"serpisori" sau evacuare pe fiecare piston(asa se spune nu?)....unde pot sa mi fac si eu asa ceva pt nova gt si cam cat ar costa?....dar merge sa faci "serpisori" si la motor pe carburatie?...daca da poate ma ajutati si pe mine
driverx
23 Jan 2006, 10:37
1) Cauta pe forum. Cred ca s-a discutat. CAUTA
2) Nu mai crea topicuri pentru fiecare idiotenie care iti vine sa o pui pe masina. Cauta inainte sa faci un topic, si daca vrei sa iti faci varza din masina, fa un singur topic si varsa-ti acolo toate ideile. Nu ne chinui pe noi cu 187234 topicuri. Ai numai 39 de posturi dar deja ai 5 topicuri deschide...binenteles...toate inutile.
nu e bine sa te enervezi pe astia mai mici....nu trebuie sa invete si ei ceva?....oricum nu i nimic scuze ca am deschis topicul asta si felicitari pt felul tau de a fii...P.S: daca as fi stiut unde sa caut nu as mai fi intrebat...logic nu?...oricum m am convins cum este cu lumea mai "mare" pe aici...bafta la toti
vis-a-vis
23 Jan 2006, 11:17
Lumea se confrunta pe aici cu o oarecare rutina, trebuie sa intelegem asta.
Incep sa le dau dreptate totusi.
De povestit putem povesti mult si bine, si verzi si uscate.
Chestia principala este modul cum ai pus problema.
Aceste imbunatatiri daca le faci, trebuie sa ai ceva cunostinte de mecanica. De la tine nu rezulta acest lucru.
Acei "serpisori" imbunatatesc fluxul de gaze, iar la un motor de putere relativ mica, cum este motorul tau, rezultatul nu va fi spectaculos.
ydaniel
23 Jan 2006, 11:20
va fi o crestere de 1,5-2 cp daca vei avea un esapament mai putin restrictiv
Poate am gresit si eu dar totusi "unii" sunt prea exagerati...in fine asta nu conteaza...motorul urmeaza sa fie modificat si ultimele lucruri care mi au ramas de facut ar fi un carburator weber dublu corp si aceasta galerie(serpisori)....si sincer nu stiu unde sa ma duc s o fac si nici nu stiu cat costa....dar se pare ca unii nu ma inteleg(sau poate nu ma fac inteles).... P.S: nu sunt un foarte bun cunoscator in mecanica dar ma descurc destul de bine
vis-a-vis
23 Jan 2006, 11:45
Sa inteleg ca ai usurat bielele, vilbrochenul, volanta sau le-ai inlocuit cu unele sport, ca ai un ambreiaj sport, ca ai schimbat supapele si arcurile supapelor cu unele mai mari in diamentru, respectiv arcuri mai tari?
Sa inteleg ca ai rectificat chiulasa pt un raport de compresie mai mare si ca ai montat deja pe motor axa cu came cu unghi mare.
Daca da, cred ca e floare la ureche sa indoi niste conducte si sa le sudezi pe o flansa.
La volanta si biele nu am umblat sa le usurez.....spune mi daca este vreo ordine in care se pun aceste "tevi" adica serpisori 1-4 si 2-3 (parca asa e in poza)..sau este alta ordine?
vis-a-vis
23 Jan 2006, 12:12
Evacuarea din imagine e doar un exemplu, nu stiu de la ce masina este.
Ideea e sa ai un flux continuu de gaze.
Pentru asta, traseul conductelor trebuie sa aibe aceeasi lungime pt. fiecare pana in punctul in care se unesc, apoi trebuie tinut cont de ordinea de aprindere a cilindrilor, care habar n-am care e la nova.
driverx
23 Jan 2006, 12:14
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2006, 12:12)
....care habar n-am care e la nova.
E fix ca la berlina.
multumesc si inca o data imi cer scuze daca am suparat pe cineva...dupa ce voi termina masina voi baga niste poze cu ea sa mi spuneti ce parere aveti...
vis-a-vis
23 Jan 2006, 12:23
QUOTE(driverx @ 23 Jan 2006, 12:14)
1,2,4,3?
Ca sa nu ai batai de cap, poti face asa:
driverx
23 Jan 2006, 12:47
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2006, 12:23)
1,3,4,2. Asa e la berline.
Muttley
23 Jan 2006, 12:52
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2006, 12:23)
De ce am impresia ca nu raspunsul tau il astepta?!?
vis-a-vis
23 Jan 2006, 13:00
Speram sa ma corecteze Kyd, dar n-am avut placerea.
Cu alte cuvinte se imperecheaza 1 cu 4 si 2 cu 3, identic ca in prima poza.
Insa, dupa tot ce am insirat pana acum, vin cu precizarea ca, acesti serpi nu se fac dupa ureche, doar asa, sa dea bine la public... diametrele trebuiesc calculate, lungimea deasemenea.
Apoi se testeaza cu aparatura speciala, pentru a vedea daca nu cumva am facut mai mult rau decat bine.
Sincer, ultimul lucru care mi-ar ramane de facut, ar fi sa modific evacuarea.
am inteles ca cei de la Borla pot face asa ceva?
Pai ... da-le un telefon si intreaba-i....
vis-a-vis
23 Jan 2006, 14:20
Muttley
23 Jan 2006, 14:48
QUOTE(vis-a-vis @ 23 Jan 2006, 14:20)
Alte vremuri...
QUOTE(ydaniel @ 23 Jan 2006, 11:20)
va fi o crestere de 1,5-2 cp daca vei avea un esapament mai putin restrictiv
De unde sti tu?
serpisorii care ii am pe nova(1.8 16v) aduc un surplus de putere de aproximativ 8 cp la cei 136 dati de fabrica si au costat fix 350 euro
Muttley
26 Jan 2006, 10:57
Sporul asta de putere s-a obtinut numai prin schimbarea galeriilor, sau s-a intervenit si la axele cu came si la alimentare?
ydaniel
26 Jan 2006, 11:43
QUOTE(amc @ 23 Jan 2006, 18:45)
am calculat!
QUOTE(Muttley @ 26 Jan 2006, 10:57)
Sporul asta de putere s-a obtinut numai prin schimbarea galeriilor, sau s-a intervenit si la axele cu came si la alimentare?
asta este sporul de putere declarat de firma constructoare, este galerie "racing" cumparata de la un furnizor de piese pentru masini de curse.
intr-adevar, masina are si admisia schimbata, intregul traseu de evacuare schimbat, cip tuning... etc
si cu toate astea este pe undeva la 150cp
vis-a-vis
26 Jan 2006, 18:07
Parca ar fi parul
Meduzei Si daca ma uit atent pare un motor de R 18.
kta...vreo poza cu galerie de nova gt nu ai?Stii pe cineva care face asa ceva?
driverx
26 Jan 2006, 19:04
Evacuarea aia arata de parca ar fi trecuta prin masina de tocat
ydaniel
26 Jan 2006, 20:41
hm e complicata rau de tot.
Daca ati cauta pe web cum arata o evacuare performanta. ati vedea ca asa arata. E imbarligata pentru ca tevile trebuie sa aiba aceeasi lungime. Si arata rau pt ca nu e finisata. Dupa slefuire, vopsire/cromare o sa arate mult mai bine.
ydaniel
26 Jan 2006, 21:40
nu.,adica e prea mare
,multa munca,admisia trebuie sa fie la fel
Parerea mea este ca nu conteaza cum arata ci cat de bine este facuta....
vis-a-vis
26 Jan 2006, 21:57
Hai ma, ce dracu! Bunul simt ne spune altceva.
Oamenii n-au avut decat un singur model de coturi din teava si au asamblat un fel de lego. N-are nici o treaba cu performanta ci cu prostul gust. Nu rezulta nici o performanta din a fi la moda cu orice pret.
Curgerea gazelor trebuie sa fie cat mai lina, nu sa urmeze un traseu de montagne-russe.
Respectiva evacuare cred ca mai degraba scoate din motor mai multi dB decat cp .
Stiu ca trebuie ca tevile sa aiba aceeasi lungime , dar ele trebuie sa fie cat mai drepte . plus ca diametrul trebuie calculat , la fel si punctele in care se unesc tevile . Mai degraba cred ca evacuarea a fost contruita dupa ureche si dupa priviri indelungi decat dupa ore in sir de dat cu pixul pe foaie . Daca evacuarea e calulata , respect . Daca nu , raman in continuare pe pozita
LE : m-am uitat mai bine la ea , acum sunt
driverx
26 Jan 2006, 22:02
QUOTE(kta @ 26 Jan 2006, 21:37)
Daca ati cauta pe web cum arata o evacuare performanta. ati vedea ca asa arata. E imbarligata pentru ca tevile trebuie sa aiba aceeasi lungime. Si arata rau pt ca nu e finisata. Dupa slefuire, vopsire/cromare o sa arate mult mai bine.
Ba....daca fac hernie la diafragma te pun sa imi platesti spitalizarea. Mor de ras. Tu ai dreptate ca trebuie sa fie egale, dar daca ala ii egal atunci distanta intre TM - B e fix egala cu B - CT.
einstein1984
26 Jan 2006, 22:49
In poza de sus e un 4-2-1, cea romanesca e un 4-1. Dar arata prea ciudat si diametrul tevii prea mic. Daca pune masina pe dinamometru vom afla ce a reusit.
vis-a-vis
26 Jan 2006, 22:54
Unde Doamne iarta-ma vezi tu 4-1?
einstein1984
26 Jan 2006, 22:57
Mea culpa, nu aveam ochelarii pe nas si nu e monitoru meu. Nici macar un 4 in 1 nu e. Cat chin si degeaba!
Tzevile se unesc 2 cate 2, evacuarea e pe 2 tzevi ... Uite-o
aiciAi dreaq astia de la BMW
M5Equal lenght exhaust
Muttley
27 Jan 2006, 05:12
QUOTE(yknot @ 26 Jan 2006, 16:06)
asta este sporul de putere declarat de firma constructoare, este galerie "racing" cumparata de la un furnizor de piese pentru masini de curse.
intr-adevar, masina are si admisia schimbata, intregul traseu de evacuare schimbat, cip tuning... etc
si cu toate astea este pe undeva la 150cp
Stiam de performantele masinii din celalalt topic, eu altceva vroiam sa punctez totusi... Logica mea imi spune ca modificarea/inlocuirea exclusiv a unei galerii de evacuare, daca este bine realizata, aduce un castig de putere aproape neglijabil. Iar curgerea gazelor de evacuare, depinde mult de cantitatea, calitatea, dinamica gazelor admise (d-aia am intrebat de admisie), de fazele distributiei (avansuri, intarzieri, incrucisari ale supapelor - astfel ca am intrebat de axele cu came). Ideea-i ca un spor de 8 cai mi se pare cam optimist in cazul utilizarii strict a unei alte galerii pe un motor stock. Insa, sporul de 8 cai datorat doar galeriei pe un motor avand celelalte sisteme deja modificate mi se pare credibil...
Na, formulez si altfel, motorul ala deja are o tenta sport din fabricatie, mi se pare aiurea ca producatorul sa nu-si fi dat seama de acei 8 cai realizabili doar din galerie, ca deh, intre 136 si 144 e totusi cale lunga...
Chiar ca ai dreaq . Au si motor cu 6 cilindri pe deasupra
Si ce daca ? Si dacia poate sa aiba evacuarea la fel ca M5-u' .
ydaniel
27 Jan 2006, 16:46
pe masina lui robert este o evacuare buna si pe o dacie din bv(ex cox).mai vb
vis-a-vis
27 Jan 2006, 18:19
A nu se confunda evacuarile pt motoarele turbo cu evacuarile pt motoare aspirate.
cresterea de 8 cp este data pt motorul stock!
AAlpine1
3 Feb 2006, 01:01
[attachmentid=19943][attachmentid=19939]
[attachmentid=19940][attachmentid=19941]
astia sunt pt motorul de r5 alpine foarte simpli si fara complicatii majore . nu crd ca se castiga mai mult de 2 cai cu niste serpi la un motor de pana la 2000 cm3 16v cine crd altfel sa dovedeasca cu un test dyno .
AAlpine1
3 Feb 2006, 01:07
evacuare tip serpi la un motor de r5 alpine turbo pus pe dacie .
[attachmentid=19944]
vis-a-vis
3 Feb 2006, 01:31
QUOTE(AAlpine1 @ 3 Feb 2006, 01:01)
astia sunt pt motorul de r5 alpine foarte simpli si fara complicatii majore .
Uite dom'le, unii tace si face.
QUOTE(AAlpine1 @ 3 Feb 2006, 01:01)
nu crd ca se castiga mai mult de 2 cai cu niste serpi la un motor de pana la 2000 cm3 16v cine crd altfel sa dovedeasca cu un test dyno .
Orice cioara isi lauda puiul.
Nu intotdeauna ce scrie pe ambalaj se reflecta si in realitate
ydaniel
3 Feb 2006, 10:08
frumusele galeriile.astept una pt 1310:))
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.