Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carenaj (sau cum se numeste ) Logan III
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
gopo2k4
Salutare.

O intrebare (probabil stupida dar na...) Exista modalitate de a pune ceva protectie pe acea tabla expusa desupra rotii, unde nu este plasticul acela? Ma gandesc ca ajuta si in timp la protejarea tablei plus reduce din zgomotul acela produs de pietricelele aruncate in timpul mersului.


Multumesc anticipat!
einstein1984
o poza face cat 1000 de cuvinte, dar la roata spate stiu ca exista mastic deja.
gopo2k4
@einstein1984


Asa este!

Despre aceasta zona este vb (spate)


Multumesc!

PS: la fiecare pietricica, piatra, varf de praf, se aude in masina, parca este in habitaclu.
DFA
O soluție simplă și rapidă - pe care o voi aplica și eu:

1. Cu mai multe foi de hârtie pe care le aplici pe zonele pe care le dorești acoperite se face un șablon
prinzând foile între ele cu bandă de mascare/scotch;

2. Se aplică șablonul pe mocheta auto - găsești în târgul Vitan, sau online, de ex. pe https://www.km100.ro/mocheta-neagra-pentru-...ne-4m-x-2m.html

3. Se marchează cu cretă șablonul, se taie mocheta;

4. Se aplică mocheta cu adeziv Montage Kit de exterior - sau ceva similar care să reziste la apă;
IRONICK
Nu mocheta de interior. Mai bine cumperi mocheta sh si decupezi din ea.
DFA
Și așa!
einstein1984
sau inca un strat de mastic la pistol pe afara daca e asa deranjant. Ala macar nu retine apa ca mocheta. Sau 3M thinsulate pe interior sub mocheta si 2-" patratele de vibroelastic.
gopo2k4
Interesante raspunsuri! aveti idee, exista careva care poate aplica acest procedeu? biggrin.gif eu sunt cu doua maini stangi sad.gif
marius80_eugen
Eu tocmai m-am apucat la un MCV2 sa isonorizez contra-aropile spate complet. Ideea a pornit de la faptul ca aveam un carenaj cu buza rupta si am observat ca de fapt in ambele parti era mizerie stransa (noroi , frunze ... ) , dupa mine un semn ca acele carenaje clar nu sunt gandite prea bine si nu isi fac treaba .
Am desfacut toate carenajele mici (deocamdata in partea stanga spate , adica pe partea soferului) , am curatat cat mai bine mizeria , am uscat zona si apoi am aplicat spray cu teroson negru 3 maini.
In pauza dintre aplicari am dat si pe o parte si pe alta a carenajelor mici tot cu teroson negru.
Dupa ce am vazut ca este aproximativ uscat , am pus pe conturul carenajelor silicon negru , de izolare si am insistat exact in partea de jos , unde se stragea inainte mizeria , cu silicon , astfel incat cand am aplicat carenajul corespunzator a umplut acel loc .
Dupa strangerea carenajelor am mai insistat putin unde a ramas loc intre carenaje si caroserie cu acelasi silicon .
Efectul estetic initial este mare , sper ca macar 25% sa fie si un efect mecanic antifonic. Ideea este ca vreau sa mai aplic un strat cu inca un antifon , dar mai grunjos , cand gasesc pe piata asa ceva. Acest antifon este ca o vopsea mai groasa , adera foarte repede la suprafete , nu trebuie curatate impecabil acele zone , pentru ca are aderenta f buna.
In locurile de sub carenaje am folosit si putin spray antifonic de protectie cu ceara , numai pe langa suruburile de fixare. Pe interior voi folosi niste bucati mici de Aluband numai pe tabla care pare subtire cand bat in ea, in rest nu are rost sa ingreunez degeaba masina in locurile unde tabla a fost tratata din fabrica.
Mocheta de la masinile "straine" de fapt nu este o mocheta si un fel de fibra de sticla mai maleabila , tratata cu un fonoabsorbant, nu se compara cu mocheta si personal nu as folosi nici un fel de mocheta pe exterior. Mai repede dati cu bitum din cel ieftin la pensula decat sa lipiti tot felul de prostii , pentru ca diferentele de la vara la iarna , multa apa si presiune , precum si lovituri repetate pot duce la desprinderea acelor materiale , care nu se stie ce pot face la viteze mari asupra comportamentului masinii .
Dupa ce voi termina cu pasajele spate , ma apuc si de fata , am niste idei cu izolarea pe interiorul aripilor a presiunii de aer la viteze mari . Azi am pus si cheder la capota si am mai izolat cateva zone expuse curentului si zgomotului in fata la capota.
marius80_eugen
Voi pune cateva poze, sper sa mearga.
Ieri am curatst si vopsit si tamburii, pentru ca mi-a permis vremea.
Materiale : 2 tuburi cu teroson negru , 1 tub silicon negru , primer , vopsea, perii , spray frane , perii , carpe , o camasa avariata , spray vaselina cu cupru .
Pe viitor poate voi mai folosi un spray sa mai insist putin la ambele carenaje spate, dar in prezent spatele s-a linistit.
dainese1100
Foarte bine a fost executata lucrarea. aplauze.gif
Ai folosit vopsea de etriere ca să vopsesti tamburii de frana?
einstein1984
QUOTE(gopo2k4 @ 3 Nov 2021, 17:41)
Interesante raspunsuri! aveti idee, exista careva care poate aplica acest procedeu? biggrin.gif eu sunt cu doua maini stangi sad.gif
*


orice vopsitorie auto
dainese1100
QUOTE(einstein1984 @ 22 Feb 2022, 15:14)
orice vopsitorie auto
*


cere cat nu face.
De exemplu pentru ca sa imi puna ceara in praguri +lonjeroane+usi, ceara adusa de mine cerea 600 lei.
De la mine nu vede banii aia. Am fost la un coleg de munca care are compresor de aer si pistol de ceara de cavitati și mi-a făcut. L-am cinstit la fata locului și tot am ieșit mai ieftin cu mult
marius80_eugen
QUOTE(dainese1100 @ 22 Feb 2022, 14:44)
Ai folosit vopsea de etriere ca să vopsesti tamburii de frana?
*


Pentru tamburi frecare la perie cam 30 minute , spray frane , uscat , grund , uscat si apoi 2 maini de vopsea pentru frane din Dedeman , vreo 26 lei spray-ul ! ( spray testat pe inca 3 masini si resita de peste 2 ani pe acele masini ) Si cred ca voi folosi un spray ca sa fac si jantele negru mat tot cu spray care sa reziste la temperaturi mari .
De etrieri si frane fata ma apuc dupa ce schimb discurile si placutele pe fata si atunci cred ca voi face si jantele un negru mat si renunt si la capace.

Cat timp se gasesc spray-ul cu ceara pentru cavitati si teroson si tot ce trebuie , de ce sa mai apelesi la firme care cer o gramada ? Nu mai spun ca nimeni nu face cum vrei sa iasa , nu sta nici naiba sa bage silicon si sa verifice de 10 ori daca e totul ok .
Azi am isonorizat putin si capota , adica sub blana de capota de fisel am pus doua bucati de Aluband , am verificat sa fie mastic intre toate nervurile si tabla capotei , am bagat ceara prin toate gaurile , apoi am dat cu jumatate de spray cu teroson negru pe blana capotei 2 maini pe spate si una pe fata . Rezultatul s-a simtit pt ca blana sta mai "tapana" s-a facut ca noua , neagra , chiar si la prinderile cu braduti sta mult mai bine .
Pe viitor mai vreau sa isonorizez si scutul , dar momentan trebuie sa fac rost de 2 prinderi si vreo 3 braduti speciali "ingropati" pentru carenaje + vreo 2 doape alungite pentru acoperirea gaurilor in compartimentul motor mai am una si in portbagaj se pare ca e o gaura.

Daca nu supara pe nimeni voi incerca sa atasez mai multe poze facute si cu alte "imbunatatiri " facute zilele trecute , pentru ca am prins vreme acceptabila si oleaca de rabdare.
In prima poza am rezolvat problema trecerii curentului si zgomotului dintre aripa fata si usa fata , acolo udne nu este decat o nenorocire de burete din fabrica . Poza trebuie intoarsa la 900' pt ca fi inteleasa , practic am indreptat acel burete exact cum trebuia , am pus un fel de aluband dublu adeziv intre tabla carroseriei si burete si apoi intre burete si aripa si inca o fasie care sa uneasca cele doua parti izolate , de sus de la "streasina" chederului pana jos , la prag. Mult chin , dupa cum vedeti nu e loc nici de poze , dar cu rabdare si verificari pe toate partile a iesit f ok . Dinspre usa spre botul masinii nu mai este nici un fel de "luminita" si azi dimineata , la drum nu se mai auzea zgomot de acolo deloc . Voi mai umbla o data la carenajul soferului imediat ce cumpa inca 2 prinderi de carenaj lipsa si sa mai prind putin soare , pt ca azi m-a zapacit si vantul .
In urmatoarele poze se vede isonorizarea si terosonarea pe burta masinii , practic in afara de rezervor si tunelul evacuarii , totul a fost dat in 2-3 maini , inclusiv puntea fata . Evacuarea a fost "refacuta" cu spray cu vopsea care rezista la temperaturi mari si apoi cu spray cu zinc. De-a lungul pragurilor si in cavitati am dat cu ceara speciala , inclusiv pe piesele care nu sunt consumabile si sunt predispuse la rugina . Am facut tratament cu silicon pentru garnituri la toate garniturile , bucsile , bielete , pivoti , suporti motor , punte , burdufuri , protectii ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.