DRAGI FORUMIȘTI - NU UITAȚI - MAȘINA NU SE REPARĂ PE INTERNET!!! - SCOPUL ACESTUI TOPIC ESTE PUR INFORMATIV - VĂ ROG SĂ CONTACTAȚI REPREZENTANȚA ȘI VOCEA CLIENTULUI DACIA PENTRU A REZOLVA PROBLEMELE MAȘINII!
MEDIA NAV/DISPLAY
- Media Display/Nav uneori dezactivează singur funcția MUTE la 20-30 secunde după activare de pe satelitul de sub volan --- defectul nu pare foarte comun - ar putea fi provocat de bavuri la butonele de pe satelit, bavuri care provoacă blocarea temporară sau permanentă a butonului de MUTE în poziția de apăsat;
SIMPTOM: Media Display/Nav uneori nu recunoaște memoria USB pe care sunt fișiere cu muzică (mesaj: NO MEDIA);
DETALII: ;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: Trebuie deconectată și apoi reconectată memoria USB și totul revine la normal --- executare de SYSTEM RESET (se apasă butonul ON/OFF 4-5 secunde) nu rezultă în recunoașterea memoriei USB; Prin service unii recomandă utilizarea de memorii USB 2.0 (nu 3.0/3.1/3.2) - dar soluția e oferită doar ca să scape de voi (având în vedere că memorii USB 2.0 se găsesc acum destul de greu...) - nu cădeți în capcană să cautați înnebuniți memorii USB 2.0, Media Display/Nav face EXACT LA FEL și cu memorii USB 2.0...;
SOLUȚIE: se pare că versiunea 6.0.9.4 din Septembrie 2021 nu a rezolvat acest bug..., dar nu sunt 100% sigur;
SIMPTOM: Media Display/Nav uneori nu păstrează activată funcția SHUFFLE după ce mașina a fost oprită+încuiată apoi descuiată, deși funcția SHUFFLE apare că este activă, playerul media redă playlistul în ordine consecutivă, nu amestecat;
DETALII: ;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: Ca funcția SHUFFLE să fie luată în seamă trebuie dezactivată și apoi re-activată;
SOLUȚIE: acest bug pare să fie rezolvat în v6.0.9.4 care se instalează pe mașinile fabricate din Septembrie 2021;
- Media Nav nu mai redă decât 1 melodie (cea la care a rămas înainte de oprire motor), nu mai listeaza continutul memoriei USB (afișează doar "Root" --- își revine dupa repornire motor;
- Media Display (v6.0.8.2) nu sincronizează lista de apeluri de pe telefon -- de exemplu, un apel efectuat prin Media Display nu apare în listă – doar dacă telefonul este re-configurat lista e actualizată – problema apare cu mai multe modele de telefoane --- aparent problema nu apare la Media Nav v6.0.8.3;
SIMPTOM: La pornirea motorului Media Nav/Display se stinge (de tot), clima funcționează, apoi motorul se oprește (de la climă rămâne funcțională ventilația) și rămân toți martorii din TdB aprinși, inclusiv SERVICE și STOP , se pornește din nou motorul, Media Nav/Display rămâne oprit (nu reacționează la nici o comandă), ventilația se oprește (deși display-ul de la climă rămâne aprins și acesta reacționează la comenzi);
DETALII: Uneori își revine singură după câteva ore de repaos; Problema nu pare să fie e provocată de unitatea multimedia ci de UCH, care nu autorizează în mod corect funcționarea accesoriilor;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: O posibilă soluție este deconectarea bateriei principale de 12V și reconectarea ei; O altă soluție este împingerea la locul lor a siguranțelor și releelor din compartimentul aflat jos, în stânga volanului; Dacă problema persistă trebuie suspectată o legătură la masă insuficientă - masă care se află sub filtrul de habitaclu;
SOLUȚIE: încă nu este cunoscută;
- ; ; ;
- La oprirea mașinii Media Nav/Display rămâne pornit pe sursa audio curentă, nu reacționează la nici o comandă; O posibilă soluție este deconectarea bateriei principale de 12V și reconectarea ei; O altă soluție este închiderea mașinii și repornirea ei după 15-20-30 minute (din cauză că UCH taie alimentarea la tot DUPĂ acel interval de timp);
- Media Nav/Display câteodată merge foarte greu pe Android Auto, pornește greu și se miscă încet --- dacă se mișcă în reluare sau sacadează doar uneori e foarte posibil ca telefonul să fie cauza, pentru că :
- telefonul NU are un procesor rapid;
- telefonul are aplicații în fundal care consumă CPU+RAM de aiurea;
- telefonul să se fi supraîncălzit și intră în limitare termică (inclusiv încărcarea wireless/Qi poate provoca supra-încălzirea);
- telefonul are activat Batery Saver;
- cablul USB nu e de calitate, are contact imperfect;
- Media Nav (v6.0.8.3) nu actualizează sursa curentă de audio în navigație după transferul unui apel către telefon --- cum se reproduce:
1. pornești Nav;
2. pornești Media player-ul cu muzică de pe o memorie USB flash (sau este deja pornit înainte de pasul 1);
3. efectuezi/primești un apel telefonic;
4. oprești motorul în timpul apelului (apelul se transferă la telefon, firește);
5. revii în mașină, pornești motorul, telefonul se conectează la Media Nav, pornești navigația dar "sursa" audio rămâne vizual telefonul deși ai comutat pe Media player și muzica răsună în difuzoarele mașinii;
6. chiar dacă comuți pe Media player și înapoi în Nav sursa audio nu este actualizată (tot apelul telefonic de la pasul 3 este afișat și dacă atingi sursa audio te duce în meniul de Phone/Telefon, în loc de Media player - care este sursa audio de facto);
7. ca ecranul de Nav să re-împrospăteze sursa audio în mod corect trebuie să intrii în Radio și înapoi în Nav;
- Media Nav/Display - uneori Welcome Sound / sunet întâmpinare se comportă ciudat, nu se activează, merge când vrea el sau "cântă" altceva; această facilitate a fost dezactivată din fabrică la mașinile fabricate din Ianuarie 2021 tocmai din acest motiv; Dacă ați activat Welcome Sound prin intermediul meniului secret MICOM Test prin metoda "Test Mode" vă recomand să îl dezactivați, e o caracteristică care nu funcționează corect și nu degeaba a fost dezactivată din fabrică; Nu se știe dacă și când va fi reparată vreodată...
- Media Nav (v6.0.8.3) redă o bucățică de melodie cântată anterior via Android Auto Wireless imediat după ce ai deblocat ușile și ai deschis ușa șoferului - efectiv în loc de Welcome Sound care a fost activ la mașinile fabricate până în Ianuarie 2021 și care în cazul ăsta este dezactivat (pentru că se comporta ciudat...); Defectul nu apare constant, e aleator - poate la fel de aleator ca și comportamentul Welcome Sound care a determinat dezactivarea lui din fabrică... Ooops...
SIMPTOM: - Media Nav (v6.0.8.3) nu mai schimbă volumul general, ci doar pe cel al Navigației (apare iconul de Nav în bara de volum - în loc de iconul de difuzor);
DETALII: Dacă intrii în meniul de Setări audio - SOUND - și variați volumul +/- vei observa că se "mișcă" slider-ul pentru Nav; Și Media Display suferă de acest defect - volumul rămâne blocat pe aplicații AA de navigație în loc să treacă pe aplicații de muzică; Nu contează că nici măcar nu ai folosit Navigația integrată, defectul nu este declanșat de utilizarea sau nu a Navigației integrate;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: se execută SYSTEM RESET (se apasă butonul ON/OFF 4-5 secunde); O altă soluție este să comuți sursa audio pe RADIO și înapoi; O altă soluție - intra normal pe reglarea volumului general daca între timp se activeza o notificare de la Nav, gen ai depasit limita de viteza pentru sectorul de drum pe care te aflii;
SOLUȚIE:
- Media Nav (v6.0.8.3) nu mai primește unele comenzi - sau nici o comandă - de la satelitul de comandă de sub volan; Cel mai des apare lipsă de comandă la Volum +/- sau la rotița de Transport Control/Radio mode; Soluție temporară: se execută SYSTEM RESET (se apasă butonul ON/OFF 4-5 secunde);
- Media Nav/Display - meniul Driving Eco prezintă date eronate dacă motorul este ECO-G 100; Acest meniu a fost dezactivat din fabrică la toate mașinile cu motor ECO-G 100 fabricate după Ianuarie 2021; Dacă ați re-activat meniul Driving Eco prin intermediul meniului secret MICOM Test prin metoda "Test Mode" vă recomand să îl dezactivați, e o caracteristică care nu funcționează corect în conjuncție cu motorul ECO-G 100 și nu degeaba a fost dezactivată din fabrică, plus că singurele date pe care le veți primi sunt distanță fără consum și timp de funcționare - ambele date sunt calculate intern de Media Nav/Display și NU sunt primite de la restul calculatoarelor mașinii, deci sunt inutile; Nu se știe dacă și când va fi reparat acest meniu vreodată...
INJECȚIE/APRINDERE/MOTOR/CUTIE VITEZE/SERVODIRECȚIE
- motorul nu mai trece pe GPL, rămâne pe Benzină - defectul provine de la unul din cei 3 senzori de presiune de lângă injectoarele GPL (Senzor de presiune GPL Landi Renzo T-MAPC97, cu coduri 110R-010279 și 67R-010384) - se pare că senzorii de presiune buclucași sunt Continental și vor fi înlocuiți în garanție cu Bosch;
- Mesaj „Verifică Injecția” + aprindere martor luminos SERVICE înainte de pornirea motorului, după pornirea motorului mesajul și martorul se stinge; Posibile cauze: erori tranzitorii provenind de la GPF (filtrul de particule benzină); Problema pare să fie prevalentă la modelele cu cheie clasică, nu cu cartelă mâini libere; Soluție în garanție - se demontează catalizatorul și se schimbă senzorul de temperatura si oxigen de pe evacuare - aparent e un lot cu probleme;
- La unele mașini apare în mers mesajul „Verifică sistem antipoluare” însoțit de martorul STOP și CHECK ENGINE - e posibil ca eroarea să fie cauzată de sonda Lambda;
- La unele mașini cu CV manuală (~ 10.000 km) schimbătorul de viteze nu mai revine singur la poziția de repaus din mijloc – se schimbă cablurile timoneriei în garanție (nu se schimbă toată timoneria) – aparent, schimbarea cablurilor duce la eliminarea mișcării schimbătorului la accelerare/decelerare;
- se aude un huruit suspect la timonerie cu motorul la 3.000rpm - dacă miști un pic schimbătorul din poziția de Neutru sau ții mâna pe el huruitul dispare, dai drumul la schimbător huruitul re-apare;
- Apare aleatoriu mesaj „Avarie servodirecție” însoțit de martorul STOP - în urma lui mașina uneori nu vrea să pornească motorul, dar dacă pornește totul pare normal, deși mesajul persistă pe bord - la următoarea repornire mesajul dispare; Aparent nu se păstrează nici o eroare și în service nu se găsește nici o problemă la diagnosticare;
- Rezervorul GPL se golește, apare mesajul „Nivel GPL scăzut”, îl reumpleți dar mașina afișează în continuare același mesaj, deși rezervorul GPL este plin. Mesajul dispare automat după aproximativ 10 minute sau 2-3 reporniri. O posibilă rezolvare: nu mai resetați valorile din calculatorul de bord ÎNAINTE de alimentare, ci DUPĂ;
- Pornirea motorului din cheie duce aproape imediat la oprirea lui (ca și cum sistemul Start&Stop ar fi activat starea de veghe) dar pe tabloul de bord se aprind toți martorii, inclusiv SERVICE și STOP , urmat de mesajul „Apasă ambreiajul” - la apăsarea ambreiajului motorul re-pornește dar Media Display/Nav și AC-ul nu funcționează;
- Pe GPL motorul are o „cădere” scurtă de putere în jurul turației de 3.000rpm, ca și cum alimentarea cu GPL ar fi gâtuită, limitată; aparent pe Benzină această problemă nu apare;
- Se aprinde martor STOP + mesaj Engine Failure Risk imediat după ce se termină verificările si imediat înainte de demaraj motor - 1 secundă si a disparut (e foarte greu de "prins") --- fără nici o cauză cunoscută;
- sistemul Stop-Start nu reușește uneori să re-pornească motorul după ce l-a introdus în Stand-By la o oprire în trafic (semafor, STOP, etc.) - apar toți martorii aprinși pe TdB și trebuie să pornești manual motorul din buton (cheie); O variație a acestei probleme este: Stop-Start nu reușește o re-pornire, dar la a 2-a încercare automată îl re-pornește și nu se mai aprind toți martorii în TdB; O altă variație este: parchezi mașina, Stop-Start bagă motorul în Stand-By și când scoți centura nu reușește să re-pornească motorul --- se aprinde martorul CHECK ENGINE --- care dispare după ce revii la mașină și pornești motorul să pleci din parcare;
- uneori, când mașina e în rampă și benzina din rezervor are o vechime de câteva luni pornirea motorului e mai lungă și chiar are tendința de a se opri (scade turația sub cea de ralanti), în 1-2-3 secunde își revine, dar îți dă ceva emoții...; Defectul apare chiar și cu motorul pornit recent - deci nu rece;
SIMPTOM: dimineața când e rece (5-6 grade) motorul în sarcină merge în șuturi pe Benzină (când accelerează, când "frânează"), parcă nu are putere, ca și cum ar fi "gâtuit", după ce se încălzește motorul un pic își revine, odată comutat automat pe GPL funcționează normal;
DETALII: în ralanti (deci fără sarcină) se accelerează aparent normal pe Benzină;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: trebuie să aștepți să crească un pic temperatura motorului;
SOLUȚIE: Problema cu funcționarea ciudată a motorului pe benzină când e rece (de regulă sub +10 grade) are ca și cauză directă faptul că acest motor H4Dt (adică 1.0 TCe 90 și ECO-G 100), după pornire începe imediat să încălzească catalizatorul+GPF-ul, lucru care face ca motorul să aibe un amestec diferit de cel normal, și asta duce la lipsă de putere. Imediat cum catalizatorul+GPF-ul au atins temperatura minimă de lucru (în jur de 250 grade Celsius) motorul trece pe amestec normal și puterea e restaurată.
Durata de încălzire a catalizatorului și a GPF-ului la 250 de grade Celsius poate să fie de 150-210 secunde - deci în jur de 2,5-3,5 minute…, depinde de cât de frig e afară…
De ce se întâmplă asta? Din cauza normelor de poluare - mașina încearcă să fie cât mai ecologică posibil și imediat după pornire încălzește catalizatorul cât mai repede și o face cu un amestec "sărac", care nu oferă putere dar ridică rapid temperatura catalizatorului.
Cum procedezi ca motorul să nu se mai comporte ciudat la rece? Când pornești motorul rece așteaptă ca turația motorului să scadă de la 1.500rpm la 800rpm și ABIA APOI pleacă la drum. Dacă ai răbdare să faci pre-încălzirea motorul se va comporta mult mai bine. Dacă mai aștepți 1 minut DUPĂ ce turația ajunge la 800rpm sunt 90% șanse să nu mai observi nimic anormal în felul cum se turează motorul.
Cu cât e mai frig afară cu atât mai lungă poate deveni perioada de pre-încălzire.;
UȘI/GEAMURI/HABITACLU
- Geamurile electrice spate funcționează o perioadă scurtă de timp după livrarearea mașinii, după care încep să nu mai funcționeze aleator sau după mai multe insistențe – uneori funcționează imediat după pornirea motorului după care se opresc din funcționare; Rezolvare propusă de service: înlocuire macarale la geamurile afectate; Înlocuirea macaralelor nu pare să rezolve problema; Problema cu geamurile electrice spate e mai răspândită la loturile din Feb-Mar-Apr 2021 și mult mai puțin frecventă la loturile din Mai-Iun-Iul 2021;
- La unele mașini chederele de pe marginea cadrului ușii (deci nu cele de pe ușă) sunt „turtite” sau deformate – defectul poate apărea la orice ușă sau la mai multe deodată -- se schimbă în garanție;
- La ușile din spate frecarea chederelor de cadrul ușii duce la subțierea vopselei și se poate ajunge la stratul de chit;
- Zgomot/zbârnâit în bord, în spatele volanului - se aude la relanti când calci frâna sau în decelerare/accelerare la anumite turații ale motorului și când mergi pe asfalt mâncat/grunjos/prost; Nimeni nu știe ce anume zbârnâie;
CLIMATIZARE
- În timpul unei călătorii mai lungi clima automată blochează voleții de direcționare a aerului într-o poziție care nu mai lasă aerul să iasă pe nici o gură de ventilație (aerul e blocat în aerotermă), e posibil și ca voletul ce mixează aerul rece cu cald să se blocheze pe cald (în loc de rece); Uneori clima se deblochează dacă se activează AUTO + temperatură LO, dar uneori nu răspunde la nimic altceva decât la oprirea motorului cu o mică pauză de 1-2 minute, eventual pauza de motor să fie însoțită și de încuierea+descuierea ușilor;
- Nu este posibilă afișarea pe Media Nav/Display a parametrilor de funcționare (ventilație, temperatură, distribuție) a climatronicului dacă mașina are o versiune timpurie de calculator climă (Dec 2020 - Feb 2021) - afișarea e posibilă doar prin schimbarea skin-ului cu cel de pe Renault Clio/Renault Taliant (nu se schimbă firmware Media Nav/Display pentru asta);
ALTELE
- senzorii de parcare față+spate+unghi mort sunt Bosch și sunt sensibili la apă și gheață - e posibil ca apa aruncată de roțile spate să activeze senzorii aiurea (modelul anterior Valeo nu avea această problemă);
- mufa de la stopul de ceață spate este foarte expusă la apă, fiind foarte jos și fără nici o protecție, în bătaia directă a fluxului de aer din spatele roții (rămâne de văzut dacă asta va fi o problemă pe termen lung);
- la unele mașini decupajul din parbriz prin care trebuia să se vadă VIN-ul nu e bine aliniat cu cifrele, se vede cam jumătate din VIN;
- AEB intră în panică (avertizează acustic/vizual) un pic dacă drumul conține capace de canalizări parțial acoperite cu asfalt, deci ieșite deasupra cu 8-10cm; Nu la toate capacele se supără, doar la unele care probabil reflectă ceva mai multe unde radio;
- AEB intră în panică (avertizează acustic/vizual) sau chiar oprește mașina dacă drumul este în pantă și la baza pantei sunt elemente metalice de traversare/grilaje de scurgere/speedbumps care reflectă mai mult undele radio;
- senzorii de parcare și unghi mort - dau erori de verificare la pornire și se aprind martori prin bord, reconfigurarea calculatorului de senzori parcare în service e fără rezultat;
șablon
SIMPTOM: ;
DETALII: ;
SOLUȚIE TEMPORARĂ: ;
SOLUȚIE: ;