Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buc - Berceni - Falastoaca - Gradistea - Buc
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Sambata 30.10.2021
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Hai noroc la toata lumea.

Mergand zilnic cu bicicleta, sunt cam satul de traficul din Bucuresti. Asa ca bucata Piata Victorie - Dimitrie Leonida am parcurs-o cu bicicleta in metrou.

[attachmentid=1628133336]

Pentru cine nu stie, te poti urca cu bicicleta in metrou L-V in intervalul 20:00 - 23:00 si toata ziua S-D si sarbatori legale.
Recunosc cinstit, am incalcat regula [stupida] impusa de Metrorex si m-am urcat cu bicicleta in lift, de doua ori la Piata Victorie si odata la Dimitrie Leonida. Nu mi-a spus nimeni nimic. Si culmea, liftul a ramas intact, nu a fost distrus de catre bicicleta.

Usor dar sigur insa cu mare greutate, civilizatia vine peste noi [la Dimitrie Leonida].

[attachmentid=1628133337] [attachmentid=1628133338]

Gramada imensa de masini pe sensul de intrare in Bucuresti, desi afara era sambata dimineata, ora 10:30

[attachmentid=1628133339]

Fosta Intreprindere de Masini Grele Bucuresti [IMGB].

[attachmentid=1628133340] [attachmentid=1628133341]

Recunoscuta pentru muncitorii sai "oameni de bine" care pe 13.06.1990 scandau cu mandrie "IMGB face ordine", "Noi muncim, nu gandim" si, cea mai tare "Moarte intelectualilor" in timp ce ajutau Politia la eliberarea Pietei Universitatii. Ulterior, au predat stafeta minerilor iar evenimentul s-a numit Mineriada din 13-15.06.1990.

Ramane pentru generatiile viitoare de istorici sa afle cine i-a adus pe muncitorii de la IMGB in Piata Unversitatii in iunie 1990. Prin targ umbla vorba ca i-ar fi adus securistii lui Magureanu, proaspat redenumiti [atunci] Serviciul Roman de Informatii.

Refacerea, din temelie, a linie de metroul intre statia Berceni si viitoarea statie Tudor Arghezi.

[attachmentid=1628133342] [attachmentid=1628133343]
gibonu
Sambata 30.10.2021 - Partea a II-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Santierul noii statii de metrou Tudor Arghezi.

[attachmentid=1628133397] [attachmentid=1628133398]

Nu intelegeam de ce nu vedeam soseaua de centura a Bucurestiului de langa noua statie de metrou. Ulterior m-am lamurit: statia este situata la aproximativ 1 km departare de centura.

Daca cunoaste cineva motivul pentru care noua statie de metrou este atat de departea de centura rutiera si de viitoarea centura feroviara [care nu se stie cand va fi gata], il rog sa nu ezite. Poate ma insel, insa dupa minte mea, pentru o eficienta maxima, noua statie de metrou ar fi trebuit sa fie cuplata cu viitoarea centura feroviara.
Ca de curand s-a semnat un protocol intre diverse autoritati centrale si locale pentru extinderea metroului catre comuna Berceni conteaza mai putin. Nu vreau sa ma gandesc cat va dura proiectul.

Mini tirbuson.

[attachmentid=1628133399]

Stie cineva ce legatura exista intre Arcom [Antrepriza Romana Constructii - Montaj care exista de dinainte de 1990] si FCSB?

[attachmentid=1628133400]

Cam asa arata azi centura feroviara a Bucurestiului.

[attachmentid=1628133401]

Santierul noului giratoriu suspendat de pe centura Bucuresti, la iesirea spre comuna Berceni.

[attachmentid=1628133402]

Tablierul propriu-zis al giratoriului a inceput sa fie montat la sol.

[attachmentid=1628133403]

Probabil operatiunea de ridicare si montare pe pozitia finala a tablierului va fi una foarte tare, pe care mi-ar placea sa o vad.

Pana acum stiam ca la Napoli se face o pizza buna. Acum vad ca se face si otel.

[attachmentid=1628133404]

Nu departe de soseau de centura, inainte de intrarea in comuna Berceni, va trece viitoarea autostrada A0 [practic a doua centura a Bucurestiului, in format de autostrada].

[attachmentid=1628133405] [attachmentid=1628133406]
Aerius
QUOTE(gibonu @ 3 Nov 2021, 00:12)


Stie cineva ce legatura exista intre Arcom [Antrepriza Romana Constructii - Montaj care exista de dinainte de 1990] si FCSB?


*



Gigi Becali...
gibonu
@Aerius
Mersi.

------------------------------------------------------

Sambata 30.10.2021 - Partea a III-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Intrarea in comuna Berceni.

[attachmentid=1628133438]

Lucrarile de refacere a trotuarelor si a iluminatului public erau in plina desfasurare la intrarea dinspre Bucuresti

[attachmentid=1628133439]

si aproape finalizate la iesirea spre Dobreni.

[attachmentid=1628133440]

Inca nu era aplicat marcajul , insa pare ca partea asfaltata a trotuarului este pista pentru biciclete iar partea cu dale este pentru pietoni.

La iesirea din Berceni am mers drept inainte pe DC 83 si relativ repede am ajuns la Dobreni.

[attachmentid=1628133441]

Indicator din alte timpuri [unde am virat dreapta]

[attachmentid=1628133442]

apoi stanga spre Colibasi.

[attachmentid=1628133443]

Pare cam multa caramida pentru intr-o statie de autobuz.

[attachmentid=1628133444]

Dreapta, spre Falastoaca

[attachmentid=1628133445]

pe strada Ecluzei.

[attachmentid=1628133446]

Pana la ecluza este podul peste Arges

[attachmentid=1628133447]

care avea o culoare cam ciudata.

[attachmentid=1628133448]

Tentativa de ecluza de la Falastoaca.

[attachmentid=1628133449] [attachmentid=1628133450]

Si lacul format in aval de ecluza.

[attachmentid=1628133451]

Ecluza de la Falastoaca este una dintre ecluzele de pe ipoteticul canal navigabil Dunare - Bucuresti, care teoretic incepea la Oltenita si se termina in portul de la 1 Decembrie. Santierul a inceput in anul 1986, s-a construit cate ceva, apoi in anul 1990 lucrarile s-au oprit si n-au mai repornit.

Periodic se aud zvonuri confom carora UE ar fi interesata de finalizarea canalului Bucuresti - Dunare, insa pana azi nu s-a concretizat nimic.
gibonu
Sambata 30.10.2021 - Partea a IV-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Gramada mare de armatura langa halta Gradistea [spre Giurgiu], parte a viitorului pod peste Arges.

[attachmentid=1628133558]

Ce a mai ramas din podul construit inainte de 1990 si niciodata functional.

[attachmentid=1628133559]

Halta Gradistea care urmeaza sa fie demolata.

[attachmentid=1628133560]

Austriecii care se ocupa de demolarea podului vechi [cel construit inainte de 1990] si de constructia noului pod peste Arges [plus alte poduri peste Sabar si Neajlov].

[attachmentid=1628133561]

Si organizarea lor de santier.

[attachmentid=1628133562]

Operatiunea de demolare a podului peste Arges era aproape de final.

[attachmentid=1628133563]

Pasarela pietonala peste Arges a ramas functionala.

[attachmentid=1628133564]

Alta gramada de armatura.

[attachmentid=1628133565]
gibonu
Sambata 30.10.2021 - Partea a V-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Razboiul de Independenta, in Gradistea. Pana acum nu am mai gasit un astfel de monument.

[attachmentid=1628133612]

DJ 412 A arata bine.

[attachmentid=1628133613]

Dreapta, spre Bucuresti.

[attachmentid=1628133614]

Pe DN 5 [dupa podul peste Arges spre Bucuresti] exita acum un fel de mini-banda pe care se poate merge foarte bine cu bicicleta.

[attachmentid=1628133615]

Intrarea in 1 Decembrie. Oare cat or fi costat toate aceste "monumente" care exista, de multe ori in dublu exemplar, la intrarile in multe localitati?

[attachmentid=1628133616]

Strada Artistilor este strada de acces catre tentativa de port din 1 Decembrie, capatul tentativei de canal Dunare - Bucuresti.

[attachmentid=1628133617]

Autostrada A0 prinde contur [intre 1 Decembrie si Jilava].

[attachmentid=1628133618]

In Jilava exista un troturar care trece pe sub podul rutier si feroviar. Ideal pentru bicicleta, avand in vedere ca sub pod este cam inghesuita situatia.

[attachmentid=1628133619]

Eternele lucrari de pe soseaua Giurgiului par ca s-au terminat iar linia de tramvai chiar arata bine.

[attachmentid=1628133620]

In drum spre casa, am facut un ocol pe strada Olari, nr. 20.

[attachmentid=1628133621]

Pentru amatorii de braga, 10 Lei kilu'. Buna, chiar pisca putin pe limba.

[attachmentid=1628133622] [attachmentid=1628133623]

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
gibonu
Prin bunavointa unui coleg de pe alt forum am citit „Sinteza Generală, Volumul I, Memoriu Tehnic” pentru teoreticul canal Dunare - Bucuresti, actualizat la 30.04.2012.
Documentul este diponibil aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=197.75

Acum, dupa ce am vazut niste cifre, m-am cam lumurit referitor la utilitatea canalului Bucuresti - Dunare [pe Arges].

Din cate am reusit sa inteleg din studiul de fezabilitate, rezulta ca traficul naval pe teoreticul canal Bucuresti - Dunare [pe Arges] era gandit doar pentru o singura barja de 2000 de tone [pagina nr. 21].

[attachmentid=1628133784]

Comparativ, pe canalul Dunare - Marea Neagra, traficul naval este calculat la [maxim] 6 barje de cate 3000 de tone fiecare [dispuse fila dubla - dana tripla], total 18.000 tone. Adica de 9 [noua] ori mai mult comparativ cu teoreticul canal Dunare - Bucuresti [pe Arges].

Apoi, vine informatia confom careia teoreticul port Bucuresti - 1 Decembrie "poate asigura derularea unui trafic de pana la 20 milioane tone / an" [pagina nr. 33].

[attachmentid=1628133785]

Comparativ, traficul maxim de marfa din portul Constanta a fost de 67 milione de tone in 2019.
Sursa: https://www.portofconstantza.com/pn/page/np_statistici_port

Revenind la teoreticul canal Bucuresti - Dunare [pe Arges] pentru un trafic de pana la 20 milioane de tone al teoreticului port Bucuresti, ar fi nevoie de 10.000 [zece mii] de covoaie de barje de 2000 de tone [capacitatea maxima] intre Oltenita si Bucuresti.
10.000 [convoaie] / 365 [zile intr-un an] = 27,39 convoaie pe zi. Adica 1,14 convoaie pe ora.

Astfel, avand in vedere calcului de mai sus, pare total "nerealista" capacitatea estimata a teoreticului port Bucuresti - 1 Decembrie.

In plus, care ar fi avantajul sa construiesti 70 km de canal navigabil pe care sa scutesti aprox. 60 km de sosea sau cale ferata [distanta Oltenita / Giurgiu - Bucuresti]?

In alta ordine de idei, 2000 de tone ale unei barje sunt echivalentul a 40 de vagoane de marfa [zicem ca un vagon de marfa poate transporta 50 de tone, desi, din cate stie, cele cu 4 osii pot care aprox. 60 de tone.

In final, precizez ca nu ma dau specialist in domeniu, asa ca parte din cifrele de mai sus s-ar putea sa nu fie 100% exacte. Rog corectura daca este cazul.
einstein1984
Eu nu inteleg ce anume vroiau sa care? termocentralele noastre nu merg cu carbuni, si daca mergeau de la port la centrala tot trebuia tren. Containere pe barje nu prea am vazut, erau populare pe vremea aia? Cereale iar nu vad cum, tot trebuia tren/camion spre moara, si alea din Bucuresti aveau tren.
Singura chestie care imi vine in mite ar fi fost la vremea aia ar fi fost transportul de piese agabariticie de la Vulcan, Faur, IMGB etc, scutea drumul pe sosea cu camionul. Dar investitia vs economia nu prea dadea mare rentabilitate. Insa ar fi explicat o barja simpla in convoi.
gibonu
@einstein1984
In anii '80 canalul asta a fost viziunea unui dictator demenet caruai nimeni nu i se putea opune.

Problema este ca tema acelui canal este reluata periodic si in zilele noaste. Vezi link-ul indicat mai sus, de unde am extras printscreen-urile din SF-ul din 2012, unde sunt expuse multe "initiative" contemporane.

Ultima este din 17.02.2021, data la care Administratia Canaleleor Navigabile a lansat in SEAP licitatie pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investitii: ''Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie si alte folosinte''

Suma alocata era 6.000.000 Lei [aprox 1.200.000 Euro].

Insa procedura a fost anulata deoarece nu a existat nicio oferta. [sagetile rosii]

[attachmentid=1628133853]
Sursa: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-no.../view/100113858

Senzatia mea este ca se mai sifoneaza niste bani publici cu licitatiile astea. Probabil documentatia este facuta de niste firme de casa, d-alea de apartament cu 2 angajati si cu niste studenti fomisti angajati la negru care fac de fapt toata treba.
gibonu
"18.10.2022
Statul reia proiectul Canalului București – Dunăre. Două oferte depuse pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate.

Ministerul Transporturilor a primit două oferte la a doua licitație pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate necesar finalizării Canalului București – Dunăre.

Contractul relansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (la licitația din 2021 nu au fost depuse oferte) are în vedere „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei.

Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două Porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.

Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an
"

Sursa si mai multe detalii: https://economedia.ro/bucuresti-port-la-dun...ml#.Y08A1P3MLIW

Iar aici este licitatia: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice.../view/100153368

Daca am inteles bine, data limita de finalizare a licitatie este 08.12.2022.

Asadar, cum spuneam mai sus, vrajela merge mai departe. De data asta doar cu 6 milioane Lei (aprox. 1,2 milioane Euro). Ca doar trebuie sa manance ceva si firmele de casa, alea specializate in studii de fezabilitate.

Vad ca se rostogoleste mai departe fantasmagoria cu capacitatea anuala de 24 milione tone marfa pe an (probabil 20 pe Arges si doar 4 pe Dambovita).
sorin1983
ce frumos se fac bani din studiile astea de kko... o sa avem porturi cand o zbura orice tip de porc(parlamentar sau de cotet)
gibonu
@sorin1983
Si la ce ne-ar trebui porturi la Bucuresti?
Nu ar fi mai eficient sa aducem la standardele contemporane [dublare, electrificare, material rulant, etc] caile ferate catre Giurgiu si Oltenita si sa existe acolo niste terminale intermodale [parca asa se numesc] de transfer al marfii din barje in tren?

Si presupunand prin absurd ca porturile Giurgiu si Oltenita vor fi depasite, exista Zimnicea si Calarasi care le pot suplimenta.

Plus ca nu trebuie sa ajunga la Bucuresti toata marfa care circula pe Dunare.

P.S. Astept cu interes sa vad daca in noul SF [ala care costa 1,2 milioane Euro] va scrie in continuare despre "portul turistic Glina". Parca vad cum vor da navala navele alea fluviale jmekere, cu nemti si austrieci super bogati, sa debarce la Glina, langa statia de epurare [nici macar aia nu cred ca-i gata].
einstein1984
Eu intreb in continuare ce caram pe rau pana la bucuresti? carbuni? grau? Masini? Motorina?
gibonu, sa stii ca debarca nemtii la giurgiu de unde ii iau cu autocarul spre bucuresti.
gibonu
@einstein1984
Pana la ce marfa se va transporta, hai sa vedem in noul SF cate milioane de tone va gestiona portul de la 1 Decembrie.
Conform celui precedent putea gestiona, asa din pix, 20 milioane tone de marfa.

Stiu ca nemtii debarca la Giurgiu. Pe un ponton care nu se prezinta prea bine si printre niste caini maidanezi.
Recomand vizionarea documentarului "Dunarea, un fluviu de prostie".

M-ar bucura sa se fi schimbat ceva la Giurgiu si sa ma insel.
gibonu
Sambata 29.10.2022

Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Mi-a placut sa vad ca linia tramvaiului 5 este acum delimitata de masini, cel putin pe Barbu Vacarescu. Vedem cat tine minunea.

[attachmentid=1628143660]

Din Piata Victoriei pana la Dimitrie Leonida am mers cu metroul. In trenurile CAF [cele care circula pe M2] la prima usa, pe unde este permis accesul cu bicicleta, exista o curea [de fapt doua curele care se cupleaza exact ca centura de la masina] cu care se poate foarte bine fixa bicicleta.

[attachmentid=1628143661] [attachmentid=1628143662] [attachmentid=1628143663]

Semn bun, gramada mare de biciclete parcate in rastelul special amenajat de la statia Dimitrie Leonida.

[attachmentid=1628143664]

La fosta fabrica IMGB a inceput demolarea.

[attachmentid=1628143665] [attachmentid=1628143666]

2 Nov 2022, 01:18:
Sambata 29.10.2022 - Partea a II-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Gardul care a aparut de-a lungul liniei supraterane de metrou dupa statia Berceni.

[attachmentid=1628143697]

Noua statie de metrou supraterana Tudor Arghezi este aproape gata.

[attachmentid=1628143698] [attachmentid=1628143699]

Asta pare a fi noua parcare de peste drum de noua statie de metroul.

[attachmentid=1628143700]

Ochiometric, nu pare a avea 300 de locuri. Dar poate ma insel, astept finalizarea proiectului.
Noul giratoriu aparut dupa statia Tudor Arghezi, spre centura.

[attachmentid=1628143701]

Acum este clara treaba, noua statie de metrou este gandita strict pentru accesul cu masina si cel mult cu autobuzul, fara niciun fel de lagatura cu viitoarea centura feroviara functionala a Bucurestiului [care nu se stie cand va fi gata].

Si giratoiul suspendat spre comuna Berceni este aproape de finalizare.

[attachmentid=1628143702]

Tot este bine ca s-a lasat ceva loc intre actuala cale ferata de centura a Bucurestiului si pilonii noului giratoriu suspendat.

[attachmentid=1628143703] [attachmentid=1628143704]
Dom Vasi
Multumim pentru review si pozele frumoase.
Vezi ca la rastelurile de la metrou se fura biciclete in mod frecvent. Ai grija smile.gif
gibonu
@Dom Vasi
Multumesc si eu pentru apreciere.

Cat despre bicicletele lasate la metrou, nu par a fi unele foarte scumpe si implicit foarte atractive pentru hoti.
Bicicleta mea de oras, de folosit zilnic, este una foarte ieftina, care nu are nimic pe ea, in afara de o sonerie pe ghidon. Asta in ideea simpla: daca mi-i fura, paguba sa fie cat mai mica.
Pana acum, incepand din aprilie 2018, am mers aproape zilnic cu ea [exceptie zilele cu frig intens sau ploaie] si nu a tentat pe nimeni [desi la lasat-o legata de stalpi, garduri, copaci, etc].

--------------------------------------

Sambata 29.10.2022 - Partea a III-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Noua autostrada A0, la intrarea in comuna Berceni [dinspre Bucuresti].

[attachmentid=1628143805]

Stie cineva ce se intampla la stalpul asta?

[attachmentid=1628143806] [attachmentid=1628143807]

In comuna Berceni este o placere sa mergi pe pista de biciclete pentru ca cei care au construit-o au avut grija sa niveleze intersectiile cu strada sau alei de intrare in curte.

[attachmentid=1628143808]

Case cam inghesuite la iesirea din Berceni.

[attachmentid=1628143809]

Bucata Berceni - Dobreni - Colibasi este ok, nimic schimbat fata de primava.

Ecluza de la Falastoaca asteapta finalizarea studiului de fezabilitate, cel de "decat" 1,2 milioane Euro pentru reluarea lucrarilor la ipoteticul canal Dunare - Bucuresti [pe Arges si Dambovita].

[attachmentid=1628143810]

Acum, probabil din cauza secetei, nivelul apei de langa ecluza a mai scazut si se vede un schelet metalic, posibil al unei macarale turn functionala in timpul constructiei ecluzei.

[attachmentid=1628143811]
Dom Vasi
@gibonu, se fura la comanda biciclete. Vin niste oameni care au mai furat si politia nu le face nimic. Degeaba li s-a dat inregistrari video de pe camere de supraveghere politistilor.

In rest felicitari pentru informatiile oferite. Continua tot asa.
gibonu
@Dom Vasi
Stiu ca se fura biciclete la comanda. In parte este vina celor care cumpara biciclete / piese furate, dar asta este alta discutie. Stiu ca politia te trimite la plimbare cand vrei sa sesizezi furtul unei biciclete [inclusiv cu filmare de pe camera de supraveghere].
Pentru mersul zilnic prin oras am o biciclete ne-atractiva, tocmai in ideea de a nu fi furata. Si ma vazut ca multi procedeaza la fel.

-----------------------------------------------------------------

Sambata 29.10.2022 - Partea a IV-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Noua cale ferata Bucuresti [Filaret] - Giurgiu incepe sa prinda contur la Gradistea.

[attachmentid=1628143844] [attachmentid=1628143845]

Spre noul pod peste Arges.

[attachmentid=1628143846]

Pacat ca este doar linie simpla si ne-electrificata. Ca doar facem decarbonizare.

Meserie, te halesc [a se vedea remorca urcata pe trailer].

[attachmentid=1628143847]

La noul pod peste Arges nu am mai putut ajunge din motive de multi caini pe santier.

Intre Gradistea si 1 Decembrie nimic deosebit, doar drumul o idee mai aglomerat, probabil ce cei care veneau de la Comana.

In Mogosesti am oprit in fata unei porti care vindea legume, insa la taraba nu era nimeni. Am baut in poarta, cainele din curtea vecina a inceput sa latre, insa la taraba nu a aparut nimeni. Asa ca am lasat 5 Lei si a luat o capatana de usturoi si un ardei iute, crazand ca sunt legume de calitate, avand in vedere bazinul legumicol din zona.

[attachmentid=1628143848]

Gresala totala. Usturoiul este aproape ca cel chinezesc de la supermarket, d-ala care ustura rau si nu are niciun gust. Iar ardeiul iute era de fapt un adrei gras, nici urma de iuteala.

A0 incepe sa prinda contur si la iesirea din 1 Decembrie spre Jilava.

[attachmentid=1628143849] [attachmentid=1628143850]

Podul peste Sabar inainte de intrarea in Jilava, pe al carui trouar metalic accesul se face foarte usor, chiar cu bicicleta.

[attachmentid=1628143851]

Pedalatul pe trotuarul asta metalic este foarte tare.

[attachmentid=1628143852]

Ma gandeam cat de tare ai fi fost daca podul Prieteniei ar avea un trotuar asemanator pe care sa poti pedala la cateva zeci de metri deasupra Dunarii.
gibonu
Sambata 29.10.2022 - Partea a V-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Linia de tramvai de pe soseau Giurgiului arata foarte bine.

[attachmentid=1628143905]

Pacat ca momentan inca nu exista niciun plan de prelungire a liniei, ideal pe sub DN 5, pana la gara Progresu, unde va ajunge trenul de la Giurgiu.

In piata Universitatii era o expozitie despre 25 de ani de "ocupatie" americana.

[attachmentid=1628143906]

Pearl Harbour, comemorat la Kogalniceanu.

[attachmentid=1628143907] [attachmentid=1628143908]

Din discursul lui Clinton din 1997 din piata Universitatii.

[attachmentid=1628143909]

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
einstein1984
QUOTE(gibonu @ 7 Nov 2022, 23:41)

--------------------------------------

Sambata 29.10.2022 - Partea a III-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km


In comuna Berceni este o placere sa mergi pe pista de biciclete pentru ca cei care au construit-o au avut grija sa niveleze intersectiile cu strada sau alei de intrare in curte.

[attachmentid=1628143808]


[attachmentid=1628143811]
*


Daca aia e pista, unde e trotuarul?
tatabobu
Haide mă, ca-s doar câteva sute de metri amarate de la peronul gării Progresu până la capătul tramvaiului. Cioaca maxima ar fi fost refacerea liniei de tramvai prin Jilava, până la centura, dar s-au vândut terenul. In dreapta șoselei, cum treci de calea ferată.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 14 Nov 2022, 11:21)
Daca aia e pista, unde e trotuarul?


Este loc si de pista si de trotuar. Vezi pozele de anul trecut. Sau uita-te pe Street View.


<span class='edit'>15 Nov 2022, 23:47:</span>
@tatabobu
Pentru tine, pentru mine si pentru altii de pe aici intr-adevar, sunt cateva sute de metri care se pot parcurge pe jos fara probleme.
Insa pentru altii, care merg oriunde cu masina, sutele alea de metri echivaleaza cu distanta de la Pamant la Luna.

In afara de asta, transportul public trebuie sa fie cat mai comod, cat mai accesibil, cat mai "mura-n gura".
Adica tramvaiul trebuie adus in gara si intercalat cu liniile de tren, cobori din tren, mergi 5-10 m [cat o fi latimea peronului] si te urci in travaiul care ar trebui sa zboare pana la Eroii Revolutie [unde se construieste pasajul prin care din statia de travai se coboara la metrou].

Finalitatea va fi un sistem bine gandit de transport public, care ar face legatura intre Giurgiu / zona adiacenta si multe zone din Bucuresti deservite de metrou. Si care nu ar mai avea nevoie sa fie parcurs cu masina.
tatabobu
Vise, taica, vise... in tara in care ministrii transporturilor avantajeaza transportul rutier in dauna celui feroviar n-o sa vezi interconectare prea curand. Gandeste-te doar ca minunea aia de interconectare, tren de la aeroport la Gara de Nord, a aparut doar pentru ca au fost trei meciuri de campionat european in orasul asta. Daca n-ar fi fost nu vedeam nici peste 10 ani tren pana la Otopeni. Sau ma rog, ramanea ala care lasa calatorul in mijlocul campului, de unde-l cara microbuzu' doi-trei kilometri pana-n terminal.
PS: asta dinspre Giurgiu e cea mai putin aglomerata intrare in Bucuresti, poate cu exceptia celei dinspre Chitila sau Mogosoaia.
gibonu
@tatabobu
Trenul spre aeroport, cu toate neajunsurile pe care le are azi, il avem strict datorita combinatie lui Platini de a imprasita Euro [turneul final] prin diverse tari, precum RO sau Azerbaidjan, in scopul de a obtine mai multe voturi in cadrul UEFA.

Altfel, nu pupam noi nici in 100 de ani vreun meci de Euro in RO.

Revenind, fara o interconectare [facuta cu cap] intre tren si tranportul public din oras nu vom rezolva nimic, in continuare ne vom gaza toti ca prostii iar unii dintre noi isi vor toca zilnic nervii in trafic.

Pe langa diminuarea aglomeratiei de la intrare in oras, calea ferata Bucuresti Progresu - Giurgiu [facuta cu cap] va dezvolta toata zona dintre Bucuresti si Giurgiu, acolo fiind loc destul pentru rezidential, fabrici, etc. Plus ca aici se poate adauga Ruse si zona adiacenta.

gibonu
Gata, sifonarea a 5,7 milioane Lei ("decat" 1,14 milioane Euro) din bani publici pentru niste maculatura este perfectata, cu acte in regula.

"30.01.2023
Contractul de reactualizare a studiului de fezabilitate pentru amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație a fost semnat cu Aqua Prociv Proiect SRL pe 11 ianuarie, potrivit informațiilor din SEAP
Valoarea de semnare a contractului este de 5,7 milioane de lei, acesta urmând să se deruleze pe o perioadă de 11 luni
."
Sursa: https://www.economica.net/canalul-dunare-bu...ate_643814.html

Gluma buna este ca acum, pe alte site-uri, prostia asta de canal este prezentata ca posibilitatea de a calatori cu vaporul de la Bucuresti la ... Amsterdam. Abia astept sa vad navele de croaziera fluviala de pe Rin cum vor acosta in lighenul de la Glina, vis-a-vis de statia de epurare (alt santier etern al patriei).

Ca fapt divers, nu am reusit sa gasesc site-ul Aqua Prociv Proiect SRL, firma care tocmai a obtinut un contract de 1,14 milioane Euro bani publici. Poate nu am stiut unde sa caut.
sorin1983
intr-adevar eterna problema la noi, studiile de fezabilitate.
firma (neasteptat) este destul de veche conform datelor de la ministerul finantelor
https://www.listafirme.ro/aqua-prociv-proiect-srl-8594855/
gibonu
@sorin1983
Nu este nicio problema. De cele mai multe ori este doar o modalitate de a sifona bani public pentru niste maculatura.
Stii vreun studiu de fezabilitate care sa iasa impotriva intereselor celui care l-a solicitat [si platit]?
gibonu
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Bucata Piata Victorie - Dimitrie Leonida am parcurs-o cu bicicleta in metrou.

[attachmentid=1628148583]

Cureaua pretensionata, precum centura de siguranta de la masina, pusa pe capatul superior al furcii tine perfect bicicleta, usor sprijinita de peretele vagonului.

[attachmentid=1628148584]

IMGB, mandria industriei comuniste, ai carei muncitori scandau "Moarte intelectualilor" in iunie 1990, nu mai exista.

[attachmentid=1628148585]

Noua statie de metrou supraterana Tudor Arghezi este gata.

[attachmentid=1628148586] [attachmentid=1628148587]

La teorie stam bine, vedem si cum vom sta la practica.

[attachmentid=1628148588]

Parcarea auto [se pare ca 300 locuri capacitate] care deserveste noua statie de metrou .

[attachmentid=1628148589]

Parcarea este peste drum de statia de metrou iar legatura dintre ele se face printr-un tunel pe sub soseaua Berceni.

[attachmentid=1628148590]

Conform Metrorex, trenul CAF care circula pe M2 "are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, latimea de 3,2 m si are capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori"
Sursa: http://www.metrorex.ro/_read335-1

Asadar, avand in vedere cifrele de mai sus, precum si apetitul romanilor de a circula singuri in masina, rezulta ca parcarea respectiva are o capacitate cat un sfert dintr-un tren de metrou.

Chiar daca am presupune ca un tren de metrou ar avea o capacitate de 600 calatori [jumatate din ceea ce spune Metrorex], rezulta ca parcarea respectiva are o capacitate cat jumatate dintr-un tren.

Tot conform Metrorex, pe M2, in intervalul orar 06:45 - 09:00 si 15:00 - 20:00, frecventa trenurilor este la 4 minute.

[attachmentid=1628148591]

Ramane de vazut cat de utila va fi parcarea respectiva.

19 Apr 2023, 01:19:
---------------------

Marti, 13.09.2022
Sambata 15.04.2023 - Partea a II-a

Langa parcare, spre centura, a aparut un sens giratoriu.

[attachmentid=1628148627]

Panta de acces [dinspre Bucuresti] pe noul sens giratoriu suspendat de la Berceni.

[attachmentid=1628148628]

Initial am fost tentat sa pedalez pe noua constructie, insa am zis ca mai bine stau linistit si nu ma aleg cu vreun angajat al firmei de paza.

Parcarea si statia de metrou vazute de la coborarea de pe noul sens giratoriu suspendat.

[attachmentid=1628148629]

Giratoiul suspendat vazut de jos.

[attachmentid=1628148630] [attachmentid=1628148631]

Centura feroviara a Bucurestiului inca zace in paragina.

[attachmentid=1628148632]

Prespun ca pe giratoriul suspendat vor fi statii de autobuz, la care accesul se va face pe scarile metalice de langa giratoriu.

[attachmentid=1628148633]

Trotuar, care cred ca poate fi folosit si de catre biciclisti.

[attachmentid=1628148634]

Langa A0 pare ca un canal de irigatii este scos din starea de ruina.

[attachmentid=1628148635]

A0, spre Popesti Leordeni.

[attachmentid=1628148636]

Pe aici DJ 401 va trece peste A0.

[attachmentid=1628148637]
einstein1984
Pe podul basarab am vazut ca circula ciclistii si fara trotuar totusi....
gibonu
@einstein1984
Se circula cu bicicleta si prin multe alte locuri, fara trotuar, fara pista, fara ...
Desi unele tari sub-dezvoltate, precum Olanda [si probabil multe altele] au de foarte multi ani piste interurbane pentru bicicleta. Dar nu ne comparam noi cu descultii aia.

--------------------------------------------

Sambata 15.04.2023 - Partea a III-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Niciun loc fara China [in comuna Berceni].

[attachmentid=1628148649]

"Poti scoate omul din țărănie insa nu poti scoate țărănia din om". Altfel spus, degeaba exista trotuar pentru pietoni si pista pentru bicicleta daca exista si cate un meltean care parcheaza pe ele.

[attachmentid=1628148650]

Au urmat Dobreni - Campurelu - Colibasi, nimic schimbat fata de anul trecut, asfalt bun si trafic auto aproape zero.

Ecluza de la Falastoaca.

[attachmentid=1628148651]

In cazul in care ati uitat, pe 30.01.2023 s-au alocat 1,14 milioane Euro [bani d-astia, de acum] pentru pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru canalul Dunare - Bucuresti. M-as fi asteptat ca zona ecluzei sa fi "luata cu asalt" de catre topografi, geologi, geodezi, biologi si multi alti specialisti in navigatia fluviala, toti care sa lucreze la acel studiu de fezabilitate, care sunt sigur ca va fi perfect fundamentat stiintific si in niciun caz nu va fi un "copy-paste" cu ceva schimbari comparativ cu cel din 2012.

Masa de pranz a fost un sandwich cu care am venit de acasa plus un Snicker's din cele 3 din pachet.

[attachmentid=1628148652]

Ciocul seii este aproape compomis.

[attachmentid=1628148653] [attachmentid=1628148654]

Ce se vede in pozele de mai sus este opera motanului Mugurel, adica a lui, ca sa-l sifonez.

[attachmentid=1628148655]

Imediat dupa ce am observat ca Mugurel "ma lucreza" am acoperit saua cu doua sacose textile de mers la piata, legate cu toartele de tija seii.
gibonu
Sambata 15.04.2023 - Partea a IV-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Noul pod [mai degraba ansamblu] feroviar de la Gradistea incepe sa prinda contur.
Spre Giurgiu

[attachmentid=1628148760]

si spre Bucuresti.

[attachmentid=1628148761]

Fosta cladire a haltei Gradistea.

[attachmentid=1628148762]

Nu se va demola, ci se va consolida, urmand sa fie o cladire care va deservi noua cale ferata. Sau cel putin asta mi-a spus paznicul santierului de langa cladire.

Tot spre Bucuresti.

[attachmentid=1628148763]

Pacat ca nu ne putem depasi statului de "carpaci" si ca noua cale ferata va fi simpla si ne-electrificata.

[attachmentid=1628148764]

Nu ma incalzeste cu nimic ca exista un proiect de electrificare, m-ar fi incalzit daca s-ar fi electrificat de acum. Cat despre calea ferata simpla, este clar ca nu avem nicio viziune de dezvoltare a transportului feroviar de calatori si mai ales de marfa. Pacat.

Mesaj de atentionare.

[attachmentid=1628148765]

Si parte dintre utililaje cu care lucreaza PORR.

[attachmentid=1628148766]

UE, care vrea sa ne distruga. A se vedea valoarea cofinantarii care vine de la UE.

[attachmentid=1628148767]

Tot spre Bucuresti.

[attachmentid=1628148768]

Peste Arges inca nu s-a montat tablierul.

[attachmentid=1628148769]

25 Apr 2023, 00:50:
-------------------------------

Sambata 15.04.2023 - Partea a V-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
72 km

Rapita inca nu era "de pus pe Facebook".

[attachmentid=1628148787]

Bi-color.

[attachmentid=1628148788]

Cam asa arata, vazut de pe DN5, cei 80% finalizati din canalul Bucuresti - Dunare, dupa cum ne prosteste o anumita parte a presei din RO.

[attachmentid=1628148789]

Pietrisul fin de pe margine DN 5 tot acolo este.

[attachmentid=1628148790]

La masini si camioane nu prea conteaza, insa la bicicleta sau motocicleta, in caz de vreo manevra brusca, te duci ca pe gheata pe acel pietris fin.

A0 prinde contur [intre 1 Decembrie si Berceni].

[attachmentid=1628148791]
gibonu
Sambata 15.04.2023 - Partea a VI-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti,
72 km

Trotuarul metalic de pe podul peste Sabar inainte de intrarea in Jilava.

[attachmentid=1628149008]

Ideal pentru mers cu bicicleta, ferit de traficul auto. De fiecare data cand trec pe aici ma gandesc cat de tare ar fi fost sa existe un astfel de trotuar metalic si pe Podul Prietenei, intre Giurgiu si Ruse, astfel incat sa nu mai fie nevoie sa ii incurc pe soferii de TIR atunci cand vor sa ma depaseasca.
Si cat de tare ar fi fost sa poti pedale deasupra Dunarii.

Gara Progresu si peisajul din jurul sau.

[attachmentid=1628149009]

Pacat ca nu ne duce capu' sa extindem linia de tramvai de la actualul capat [CFR Progresu] inca 4 km pana la [ipotetica] centura feroviara a Bucurestiului, unde ar trebui sa existe o gara comuna care sa deserveasca tramvaiul care vine din oras, trenul care vine de la Giurgiu si cel care circula [ipotetic] pe centura feroviara.

Spatiu este destul, domeniu public al statului, fara a fi necesare expropieri. Iar tramvaiul ar putea trece foarte bine pe sub DN 5.

[attachmentid=1628149010]

Se intampla sa stie cineva din ce motiv pista de bicicleta de pe soseau Giurgiului este in contra-sens comarativ cu soseaua?

[attachmentid=1628149011]

Usor dar sigur civilizatia vine peste noi.

[attachmentid=1628149012]

Pacat ca acele tramvaie nu sunt bi-directionale. Probabil "atat s-a putut".

Din pacate, bragageria este inchisa de mult timp, imi cam ardea buza dupa o braga care pisca usor limba.

[attachmentid=1628149013]

Cam asta a fost. Pana data viitoare, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

L.E. De fiecare data cand trec pe soseaua Giurgiului [peste drum de cimitirul evreiesc] ma uit dupa un Seat Toledo alb. Cei mai vechi aici pe forum probabil stiu la cine ma refer.
tatabobu
Având în vedere ce a pățit n-aș fi zis public nici măcar zona.
gibonu
@tatabobu
Mai exact ce a patit? Oricum povestea este istorie, avand in vedere ca omul nu mai este pe forum de peste 10 ani.
einstein1984
Masina zgaraiata, cauciucuri taiate din ce am auzit.... Desi nu inteleg de ce...
Dadi_T
Păi și de ce nu e de zis?! Dimpotrivă! Și eu sunt curios.
einstein1984
pai ideea ar fi sa nu i-o mai zgarie, taie inca odata. Bine, poate in anii astia si-o fi luat si el alta sper.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2023, 09:13)
Masina zgaraiata, cauciucuri taiate din ce am auzit.... Desi nu inteleg de ce...


De zgariat am auzit si eu ceva. Insa de taiat cauciurile nu stiam. Si nu stiu care este legatura cu forumul.
Insa poate ne da @tatabobu mai multe detalii, el fiind mai vechi pe aici comparativ cu noi doi.
tatabobu
Fuse unu' dintre coforumistii de atunci, din cate-mi amintesc.
cj98czh
imi aduc si eu aminte de ceva .. stiu de zgariat si anvelope insa nu stiu motivul sau ce a generat acel incident ... omul parca s-a retras definitiv dupa aia de pe forum ..
einstein1984
QUOTE(gibonu @ 4 May 2023, 21:15)
De zgariat am auzit si eu ceva. Insa de taiat cauciurile nu stiam. Si nu stiu care este legatura cu forumul.
Insa poate ne da @tatabobu mai multe detalii, el fiind mai vechi pe aici comparativ cu noi doi.
*


undeva prin 2010 parca s-a intamplat nefericitul eveniment.
gibonu
Sambata 28.10.2023
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
71 km

Bicicleta a stat foarte bine in metroul pe bucata Piata Victoriei - Dimitrie Leonida, asigurata cu cureaua din dotarea trenurilor CAF.

[attachmentid=1628154262]

Gramada de biciclete in rastelul de la Dimitrie Leonida.

[attachmentid=1628154263]

De la "IMGB face ordine" s-a ajuns, la propriu, la IMGB nu mai e, aproape totul a fost demolat.

[attachmentid=1628154264]

Noua statie de metroul suprateran Tudor Arghezi, intre timp devenita functionala.

[attachmentid=1628154265]

Si parcarea de peste drum de statie [asta nu stiu daca azi este functionala].

[attachmentid=1628154266]

Rampa de acces pe sensul giratoriu suspendat.

[attachmentid=1628154267]

Centura vazute de sus.

[attachmentid=1628154268]

Autostrada A0 incepe sa prinda contur. Spre 1 Decembrie

[attachmentid=1628154269]

si spre Popesti Leordeni.

[attachmentid=1628154270]
gibonu
Sambata 28.10.2023 - Partea a II-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
71 km

Pista de biciclete din Berceni.

[attachmentid=1628154343]

Ecluza de la Falastoaca.

[attachmentid=1628154344]

Acum era liniste pe acolo, insa prespun ca in timpul verii, la peste 40 de grade, zona ecluzei a fost luat cu asalt de ingineri, topometristi, cadastristi, specialisti in navigatia fluviala, etc, toate astea in vederea realizarii noului studiu de fezabilitate pentru viitorul canale Bucuresti - Dunare.

Langa ecluza nivelul apei era scazut, astfel incat se mai vedeau parti din fostul santier, abandonat cu peste 30 de ani in urma.

[attachmentid=1628154345]

Cu siguranta, noul studiu de fezabilitate ne va oferi solutia perfecta pentru ipoteticul canal Dunare - Bucurest, studiu care va fi gata la finalul anului si care a costat "decat" 1,14 milioane Euro, bani d-astia de acum.

Pauza de masa, langa ecluza.

[attachmentid=1628154346]

Cu o seara inainte, nu m-am putut abtine cand am vazut la Kaufland parizerul feliat si tras in tipla.

[attachmentid=1628154347]

Gresala totala, acel parizer nu se poate manaca, l-am dat unor caini de pe marginea drumului, insa nici ei nu l-au mancat cu prea mult entuziasm.
sorin1983
si pe mine parizerul ma va omori biggrin.gif
oricum incerc sa evit aldis la orice... cred ca au cele mai multe probleme.
gibonu
@sorin1983
Parizer mananc rar, cam o singura data pe an. Acum, dupa experienta asta, cred ca vor trece niste ani pana la urmatoarea incercare.
Mersi pentru avertismentul cu Aldis.

--------------------------------------------

Sambata 28.10.2023 - Partea a III-a
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
71 km

Punctul de Oprire Gradistea, dupa reconstructie / consolidare.

[attachmentid=1628154446]

Probabil pictograma cu bicicleta indica faptul ca noul PO va avea si o parcare pentru biciclete.

[attachmentid=1628154447]

Daca are cineva mai multe detalii despre pictograma cu bicicleta, il rog sa nu ezite.

Nu prea inteleg cum se va face accesul la tren in PO Gradistea, probabil urmeaza sa fie construita o scara intre viitorul peronul de la sol si pasarele pe care va circula trenul.

[attachmentid=1628154448]

Paznicul noului PO era foarte optimist. De la el am aflat ca "la anu' se apuca de dublarea si electrificarea liniei si de Canal" [adica Canalul Bucuresti - Dunare]. Vazandu-l asa optimist, nu avea rost sa ii mai spun ca mai e mult pana departe.

Pasarele de la Gradistea este aproape gata.

[attachmentid=1628154460] [attachmentid=1628154461]

Expozitie.

[attachmentid=1628154451]

Pestea Arges se vedeau doar pilonii temporari [daca asa s-or numi] ai viitorului pod feroviar.

[attachmentid=1628154452]

Autostrada A0 a prins bine contur intre 1 Decembrie si Jilava.

[attachmentid=1628154453]

Pauza la Petromul din Jilava.

[attachmentid=1628154454]

Stie cineva la ce foloseste nebunia asta de la statia tramvai Eroii Revolutiei?

[attachmentid=1628154455]

Din pacate, bragageria s-a inchis de aproape 1 an si nu cred ca se va redeschide prea curand.

[attachmentid=1628154456]

Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi mai ajunge in zona, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
einstein1984
Era la obor langa mici o dugheana cu braga. Erau in concediu cand am vrut eu sa iau, nu stiu cat de buna.
gibonu
@einstein1984
Am incercat-o o singura data. Nu m-a impresionat, era indoita cu apa.
gibonu
Sambata 06.04.2024
Bucuresti - Berceni - Dobreni - Falastoaca - Gradistea - 1 Decembrie - Jilava - Bucuresti
75 km

Pe linia tramvaiului 5 se face treaba serioasa, ramane se vedem si cand va fi gata.

[attachmentid=1628157567] [attachmentid=1628157568]

Pentru cei care nu sunt din Bucuresti, tramvaiul 5 este numit si "tramvaiul corporatistilor" pentru ca traverseaza o zona foarte aglomerata de cladiri de birouri.

La statia de metrou Piata Victoriei, intrarea din bd. Aviatorilor, am avut o supriza foarte placuta. Pe poarta pe bagaj voluminos scria mare "defect" asa ca ma pregateam pentru putina echilibristica ca sa trec cu bicicleta printr-o poarta obisnuita. Insa nu a fost nevoie, pentru ca am fost abordat de agenutul de paza, un mosulet foarte de treaba, care mi-a spus "domnu', dati cu cartela la orice poarta, apoi va deschide colega poarta mare". Si asa nu a mai fost nevoie de echilibristica.

Esecul la romani. Teoretic, metroul de pe magistrala nr. 2 merge pana la statia [supraterana] Tudor Arghezi, inaugurata anul trecut.

[attachmentid=1628157569]

Insa, in realitate, metroul merge doar pana la statia Berceni, ultima statie inainte de Tudor Arghezi.

[attachmentid=1628157570]

Adica cine vrea sa ajunga la Tudor Arghezi, merge pana la Berceni, unde coboara si apoi se urca in trenului care circula doar intre statia Berceni si Tudor Arghezi. Nu reusesc sa inteleg de ce nu s-a putut face treba cu cap si coada, astfel incat metroul sa mearga dintr-o bucata pana la ultima statie de pe linie.

A fost nevoie sa stau langa bicicleta in metrou pentru ca una dintre curelele care prind scaunul cu rotile [precum centura de siguranta de la masina] era blocata.

[attachmentid=1628157571]

Plin de biciclete la Dimitrie Leonida

[attachmentid=1628157572]

Plus ca au aparut si suporti noi.

[attachmentid=1628157573]

Demolarea de la IMGB continua, intre timp a disparut si unul dintre blocurile administrative.

[attachmentid=1628157574]

Din fosta fabrica nu a mai ramas nimic.

[attachmentid=1628157575]

Cumva astea sunt tunuri de apa folosite ca sa nu se ridice praful atunci cand se demoleaza?

[attachmentid=1628157576]

Un vehicul din "vremea de glorie" a IMGB-ului.

[attachmentid=1628157577]

Nici la nivel tehnologic nu cred ca erau foarte mari diferite cele doua, dovada ca azi nu mai exista niciuna dintre ele.
einstein1984
Atomizoare, da, fix sa tina praful la sol sunt. In pandemie pulverizau dezinfectante pe strada cu ele, faceau un curcubeu frumos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.