleme si sa va bucurati de ea!
smile.gif
IRONICK
Iti lipsesc doua deflectoare in lateralele lunetei. rolleyes.gif
Pe ploaie fara ele luneta se va murdarii mai repede.
Victorine
Să fie!
Asta are clasicul cuplu pentru vremea aia: termic de 1.8 si 100 CP în ciclu Atkinson + electric 60CP. Total 136CP.
Dotările sunt cam tot ce aș avea eu nevoie, nu le folosesc pe toate. De exemplu parcarea laterala (semi) autonoma, am lăsat-o odată de amuzament. Not very funny... Dar senzorii de ploaie si lumini, camera de mers inapoi, reglajul lombar cu pernă de aer, volanul reglabil pe inălțime și profunzime, cruise control sunt utile. La fel si toate geamurile cu impuls, prizele de 12V în spate și portbagaj, faptul ca spătarul e rabatabil fracționat și suprafata rezultata e plana. GPS-ul e inutil ca nu e actualizat din 2014. Grafica e slabută la ecranul central dar si intre ceadurile de bord, la facelift e mai ok. Camerele de trafic, ce sa zic, sper sa n-am nevoie, oricum asta e o dotare ulterioara. Tapiseria e una rezistenta cu marginile alea de pele pe zonele de uzura.
E o mașină ușor de condus, sigura, economică, silențioasă, spațioasă și confortabilă. Adica ce cautam pt o masină de familie.
wolfin
Multi km fericiti si sanatosi.

b06fcn
Foarte misto masina, s-o volanesti cu placere. O Toyota e o Toyota, chiar daca nu are bling bling. La kilometrii aia e chiar bomboana masina, cu o intretinere normala va duce mult si bine. Boala lor e ca te plictisesti daca vrei sa le mai faci cate ceva, ca nu au nevoie.
Atentie la fluide, mai ales uleiul motor si lichidul de racire, foloseste doar din cele ale brandului Toyota. Pentru consumabile de genul, vezi toyoshop.ro, au preturi mai bune decat restul.
Culisele la etrieri sunt problema comuna la Toyote, dar cu o supraveghere atenta nu ridica probleme.
Altceva, drumuri line. Intr-adevar, forumul Toyota e cam anemic...
MuciX
Mulți kmp!

P.S. Bine că nu e Mazda. a scapat.gif
YRX
Aaaa, pai ce-ai facut, Bobita? Eu tot trageam speranta de vreun Audi sau BMW... biggrin.gif
Sa o stapanesti sanatos, sa te poarte cu bine si electric si in ciclu Atkinson. Hai cu vaselina la culise, cu ceara de cavitati cu scos pamantul din cotloane.
tatabobu
S-o stapaniti sanatosi!
psychoo
Multi kmp fara probleme!
Ce baterie are pe partea de hibrid? Nu cere inlocuire?
Victorine
Mersi băieți. Dacă mă lasă vremea azi schimb frânele față. Dacă nu, găsesc eu ceva de făcut în prima zi de concediu, mâine sigur arată soare. Pentru spate încă nu mi-a venit trusa cu presa de piston. Și pentru bujii e nevoie de o tubulară de 14 cu perete ingust si articulata. Tre sa vină si aia. Am cautat peste tot bujiile cu cifrac20 mentionate in carte si nu gaseam decat astea cu 16. Până la urmă am găsit în catalogul Denso o notă care xice că Toyota a decis să înlocuiască bujiile pentru motoarele astea cu cele cu cifra 16 si ma intreb de ce le-or fi inlocuit cu unele mai reci.
Hai ca azi am dormit până aproape de 8, de unde până acum mă trezeam la 6 să lucrez cât e răcoare și liniște. Parcă am mintea mai limpede ca aseara. Ziceam că încerc sa fixez câteva chestii care îmi plac și altele care nu-mi plac la mașină.
Pe lângă ce-am scris mai devreme in primul post, aspectele pentru care am ales de fapt mașina, imi place forma. Imi place ca are liniile fluide si rotunjite, nu prea reusesc sa ma impac cu astea noi cu muchii care se intersectează, deși înțeleg oarecum si designul ăsta.
Imi place la nebunie feelingul atunci când închizi ușile, deci senzație și sunet asa satisfăcătoare mai rar.
Imi place că are bușonul de alimentare pe stânga, aici nu mai explic 🙂
Îmi place cum au gândir foaia aia retractabilă care acopera bagajele, pe care poti s-o culisezi prin niște canale laterale la diferite înălțimi. La fel și plasa retractabilă care separă portbagajul dechabitaclu, care piate fi mutata si in spatele scaunelor dacă să zicem ai un câine pe bancheta din spate sau transpirti ceva voluminos cu spătarul banchetei complet culcat.
Îmi place căt de simplu se rabateaza spătarul banchetei trăgând de niște mânere ca alea de la portiere din interior.
Imi plac frânele ferme, chiar și cu discurile astea obosite.
Îmi place că are faruri cu lupă și halogen, nu xenon. Deși un bec e pe la 100 de lei.
Îmi place că nu are curele si role pe lânga motor care să antreneze alternator compresor AC, pompă servo, eventual pompa de apă, etc. Practic nu are nicio curea de transmisie. Compresorul AC face un bâzâit audibil dar nu deranjant când ca la Logan. V-am zis xă inevitabil o să fie versus, dar de-aia am luat-o, ca voiam sa fie mai bine.
Iar imi place ca nu are electromitor de pornire, practic motorul termic e pornit incredibil de ușor de cel electric fiind cuplate prin intermediul eCVT. Auzi doar o ușoară schimbare de tonalitate. Asta dacă accelerezi ușor. Dacă accelerezi tare trage și electricul si termicul si turația termicului sare intr-o zonă unde cuplul e favorabil.
Imi place că la climatizarea automată setată pe AUTO poti alege modurile slow, mild si fast ceva de genul. Adică pe slow cum e la mine mereu nu porneste vijelia din peșteră după ce intri in mașină de la 39 grade si temperatura setată e atinsă treptat, mai lent.
Îo să-mi placă la iarnă încălzirea în scaune 🙂

Ce nu-mi place și mă deranjează încă puțin, deși am observat că mă obișnuiesc treptat e vizibilitatea în fața. Venind din Logan, unde eram ca în acvariu, asta are parbrizul foarte inclinat si montantii A IMENSI si grosi. La înălțimea mea de 185-187 cm ca nu mai stiu cat am, imi stau rau de tot în ochi. La fel și luneta, e jumate cât aia de logan, cum plafonul coboară binișor spre spate. Plus ca e depaaaaarte rău, deh - estate. Dar sunt lucruri cu care te obișnuiești.

Interiorul imi place si nu-mi place. De fapt îmi place dar prima impresie dupa ce am văzut masina live la exterior a fost dezamăgirea si surpriza cand am intrat, adică pare din alt film. Cu toate astea, am ajuns sa-mi placa aspectul minimalist și conservator. La mașinile noi în care am intrat, pentru că am fost și la reprezentanta Toyota de aici am avut senzația de jucărie din plastic cu ecrane. Pe bune. Asta parcă inca iti da sentimentil ca te urci intr-un utilaj, nuș cum să explic. Toate comenzile sunt la locul lor, materialele sunt rezistente, destul de moi acolo unde e cazul și plasticul parcă e diferit de astea noi, parcă nu iese așa tare în evidență, e mai gros, mai elastic parcă, textura e mai plăcută, nu știu ce naiba fac la astea noi de sunt asa evidente zonele plasticoase, dau un sentiment de ieftin si fragil. Vorbesc de Toyota, Skoda, Opel, nu LandRover Disvo Sport, na în ce m-am mai urcat. Sigur nu-s toate la fel.
Nu-mi place că n-am unde să-mi pun telefonul. Până la urmă am găsit un loc, dar stă ciudat infipt intr-o fantă, in consolă. Si daca ar fi sa-l pun intr-un suport în parbriz, trecsă ma uit pe după el cănd fac o manevra.

Exista 3 moduri de condus, cred ca s-a mai povestit pe la alte hibride Toyota: EV, ECO si POWER.
EV nu m-a interesat prea mult și nici nu-i vad utilitatea pentru că bateria de tracțoune ofera o autonomie infimă, cred că vreo 2 km. Nu am fost curios.
Pe ECO am impresia că e limitat doar răspunsul la pedală., în sensul că apeși si nu se întâmpla mare lucru, dar nu într-un mod deranjant să simți că parcă tragi de un cal mort.
Pe POWER e fain și simți că de fapt puterea e suficientă să tragă vaca rapid într-o depăsire sau cănd intri pe autostrada și vrei sa intri în ritm. Reacționează imediat, o ajută ambele motoare.

Așa cum mă așteptam, de fapt chiar anticipam cu plăcere, mașina te indeamna la un mod de șofat ZEN. Indiferent că e trafic urban sau extraurban și îti permite să observi cu oarecare detașare ce se întâmplă în jur și chiar să fii mai atent.

Toate comenzile si indicațiile sunt intuitive, făcute cam stupid-proof si orientate către un condus economic.

Iluminarea comenzilor e un albastru plăcut, pot modifica și intensitatea ceasurilor de bord. Chiar si ceasul ala digital arata ok, desi inainte s-o vad live ziceam ce naiba e cu ceasul asta de Oltcit?
MuciX
QUOTE(Victorine @ 17 Jul 2021, 08:09)
Asta parcă inca iti da sentimentil ca te urci intr-un utilaj, nuș cum să explic.
*


A mai fost, dar ai grija cu afirmații din astea că uite acum vine versusul.

Am testat Corolla "nouă" care e succesorul spiritual și pot confirma cele de mai sus. Și cu eCVT nu prea m-am înțeles - era motorul de 180cp și cum dădea de in gradient la 130-140 pe autostradă se tura la +5k, revenea la normal, iar se mai tura puțin și tot așa.
Bine, nu mergem asa mult în oraș, așa că nici nu știu ce am căutat la ea, dar am zis sa o încerc.
Victorine
Corect, ai dreptate, din punctul asta de vedere nu m-an exprimat bine. Trebuia să zic "ai senzația că te urci intr-un utilaj, până când o pornești". De pildă pentru unul ca Muttley (și cum eram și eu de altfel până nu demult) o astfel de combinație motor + cutie cu un comportament atât de propriu și oarecum independent de șofer ar fi pur și simplu.moartea pasiunii. E, nu e chiar independent de șofer, dar e pe principiul că stie el mai bine. Adevărul e ca sistemul din spate a fost gândit foarte inteligent și în toți anii ăstia de experiență Toyota l-a rafinat considerabil până la motoarele Dynamic Force cu eCVT de azi. Dacă îti asumi că au fost gândite pentru eficiența si confort e în regulă. Eu sunt la vârsta și in starea mentală in care asta căutam.
Referitor la succesor spiritual, de fapt Aurisul e o Corolla. De-aia ziceam ca unii o sa se dezumfle, pentru ca nu e o masină cu pretenții la niciun capitol. Au avut o idee proasta de marketing s-o rebranduiasca, după ce Corola era deja un establishment. După o vreme au revenit la numele inițial, dar practic vorbim de aceeași mașină.
dandobre
Rezervorul nu e plin? nedumerire.gif

17 Jul 2021, 08:42:
Legat de nume, mai nou se numește Suzuki ceva.... biggrin.gif
Victorine
Cam așa e consumul în oraș. Înca învăț eco-driving. E posibil doar în trafic lejer când nu încurci. Accelerare lentă pe electric, frânări regenerative lungi, iar odată atinsă viteza de croazieră cu sprijinul termicului, dacă eliberezi acceleratia si dupa o calci ușor, viteza e mentinută doar de motorul electric.

17 Jul 2021, 09:48:
QUOTE(dandobre @ 17 Jul 2021, 09:40)
Rezervorul nu e plin?    nedumerire.gif

<span class='edit'>17 Jul 2021, 08:42:</span>
Legat de nume, mai nou se numește Suzuki ceva.... biggrin.gif
*



Nu știu dacă mă crezi dar n-am avut timp să alimentez zilele astea, mi-am făcut drumurile si atât. Rezervorul are o cspacitate de 45L. De Suzuki nu știu ce zici. Știu xa Toyota a mai împrumutat una-alta la diversi producători, la fel cum fac și ei BMW-ul ala cu emblemă de Toyota, lucruri care supără puriștii care nu vor să vadă brandurile amestecate, dar așa funcționează.
AmunDei
Arata bine balena, multi kmp fara incidente.
Cred ca la design s-au inspirat putin din versiunea asta de Accord cand au desenat-o.
[attachmentid=1628129927]
Victorine
Mersi!
Mai, nu stiu, oi fi eu subiectiv sau e unghiul de vină, dar a mea pare mai suplă. Felul in care se continua farurile cu capota si parbrizul care are un unghi mai inclinat, montanți A mai lungi dar si baghetele de pe plafon care la mine sunt lipite.
dizzy
Sa o stapanesti sănătos si multi kmp fără probleme.
Nu se poate actualiza navigatia ?
Victorine
Mersi!
Ba da, poate contracost, dar nu merită cand exista Waze mult mai destept. Plus ca displayul ala e pozitionat cam jos si are o rezolutie slabă rău 🙂
dr_mKe
Condus asa ceva, tot cu motorul 1.8, dar noua, din 2020. Silențioasa, bine finisata, suspensie inconfortabila raportat la partea dinamica. Asta a fost impresia mea dupa 2 ceasuri pe drumuri variate.
Transmisia n-o comentez, nu este pentru mine. Ma pot adapata usor la orice cand e cazul, dar nu este pentru mine.
Fii multumit ca nu ai detectia pietenolor & biciclistilor, respectiva masina a fost accidentata din spate, prima oara chiar noua nouta, nici 1 luna nu avea. Sistemul a decis ca un pieton vrea sa sara-n drum si a franat la maxim. Un Aygo s-a facut afis in haion......
Multi kmp fara probleme.
Cand scoti sub 4% prin Timișoara dau eu cate pizza / beri vrei. Mai precis sub 3.8 %, asta a fost consumul meu in urbea ta cu ea dupa o zi normala de saptamana.

PS: n-am ochelari, scuzi greșelile.
Victorine
Cred ca astea noi sunt optimizate mai bine pe partea de consum. Am reusit 3.9 intr-o zi de duminica Dimineata cand eram practic singur pe drum. Dar trebuie sa urmăresti scopul ăsta si nu esti amuzant pentru colegii dectrafic ca sa zic doar atat. Oricum scoate consumuri bune la greutatea pe care o are. Si ba da, cred ca are chestia cu detectia pietonilor, dar nu sunt asa sigur, imi spunea foatul proprietar ceva. Desi cred că ar trebui sa aiba un radar dinala in față, nu? N-am vazut decat senzorii de proximitate. Mai vedem. O am abia din 29.06.
P.S. O pizza poti sa dai oricum cand mai vii la Marian, sunati doar. 😉 Apropo, dupa ce schimb franele cred că o sa-i fac o vizita, daca poate sa ma ajute cu un test.
Agrig
Totdeauna am preferat "utilajele" in fata autoturismelor, alea nu se incurca-n mers si probleme!
Ceasul de Oltcit era foarte fain si mai ales fain pozitionat, pe Patrol in aceeasi pozitie am instrument insa este nu ceas, este busola! preferam ceasul desi uneori si busola ajuta.
Adaptarea la stilul masinii se face in timp si mai ales km, eu nici acuma nu ma inteleg bine cu lipsa frinei de motor.
Cheia se subtiaza pe strung sau cu bormasina si flexul.
biggrin.gif

La consum si eu am reusit 5,3l/100Km din Calea Aradului pina la Leroy Merlin in Calea Sagului cu Loganul!

P.S. Prin Sinmihaiul Roman...
radmasa.gif
ursul_bipolar
Excelenta alegere! Felicitari! Sa va poarte sanatosi.
Referitor la radar, daca are pachetul toyota safety sense are si radar. Te poti apropia usor de un obstacol fara sa franezi si daca in bord tipa tare un mesaj cu rosu brakeeeee atunci are radar biggrin.gif

Cum a spus si b06 mai sus, pe toyoshop gasesti piesele originale la pret mai bun ca in reprezentanta.
Si sunt destul de profi.
Victorine
Mersi! Te referi la repere Toyota, nu? Eu am folosit filtre Nipparts, cu excepția celui de polen care e de la Mann cu carbune activ si polifenoli. Oricum voi face reviziile pe la 10.000. Pentru frâne am optat pt TRW pentru că am fost foarte mulțumit pana acum. Bujiile Denso Iridium de care am scris mai sus pentru ca urmeaza concediul si ma apropii de intervalul de schimb, 90.000km. Stergatoare cred ca tot Denso. Acum am unele aero dar nu sunt foarte multumit de cel mare, trebuie unul articulat, asta nu distribuie uniform forta de apasare.
Oglinda sofer se pliaza ceva mai lent ca cea de la pasager si pare ca se chinuie putin. Oare nu e vreo secventa ceva sa dezactivez plierea la inchiderea masinii? Tre sa vad pe forumul Toyota.
Imi place keyless entry si faptul ca are jojă 🙂 Am desprafuit putin motorul.
Nu are safety sense, ma averizeaza doar senzorii din fata cand ma apropii prea mult de un obstacol.
IRONICK
QUOTE
Îmi place că are faruri cu lupă și halogen, nu xenon. Deși un bec e pe la 100 de lei.


Osram NightBreaker Laser 150%

biggrin.gif

HB-uri, nu?
ursul_bipolar
Da pt repere toyota. Eu iau de la ei filtrul de ulei, aer si garnitura de la buson si uleiul OE 0 20 pt HSD. Filtrul de aer il iau mann cu polifenol.
Tot despre radar? Are cumva CC adaptiv?

PS: imi place cum ai aranjat compartimentul motor!!!
IRONICK
QUOTE(Agrig @ 17 Jul 2021, 10:56)
La consum si eu am reusit 5,3l/100Km din Calea Aradului pina la Leroy Merlin in Calea Sagului cu Loganul!
*


Comparatia consumului intre doua masini cu performante diferite este cam aiurea.
Eu am scos si sub 5%, dar nu este relevant. Si nu, nu am mers ca melcul sau la vale.
dr_mKe
Nu e deranjant pentru restul colegilor, doar ca este contraintuitiv. Accelerare moderata in zona 2000-2500 rpm, cat mai repede, apoi constant sau discreta încetinire. Partea elecrrica te ajuta la accelerat cel mai mult, benzina consuma cel mai eficient in regimul asta din ce am observat eu, asa rapid. Lipsa frânei de motor este acolo tocmai pentru consum, trebuie doar sa o folosesti la maxim. Franarea regenerativa funcționează bine in regim urban la stilul asta de condus.
Oricum, la condus in regim urban se pare ca-s un soi de etalon de mers economic. Cred ca-s singurul cu 2.0 turbo de Reno care consuma in oras mai puțin ca la drum intins 😂

Curios in cat timp te inveti cu comportamentul la depasiri.
Victorine
Ironick, HIR2 55W.
Pentru frana de motor in coborâri mai dure este treapta B care poate fi comutată doar din D și viceversa.
Bicicleta galbena
Una dintre putinele Toyota despre care pot zice ca arata bine, cealalta ar fi Avensis 2010 estate. Culoarea e foarte misto iar, am vazut putine Toyote in culoarea asta, si erau RAV-uri hibrid. E practic masina ideala de familie, daca nu vrei SUV-crossover. Felicitari si multi km, p desigur biggrin.gif


Agrig
QUOTE(IRONICK @ 17 Jul 2021, 10:27)
Comparatia consumului intre doua masini cu performante diferite este cam aiurea.
Eu am scos si sub 5%, dar nu este relevant. Si nu, nu am mers ca melcul sau la vale.
*



Ma rog, cum spuneti insa aia se adresa timisorenilor, traseul pe care am mers este ...centura ocolitoare sau ma rog un fel de centura deci acolo este consum extraurban...!
radmasa.gif
Victorine
Mersi bicicleta!
Unde o fi tatabobu de nh apare sa-și revendice premiul?
Și nea bion s-o spurce 😄
Muttley o fi plecat cu subaru cu vreo gagică, stau ca pe ace când o intra pe-aici, el visa la XV...
b06fcn
Oglinda din stanga asa face la toate, gasisem o explicatie pe forumul Toyota, dar nu mai tin minte care. In mod normal ar trebui sa ai un bouton care sa dezactiveze plierea.
Avani
Să o stăpânești sănătos și mulți km fără incidente. Din ce observ pe forum, vechi posesori de reno&dacia, se orientează către japoneze, ceea ce nu e deloc rău. Înțeleg că cel mai important neajuns, dacă îl pot numi așa, e acomodarea cu dimensiunile și unghiurile de vizualizare ale mașinii, ori astea, sunt cu siguranță doar temporare, până ajungi să acumulezi km la bordul dricului.
Victorine
Mersi Avani.
Legat de oglinzi era o explicatie xa unghiul ar fi mai mare decat la pasager, adica ar avea un drum mai lung de parcurs si de-aia se pliaza cu o mica intarziere fata de cea din dreapta. Personal nu cred asta, suporturile oglinzilor par la fel. Nici nu are sens sa fie diferite decat daca ne gandim la ciydățenia VW cu o oglibda mai mica. In plus, viteza cu care se pliaza e mai mica si pare fortat motorasul. O fi fost agățată, dar nu are urme.
Agrig
Partea dreapta in majoritatea cazurilor este cea mai afectata de praf, apa, nisip in decursul vremii.
Posibil si sa se fi intepenit din cauza asta totusi si pe stinga.
Nu-l incurca pe pasager rabaarea oglinzii in timp ce se deschide usa.
ursul_bipolar
QUOTE(Victorine @ 17 Jul 2021, 15:49)
Mersi Avani.
Legat de oglinzi era o explicatie xa unghiul ar fi mai mare decat la pasager, adica ar avea un drum mai lung de parcurs si de-aia se pliaza cu o mica intarziere fata de cea din dreapta. Personal nu cred asta, suporturile oglinzilor par la fel. Nici nu are sens sa fie diferite decat daca ne gandim la ciydățenia VW cu o oglibda mai mica. In plus, viteza cu care se pliaza e mai mica si pare fortat motorasul. O fi fost agățată, dar nu are urme.
*



Oglinda din stanga are o intarziere de 0.5s la pliere fata de cea din dreapta. Asa este by desing.
Victorine
Iar explicatia banuiesc ca tine de cultura japoneză. Pentru ca nu vad niciun rost.
ursul_bipolar
Am primit o explicatie sumara la prima revizie cum ca ar tine se sistemul perimetral de camere. Trebuie sa imi aduc aminte exact si revin. Nu am fost f atent atunci ca eram mai implicat sa le spun cat ulei sa puna.
AndreiMR
Să o stăpânești sănătos! E o mașină de familie care sigur ține cu casa.
Legat de oglinzi, nici la Mazda nu se pliază în același timp din cauza unghiului în care sunt poziționate. Una din oglinzi are un traseu mai lung de parcurs decât cealaltă. E foarte posibil să fie ceva specific japonezelor, sunt multe caracteristici comune la mașinile japoneze chiar dacă sunt de la mărci diferite
ursul_bipolar
Nu numai la japoneze, citisem ca si la unele europene este la fel.
Asa este, multe lucruri sunt identice chiar daca sunt marci diferite, asa e la japonezi.
MuciX
QUOTE(Avani @ 17 Jul 2021, 14:31)
Din ce observ pe forum, vechi posesori de reno&dacia, se orientează către japoneze, ceea ce nu e deloc rău. Înțeleg că cel mai important neajuns, dacă îl pot numi așa, e acomodarea cu dimensiunile și unghiurile de vizualizare ale mașinii
*


Și când te gândești că la bemveuri singurul neajuns de care se plâng la unison e că nu le plac oamenii care le cumpără. rolleyes.gif
cj98czh
nu le sunt fan la BMW, dar macar alea arata a masini ... japonezele .. meah ...

Victorine, multi kmp fara probleme!
ursul_bipolar
QUOTE(MuciX @ 17 Jul 2021, 18:55)
Și când te gândești că la bemveuri singurul neajuns de care se plâng la unison e că nu le plac oamenii care le cumpără. rolleyes.gif
*



Sau ca le sar distributiile, sau ca sunt modelul si problema? Pemfeu seria 3, dizel pe motorina, 7k km, luat in programul ala de la pemfeu in care nu ai grija 3 ani, dat inapoi la 47k,4 intrari in service dintre care 2 tractat de pe autostrada, end of story.
MuciX
Am zis bemveu, nu tractor. sleep.gif

Mai urât ar fi că Mitsubishi aia ai tai finanțează exploatari ilegale de ton in Asia. Unul dintre dezastrele naturale la care participă.
IRONICK
QUOTE(ursul_bipolar @ 17 Jul 2021, 20:04)
Sau ca le sar distributiile, sau ca sunt modelul si problema?
*


Uite, nu mi-a dat prin cap sa adun poze cu motoarele de pemfeu desfacute la amicul meu cu service. Mai trist este ca 80% din posesorii lor nu au bani sa treaca strada. Sa ii vezi cum le pica fata ...

17 Jul 2021, 20:14:
QUOTE(ursul_bipolar @ 17 Jul 2021, 20:04)
tractat de pe autostrada
*


Pe A2, singurele masini urcate pe platforma sunt pemfeurile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.