Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna 3
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
John S
Salutare dragi colegi!

Sunt nou pe forum, acesta fiind primul post, chiar dacă am tot citit postări pana acum. După 4 ani de zile cu un Audi A4 B7 care mi-a mâncat nervii, banii și sănătatea mintala, investind undeva la 12000 euro in el, am decis sa trec la Renault Laguna 3, despre care nu am auzit mult lucruri rele pe partea de fiabilitate.

Mașina a costat 5600 euro, an de fabricație Noiembrie 2012, 2.0 dCi, 127 kw, M9R, cutie automata AJ0.
Ca și dotări: keyless entry, keyless go, bi-xenon, senzori ploaie, lumini, 4control, plus altele basic. Are 256000 km reali cred, având intrări in reprezentanta in ultimii ani.

Ca și defecte, mici îndoituri/zgârieturi pe caroserie, la interior probabil foștii proprietari au carat ceva in spate, plasticul de la schimbător exfoliat și pernuta pe partea stânga, de la șezutul scaunului pasagerului.

To do list: as vrea sa schimb uleiul in cutie, uleiul in motor plus filtre, și cel mai probabil și distribuția, din moment ce câteodată “agata” destul de zgomotos.
sb-55-dan
Sa o stapanesti sanatos!
In ce fel "agata"? Poate sa fie o problema mai serioasa decat schimbatul uleiului.
John S
Mulțumesc frumos!

Adica uneori se aude ca o duba pentru scurte perioade, după își revine. De obicei sub 2000 rpm, accelerez ușor, se aude ronțăitul după își revine. Bănuiesc lanțul de la distribuție sau intinzatoarele/ patinele sad.gif [attachmentid=1628131473]
sb-55-dan
Cel mai bine un control la mecanic - tester. Asa dintr-o inregistrare e aproape imposibil sa-ti dai seama ce este.
John S
Da, clar! Oricum vreau sa o duc la service, doar ca aștept sa fie gata cealaltă masina (Megane 3 coupe), după ce a intrat un autobuz in mine. Depind de mașina pentru naveta la munca. sad.gif
pishky
tine carcasa filtrului de aer fixa, cat timp altcineva accelereaza.
e conducta care adce aer rece de sub far si aia mai vibreaza, dar face asa indiferent de temperatura motorului - undeva in zona 1200 - 1400 rpm (distributia ar face zgomote numai la rece cred).
John S
Mulțumesc frumos pentru sugestie! O sa încerc și revin cu un feedback! smile.gif
John S
Pana sa apuc sa verific distribuție și schimburi pe care trebuia sa le fac in viitorul apropiat, a apărați prima dezamagire! Fiind pe centura Brașovului, am observat ca pedala de frâna se înmuia, și abia la a doua apăsare aveam ceva frâne. Norocul a făcut ca lichidul de frâna sa se termine exact când am ajuns in parcare la Coressi Mall, Brașov. Cum acționam pedala de frâna, cum se scurgea din ea lichidul. Bun, am zis asta e, probabil s-a spart o conducta de frâna. Am sunat la 10 service-URI, mobile sau nu, pana la urma doar unul singur a zis ca trimite pe cineva. A ajuns băiatul, a constatat ceea ce bănuiam deja, dar fiind duminica, a zis ca abia mâine poate sa o bage pe elevator. Am cumpărat 3 bidoane de 0,5 de lichid de frâna, am completat pana aproape de maxim.. nu am cum sa o las aici, nu am cu ce ajunge unde locuiesc momentan (Codlea) o sa merg ușor si doamne ajuta! Mâine la prima ora am programare la un service unde am mai reparat in trecut Audi-ul. Parca sunt puțin dezamăgit de ea, dar are o vârsta si încerc sa o inteleg!
harby ;))
Cand iti iei o masina de aproape 10 ani si 260k km nu ai cum sa ai asteptari de masina noua. Nu sunt hater, am avut masini cu multi km si mai vechi de 10 ani.

Problemele apar de unde nu te astepti, mai ales ca nu stii ce s-a schimbat.

Bafta cu masina si fara alte "surprize" de genu.
John S
Problema rezolvată! Costuri: 380 lei, o conducta fisurata și încă una care era aproape pe ducă. Momentan mașina merge ok, ma surprinde consumul care este foarte decent și nu o iert deloc. Ce am observat este o Vibrație in volan, in funcție de starea carosabilului pe care rulez poate fi mai accentuată sau nu. O sa inspectez data viitoare când mai ajung in service sa nu fie ceva uzat/unghiuri/jante neechilibrate. Cum are 4 control, bănuiesc ca o groapa pe care o iau cu puntea spate se resimte in volan. I-am făcut și o baie aseară, mi-a lipsit sa meargă in mințile ei.
r_vlad
QUOTE(John S @ 14 Sep 2021, 10:02)
Cum are 4 control, bănuiesc ca o groapa pe care o iau cu puntea spate se resimte in volan.
*


Nu exista legatura mecanica intre volan si rotile spate. Nu se transmit vibratii in volan de la rotile spate.
John S
Am înțeles. Eu așa aveam impresia, ce e drept nu am aprofundat sistemul! Mulțumesc!
dr_mKe
Suspensia este destul de nerafinata vis a vis de suprafetele rugoase, piatra cubica, etc.
John S
Astăzi am reușit sa ii fac un polish la faruri. Rezultatul a meritat munca depusă, mașina arată mai fresh. Oricum cred ca eram deja in ilegalitate la cât de matuite erau.

15 Sep 2021, 19:38:
Legat de suspensie da, însă nu știu dacă este normal sa îmi “miște” pietrele de pe suprafața de rulare volanul in mana. Și chiar dacă nu este prea joasa, este destul de rigida.
John S
Ca sa continui șirul de “pățanii” cu leguma mea, ieri am lăsat-o la munca, pentru ca după 2 luni de așteptare am luat Megane-ul. Bun, astăzi am vrut sa o pornesc, surpriza!! Nu a vrut sa pornească! Probabil bateria, i-am dat curent, a pornit.. problema este ca mi-a apărut mesajul “check anti-polution sistem”. Având in vedere ca pot fi multe cauze, am programat-o la service pentru o diagnoza! sad.gif
John S
S-a rezolvat cu o baterie noua și cu ștergerea erorilor înregistrate de 10 ori. Se pare ca pornirea cu cabluri i-a zăpăcit puțin calculatorul dar este ok acum. Sau aproape ok. Am pornit-o acum 5 minute, surpriza… acu indicatorului de turația nu mai funcționează cum trebuie. Și se și aude un zgomot ciudat in spatele ceasurilor când își face needle sweep. unsure.gif Deja ma abțin de la orice comentariu smile.gif
John S
Legat de zgomot, am fost la 3 service-uri, toti au zis ca distributia nu se aude, ca e posibil sa fie vreo rola sau altceva. Am programat-o pentru schimbul de ulei si filtre (la motor) si a ramas sa desfaca atunci capacul de la distributie sa verifice cat de tensionat e si etc. Pana una alta am luat o jucarie pentru leguma mea, si chiar daca nu mai sunt la varsta de “pustan” simteam nevoia de un plus de bass. Reglat cum trebuie, nu este prea intruziv.
Ah, era sa uit. Am schimbat si bateria la telecomanda smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.