Nu ma asteptam sa fac un alt jurnal dar iata ca am ajuns si aici.
De ceva timp eram in cautare de inlocuitor pentru Megane. Chiar daca merge foarte bine, varsta incepe sa se vada. Buretele de la scaunul sofer se cam macina, plafonul incepe sa se umfle, vopseaua se exfoliaza de pe bara, zgarieturi si ciobituri sunt din ce in ce mai multe, la interior la fel copiii de-a lungul timpului si-au lasat amprenta. Am tot pus accentul pe partea tehnica, masina merge bine, a fost intretinuta decent si a tot facut vacante pe ici pe colo, fara probleme, dar incep sa se adune diverse chestii care cer mai degraba timp din partea mea. In fine, mi-e din ce in ce mai greu sa-mi justific diverse cheltuieli cu masina, mai ales pe parte estetica. Am incercat asta iarna marea cu degetul, am vazut cateva masini dintre care ramasese un Peugeot 308 sw, doar ca nu eram foarte convinsi. Plus ca si fi-miu incepuse sa planga de mama focului ca schimbam Renault-ul. Am lasat-o mai moale pana in toamna asta cand ni s-a pus pata pe un SUV 4x4. Am trecut insa fara sa vrem la un alt buget. Am tot cautat Kadjar sau Qashqai dar si X-trail si Duster, ceva mai recente toate. Vazusem si un C-Crosser bun, un Koleos mai vechi care aratau bine dar deja erau masini cam vechiute cu motoare mari. Eu cautam un 1.6 maxim cu 4x4 Renault-Nissan in principiu. Hyundai-Kia nu-mi plac mie. Singurul SUV pe care l-am condus a fost un Kadjar si am fost foarte placut impresionat. Ca pasager am mers doar intr-un Kuga. Mie mi-a placut, sotiei nu.
Sunt uimit de preturile la Duster de ocazie. Un exemplar bun e greu sa gasesti, de obicei au enorm de multi km si daca gasesti costa 80 % din pretul de nou. Mie imi ramasese gandul la un Duster nou. Cu finantare, cu garatie extinsa oferta ar fi fost foarte buna, chiar daca pana la urma dadeam peste 20k pe o masina cu tamburi pe spate si rezultate NCAP mai slabute. As fi acceptat compromisul pana la urma. Doar ca sotia mea a zis « nu-mi place » cand a vazut una mai de aproape. Intr-o doara i-am aratat un anunt cu un Nissan X-trail si apoi i-am aratat masina pe strada « Asa mai venim de acasa, asta imi place ! Asta cautam ! » « Stai asa ca eu am glumit » « E mult pentru noi, cauciucuri scumpe, intretinere, casco scumpe » Degeaba X-trail a ramas ca vrem.
Ca idee, ma uitam dupa un 1,6 dci cu cutie manuala si 4x4. Nu sunt vitezoman, conduc prudent sper eu si pentru ce concedii prin Balcani facem noi si eventual in nordul Italiei la matusa mea, ar fi fost suficient. Gasisem una in consignatie la Badsi cu km foarte putini 48.000 din 2015. Singurele mele retineri erau norma de poluare Euro 5 si pretul cam mare, nenegociabil. Nevasta-mea ajunsese si ea sa frece anunturile pe net si gasise unul ok dar vanzatorul s-a razgandit.
Tot ea l-a gasit si pe asta pe care pana la urma l-am luat. De la varianta safe si economica pe care o cautam eu, am ajuns la varianta cu motor mare si cutie automata fragila. E vorba de un Techna 2.0 dci 177 de cai cu cutie CVT 4x4. Primul proprietar a fost un domn mai in varsta, om de afaceri, care a rulat 76.000 km cu ea. Nu a avut el foarte multa treaba cu masina asta. Habar nu avea de ce functii are. Ba chiar cand am fost sa o vad, i-am comunicat ca are ITP-ul expirat. Ametit rau omul. Dar masina are reviziile facute in reprezentanta, discuri si placute noi. Mai mult, masina a stat tot timpul in garaj. De asemenea domnul respectiv mi-a spus ca a schimbat asta vara si ventilatorul de habitaclu.
In fine, am batut palma si la o saptamana distanta am fost sa iau masina. Primul drum cu monstrul asta a fost destul de ciudat. Inca nu m-am obisnuit cu masina. Mi se pare ca sunt un elefant intr-un magazin de portelanuri, dar pe mine m-a impresionat, mai ales ca nu prea am avut de-a face cu masini atat de puternice si dotate. Cutia e interesanta, axata mai mult pe confort. Evident pana acum nu am mers decat excesiv de incet, d-aia am scos si consumuri de 6,4 %. Imi place portbagajul imens, modularitatea data de bancheta spate care culiseaza. Scaunele sunt extrem de comode, cu reglaj electric, bancheta spate e incalzita, ca si volanul. Ma bucur ca are diverse sisteme de asistenta la condus pe care mai trebuie sa le deslusesc.
Singura mea ingrijorare e cutia de viteze cvt, despre care am auzit o gramada de lucruri nasoale, mai ales in America. Imi propun ca la anul sa-i schimb uleiul in cutie. Producatorul a zis initial ca e pe viata dar aud ca e bine sa-l schimbi. Trebuie evident sa gasesc un service de incredere cu oameni care se pricep la masinile astea. Altfel, am primit-o cu 3 pneuri de iarna pentru ca al patrulea a fost distrus recent. Ar cam trebui sa-i iau doua pentru ca unul din cele trei e cam uzat desi are DOT 2019. Iarna are Hankkok icept 2. Probabil au fost pe fata. De asemenea ar fi de luat si niste jante pe 19. Pneurile de vara se prezinta foarte bine. Trebuie sa verific daca cele de Kadjar pe 19 se potrivesc pentru ca astea se gasesc mai usor. Cele originale de X-trail se dau foarte scump. Aftermarket nu prea am gasit sau am gasit la preturi foarte mari.
Altfel eu sper sa nu o folosesc prea tare prin oras, am luat-o cu gandul la drumurile extraurbane si la concedii. Sper sa am tot timpul o masina de oras. Momentan mai folosesc Meganul in oras iar ulterior ma gandesc sa folosesc Symbolul bunicului meu care mai mult a stat in garaj si pe care ar fi pacat sa-l dam pe mai nimic. Si de asemenea logica ar fi sa merg cu transportul in comun cat mai mult. Baiatul cel mare e din ce in ce mai autonom in oras, mai ramane cel mic de plimbat.
Pe scurt asta e masina pe care trebuie sa o inmatriculez acuma si sa-i fac si CASCO. Iar, alta cheltuiala. In fine, am plecat de la ceva mai modest si pana la urma am ajuns la ditai ursul grizzly, de care sincer mi-e un pic frica.
Cateva poze facute zilele astea :
[attachmentid=1628134076] [attachmentid=1628134077] [attachmentid=1628134078] [attachmentid=1628134079] [attachmentid=1628134080] [attachmentid=1628134081] [attachmentid=1628134082]