Folosesc de 4 ani mașini electrice.
Rezum din propria experiență:
Nu trebuie încărcată la peste 85% și nici consumată la mai puțin de 20 la sută bateria.
Frigul afectează bateria la fel și căldură puternică.
Autonomia ideală se realizează la o viteză medie de 60 km la oră la o temperatură între 20 și 27 de grade.
La orice autoturism electric opțiunile de confort sunt mari consumatoare de curent iar curentul vine din aceeași baterie din care este folosită tracțiunea. Chiar și sistemul audio consumă serios din baterie.
Indiferent de marcă chiar și test la modul de folosință și stilul de condus afectează drastic capacitatea bateriei de tracțiune.
Durata de viață a bateriei de tracțiune a ajunge ușor la 20 de ani deși nimeni nu îți garantează mai mult de 10 ani.
Încărcarea de tip fast charge ccs afectează grav viața bateriei.
O consideri doar o măsură de moment folosibilă ocazional pe autostradă.
Cea mai benefică încărcare este la priza domestică de 2,3 kW.
Când cumpărați o mașină electrică preferați culoare albă sau argintie astfel nu vei fi nevoiți să folosiți în sistemul de climatizare.
Clasament personal: 1= Tesla , 2= Renault Zoé, 3= Hyundai Kona....apoi restul.
În mod normal Hyundai Kona ar fi trebuit să fie pe locul doi pentru că are o autonomie ușor superioară modelul lui Zoe însă l-am poziționate locul 3 pentru că se încarcă prea lent doar cu 7 kW în mod AC.
În clasamentul meu nu apar multitudinea de mașini electrice pline de ecrane leduri și canapele din piele însă cu autonomie mediocră.
Cine are de gând să dea 80000 de euro pe un Mercedes EQS trebuie să știe faptul că după 10 -12 ani o duce la Remat... , Mai pe românește o să ajungă autonomia să se ducă până în parc sau până la pâine..
)
Mașina electrică nu e o fitzä, sau dacă o iei ca fitzä te arzi repede.